Gå til innhold

For 2 år siden brøt han all kontakt med meg uten forklaring, ingen ord, ingenting.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Timene ble til dager, og måneder ble til år. Og sånn gikk det. Prøvde å kontakte han 2 ganger i starten for jeg skjønte ingenting, men fikk aldri noe svar. Så var jeg blokket over alt. Telefon og alle sosiale medier. Vi var veldig gode venner. Jeg hadde følelser for han  (forstod ikke dette før jeg mistet han) Og jeg vet at følelsene var gjensidig, jeg følte alt. (men vi tok aldri den samtalen). Plutselig etter noen måneder fikk jeg høre at han hadde fått seg dame, så da bare bestemte jeg meg for å glemme han. Det var veldig vanskelig for meg. Følte ikke at jeg fikk en avslutning eller noe. Jeg var såret for at han bare kunne forsvinne sånn, som om vennskapet ikke betydde noe. Vi delte dype hemmeligheter som ingen andre vet om. Når det ble slutt mellom dem kontaktet han meg igjen, og ville møtes. Jeg klarte ikke å svare. Jeg var så utrolig sint og såret at jeg ville ikke si noe jeg kom til å angre på. Nå ser jeg at han prøver å kontakte meg en gang i blandt, men går lang tid mellom hver gang. Jeg vil så gjerne svare, men jeg gjør det ikke, jeg svarer ikke. Fordi jeg er så redd for å bli såret igjen. Tenker mange ganger på om jeg skal kontakte han, men det virker ikke som at han bryr seg om meg. Hvordan kan en person bare slutte å bry seg om deg på sekundet, som om du betydde ingenting? Jeg tror ikke jeg kommer over dette. Hvem andre her har opplevd det samme eller lignende? Hvorfor er han så stille og kontakter meg en gang i blandt, det betyr at han tenker på meg???

Anonymkode: f74e9...65b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glemte å skrive at jeg har offentlig profil på instagram, og i det siste har jeg ofte sett at han ser på mine storyer. Jeg lurer på hvorfor han følger med på mine storyer og. Ts

Anonymkode: f74e9...65b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke svar han, og blokker han overalt.

Det der er en drittsekk.

 

Minner meg om en jeg kjente, manupelring og bevist oppførsel og slik fortsetter de for å få dere ego fora og driter hvordan du har det og føler deg.

Anonymkode: e2e34...d93

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

 

Anonymkode: e2e34...d93

Rimelig sikker på at han hadde gjort det samme hadde det ikke vært pga kursene hans.

Anonymkode: e2e34...d93

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør helt rett i å ikke svare ham. Du setter deg selv i respekt. Samtidig har du også lært HAN at han ikke behandler folk han er glad i på den måten, så du har faktisk hjulpet ham. Han mistet deg. Nå får han leve med det. 

 

Så kan du også tenke sånn at hvis han virkelig ville hatt deg tilbake så hadde han lagt merke innsats i det. Han ville kanskje sendt deg et håndskrevet brev, kontaktet familien din eller ringt på døra hjemme hos deg. Så sånn sett kan du trøste deg med at han fremdeles er like ussel som det han var den dagen han bestemte seg for å ghoste sin gode venn. 

Anonymkode: 004fb...e85

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ikke svar han, og blokker han overalt.

Det der er en drittsekk.

 

Minner meg om en jeg kjente, manupelring og bevist oppførsel og slik fortsetter de for å få dere ego fora og driter hvordan du har det og føler deg.

Anonymkode: e2e34...d93

Enig med deg. Skulle bare ønske jeg fikk han ut av hodet mitt. Gått 2 år liksom. Alle mine venninner sier også at det var en drittsekk oppførsel fra han, og lurte på hvorfor de ikke så oss sammen mer osv, den gangen. Ts

Anonymkode: f74e9...65b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

 

Anonymkode: e2e34...d93

Jeg har lest innlegget. Jeg forstod det ikke? Ts

Anonymkode: f74e9...65b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du gjør helt rett i å ikke svare ham. Du setter deg selv i respekt. Samtidig har du også lært HAN at han ikke behandler folk han er glad i på den måten, så du har faktisk hjulpet ham. Han mistet deg. Nå får han leve med det. 

 

Så kan du også tenke sånn at hvis han virkelig ville hatt deg tilbake så hadde han lagt merke innsats i det. Han ville kanskje sendt deg et håndskrevet brev, kontaktet familien din eller ringt på døra hjemme hos deg. Så sånn sett kan du trøste deg med at han fremdeles er like ussel som det han var den dagen han bestemte seg for å ghoste sin gode venn. 

Anonymkode: 004fb...e85

Tusen takk for gode ord, det hjelper meg mer enn du tror 💖 Ts

Anonymkode: f74e9...65b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har lest innlegget. Jeg forstod det ikke? Ts

Anonymkode: f74e9...65b

Poenget er å ikke la noen behandle deg dårlig.

Anonymkode: e2e34...d93

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tusen takk for gode ord, det hjelper meg mer enn du tror 💖 Ts

Anonymkode: f74e9...65b

Blokker han. Overalt.

Anonymkode: e2e34...d93

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har nå vært sammen med mannen i mitt liv i ti år 

vi var bestevenner på vgs, og kuttet kontakten. først hadde han kjæreste, men han sa til meg at han hadde vært forelska i meg lenge. usikker på om han hadde turt å ødelegge forholdet. da var jeg ikke "klar" og visste selv ikke helt hva jeg følte. synes det ble kleint og vi kuttet kontakten. 

5år senere tok han initiativ. da var vi begge single. han fortalte meg at han ikke hadde gjort det før fordi jeg da hadde kjæreste. han hadde tenkt at det var bedre å la meg være lykkelig enn å skape drama. lite visste han at jeg tenkte på han jevnlig og savnet han mye. (han hadde ikke hatt face så derfor kunne jeg jo ikke kontakte han der). 

vi ble sammen relativt fort. bestevenner igjen og har det nå kjempebra sammen. 

i din situasjon tenker jeg at det nok gjør det vanskelig for han da han har kjærste. det er jo noe han tenker /savner ettersom han følger deg. men så lenge han ikke vet om det er gjensidog så er det veldig stor risiko å evt gjøre noe med forholdet han er i dersom der fungerer. det kan også være at han har noen såre følelser og savn på det dere hadde og at det ble ødelagt, uten kjærestefølelsene. 

min anbefaling til deg er å ta initiativ til å treffes og klarne luften. dere må snakke om dette. enten blir det et oppgjør og prat som gjør at dere kan legge det bak, ellers så kan det føre til et forhold. du må fortelle han hva du føler for han og hvordan alt har vært. hvis ikke kommer du til å angre resten av livet. ikke tenk på at du skal redusere og godta dine følelser etc fordi han er sammen med noen. kanskje er det dere som er meant to be. Det er heller ikke noe godt for en kjæreste å være sammen med han dersom han egentlig enda savner deg og elsker deg. 

Anonymkode: 40cfb...ee9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

jeg har nå vært sammen med mannen i mitt liv i ti år 

vi var bestevenner på vgs, og kuttet kontakten. først hadde han kjæreste, men han sa til meg at han hadde vært forelska i meg lenge. usikker på om han hadde turt å ødelegge forholdet. da var jeg ikke "klar" og visste selv ikke helt hva jeg følte. synes det ble kleint og vi kuttet kontakten. 

5år senere tok han initiativ. da var vi begge single. han fortalte meg at han ikke hadde gjort det før fordi jeg da hadde kjæreste. han hadde tenkt at det var bedre å la meg være lykkelig enn å skape drama. lite visste han at jeg tenkte på han jevnlig og savnet han mye. (han hadde ikke hatt face så derfor kunne jeg jo ikke kontakte han der). 

vi ble sammen relativt fort. bestevenner igjen og har det nå kjempebra sammen. 

i din situasjon tenker jeg at det nok gjør det vanskelig for han da han har kjærste. det er jo noe han tenker /savner ettersom han følger deg. men så lenge han ikke vet om det er gjensidog så er det veldig stor risiko å evt gjøre noe med forholdet han er i dersom der fungerer. det kan også være at han har noen såre følelser og savn på det dere hadde og at det ble ødelagt, uten kjærestefølelsene. 

min anbefaling til deg er å ta initiativ til å treffes og klarne luften. dere må snakke om dette. enten blir det et oppgjør og prat som gjør at dere kan legge det bak, ellers så kan det føre til et forhold. du må fortelle han hva du føler for han og hvordan alt har vært. hvis ikke kommer du til å angre resten av livet. ikke tenk på at du skal redusere og godta dine følelser etc fordi han er sammen med noen. kanskje er det dere som er meant to be. Det er heller ikke noe godt for en kjæreste å være sammen med han dersom han egentlig enda savner deg og elsker deg. 

Anonymkode: 40cfb...ee9

må også legge til at det kan jo være han gikk den enkle veien når han fikk kjæreste. det betyr ikke at han ikke hadde følelser for deg likevel.. 

det er en risiko når man er bestevenner å gå over til kjærester. man risikerer å bli enormt såret og niste forholdet. for noen vil det da være en utvei (ubevisst handling) og heller finne en annen kjæreste fordi da risikerer de samtidig ikke evt denne avvisningen. kanskje også han tolket tegn fra deg som at du ikke var interessert? (da var det tryggere å finne noen andre) 

Anonymkode: 40cfb...ee9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

må også legge til at det kan jo være han gikk den enkle veien når han fikk kjæreste. det betyr ikke at han ikke hadde følelser for deg likevel.. 

det er en risiko når man er bestevenner å gå over til kjærester. man risikerer å bli enormt såret og niste forholdet. for noen vil det da være en utvei (ubevisst handling) og heller finne en annen kjæreste fordi da risikerer de samtidig ikke evt denne avvisningen. kanskje også han tolket tegn fra deg som at du ikke var interessert? (da var det tryggere å finne noen andre) 

Anonymkode: 40cfb...ee9

Som jeg skrev, hvis så var tilfelle så hadde han lagt mer innsats i det enn det han har gjort. En person som angrer dypt og hellig og savner en annen person så mye at han ikke får fred, ville satt himmel jord i bevegelse for å få henne i tale. Hva gjør han her? Sitter komfortabelt hjemme i sofaen og prøver "tappert" med jevne mellomrom å få tak i henne via nettet og SOME??? Haha please..

Og forresten, kjærlighet er faktisk ikke noen unnskyldning når det kommer til hvor drittsekk et menneske oppfører seg. Heldigvis for TS viste han hvem han egentlig var den dagen han brøt kontakten, og sparte henne derfor for fremtidige lidelser. 

Anonymkode: 004fb...e85

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.11.2021 den 10.33):

må også legge til at det kan jo være han gikk den enkle veien når han fikk kjæreste. det betyr ikke at han ikke hadde følelser for deg likevel.. 

det er en risiko når man er bestevenner å gå over til kjærester. man risikerer å bli enormt såret og niste forholdet. for noen vil det da være en utvei (ubevisst handling) og heller finne en annen kjæreste fordi da risikerer de samtidig ikke evt denne avvisningen. kanskje også han tolket tegn fra deg som at du ikke var interessert? (da var det tryggere å finne noen andre) 

Anonymkode: 40cfb...ee9

Rart at ikke flere ser denne, for slik er det ofte. 

Anonymkode: 1cfa7...cf4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.11.2021 den 10.27):

i din situasjon tenker jeg at det nok gjør det vanskelig for han da han har kjærste. det er jo noe han tenker /savner ettersom han følger deg. men så lenge han ikke vet om det er gjensidog så er det veldig stor risiko å evt gjøre noe med forholdet han er i dersom der fungerer. det kan også være at han har noen såre følelser og savn på det dere hadde og at det ble ødelagt, uten kjærestefølelsene. 

Slik jeg leser ts sitt innlegg, tok han først kontakt igjen etter at det ble slutt med han og kjæresten.

Anonymkode: a880e...ab3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min første tanke var at han var forelsket i deg,men trodde at du ikke var forelsket i han. Og derfor valgte han å blokkere deg fra sitt liv fordi det ble for tøft for han. Er jo egentlig det samme som du gjør nå, du klarer ikke å ha kontakt med han. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slitenmamma skrev (30 minutter siden):

Min første tanke var at han var forelsket i deg,men trodde at du ikke var forelsket i han. Og derfor valgte han å blokkere deg fra sitt liv fordi det ble for tøft for han. Er jo egentlig det samme som du gjør nå, du klarer ikke å ha kontakt med han. 

Det var det jeg også tenkte. Og han kan ha vært for usikker, redd for å innrømme følelser og redd for å bli såret at han ikke torde å fortelle ts at han var forelsket den gang. Kan hende den nye kjæresten tok mer initiativ og at det var enklere å bli sammen av den grunn.

Anonymkode: dfad8...c2d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.11.2021 den 11.16):

Som jeg skrev, hvis så var tilfelle så hadde han lagt mer innsats i det enn det han har gjort. En person som angrer dypt og hellig og savner en annen person så mye at han ikke får fred, ville satt himmel jord i bevegelse for å få henne i tale. Hva gjør han her? Sitter komfortabelt hjemme i sofaen og prøver "tappert" med jevne mellomrom å få tak i henne via nettet og SOME??? Haha please..

Og forresten, kjærlighet er faktisk ikke noen unnskyldning når det kommer til hvor drittsekk et menneske oppfører seg. Heldigvis for TS viste han hvem han egentlig var den dagen han brøt kontakten, og sparte henne derfor for fremtidige lidelser. 

Anonymkode: 004fb...e85

Ikke alle er modige og selvsikre nok til det.

Anonymkode: dfad8...c2d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...