Gå til innhold

Flere som er i kryptomarkedet nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.11.2021 den 14.15):

Som det sies over her, banker godtar ikke penger fra bitcion da de kommer fra hvitvasking. Sparebank1 har også blokkert for å kunne bruke Mastercard opp mot bitcoin. Om man omgår det, vil de uansett kunne finne ut hvor så mye penger plutselig kommer fra.

Anonymkode: 604cb...402

Det stemmer faktisk ikke. Dvs. det er riktig at man kan ikke bruke kredittkort, men det er bare sunn fornuft. Man kan imidlertid overføre til Firi direkte fra (eller til) bankkonto. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Coinbase er bra, men husk å bruke Coinbase Pro. Mye lavere gebyrer. Har man "vanlig" Coinbase-konto er det enkelt å overføre alt raskt og kostnadsfritt til Pro. 

Anonymkode: 45730...077

Kan jeg gjøre det i Coinbase appen? 

Anonymkode: 332c7...6d8

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Kan jeg gjøre det i Coinbase appen? 

Anonymkode: 332c7...6d8

Du må laste ned Coinbase Pro appen tror jeg. 

Endret av -jk-
Skrevet

Jeg la inn noen få tusen på krypto rett og slett på grunn av den kampanjen om at kvinner eide for lite aksjer og slikt. For å ikke være en av de trege damer begynte jeg å spare i fond, kjøpte litt aksjer og litt krypto. 

Kan angre godt på at jeg ikke var tøffere angående krypto. For en økning! 😲

Synes imidlertid det er kompliserte greier. 

Så kampanjen virket litt på meg iallefall, men synes fremdeles det er skummelt med noe jeg ikke egentlig forstår. (Og ikke helt klarer å grave frem interesse til å sette meg inn i.)

Lurer på å sette mer i krypto, men ut fra tråden ser det ut til at jeg bør vente. Er det rådet til dere som kan dette? Eller er det ikke så viktig å time det, når det er penger jeg ikke trenger på flere år?

Ja går ikke konkurs om jeg skulle tape heller. Kommer nok ikke dit at jeg noen gang risikerer penger jeg ikke har råd til å tape. Så modig er jeg ikke. 😄

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

...og selv om kursen ikke stiger til de høydene de drømmer om på Reddit, så blir det litt gevinst av en stigning fra 2 dollar til 5 dollar, for de av oss som kjøpte oss inn på 2-tallet 🤭 Bedre det enn noen av fondene mine 🙈

...og stiger det til 10 blir det en ganske pen sum :)

Anonymkode: f1ade...0e2

Bitcoin går tregt nå, og det skal lite til før bobla sprekker. Pengene er stort sett hypa opp, ingen reell økning i etterspørsel.

Men selvfølgelig er det greit å ta sjansen på 10-tallet hvis man ikke trenger pengene nå. Da kan man sitte long og vente på oppgang igjen hvis det kræsjer. Litt surt blir det jo da, men det er lov å prøve seg. Mener det er litt grådig jeg, men jeg kjører safe.

Anonymkode: e921b...556

Skrevet
Trolltunge skrev (13 minutter siden):

Jeg la inn noen få tusen på krypto rett og slett på grunn av den kampanjen om at kvinner eide for lite aksjer og slikt. For å ikke være en av de trege damer begynte jeg å spare i fond, kjøpte litt aksjer og litt krypto. 

Kan angre godt på at jeg ikke var tøffere angående krypto. For en økning! 😲

Synes imidlertid det er kompliserte greier. 

Så kampanjen virket litt på meg iallefall, men synes fremdeles det er skummelt med noe jeg ikke egentlig forstår. (Og ikke helt klarer å grave frem interesse til å sette meg inn i.)

Lurer på å sette mer i krypto, men ut fra tråden ser det ut til at jeg bør vente. Er det rådet til dere som kan dette? Eller er det ikke så viktig å time det, når det er penger jeg ikke trenger på flere år?

Ja går ikke konkurs om jeg skulle tape heller. Kommer nok ikke dit at jeg noen gang risikerer penger jeg ikke har råd til å tape. Så modig er jeg ikke. 😄

Jeg følger en krypto kanal, ingen av de setter nye penger inn i krypto på dette tidspunktet.

Men skal du sitte long så går det jo greit, men nå er det altså snakk om at vi har nådd metningsprunktet. Som sagt så er det svært lite nye penger i markedet nå, pengene flyttes bare fra en coin til en annen.

Når kjøpte du første gangen?

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg følger en krypto kanal, ingen av de setter nye penger inn i krypto på dette tidspunktet.

Men skal du sitte long så går det jo greit, men nå er det altså snakk om at vi har nådd metningsprunktet. Som sagt så er det svært lite nye penger i markedet nå, pengene flyttes bare fra en coin til en annen.

Når kjøpte du første gangen?

Er litt usikker på akkurat når det var. Begynner kanskje å nærme seg et år.  Ethereum har steget mest siden jeg kjøpte. 

Kjøpte bare bitcoin og ethereum.

Endret av Trolltunge
Skrevet
Trolltunge skrev (19 minutter siden):

Eller er det ikke så viktig å time det, når det er penger jeg ikke trenger på flere år?

Jeg skal ikke påstå jeg kan dette her, men jeg har fulgt med litt siden 2017 da jeg satte inn mine første hundrelapper i bitcoin.  Fikk litt mer blod på tann i fjor da jeg tørket støvet av wallet'en min etter noen måneder og så beløpet hadde doblet seg. Nå prøver jeg meg på småsparing via Firi. Tenker på det som tippekupongen min. Øker det så er det topp og hvis ikke så hadde jeg sikkert klart å søle vekk det beskjedne beløpet mitt på noe tull uansett. 

Etterhvert som jeg har lest meg opp litt har jeg fått mer og mer tro på at krypto kommer til å øke eller bli mer etablert i fremtiden. Grunnene til det er rent pragmatiske. Det eksisterer enda og har gjort det i 12 år. Fler og fler stuerene institusjoner aksepterer det. Da jeg begynte så var jeg meget skeptisk men da Firi dukket opp og annonserte at de var underlagt finanstilsynet så virket det mer stuerent. Det er jo også kommet som en del av skattemeldingen. Men - det florerer jo av forskjellige kryptovalutaer der ute og jeg er rimelig sikker på at en god del av dem kommer til å gå dukken, mens noen relativt få overtar markedet. Så gjenstår det bare å se hvem som blir vinnere og tapere der. 

Jeg er helt enig med deg i at det er smart å ikke satse mer enn man kan tåle å tape så får vi se om noen år om det er blitt vinn eller forsvinn ;) . Jeg kommer til å la mine stå noen år til. 

• Liker 4
Skrevet
Cata skrev (4 minutter siden):

Jeg skal ikke påstå jeg kan dette her, men jeg har fulgt med litt siden 2017 da jeg satte inn mine første hundrelapper i bitcoin.  Fikk litt mer blod på tann i fjor da jeg tørket støvet av wallet'en min etter noen måneder og så beløpet hadde doblet seg. Nå prøver jeg meg på småsparing via Firi. Tenker på det som tippekupongen min. Øker det så er det topp og hvis ikke så hadde jeg sikkert klart å søle vekk det beskjedne beløpet mitt på noe tull uansett. 

Etterhvert som jeg har lest meg opp litt har jeg fått mer og mer tro på at krypto kommer til å øke eller bli mer etablert i fremtiden. Grunnene til det er rent pragmatiske. Det eksisterer enda og har gjort det i 12 år. Fler og fler stuerene institusjoner aksepterer det. Da jeg begynte så var jeg meget skeptisk men da Firi dukket opp og annonserte at de var underlagt finanstilsynet så virket det mer stuerent. Det er jo også kommet som en del av skattemeldingen. Men - det florerer jo av forskjellige kryptovalutaer der ute og jeg er rimelig sikker på at en god del av dem kommer til å gå dukken, mens noen relativt få overtar markedet. Så gjenstår det bare å se hvem som blir vinnere og tapere der. 

Jeg er helt enig med deg i at det er smart å ikke satse mer enn man kan tåle å tape så får vi se om noen år om det er blitt vinn eller forsvinn ;) . Jeg kommer til å la mine stå noen år til. 

Høres for min del ut som en sunn holdning. 

Jeg bruker eToro. Det er jo også en ting jeg synes kompliserer dette veldig. Man vet gjerne ingenting i utgangspunktet, og så må man velge både hvor og hva, og bare angående hvilken tilbyder/plattform man skal velge spriker råd i alle retninger. Det er mye enklere med fondsparing, som er knyttet direkte opp mot egen bank. 

Skal sjekke Firi. Synes også det er tiltalende at det er knyttet opp mot Finanstilsynet, men skulle ønske det ble like enkelt som å spare i fond. Krypto er jo ikke akkurat noe nytt lengre. 

Skrevet
18 minutter siden, Trolltunge said:

Høres for min del ut som en sunn holdning. 

Jeg bruker eToro. Det er jo også en ting jeg synes kompliserer dette veldig. Man vet gjerne ingenting i utgangspunktet, og så må man velge både hvor og hva, og bare angående hvilken tilbyder/plattform man skal velge spriker råd i alle retninger. Det er mye enklere med fondsparing, som er knyttet direkte opp mot egen bank. 

Skal sjekke Firi. Synes også det er tiltalende at det er knyttet opp mot Finanstilsynet, men skulle ønske det ble like enkelt som å spare i fond. Krypto er jo ikke akkurat noe nytt lengre. 

Kan også anbefale Firi, seriøse norske aktører med kontor i hovedstaden. 
Kundestøtten der er også super :) 

• Liker 1
Skrevet
Bolthorn skrev (18 minutter siden):

Kan også anbefale Firi, seriøse norske aktører med kontor i hovedstaden. 
Kundestøtten der er også super :) 

Takk for tipset begge to! Har lastet det ned nå, og det ser veldig greit ut. Enklere! 😊👍

Skrevet
Trolltunge skrev (1 time siden):

Er litt usikker på akkurat når det var. Begynner kanskje å nærme seg et år.  Ethereum har steget mest siden jeg kjøpte. 

Kjøpte bare bitcoin og ethereum.

Hvi du kjøpte for et år siden er det ingen grunn til å selge hvis du skal holde lenge.

Eneste er jo at du kan selge til god fortjeneste nå og kjøpe samme vare billigere igjen senere, men det helt klarte en gamble (dog med ekstremt mye bedre odds enn Lotto). 🤗

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvi du kjøpte for et år siden er det ingen grunn til å selge hvis du skal holde lenge.

Eneste er jo at du kan selge til god fortjeneste nå og kjøpe samme vare billigere igjen senere, men det helt klarte en gamble (dog med ekstremt mye bedre odds enn Lotto). 🤗

Nei å selge har jeg ikke planer om. Det jeg lurte på er å sette mer i krypto, men forstår diverse i tråden som at da er dette et dårlig tidspunkt. 

Får følge litt med. Tror imidlertid det er vanskelig å time slikt når man har ganske laber interesse for å sette seg inn i alt. 😄

Skrevet

Vær nå for all del forsiktige med dette ponzi opplegget, og bruk ikke penger dere ikke kan tape. Sverige har nylig bedt EU om å forby krypto pga miljøbelastningen, og det er ikke så sikkert, trygt og enkelt som enkelte vil ha det til. Jeg har til gode å møte en eneste en som faktisk har kjøpt noe i virkeligheten for disse teoretiske verdiene.

Anonymkode: 4a078...073

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vær nå for all del forsiktige med dette ponzi opplegget, og bruk ikke penger dere ikke kan tape. Sverige har nylig bedt EU om å forby krypto pga miljøbelastningen, og det er ikke så sikkert, trygt og enkelt som enkelte vil ha det til. Jeg har til gode å møte en eneste en som faktisk har kjøpt noe i virkeligheten for disse teoretiske verdiene.

Krypto er ikke det samme som bitcoin. Ja, det går mye strøm til å mine bitcoin og ethereum, men ethereum er på vei vekk fra PoW (proof of work) og mange andre coins/tokens bruker heller ikke PoW. Når det ikke kan mines, så brukes heller ikke noe særlig med strøm. Så det gir ingen mening i å forby krypto, det må evt. være mining man går etter. LRC er et eksempel på en token man ikke kan mine. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg har, kjøpte første gang for ca et år siden. Har hatt en pen økning, selv om jeg har tapt på enkelte coins. Jeg har innsett at daytrading ikke er noe jeg ønsker å gjøre (tid/risiko), så jeg kjøper og hodler, og håper at jeg er glad for det om ti år! Noe av det jeg har har sikkert gått til null da, men det er nok med en eller to kjempevinnere - og at de store som BTC og ETH følger det samme mønsteret med gradvis økning over tid. Uansett bruker jeg ikke penger jeg ikke har råd til å tape, og sparingen i krypto er bare en liten del av de totale sparepengene (aksjer/fond, hovedsakelig). Jeg tror krypto er fremtiden, men vinnerne er vanskelige å spå. 

Anonymkode: 8676e...8f6

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Krypto er ikke det samme som bitcoin. Ja, det går mye strøm til å mine bitcoin og ethereum, men ethereum er på vei vekk fra PoW (proof of work) og mange andre coins/tokens bruker heller ikke PoW. Når det ikke kan mines, så brukes heller ikke noe særlig med strøm. Så det gir ingen mening i å forby krypto, det må evt. være mining man går etter. LRC er et eksempel på en token man ikke kan mine. 

Når Tether går dukken, og ikke lenger kan fortsette å printe tulleverdier inn i Bitcoin, da ryker Bitcoin. Er redd denne økningen vi ser nå, er de store spillernes mulighet til å cashe ut, så er det alle de andre som går i tap. 

Bare vær forsiktige folkens. Hvis noe er for godt til å være sant, så er det gjerne det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ville ikke investert i bitcoin i allefall. Alle som kjenner til blockchain technologi ser begrensningene med bitcoin sammenlignet med mange andre kryptovalutaer. Ellers er blockchain teknologi tulleteknologi enkelt og greit. Det blir også bare tregere og dårligere etterhvert som flere blir en del av nettverket og det er ingen måte å skalere det på så verdien er i høyeste grad spekulativ fra folk som ikke har den fjerneste anelse om hva teknologien innebærer. Å ikke ha en sentralt lager av transaksjonene betyr bare at hver node i nettverket må kopiere og dupllikere hver eneste transaksjon i hele nettverket. Ingen lagring av kontobalansen eller noen ting. eneste måten å vite hva du faktisk har er å gå gjennom alle transaksjonene i hele nettverket for å finne ut hvor mye du på en hver tid har på konto. Det er helt spinnvilt fra et sofware perspektiv og er dømt til å feile. Bare vent til klimagebyrene eter opp hva enn fortjeneste man har. Skal man være med må man joine NÅ og satse på at det er mulig å selge med profit om kort tid, for det er ikke sjans i helvete for at dette vil være noe folk kan tjene penger på på sikt. Teknologien er rett og slett for dårlig og begrenset.  Den har ingen framtid.

Anonymkode: 63140...783

Bitcoin er en av de få trygge, og kommer nok ikke til å forsvinne. Teknologien er ræva men den virker, og det er en måte å lagre verdier på. Det er bedre enn de aller fleste alternativer på lang sikt. Ikke på grunn av teknologi, men på grunn av "merkevare". Det er mange "topp20"-kryptoer fra forrige bullrun som i dag ikke er verdt noe, og det aller meste er helt verdiløst skrap for å være ærlig. Det finnes noen unntak som gjør nye ting, men i crypto-verden er det ikke teknologi som vinner. ETH er også noe tøv som er umulig å skalere.

Det finnes noen som virker bra, men de er selvfølgelig ikke helt uten problemer. Telos og XPR (ikke XRP) f.eks. er basert på eosio og har 0.5 sekunder blocktime og 4000 TPS eller noe, KDA har sharding og flere sidechains.

Det som er sikkert er at den gangen dette blir noe banker vurderer, så kommer de til å lage sitt eget system. Det er ikke så dyrt, og de kan lage et som er bedre enn alt som eksisterer i dag. Det blir ikke noen gullalder for XRP.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det samme sa man om bitcoin på $20 ;)

De fleste analyser jeg har lest om LRC forventer en kurs på mellom $25 og $100 i løpet av et par år, basert på teknologien, dagens marketcap og marketcap til tilsvarende prosjekter. Klart, om hele kryptomarkedet krasjer så kan det selvsagt gå annerledes. 

Bitcoin er unikt slik sett. Sammenlign heller med "de store" fra 2017, mange av dem har du aldri hørt om og er helt verdiløse i dag. LRC er ræva og den eneste oppgaven er å prøve å løse skaleringsproblemene på ETH med offchain. Det er ikke engang L1. ETH2 skal komme før LRC har et fungerende produkt, så jeg ville vært forsiktig med å sette for mye penger i noe slikt.

Nå er det ikke slik at pengene i crypto går dit man forventer eller til de beste produktene, men når det blir bear-market forsvinner pengene raskest fra de dårlige...

Anonymkode: e555a...a7f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.11.2021 den 21.03):

Det droppa heftig årsskiftet 2017/2018 minnes jeg, kanskje fordi folk tar ut penger for forbruk, som setter i gang en ond spiral? Finanskrisen 2009 starta vel i tidlig Januar også om jeg ikke husker feil. Merk at jeg IKKE er kyndig innen finans, bare en amatørs observasjoner …

Anonymkode: 0b1b0...360

Har vært flash crash 5 ganger siden august. Flash crash dropper alt innen 1 minutt. Så fort at du ikke får solgt pga hele programmet på internett kræsjer.

Kommer nytt kræsj i desember/januar og usa holder på med en haug av anti krypto lover som vil permanent skade kryptomarkede. Ikke gå inn i krypto

Anonymkode: 6fd3b...a3b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har vært flash crash 5 ganger siden august. Flash crash dropper alt innen 1 minutt. Så fort at du ikke får solgt pga hele programmet på internett kræsjer.

Kommer nytt kræsj i desember/januar og usa holder på med en haug av anti krypto lover som vil permanent skade kryptomarkede. Ikke gå inn i krypto

Anonymkode: 6fd3b...a3b

Folk her vil ikke høre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...