AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #1 Skrevet 17. november 2021 Det finnes selvsagt ufrivillige single og frivillig single blant alle kjønn. Men det virker som av de som er ufrivillig single så er de flest menn. Hva er grunnen til dette? Anonymkode: 05a85...52c
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #2 Skrevet 17. november 2021 Det finnes flest menn. Anonymkode: d876b...65a 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #3 Skrevet 17. november 2021 Kvinner klarer seg nok i stor grad selv, altså økonomisk, med gode venninner som samtalepartnere og kanskje større mulighet for uforpliktende sex dersom det er ønskelig. Mens for menn tror jeg psykisk det lønner seg å være i et forhold. Nb: mine meninger, ingen vitenskapelig teori bak. Anonymkode: fcee0...972 12
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #4 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det finnes selvsagt ufrivillige single og frivillig single blant alle kjønn. Men det virker som av de som er ufrivillig single så er de flest menn. Hva er grunnen til dette? Anonymkode: 05a85...52c Det er fordi det er en myte at markedsverdien rammer kvinner sterkest. Den rammer faktisk menn hardest. Gruppen som ikke har nok sosioøkonomiske status, eller har trekk som ikke blir vurdert som attraktive blant det motsatte kjønn. Dette kan være seg høyde, hår på hodet, gubbetendenser, eller holdninger. Dette kan tyde på at kvinner er langt mer selektive enn menn når det gjelder markedsverdi ironisk nok. Anonymkode: 63d5c...9fe 6
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #5 Skrevet 17. november 2021 Betyr det at de tilsvarende kvinnene er frivillig single? Eller er det sånn at de opptatte mennene har tatt mer enn en dame om gangen? Anonymkode: 32d8f...213 4
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #6 Skrevet 17. november 2021 Enda en tråd om hvor synd det er på single menn. Dette er kvinneguiden, ikke mannesutreguiden. Du har dessuten ingen bevis på at flest ufrivillig single er menn. Det man derimot vet er at en stor andel ufrivillig menn er kvinnefiendtlige og har grusomme holdninger og personlighet. Og man vet et en stor andel ufrivillige kvinner er det fordi de har blitt voldtatt og ødelagt av menn. Single menn kan endre seg men traumatiserte kvinner lider hele livet. Anonymkode: 13840...ef8 11
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #7 Skrevet 17. november 2021 Fordi mange menn forventer hushjelp, kokk og vaskehjelp, og en ekstra mamma, og derfor er det ikke like fristende for kvinner som menn å ha en partner. Iallefall kvinner som allerede har dumpet en/flere mann/menn som forventet overnevnte, og derfor har fått lite tiltro til menns evner til å være voksen partner, foretrekker å være singel. Samme med kvinner som har opplevd menn som er fysisk og/eller mentalt nedbrytende. Det sagt, det finnes menn som mestrer å være voksen partner, men dem beholder gjerne kvinner, så de er ofte ikke på markedet. Anonymkode: 26b46...fcf 19
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #8 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Betyr det at de tilsvarende kvinnene er frivillig single? Eller er det sånn at de opptatte mennene har tatt mer enn en dame om gangen? Anonymkode: 32d8f...213 Tipper mange kvinner er frivillig single fordi de ikke gidder å være sammen med de kvinnefiendtlige mennene. Naturligvis Anonymkode: 13840...ef8 12
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #9 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Det finnes selvsagt ufrivillige single og frivillig single blant alle kjønn. Men det virker som av de som er ufrivillig single så er de flest menn. Hva er grunnen til dette? Anonymkode: 05a85...52c Fordi kvinner er kravstore til partner. De gidder ikke formere seg med tapere. Hva som defineres som taper er opp til hver enkelt, men det er et par faktorer som går igjen og alle kvinner er enige om (dog ingen regel uten unntak) Det er ikke uten grunn at «Ola» har 5 barn med 3 forskjellige kvinner. Mens «Jens» har ingen og er ufrivillig barnløl. Anonymkode: 314ff...3b6 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #10 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Enda en tråd om hvor synd det er på single menn. Dette er kvinneguiden, ikke mannesutreguiden. Du har dessuten ingen bevis på at flest ufrivillig single er menn. Det man derimot vet er at en stor andel ufrivillig menn er kvinnefiendtlige og har grusomme holdninger og personlighet. Og man vet et en stor andel ufrivillige kvinner er det fordi de har blitt voldtatt og ødelagt av menn. Single menn kan endre seg men traumatiserte kvinner lider hele livet. Anonymkode: 13840...ef8 Vennligst vis meg hvor jeg skrev det er synd på single menn ? Jeg liker at du ignorerte dette som jeg skrev "Det finnes selvsagt ufrivillige single og frivillig single blant alle kjønn." Anonymkode: 05a85...52c
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #11 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Fordi mange menn forventer hushjelp, kokk og vaskehjelp, og en ekstra mamma, og derfor er det ikke like fristende for kvinner som menn å ha en partner. Iallefall kvinner som allerede har dumpet en/flere mann/menn som forventet overnevnte, og derfor har fått lite tiltro til menns evner til å være voksen partner, foretrekker å være singel. Samme med kvinner som har opplevd menn som er fysisk og/eller mentalt nedbrytende. Det sagt, det finnes menn som mestrer å være voksen partner, men dem beholder gjerne kvinner, så de er ofte ikke på markedet. Anonymkode: 26b46...fcf This 👆 Derfor Anonymkode: 13840...ef8 4
ClausSaus Skrevet 17. november 2021 #12 Skrevet 17. november 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Det finnes selvsagt ufrivillige single og frivillig single blant alle kjønn. Men det virker som av de som er ufrivillig single så er de flest menn. Hva er grunnen til dette? Anonymkode: 05a85...52c Det korrekte svaret finner du hvis du ser på barnløshet: Ca 1 av 4 menn er barnløse ved fylte 45. Det tilsvarende tallet for kvinner er ca 1 av 7. Dette er en bemerkelsesverdig stor forskjell. Men det som skjer er at kvinner "gjenbruker" attraktive menn som allerede har barn, heller enn å få barn med mindre attraktive barnløse menn. Problemet blir da at det jo ikke er mange nok av de attraktive mennene… … så du får en bråte med alenemødre med en forskrudd forestilling om egen markedsverdi, som ikke skal "ta til takke med" de mennene som er tilgjengelig for dem. Og det er altså disse mennene som blir ufrivillig single. Endret 17. november 2021 av ClausSaus 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #13 Skrevet 17. november 2021 Fordi kvinner har beilere. Anonymkode: 5d0b4...3ea
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #14 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tipper mange kvinner er frivillig single fordi de ikke gidder å være sammen med de kvinnefiendtlige mennene. Naturligvis Anonymkode: 13840...ef8 Med kvinnefiendtlig menes at man ser at kvinner lett kan få sex og forhold. Anonymkode: 5d0b4...3ea 1
Fluefisker1 Skrevet 17. november 2021 #15 Skrevet 17. november 2021 Vil tro det er flere grunner til dette, blant annet at mange kvinner er flinkere til å bygge sosiale nettverk enn mange menn er. Kvinner har derfor ikke samme behov for å føle kjærlighet fra en partner, føle seg elsket av en partner. De får dette gjennom venninner i større grad enn menn får det gjennom kompiser. 6
Ishavsrøya Skrevet 17. november 2021 #16 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kvinner klarer seg nok i stor grad selv, altså økonomisk, med gode venninner som samtalepartnere og kanskje større mulighet for uforpliktende sex dersom det er ønskelig. Mens for menn tror jeg psykisk det lønner seg å være i et forhold. Nb: mine meninger, ingen vitenskapelig teori bak. Anonymkode: fcee0...972 Dette tror jeg også
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #17 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kvinner klarer seg nok i stor grad selv, altså økonomisk, med gode venninner som samtalepartnere og kanskje større mulighet for uforpliktende sex dersom det er ønskelig. Mens for menn tror jeg psykisk det lønner seg å være i et forhold. Nb: mine meninger, ingen vitenskapelig teori bak. Anonymkode: fcee0...972 Dette tror jeg er ganske individuelt. Jeg tror det er mer sosialt akseptert å være ungkar enn peppermø eksempelvis. Eller at kvinner greier seg bedre alene enn menn tror jeg er en myte. Se Bear Grylls "The Island" sesong 2. På andre episode hadde mennene klart å finne til andre siden av øyen og satt opp camp. På dag to var kvinnene lost i jungelen og måtte få hjelp av kamerateamet for å ikke omkomme av dehydrering. Anonymkode: 63d5c...9fe 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #18 Skrevet 17. november 2021 Det er flere menn enn kvinner. Kvinner deler på de mest attraktive mennene. Enten ved at de venter på tur, eller ved at de dater og ligger med dem. Menn har mye høyere sexlyst. Dette gir et større insentiv til forhold. Kvinner er strengt tatt bare "kvinner" mellom pubertet og overgangsalder, så det er jo i realiteten bare kvinner i dette aldersspennet allle menn må dele på. Kvinner er mye mer kresne en menn, både på utseende og andre ting. Anonymkode: 4939f...62b
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #19 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette tror jeg er ganske individuelt. Jeg tror det er mer sosialt akseptert å være ungkar enn peppermø eksempelvis. Eller at kvinner greier seg bedre alene enn menn tror jeg er en myte. Se Bear Grylls "The Island" sesong 2. På andre episode hadde mennene klart å finne til andre siden av øyen og satt opp camp. På dag to var kvinnene lost i jungelen og måtte få hjelp av kamerateamet for å ikke omkomme av dehydrering. Anonymkode: 63d5c...9fe For det første så er jeg enig i at det er individuelt. Det er klart, det meste er det. Men man kan ofte se tendenser som peker i den ene eller den andre retningen. Det er også mer sosialt akseptabelt å være ungkar, men nå tenker jeg ikke på hvordan samfunnet ser på de single, men hvordan de enkelte har det selv. Og til det siste du skriver mener jeg alene som i alene i et sivilisert samfunn, ikke på en øde øy 😅 Anonymkode: fcee0...972 6
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #20 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Fordi kvinner har beilere. Anonymkode: 5d0b4...3ea Hvor er de? De har jeg aldri møtt jeg.. Anonymkode: 9c5a4...94b 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå