Gå til innhold

Dagbok

Gjest Hulderjenta

Anbefalte innlegg

Gjest Mrs. Potter
*stolt*

Det har du all grunn til å være!

Det er så koselig å lese i dagboka di.Så blir det spennende å følge dere fremover.

Du stråler! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære søteste huldervennen :grine2: :grine2: :grine2:

Nå sitter jeg her og stortuter - jeg ble bare såååå overrasket og glad når jeg leste dette vennen min!

Hurra hurra hurra :hoppe:

:grine2: :grine2: :grine2:

Verdens allerstørste klem fra Charmina :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!!!! Det er så utrolig rørende når noen har prøvd lenge, så klaffer det helt av seg selv, og røykekuttet!!!-knall altså!!!

Du lurte på hvordan du skulle skjulealkoholforbruket i helga, hva med å helle vin med alkohol i en karaffel, hell over alkoholfri vin på flaska og drikk og le :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Nå blir jeg snart flau her... :rodme: Så utrolig mange hilsener jeg har fått! Tusen tusen takk! :bukke:

I går hadde jeg min tøffeste og mest krevende vakt noensinne.. Jeg gikk i ett, satt ikke i ro i det hele tatt. Drakk en cola i løpet av vakten, og spiste en kvikklunsj. Ordentlig mat og matpause hadde jeg ikke sjans til.. Jeg hadde ikke mulighet til å tenke på å ta det med ro, glemte spiren i magen min (og det har ikke skjedd etetr jeg fikk vite om det!!). Det skjedde akutte ting og det skjedde ventede ting, og det skjedde totalt uventede ting og det skjedde ting som ikke burde skje (men som ikke jeg hadde noe herredømme over) - og det er min jobb å takle det og sørge for at pasientene har det så bra som de kan, og jeg er stemmen og ansiktet utad når noe skal fortelles til pårørende... Jeg har ikke ord som kan beskrive alt jeg opplevde i går.... Jeg hadde mest lyst å legge meg ned på golvet som en unge og bare hylgrine... Og jeg var et par ganger på nippet til å bomme meg røyk og gå ut og røyke og grine. Men jeg gjorde det ikken heldigvis..

Og jeg var så sliten så sliten... Ikke mat, ikke særlig drikke. Jeg levde på adrenalin i går kveld, og det kan umulig være bra. Men det gikk, og jeg er faktisk stolt over meg selv når alt kommer til alt.

Da jeg kom hjem visste jeg nesten ikke hva jeg het.. Snakket og snakket med sambo, fikk ikke sove. Skulle på tidlig i dag, Tror jeg blundet et par timer i natt, sånn til sammen. Dårlig i morges, men hikk på jobb. Det fikk jeg det kraftigste migreneanfallet jeg noensinne har hatt, det begynte så smått i garderoben. Jeg kunne ikke se til slutt.. Ble plassert i et mørk rom til det gikk over, så ble jeg sendt hjem. Så jeg har sovet, og stod opp igjen for ikke så lenge siden.

Jeg har bare lyst å grine.. :grine: Føler meg så gjennom beinsliten, jeg har aldri opplevd noe så tøft som i går før, ikke personlig og ikke som fagperson heller...

Stakkars spiren min.. Håper dette ikke påvirker... Sambo var veldig bekymret i går kveld, for jeg hadde vondt i magen og følte meg dårlig, men det var sult og generell reaksjon. I dag skal hjerter begynne å slå, håper det slår glade slag! :hjerte:

5+4 i dag. Puppene er ømme i dag også, men "mensmurringen" har roet seg litt, det kommer og går litt. Forrige fredag var jeg overbesvist om at jeg var gravid, og kjøpte tester - tenk at jeg hadde rett!

I dag kommer besøket årt, det blir kos. Så jeg stikker nok ikke innom her igjen før søndagskvelden eller mandagen. God helg!

Klem fra en sliten Huldra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, slitsomt å ha slike gjennomsyrende, belastende arbeidsøkter - når en ikke lenger vet foran og bak på seg selv så er det jo et godt tegn på at man er sliiiiiten! :Nikke:

Men spiren din har det nok bra - de tar det de trenger de, uanhengig om det blir noe igjen til deg...så den lever nok i beste velgående! ;)

God helg!

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann du!

Huff og huff..det er ikke enkelt..Får håpe du får hvilt deg i helga og får kost deg med mannen og spiren!

Sender deg mange,mange :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Potter

Uffa meg,den vakta hørtes fæl ut!

Vet ikke hva du opplevde,men kjenner igjen følelsen av at alt går i ett,du er superstresset men må late som du er rooolig og har god tid ovenfor pasienter,pårørende osv. Så på toppen av alt så skjer det masse ting som man ikke hadde regnet med.

Sist gang jeg var på arb.helg hadde vi et dødsfall. Vi hadde det kjempetravelt,men det er liksom ikke rette tiden å stresse på...når noen nylig har dødd liksom.

Gjett om jeg var glad for at jeg var på jobb sammen med ei rutinert,flink dame som hadde vært borti dette maaange ganger.

Håper du får hvilt skikkelig ut i helga!

Spiren går det helt sikkert bra med. H*n har det godt og rolig inni magen din :hjertesmil:

God helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest: Stakkar Huldervennen min!! :klem::klem::klem:

Skjønner så inderlig godt hva du mener...selv om jeg selvsagt ikke vet akkurat hva som skjedde...Har vært borti "sånne" vakter selv, og det er helt utrolig hvor uttappet og sliten man kan være i ettertid. Det er spesielt ille når man er nygravid og egentlig ikke har krefter til å skulle yte max... :tristbla:

Jeg fikk meg mange sånne gufne netter de gangene jeg var nygravid og sliten i utgangspunktet..og derfor sa legen til slutt at neste gang jeg blir gravid skal jeg ikke jobbe de første kritiske ukene...Du kunne kanskje tenkt på å ta en time-out nå?! Jeg syntes kanskje legen overdrev det litt..."alle andre" klarer jo å kombinere jobb og graviditet..men som han sa: husk på at dere har strevd lenge for å komme dit dere er nå...Jeg mener ikke at du risikerer noe ved å være i jobb..men at du bør være ekstra påpasselig med at du ikke jobber deg ihjel nå!! Det er tøft å skulle være sykepleier når det "stormer som verst"..vi har mye ansvar og mange tøffe tak (både på den ene og den andre måten..) men ekstra ille er det når en er hormonell,sliten,og emosjonelt labil...(slik ville jeg beskrevet meg selv de første ukene etter at jeg ble gravid..og jeg tenker at du kanskje kjenner på litt av det samme..?! ;) ) Jeg synes legens ord passer så utmerket på deg også..så du får regla du og! :)

Er bekymret for deg vennen..og håper at du nå tar livet med ro og sørger for å hvile deg! Du har et bittelite liv inni deg som trenger at mamma'n hennes/hans har det bra! Tenk så mye som kroppen din har å jobbe med for tiden!! Skape et helt fullstendig lite menneske! Det er fantastiske ting på gang!!! :hjerte: Du skal stråle nå vennen...ikke slite deg ut!!

Lov meg at du tar livet med ro nå!!

Jeg kommer innom og sjekker at du oppfører deg fint!! :ler: Tenker masse på deg!:kose:

Goooood :klem: fra Madden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

:grine2: Gratulerer så masse! :grine2:

Dette er bare helt fantastiske nyheter! :klem:

Ser at det er lenge siden jeg har vært på Kg.

En hel uke gravid uten at jeg visste det... :sjenert:

Jeg er en av dem som ikke har klart å slutte å røyke "uten grunn"...

Men begge gangene jeg testet positivt har jeg sluttet umiddelbart!

Og nå er det 2,5 år siden jeg sluttet å røyke - og jeg har ikke lyst å begynne igjen heller.

Jeg tror du klarer dette helt fint. :klem:

Når det gjelder helsen din:

Madden skriver masse bra.

Ta vare på deg selv, vennen.

Varme gratulasjonsklemmer fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm nå skjønner jeg ingenting :klø: .....hadde jo lagt inn en lang gratulasjonshilsen til deg for flere dager siden jo, men hvor er den blitt av?????

Da får jeg bare gjøre det en gang til - og det gjør jeg jo med glede :)

GRATULERER MED GRAVIDITETEN

:grine2: :grine2: :grine2: :grine2: :grine2: :grine2: :grine2: :grine2: :grine2: :grine2: :grine2: :grine2: :grine2: :grine2: :grine2: :grine2: :grine2:

Gjett om tårene sprutet når jeg leste dette da!!! Jeg ble så utrolig rørt og bare så glad på deres vegne! Det er jo bare helt fantastisk vennen min!

Sier som Madden over her at dette var den beste nyheten på lenge - og det er jo bare så fortjent!

Håper du får et fint svangerskap.

Kjempeklem fra Charmina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjønner jeg enda mindre, for nå ser jeg jo den andre hilsnen, og den ble slett ikke postet i går! Dette var merkelig! Men nå har du iallefall to :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så veldig masse Hulderjenta!!! Nå ble jeg kjempe glad!

:grine2: :grine2: :grine2: :grine2:

Stooooor :klem: fra Lilletrollet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare innom å titter litt på en lørdagskveld. Så kjempeflink du har vært med røykeslutten!! Kjempebra for både deg, mannen og selvsagt for spiren!

Har du tenkt over at denne uken har hjerte til spiren begynnt å slå?? (du er jo noen dager før meg) Fantastisk :hjerte:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør på Madden nå da!

Jeg tror ikke den ene vakten skadet den lille spiren din, den tåler nok mer enn det. Men det er nok allikevel viktig å passe på seg selv nå. Den lille tar energi fra deg.

God helg, kos deg med besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør på Madden nå da!

:Nikke: Hør på nattsøster Madden!! :ler:(en av pasientene mine ynder å kalle meg det... :ler: )

Håper du har det bra vennen!! Og at du koser deg med besøket ditt nå! :)

Goooood søndags- :klem: fra Madden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Hulderjenta

Mrs.Potter: Ja jeg skal love deg det var fælt. Jobber på sykehjem nå og vanligvis er det helt stabilt og relativt rolig på vakt, men den kvelden var helt ekstraordinær. De jeg jobbet med hadde aldri opplevd lignende... Har storkost meg i helgen ja!

Madden: Takk for trøstende ord :klem: Hverdagen min på jobb er ikke som den vakten der til vanlig, det var helt utenom det vanlige. Vanligvis har jeg det helt flott på jobb. Visst er det travelt, er jo alltid det, alltid noe å gjøre på en sykehjemsavdeling, men det er ikke noe problem å ta pauser innimellom, og få lunsjpause, og få gått på do når man skal det. Så jeg tror jeg skal klare meg helt fint fremover. Men jeg skal kjenne etetr hele tiden, og blir det tungt på en eller annen måte, skal jeg roe ned, jeg lover! :klem: Jeg stråler egentlig, det var kun den vakten og etetrvirkningene av den som tok knekken på meg.

Mayamor: Tusen takk for gratulasjoner, vennen! :klem: Jeg skal ta vare på meg selv jeg, og så har jeg sambo som også gjør det. Han er nesten mer hysterisk enn meg, og finner ut hva jeg ikke kan og bør spise og sånn. :kyss: Og røyken har tapt, nå er jeg vanligvis ikke røykesyk en gang, men en sjelden gang komemr det på inngrodd vane. Men jeg står i mot! :klappe:

Charmina: Takk igjen vennen! Jeg fikk med meg den første gratulasjonen om ikke du gjorde det selv! ;) Tusen takk! :kyss:

Lilletrollet: Tusen takk vennen! :klem:

Smilepia: Ja, hjertet begynte å slå denne uken! Tenk at jeg har to hjerter i meg, mitt eget og et bitte lite spirehjerte! :hjerter:

Siam: Takk for råd. Jeg skal passe på

meg selv. Og jeg merker allerede at det er litt energikrevende! Blir fort trøtt. :Gjesp: Og jeg er en "trøtting" i fra før, blir veldig kveldstrøtt, men nå er det ekstremt. Var helt dårlig når klokken var sånn ellve om kveldene nå i helgen, men holdt ut til ca midnatt. Da var jeg dårlig... Men har man besøk så er det jo kjekt å sitte oppe litt!

Orkideen: Takk i lige så! :vinke:

Har hatt en kjempefin helg, med harrytur til Sverige og god mat og god drikke (brus for min del) og ikke minst godt selskap. Det er 8 timer å kjøre til Bergen, så de dro ganske tidlig i dag. Var veldig gøy å få besøk av gamle gode venner! :hoppe: Ikke sett noen av vennene våre hhjemmefra siden vi flyttet! Så det gjorde godt!!

Etter å ha hatt dålig søvn i en hel uke (våkner x flere, og våkner tidlig) har jeg endelig klart å sove hele netter i helgen. Deilig! Men i dag morges fikk jeg migreneanfall igjen (!) uten å ha gjort noe for det. To anfall på tre dager, jeg som ike har hatt anfall på det jeg kan huske. Ikke av ekte migrene med aura i hvertfall.. Kan det komme av graviditeten, og forandringer i blodåresysemet tro..? Noen som vet..? Har sovet mye idag. La meg da auraen kom, stod opp igejn en time senere. Så kom hodepinen snikende, og da sov jeg et par timer til. Føler meg litt døgnvill! :ler2:

Er veeeeldig sulten for tiden, men blir fort mett. Mett igjen etter å ha spist en skive. Så jeg spiser hele tiden føler jeg, men litt om gangen. Hvis jeg er sulten bare litt for lenge, og blir hul i magen, blir jeg kvalm. Men det pleier jeg å bli når det skjer, nå skjer det bare så mye fortere og lettere... :roll: Stod på kjøkkenet her og smørte på en skive, var helt tom i magen, og brakk meg av påleggslukten mens jeg smurte på, for i neste sekund stappe skiven glad og fornøyd i munnen! :ler2: Helt sykt!

Er avhengig av leverpostei for tiden. Ikke så rart, for blodvolumet øker. Og da trengs det jern! ;)

HAr egentlig tur-plikt i dag, men jeg tror jeg dropper det. Eller kanskje jeg skal gå i tyve minutter om ikke annet..? Ja, burde det..

Men først må jeg kikke videre her blandt dagbøkene!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Huldra!

Oi, du er jo snart 6 uker jo! :hoppe:

Hørtes så slitsomt ut med den vakta, føler med deg vennen :troest:

Det er viktig å ta hensyn til seg selv når man er nygravid. Hodepine sliter jeg litt med også, det var fælt sist så jeg gleder meg ikke akkurat til den biten. Men det er jo totalt verdt det da! :)

Ha en fin søndag kveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...