Gå til innhold

Dagbok

Gjest Hulderjenta

Anbefalte innlegg

Gratulasjoner og velkommen til Hedmark fra nokså ny bruker :)

Får håpe du vil trives her etterhvert,da- Kjempeflink som har slutta å røyke - stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, ja - hodepine er noe herk. Er veldig plaget med det selv :roll:

Håper det går over og at tømmermennene stort sett holder seg borte! ;)

Straks 6 uker - dagene går jammen meg fort!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

6+1 i dag!

Skal innom mitt nye fastlegekontor i dag og bestille legetime, gidder ikke ringe, for de var så motvillige sist. Tar helelr med meg lappen fra trygdeetaten som viser at jeg straks er deres pasient. :Hehe: Har fundert litt på om jeg skal gå til jordmor på svangerskapskontroll etter det, sambo var også positiv til det. Jeg har veldig lyst, tror det blir sånn.

Tung dag i går, ville bare grine og grine og deppe.. :tristbla: Er vel sånn av og til. Jeg har i alle fall sånne dager av og til, og jeg føler alt blir forsterket for tiden. Hadde i tillegg middels krftige mensmurringer i går kveld, og ble litt nervøs. Men det roet seg og det er ikke komemt noe blod, så det er vel bare livmoren som strekker litt på seg. Er så livende redd for at noe skal gå galt...

Brrr, nå er det kaldt her. Kuldegrader om natten, og langt ut på formiddagen. Litt pluss gjennom dagen når solen er oppe, så blir det minus igjen. Frostlandskap, rim på hevrt gresstrå og hver minstre gren på alle trær. Det er jo fint da! Men kaldt. Brrr...

Ellers så fungerer blæren og også magen litt dårlig for tiden... :rodme: I følge Boken min er det fordi den glatte muskulaturen slapper av... Men det er litt plagsomt.. Håper det blir bedre. Kan jo fint leve med det, kan ofre mye for å bli mamma jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også grine- og deppedager innimellom. :tristbla: Av og til når jeg ikke er gravid, og oftere nå! Det er kjedelig når det er sånn, men jeg tror det er normalt. De hormonene... :sur: (Den smileyen er så kul!)

Håper det går bra med deg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Huldra! Gravide Huldra!!

Syns det er så koselig jeg at jeg klarer ikke la være å smile :klem:

Dere fortjener det såååå!!!!!

Vinteren er på tur her også....Og ja, det er kaldt...Syns det er mye kaldere nå enn midt på vinteren..Men er vel pga det er uvant...

Håper humøret blir bedre! Skal gane de dumme hormonene jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hulderjenta

Jeg tror jeg har verdens mest tålmodige samboer. Jeg griner og sutrer og kjefter og smeller og ler i neste sekund. :rodme: Og han er bare god :hjerte:

6+3 i dag, og i dag klarte jeg ikke å komme meg på jobb. Jeg er så trøtt at jeg går i svime... Sover dårlig om natten, og er rett og slett uklar i hodet om dagen. Svimmel og uklar. :tristbla:

Det har jammen skjedd mye siden sist! Fikk bestilt legetime på tirsdag, fikk time 9.november. Men ønsker meg en tilme NÅ så jeg kan ta opp trøttheten/sykmelding med legen.. :tristbla:

Samme dagen oppdaget vi røyk fra motoren, og kjørte til et verksted. En slange var gåen (helt tydelig det, men vi så det ikke før mekanikeren pekte likevel! :ler2: ) og smabo byttet slange og en del til om kvelden. Men før dette var det oljelekkasje, det hadde vi sett allerede tidligere på dagen. Sambo kjørte den en testtur etter reparasjonene, stoppet etter 200 m bare for å se under panseret, og da kom det flammer opp!!! Han kjørte i full fart hjem igjen og kom stormende inn her og ropte at jeg måtte ringe brannvesenet! Jeg skjønte jo ingenting men tok telefonen og brannslukningsapparatet, og løp ut mens jeg ringte brannvesenet. Akkurat da vi hadde lagt på, klarte sambo å slukke flammene. Men barnnbilen kom jo, og var fornøyd med innsatsen. Og en stund etter ringte politiet, og de kom.

Så nå er vi billøse. :frustrert: I Ødemarken. :frustrert: Er jo forsikret mot brann, så det blir en forsikringssak. Men hva hjelper det så lenge vi ikke kan bruke bilen...

Ny bil. NÅ!!!!

Og vi hadde avtale på Andrologisk senter i Oslo i går, og måtte ta bussen ned og toget opp. Det ble jo et helt dagsprosjekt for en legetime midt på dagen! :roll: Og jeg var kvalm som fy i går... Hvis jeg blir sulten og er sulten tre minutter for mye så brekker jeg meg. Jeg hadde heldigvis laget matpakke ( 4 skiver og en kvikklunsj) og all maten forsvant på en totimers busstur til Oslo :ler2:

Vi trengte som kjent ikke be om Pergo som vi opprinnelig bestilte timen for, men det var en annen ting vi var der for også. Uansett sa legen at jeg måtte være superfruktbar for å i det hele tatt blitt gravid med sambo, for det burde ikke gå med så dårlige tall, og meg måtte han ta vare på! :Hehe:

Fikk ikke time hos fastlegen før jeg var offisielt pasien. Vurdere å ringe privat legekontor her. Jeg klarer ikke gå på jobb når jeg er så sliten... Hva skal jeg gjøre..?

:Gjesp: :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Har ringt legekontoret, skal ringe igjen i morgen tidlig og få akuttime så jeg kandiskutere delvis sykmelding m legen. Er helt i svime. Har ringt jobben og sagt jeg ikke kommer i morgen heller, og at det kanskje kommer en delvis sykmelding. Egentlig ikke lyst å bli sykmeldt, for da kan jeg ikke si ja til ekstravakter... Og det utgjør mye av inntekten min... Men helsen kommer først likevel...

Går bare i svime i dag. Får ikke til å sove heller, men jeg burde kanskje hvile i stedet for å gjøre masse småting. Har tenkt å gå en tur også. En liten tur..

Zzzz

Når går trøttheten over...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også supertrøtt den første tiden, men det går over!! Husker ikke akkurat når, men det tok ikke så innmari lang tid.

Ta en sykmelding og slapp av, andre trimester er som regel helt super, så da kan du sikkert jobbe fullt igjen.

Kjedelig med bilen da!! Håper dere får en ny om ikke så altfor lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Huldra!

Skjønner godt at du ikke orker jobb akkurat nå. Det går nok over skal du se! Såvidt jeg husker var alt sammen verst de første 3-4 månedene. Kvalmen, hodepinen, trøttheten osv.

Men sikkert lurt med sykemelding inntil videre, ikke noe særlig å gå sånn på jobb! :troest:

Sånne bil-ting er jo bare så irriterende... håper dere ikke må være lenge uten! Når man bor litt utenfor allfarvei er jo bil et MUST!

Ønsker deg en fin kveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia :)

Krysser fingre jeg for at du får en akuttime i morgen, slik at du får ordnet en sykemelding. Det viktigste er å roe ned og følge det kroppen sier. Vanligvis så blir det bedre i 2.trimester :Nikke: Og de hormenene ja :icon_mad: , skal si at hos meg har de slektstreff :ler: For her er jeg kjempelynnings i det ene øyeblikket, ler i det andre og griner i det tredje :ler::sjenert:

Den bilen altså, noe så irriterende :sur: Har dere sett på ny bil nå eller må dere vente på forsikringsoppgjøret?

Ha en fin fin kveld :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Jeg må bare få si at det er så ufattelig kjekt at du bor på Hedmarken. Her er det fint. Kaldt om vinteren, men det er bedre enn en våt vinter.

Håper det går bra med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Stakkars deg! Høres ut som om ting går litt tungt om dagen. Ikke greit å være så trøtt at man ikke vet hvor man skal gjøre av seg. Jeg var også ekstremt trøtt i uke 6,7,8, men det har heldigvis gitt seg nå. Joda, merker jo at jeg er mer trøtt enn før jeg ble gravid, at jeg ikke orker like mye som før (langt i fra, egentlig), men følelsen av at jeg kunne sove 16-18 timer i døgnet har gitt seg nå.

Litt skummelt med den bilen! Kjedelig å være uten bil. På en annen side: godt at det ikke skjedde når hulderbarnet er født, og var med i bilen! Må alltid prøve å se det positive, vet du! ;)

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff det med den bilen deres var jo kjempeskummelt!

Håper det ordner seg fort med forsikringen! Man blir jo så hjelpeløs uten når man er vant til å ha bil!

Håper du har fått ordnet deg med delvis eller helt sykemelding nå da vennen, det er jo viktig at du tar vare på deg selv.Husker selv hvor trøtt jeg var jeg! Det var jo et ork å i det hele tatt gjøre noe som helst!

Og bra å lese at samboeren er så forståelsesfull.Slike gutter liker vi :enig_anim:

Og når det gjelder tårer og slikt er vel det ganske vanlig også, syntes ofte det ble mer av de jo større magen ble jeg! Kanskje det er en del av forberedelsene til å bli mor?

Ønsker deg en kjempefin helg og håper du får slappet skikkelig av!

Stor klem til deg og magen fra Charmina :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Huldra.

Bare innom og oppdaterer meg. Så skummelt med den bilen. Og skjønner godt at det er tunngvinnt å være uten - man blir jo så fort avhengig! Håper det ordner seg snart.

Ellers kjenner jeg godt igjen både søvnbehovet, humørsvingningene og sultfølelsen. Er litt gla jeg er arbeidsledig akkurat nå. Er så mye enklere å styre dagen rundt formen da. Så jeg føler med deg som må stille opp å prestere når du er på jobb. Håper du får den sykemeldingen da!

Nå må jeg visst gi meg. Korsryggen protesterer så snart mot å sitte forran dataen.. :(

Go' helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Hei! :)

Takk for hilsener og oppmuntring Siam, Smilepia, Charmina, Trulselinemor, La Traviata og Leanora! :klem:

Har vært hos fastlegen min i dag, fikk en akuttime selv om jeg ikke er pasient der sånn egenlig. Enda. Hyggelig lege, som gratulerte meg med graviditeten (meg: "Takk"! Buhuuuuu!! :grine: ) og som hørte på det jeg hadde å si, og som var enig i at det kunne være lurt å ha litt kortere arbeidsdag. Jeg ble sykmeldt 30 % og det er jeg veldig lettet over. Da blir hver arbeidsdag 30 % kortere og litt lettere å komme seg igjennom. Skal prøve det i to uker, og så gi beskjed om jeg trenger mer eller ikke. :)

Har vært helt i svime i dag også. Gikk og tråkket i byn i dag (kjøpte meg et stilig belte (som jeg ikke kan bruke så lenge kom jeg på etterpå..) og en ny øyeskygge og litt sånn på HM) etter legetimen (j*vla busser) (j*vla bil, egentlig) og ble så sliten så sliten... Gikk til skolen til sambo og møtte ham der, og vi fikk sitte på hjem med en annen. Satt i bilen og duppet... :Gjesp: La meg nedpå da vi kom hjem. Når jeg legger meg for å hvile litt så sovner jeg før jeg vet ordet av det.

Men fy flate så vidundelig å tenke på!!! Jeg er gravid!! helt sprøtt!! :grine2: Skal overleve alt som finnes av plager jeg, for når jeg kommer på hvorfor, så blir jeg egentlig bare glad. :) Har veldig lyst å fortelle det til familiene våre snart. :sjenert:

Sinnsykt vonde pupper :frustrert: Stakkars mannen har så lyst å ta på dem, han smiler når han ser dem, for de har vokst.. Men han kan ikke ta på dem, for de er vonde!

Har sendt skademeldingsskjemaet til forsikringsselskapet i dag, ilen skal på verskted for vurdering over helgen. Så håper jeg at vi snart kan :reise: med den igjen. Skadene er ikke så store, men den er ikke kjørbar nå. Håper vi får penger i stedet, så vi kan kjøpe en ny (brukt).

Nå: Støvsuge og rydde litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Rognebær

GRATULERER med barn i magen!

Og med røykeslutt!

Det er så kult at det blir en skikkelig babyboom i juni.

Det hørtes ut som en god ide med kortere dager. Jeg kunne også sovet... og sovet... og sovet... nå er jeg trøtt som en våt klut!

Håper du får fine dager fremover! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer såmye!! :klem:

Jeg må også stumpe etterhvert ja.. ;):smoke:

Glede meg til å begynne prøvingen.. Håper det klaffer fort!

Hadde faktisk et "uhell" lørdag, og igår troor jeg at jeg hadde El..

Men har akkuratt slutta på pillen, så det skjedde nok ikke noe.

Kooooos deg i svangerskapet! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...