Gå til innhold

De fleste ufrivillig single er menn

Fremhevede innlegg

Skrevet
Wonderhowwonderwhy skrev (1 time siden):

Fikk bokstavelig talt frysninger når jeg leste innlegget ditt. 
Støtter denne 100%.

De samme mennene som sutrer over barnløshet og «vanskelige» kvinner, er veldig ofte de samme mennene som skruppelløst og bevisst har utøvd fysisk og psykisk vold mot tidligere kvinner; både kjærester og samboere.

Og så sitter disse mennene der, stusselige som de er, og både mener og føler at alle kvinner i verden skylder dem noe; mens alle kvinner de har vært verden for på et eller annet tidspunkt, lever i frykt, skam og smerte resten av livet.

Vis meg hvor jeg skrev det er synd på ufrivillig single menn.

Jeg venter

Anonymkode: 05a85...52c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er dette en mannehater tråd?

Har sett meg lei av tråder hvor ts fisker etter mannehat

Typ

" hvorfor er de fleste incell menn og hvorfor kan ikke incell oppføre seg?"

Altså en tråd som er startet kun forbå slenge dritr om menn og egentlig ikke hadde noen plan om å faktisk fiskutere lignende problemstillinger

Anonymkode: c27fd...7bd

Så det jeg spør om er både kvinnehat og mannehat.?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva er grunnen til dette?

Hva er grunnen til hva? :fnise:

Jeg er vel også strengtatt "ufrivillig" singel, fattig, dum, svak, osvosv. - alt litt etter hvor man legger lista...  Jeg har heller ingen som helst "gidd" til å gjøre noen store anstrengelser for å "rette/forandre"  på noen av delene, og da kan det vel om mulig kanskje ansees som ganske frivillig også, eller???  "Frivillig/ufrivillig"  er vel sånn sett veldig dårlig "holdepunkter", når alt kommer til alt i denne sammenhengen.

Kan du ikke dra en utvidet definisjon på "ufrivillig singel" da, TS? - kanskje det blir enklere å svare da? :vetikke:

• Liker 2
Skrevet

I "alle" negative statistikker er det flest menn.

Men likevel er det alltid kvinnenes problemer som er i fokus.

Anonymkode: 76cfd...2eb

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det er studert og dokumentert at menn klarer seg dårligere uten kvinner, mens kvinner klarer seg vesentlig bedre uten menn.

Det tas blant annet opp i serien Den utrydningstruede mannen, eller hva den het.

Anonymkode: b56a7...aad

Kilder? For det stemmer ikke

Samfunnet er bygget av menn, all teknologi vi har er bygget av menn. Skal menn leve uten kvinner så må kvinner ut av samfunnet og starte sine egne samfunn. Du kan likegodt gå ut i skogen uten noe for alt er funnet opp, eid, laget og produsert av menn

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

I "alle" negative statistikker er det flest menn.

Men likevel er det alltid kvinnenes problemer som er i fokus.

Det stemmer vel ikke helt hvis du regner med voldtekt, partnerdrap, seksuell trakassering, menneskehandel osv.

Med mindre du regner gjerningsmannen, der er det flest menn.

Anonymkode: fcee0...972

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Samfunnet er bygget av menn, all teknologi vi har er bygget av menn. Skal menn leve uten kvinner så må kvinner ut av samfunnet og starte sine egne samfunn. Du kan likegodt gå ut i skogen uten noe for alt er funnet opp, eid, laget og produsert av menn

Venter i spenning på kilder jeg også😂

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke glem at kvinner har overlevd urtiden på grunn av menn og at menn er det biologisk overlegne kjønnet

Menn kunne vell idag praktisk talt tatt over hele verden iløpet av kort tid og tatt ifra stemmeretten til kvinner

• Liker 1
Skrevet

Nå var det vel snakk om det emosjonelle (og økonomiske) i dagens samfunn, det er ikke snakk om duppedingser og urtiden.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Enda en tråd om hvor synd det er på single menn. Dette er kvinneguiden, ikke mannesutreguiden. 

Du har dessuten ingen bevis på at flest ufrivillig single er menn. 

Det man derimot vet er at en stor andel ufrivillig menn er kvinnefiendtlige og har grusomme holdninger og personlighet. 

Og man vet et en stor andel ufrivillige kvinner er det fordi de har blitt voldtatt og ødelagt av menn. 

Single menn kan endre seg men traumatiserte kvinner lider hele livet. 

Anonymkode: 13840...ef8

På det du skriver høres det ut som at vi er på kvinnesutreguiden? Feministforum?

For å svare seriøst; mye av grunnen er at det er flere menn.

I Oslo er det f.eks. 69.000 menn mot 65.000 kvinner mellom 30-40. Om man antar at f.eks. 45.000 er opptatt / i forhold er det bare 10.000 kvinner igjen mot 14.000 menn, så det er 50% flere menn enn kvinner på markedet, og følgelig langt flere som blir til overs når alle har fått "hver sin".

Det er selvfølgelig mer komplisert, men det er en del av grunnen til at ting er som det er. På Tinder er det vel noe som 100% flere menn enn kvinner, så det er rett og slett langt flere menn enn kvinner som ser etter partner. En skjevfordeling.

Anonymkode: 923e9...51c

• Liker 2
Skrevet

Tror mange menn leter etter en dame for å fylle et tomrom i seg selv, mens kvinner i større grad er i stand til å gjøre seg hel på egenhånd. Og om man har gjort dette indre arbeidet så vil man helst ha en mann som er på samme sted i livet. Ikke en mann som trenger en for å være lykkelig, det er et stort ansvar .

Anonymkode: a878f...cce

• Liker 5
Skrevet
Optimusprime skrev (6 minutter siden):

Ikke glem at kvinner har overlevd urtiden på grunn av menn og at menn er det biologisk overlegne kjønnet

Menn kunne vell idag praktisk talt tatt over hele verden iløpet av kort tid og tatt ifra stemmeretten til kvinner

Ikke glem hvem det er som bærer frem liv, uten kvinner hadde menneskeheten dødd ut.

Anonymkode: a878f...cce

• Liker 7
Gjest Wonderhowwonderwhy
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Vis meg hvor jeg skrev det er synd på ufrivillig single menn.

Jeg venter

Meg du snakker til? 
Dette er ikke min tråd, så du får sikte på noen andre.

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det stemmer vel ikke helt hvis du regner med voldtekt, partnerdrap, seksuell trakassering, menneskehandel osv.

Med mindre du regner gjerningsmannen, der er det flest menn.

Hvis man tenker litt lengre enn bare selve gjerningen, ser på hele mennesket bak og historikken til dem som begår slike handlinger, så kan man kanskje forstå bedre hvorfor det blir slik.

Sinte menn med tendenser til vold er sjeldent de som er i stabile forhold og har barn, for å si det slik.

Skrevet
Wonderhowwonderwhy skrev (2 timer siden):

Støtter denne 100%.

De samme mennene som sutrer over barnløshet og «vanskelige» kvinner, er veldig ofte de samme mennene som skruppelløst og bevisst har utøvd fysisk og psykisk vold mot tidligere kvinner; både kjærester og samboere.

Og så sitter disse mennene der, stusselige som de er, og både mener og føler at alle kvinner i verden skylder dem noe; mens alle kvinner de har vært verden for på et eller annet tidspunkt, lever i frykt, skam og smerte resten av livet.

Har du noe kilder på dette? 

• Liker 2
Skrevet
Optimusprime skrev (41 minutter siden):

Haha, jeg så akkurat en halv episode av den "The Island" der kvinner skulle klare seg selv (og menn, i en annen gruppe).

Veldig interessant eksperiment, men det ser ikke bra ut for teorien om at kvinner klarer seg bedre alene enn menn 😂

Anonymkode: 923e9...51c

• Liker 1
Skrevet
Wonderhowwonderwhy skrev (2 timer siden):

Støtter denne 100%.

Det må du gjerne tro, men det er vel heller drittsekkene som får formert seg, mens de innadvendte mennene, gjerne i tråd med dårlig utdannelse og utseende, er de som kommer dårligst ut.

Hvor mange kvinner blir ikke sittende som alenemødre fordi fedrene er drittsekker og stikker av? Kvinner må gjerne like å tro at det er mennene som utøver fysisk og psykisk vold som ikke får seg barn, men problemet her er at dere liker introverte, dårlig utdannet og under gjennomsnittet kjekke menn enda mindre enn dem.

Dere godtar heller litt fysisk og psykisk vold til en viss grad, for mannen er jo kjekk og godt utdannet. Sånne må man jo få barn med.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Du har allerede fått kilden, resten får du finne selv.

Resten av det du sier er vås.

Menn har holdt kvinner som eiendom og nektet dem utdannelse, håndverkerlære, inntekt og eiendomsrett i tusenvis av år og nå snur menn rundt og klager på at kvinner ikke har bygget teknologi.

Slik er mannslogikk, mannsvitenskap og mannsrasjonalitet.

Hvis det er noen som har bygget samfunnet så er det kvinner.

Kvinner har bygget hver eneste mann på jorda, og nær tredjeparten strøk med.

• Liker 7
Skrevet
Optimusprime skrev (58 minutter siden):

Venter i spenning på kilder jeg også😂

Kan dere ikke lese?

Dere har allerede fått kilden.

Serien kan ses på NRK, så vidt jeg husker.

Jeg er ikke mammaen deres.

Jeg har ikke tid til å amme og skifte bleie på dere.

• Liker 2
Skrevet
Optimusprime skrev (59 minutter siden):

Nå er det altså kvinner som har sørger for selve menns liv og eksistens, så det er det motsatte av det du sier.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...