Gå til innhold

Høyere lønn til sykepleiere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

ajarRun skrev (Akkurat nå):

Må man ikke ha to års praksis for å få ta fagprøven?

Vikarkurs og 2 års praksis ja. Tror noen helseforetak enda har vikarkurs, men tror det er fåtall nå som paramedisin studenter dekker vikarbehovet de fleste steder

Anonymkode: b5165...b13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ajarRun skrev (7 minutter siden):

Hvis man jobber 33,6 timer er det 1747,2 timer i året. Ganget med 56 som er minimums nattillegg får man 106 400. I tillegg vil man jo ha 48 624 i lørdag/søndagstillegg (mulig jeg bruker tall fra en særavtale der).

Er jo uansett langt unna 800.000. Er vel da Max 640.000.

Anonymkode: 1e383...5d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er jo uansett langt unna 800.000. Er vel da Max 640.000.

Anonymkode: 1e383...5d4

Verdt og google "nattearbeid, helsekonsekvenser", med den belastningen nattevakter innebærer er de som jobber rene nattevaktsstillinger vel unt 100 k i året! 

Anonymkode: b5165...b13

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er jo uansett langt unna 800.000. Er vel da Max 640.000.

Anonymkode: 1e383...5d4

Tror ikke det er lov å jobbe natt 100%, i min kommune er grensen 70%, men de fleste jobber 60%.

Anonymkode: 9d413...98e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nice for deg🤩 viser at sykepleier yrket ikke er så attraktivt som utenforstående vil ha det til. 20% forlater yrket innen få år, med god grunn

Anonymkode: b5165...b13

Ja og jeg Skjønner det for turnusarbeid er slitsomt! Speciellt Hvis det er fysiskt! Og ska du ta overtid i en turnusjobb så er det høy risiko før att ei blir alene, ikke har noe privatliv , kun jobber og tillslutt blir deprimert! Eller att kroppen rett og slett ikke orker Etter hvart! Er meget viktigt at folk i turnus trener på privattiden for å bygge opp kroppen- så at man sover bedre og er klar før fysisk jobb. Men når ei er så sliten Etter ei vakt så er trening ikke ett alternativ fordi kroppen orker ikke. Og til vilken nytta? For 29 k i mnd? Eller lavere? Nei Nei Nei jeg Håper virkeli att det blir en fremtid der alle fysiske turnusjobbere får bedre betalt og jobber mindre timer og færre dager! Bare folk i min Bransje blir mer og mer langtidsykmeldte pga kroppen ikke orker. Da kan jeg tenke meg hos sykepleiene! Uff ass

Anonymkode: 088da...c8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror ikke det er lov å jobbe natt 100%, i min kommune er grensen 70%, men de fleste jobber 60%.

Anonymkode: 9d413...98e

Det er lov 👍🏼

Anonymkode: 1e383...5d4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er pokker meg ingen som syter så mye som sykepleierne (bortsett fra lærerne). Tror dere virkelig at resten av landets befolkning sitter på et kontor og tvinner tommeltotter? Det finnes hundretusenvis av arbeidstakere her til lands som har minst like stressende jobb som sykepleierne, til langt lavere lønn. 

Finn dere en annen jobb om yrket er så grusomt og slutt og syt! 

Anonymkode: 869fb...8ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er pokker meg ingen som syter så mye som sykepleierne (bortsett fra lærerne). Tror dere virkelig at resten av landets befolkning sitter på et kontor og tvinner tommeltotter? Det finnes hundretusenvis av arbeidstakere her til lands som har minst like stressende jobb som sykepleierne, til langt lavere lønn. 

Finn dere en annen jobb om yrket er så grusomt og slutt og syt! 

Anonymkode: 869fb...8ef

Du har virkeli Null kunskap! Det merkes. Skap deg ei egen tråd ass. 

Anonymkode: 088da...c8b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er pokker meg ingen som syter så mye som sykepleierne (bortsett fra lærerne). Tror dere virkelig at resten av landets befolkning sitter på et kontor og tvinner tommeltotter? Det finnes hundretusenvis av arbeidstakere her til lands som har minst like stressende jobb som sykepleierne, til langt lavere lønn. 

Finn dere en annen jobb om yrket er så grusomt og slutt og syt! 

Anonymkode: 869fb...8ef

Med ei slik syn som du har så vet jeg med det samme - du hade ikke klart deg i en sykepleierjobb i mer en ei uke! For sure. Du har Null kunskap innen turnusarbeid og fysiskt arbeid. Og med ei Holding som deg så vil det aldri bli bedre før Noen turnusarbeidere i fysisk jobb i Norge! Ei som jobber på kontor bruker ikke kroppen sin så som ei i fysisk turnus eller fysisk jobb gjør! Og er du smart så Skjønner du godt att fysiskt arbeid 7-9 timer 6 dager på ei uke - det ødelegger kroppen! Og mange - da mener jeg nesten alle som jobber i turnus har 5-6 dager ei uke- neste uke 3-4 dager! Og den 6 dagers uken, jobb på alle døynets tider. For lite penger. Nei det er ikke verdt det. Og det er ikke rart att allt fler Slutter inom slike yrken. 

Anonymkode: 088da...c8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsningen er ikke høyere lønn, men flere ansatte sykepleiere for å redusere arbeidsbelastningen. Da må økonomien være i orden.

For å fylle stillingene bør desentralisert utdanning bli mer utpreget. Nettskole med samlinger kanskje. 

Per i dag støvsuger vi andre land for personell, som skaper like ille situasjoner der ettersom vi betaler bedre.

Anonymkode: 573bf...864

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Med ei slik syn som du har så vet jeg med det samme - du hade ikke klart deg i en sykepleierjobb i mer en ei uke! For sure. Du har Null kunskap innen turnusarbeid og fysiskt arbeid. Og med ei Holding som deg så vil det aldri bli bedre før Noen turnusarbeidere i fysisk jobb i Norge! Ei som jobber på kontor bruker ikke kroppen sin så som ei i fysisk turnus eller fysisk jobb gjør! Og er du smart så Skjønner du godt att fysiskt arbeid 7-9 timer 6 dager på ei uke - det ødelegger kroppen! Og mange - da mener jeg nesten alle som jobber i turnus har 5-6 dager ei uke- neste uke 3-4 dager! Og den 6 dagers uken, jobb på alle døynets tider. For lite penger. Nei det er ikke verdt det. Og det er ikke rart att allt fler Slutter inom slike yrken. 

Anonymkode: 088da...c8b

 

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er pokker meg ingen som syter så mye som sykepleierne (bortsett fra lærerne). Tror dere virkelig at resten av landets befolkning sitter på et kontor og tvinner tommeltotter? Det finnes hundretusenvis av arbeidstakere her til lands som har minst like stressende jobb som sykepleierne, til langt lavere lønn. 

Finn dere en annen jobb om yrket er så grusomt og slutt og syt! 

Anonymkode: 869fb...8ef

For å tillegge: fler som Slutter eller kanske blir uføre i tillegg! 36% av Norges befolkning jobber turnus! Og dem har høyest sykefræver en Noen andre yrkesgrupper! Det er ingen som kommer orke eller vilja jobba i disse yrkene i fremtiden! Good luck! Og med din holdning så vil hvartfall det gå till hælvete! Vær med i steden og støtte Norge til å bli ei bedre plass å jobbe på! Ikke det motsatte. Herregud

Anonymkode: 088da...c8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er pokker meg ingen som syter så mye som sykepleierne (bortsett fra lærerne). Tror dere virkelig at resten av landets befolkning sitter på et kontor og tvinner tommeltotter? Det finnes hundretusenvis av arbeidstakere her til lands som har minst like stressende jobb som sykepleierne, til langt lavere lønn. 

Finn dere en annen jobb om yrket er så grusomt og slutt og syt! 

Anonymkode: 869fb...8ef

Det er jo akkurat det folk gjør! Men hvem skal da ta seg av de akutt og kritisk syke? Ved akuttmottaket på et eller annet sykehus på Østlandet har 13, ja: tretten! sykepleiere sagt opp på 2 mnd. Det er KRITISK! 

Anonymkode: 5969f...310

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Løsningen er ikke høyere lønn, men flere ansatte sykepleiere for å redusere arbeidsbelastningen. Da må økonomien være i orden.

For å fylle stillingene bør desentralisert utdanning bli mer utpreget. Nettskole med samlinger kanskje. 

Per i dag støvsuger vi andre land for personell, som skaper like ille situasjoner der ettersom vi betaler bedre.

Anonymkode: 573bf...864

Enig: eneste løsningen er å få en bedre ordning for alle turnusjobber Og alle fysiskt tunge jobber i Norge. Kortere dager eller færre oppmøter. Lønn har ikke betydning. Hvor kroppen ikke orker eller privatlivet blir lidende… det kan ikke penger ersatte

Anonymkode: 088da...c8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare 3 års utdanning, men såpass store krav. Dere er bare legens assistent. Ikke tro at dere fortjener like mye lønn som legen. Det er legen som sitter på ansvaret og gjør vurderinger…

Anonymkode: 3f811...caf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ajarRun skrev (9 timer siden):

Jeg har lest gjennom et uhorvelig antall stillingsannonser for sykepleiere og det er noen ting som går igjen.

De kan tilby uforutsigbar turnus, en merkelig stillingsprosent under 100, og de tilbyr drittlønn (tariff). 

Mange av turnusene er helt idiotisk også, men de opplyser de jo ikke om. Enkelte steder ønsker sykepleiere med kompetanse innen tvang. Det er på toppen av listen av ønskede kvalifikasjoner... 

Bedre lønn vil øke rekruttering og få flere til å bli. Med en bachelor i sykepleie kan du tjene mer på NAV eller lignende enn som sykepleier. 

Det burde også være slik at man har tillegg for sin kompetanse, uavhengig av om arbeidsgiver etterspør den. Tilleggene for videreutdanning er absurd lave, og tar man en utdanningsstilling må man binde seg for to år (mon tro hvem som får alle drittvaktene).

Jeg er sykepleier, har to videreutdanninger (begge relevante på de fleste avdelinger), men får kun lønnsmessig uttelling for en videreutdanning. 

Anonymkode: f97db...b62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne ha høyere lønn for alt ansvaret jeg har på jobb, men mer i lønn gjør ikke jobben mindre stressende og slitsom. Jeg vil heller ha bedre bemanning, logisk oppgavedeling og gode helsefremmende turnuser. Når det er på plass så kan vi snakke om lønn. Nytter ikke å ha god lønn når jobben gjør folk utbrent. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det kommer til å gå helt fint. Hjelpepleiere kan fint ta over den rollen til en langt lavere kostnad og man kan ansette andre til å gi medisin eller eventuelt sende hjelpepliere på kurs. Uansett ikke mitt problem fordi jeg ikke kommer til å få bruk for et helsevesen hverken med eller uten sykepleiere. Så for min del kan hele skiten kollapse.

Anonymkode: 4c8dc...067

Jeg trodde også jeg skulle forbli frisk... Men; Så satt jeg hos legen og fikk beskjed om at jeg har kreft. Det kan skje deg også! Så bit i deg den kommentaren snarest mulig.

Jeg er veldig takknemlig for hjelpen jeg har fått, både fra sykepleiere, radiologer, leger og helsesekretær. Og jeg er nå Frisk! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Bare 3 års utdanning, men såpass store krav. Dere er bare legens assistent. Ikke tro at dere fortjener like mye lønn som legen. Det er legen som sitter på ansvaret og gjør vurderinger…

Anonymkode: 3f811...caf

Ehem…. Hvilke leger? I kommunehelsetjenesten er du heldig om en lege kommer innom 1-2 ggr i uka. Legedekningen er elendig på sykehjem fex. 
Man kan selvf ringe legevakt, og stå i kø sammen med kreti og pleti. Da får man som oftest til svar at legen skal ringe tilbake, men det kan ta noen timer da det er stort press der også. Ofte er situasjonen så kompleks at det blir bare tull når en ukjent lege skal vurdere den. Man ender da fex opp med at en pasient som egentlig bare skulle hatt lindrende behandling legges inn på intensiv. 
Så står man der da, med ganske syke pasienter, pårørende som lurer på hva som skjer og må gjøre det beste ut av situasjonen. Er ofte eneste sykepleier på vakt også. Det hender at man i en slik situasjon må ta avgjørelser som er i grenseland til legearbeid, for å få hjulpet pasienten best mulig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Enig: eneste løsningen er å få en bedre ordning for alle turnusjobber Og alle fysiskt tunge jobber i Norge. Kortere dager eller færre oppmøter. Lønn har ikke betydning. Hvor kroppen ikke orker eller privatlivet blir lidende… det kan ikke penger ersatte

Anonymkode: 088da...c8b

Nettopp. Hva hjelper 5000 mer i måneden, du er like utslitt når du kommer hjem.

Anonymkode: 573bf...864

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ajarRun skrev (10 timer siden):

Hvis man jobber 33,6 timer er det 1747,2 timer i året. Ganget med 56 som er minimums nattillegg får man 106 400. I tillegg vil man jo ha 48 624 i lørdag/søndagstillegg (mulig jeg bruker tall fra en særavtale der).

Man får ikke tillegg for alle timene man er på jobb om natten. 

Nattilegg finnes ikke her hvor jeg bor, det er kun kveldstilegg. Så man tjener kveldstilegg fra til man kommer på jobb og fram til klokken 5 eller 6 på morningen. Resten er vanlig dag.

Anonymkode: 8e7af...031

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...