AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #101 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Bitcoin er unikt slik sett. Sammenlign heller med "de store" fra 2017, mange av dem har du aldri hørt om og er helt verdiløse i dag. LRC er ræva og den eneste oppgaven er å prøve å løse skaleringsproblemene på ETH med offchain. Det er ikke engang L1. ETH2 skal komme før LRC har et fungerende produkt, så jeg ville vært forsiktig med å sette for mye penger i noe slikt. Anonymkode: e555a...a7f Sharding som skalering ligger et godt stykke inn i fremtiden. Her er et sitat fra Vitalik: "ETH2 scaling for data will be available *before* ETH2 scaling for general computation. This implies that rollups will be the dominant scaling paradigm for at least a couple of years: first ~2-3k TPS with eth1 as data layer, then ~100k TPS with eth2 (phase 1). Adjust accordingly," Buterin said in a 2020 tweet. " L2-løsninger har en del andre fordeler også, og vil sannsynligvis ha etablert seg som den dominerende standarden lenge før de kunne blitt overflødige. Og hastigheten til L2-løsningene øker dramatisk når Eth 2.0 implementeres. Anonymkode: 45730...077
Chantielle Skrevet 16. november 2021 #102 Skrevet 16. november 2021 Ryddet for avsporing/reklame. Chantielle mod.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #103 Skrevet 16. november 2021 Bitcoin ned -8,3% på bare noen timer nå. Forrige pump ble ikke så høy som mange håpet på heller. Hvalene kjøper ikke opp store kvanta, de selger til småfolk som tror Bitcoin skal nå himmelen. Cro ned 15% på kort tid. Enden er nær! Bitcoin kanskje helt ned til 57.000$ neste døgnet ca, hvis jeg skal tippe. Det er 10.000$, lavere per coin enn da tråden ble opprettet... . Anonymkode: e921b...556
Bolthorn Skrevet 16. november 2021 #104 Skrevet 16. november 2021 16 hours ago, AnonymBruker said: Vær nå for all del forsiktige med dette ponzi opplegget, og bruk ikke penger dere ikke kan tape. Sverige har nylig bedt EU om å forby krypto pga miljøbelastningen, og det er ikke så sikkert, trygt og enkelt som enkelte vil ha det til. Jeg har til gode å møte en eneste en som faktisk har kjøpt noe i virkeligheten for disse teoretiske verdiene. Anonymkode: 4a078...073 Dem vil ikke "forby krypto" Det ville vært idiotisk mtp at alle bruker "krypto" hver eneste dag. Det dem ønsker å forby er bitcoin mining for å nå klimamål. Noe som er latterlig og umulig å håndheve. Har møtt mange som har realisert verdier, flere i min krets har kjøpt leiligheter og utallige andre ting med gevinstene sine. Så dem eksisterer altså.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #105 Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Bitcoin ned -8,3% på bare noen timer nå. Forrige pump ble ikke så høy som mange håpet på heller. Hvalene kjøper ikke opp store kvanta, de selger til småfolk som tror Bitcoin skal nå himmelen. Cro ned 15% på kort tid. Enden er nær! Bitcoin kanskje helt ned til 57.000$ neste døgnet ca, hvis jeg skal tippe. Det er 10.000$, lavere per coin enn da tråden ble opprettet... . Anonymkode: e921b...556 Det går opp og ned, derfor bør man ha en lang tidshorisont. Akkurat som sparing i fond" Alle som har hatt en tidshorisont på 3 år eller mer har tjent grovt på Bitcoin. Anonymkode: 45730...077 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #106 Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det går opp og ned, derfor bør man ha en lang tidshorisont. Akkurat som sparing i fond" Alle som har hatt en tidshorisont på 3 år eller mer har tjent grovt på Bitcoin. Anonymkode: 45730...077 Ja, så hvorfor ikke hente ut profitt mens den fortsatt eksisterer? Det er det som er poenget mitt. Vi er på vei ned, det er svært lite friske penger i markedet, hvalene har sluttet å kjøpe... De som kjøpte f.eks. Bitcoin for 3 år siden kan fortsatt le hele veien til banken, men hvorfor ikke le høyest og best mens man enda har muligheten? 🤗 Anonymkode: e921b...556
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #107 Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det går opp og ned, derfor bør man ha en lang tidshorisont. Akkurat som sparing i fond" Alle som har hatt en tidshorisont på 3 år eller mer har tjent grovt på Bitcoin. Anonymkode: 45730...077 Sjekket igjen nå, Bitcoin ned over 10% siste døgnet. 🥲 Anonymkode: e921b...556
-jk- Skrevet 16. november 2021 #108 Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, så hvorfor ikke hente ut profitt mens den fortsatt eksisterer? Det er det som er poenget mitt. Vi er på vei ned, det er svært lite friske penger i markedet, hvalene har sluttet å kjøpe... De som kjøpte f.eks. Bitcoin for 3 år siden kan fortsatt le hele veien til banken, men hvorfor ikke le høyest og best mens man enda har muligheten? 🤗 Anonymkode: e921b...556 Fordi det er svært vanskelig å time markedet. Om du selger nå kan den plutselig stige 30% i morgen. Så kjøper man seg inn igjen, men får færre coins. Det har skjedd med ekstremt mange. Det gamle ordtaket gjelder ennå: "Time in the market beats timing the market" 5
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #109 Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, så hvorfor ikke hente ut profitt mens den fortsatt eksisterer? Det er det som er poenget mitt. Vi er på vei ned, det er svært lite friske penger i markedet, hvalene har sluttet å kjøpe... De som kjøpte f.eks. Bitcoin for 3 år siden kan fortsatt le hele veien til banken, men hvorfor ikke le høyest og best mens man enda har muligheten? 🤗 Anonymkode: e921b...556 Jeg har et ørlite innskudd men har hele tiden tatt ut profitt, selv om det bare er småbeløp. Anser det for bedre enn å sitte stille🥴men hva vet jeg; som en crypto virgin. Touched for the very first time🎵💲 Anonymkode: 8f596...542
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #110 Skrevet 16. november 2021 Noen som har erfaring med hex her? Anonymkode: 3dd20...b69
Mhmjadda Skrevet 16. november 2021 #111 Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bitcoin ned -8,3% på bare noen timer nå. Forrige pump ble ikke så høy som mange håpet på heller. Hvalene kjøper ikke opp store kvanta, de selger til småfolk som tror Bitcoin skal nå himmelen. Cro ned 15% på kort tid. Enden er nær! Bitcoin kanskje helt ned til 57.000$ neste døgnet ca, hvis jeg skal tippe. Det er 10.000$, lavere per coin enn da tråden ble opprettet... . Anonymkode: e921b...556 Krypto er krypto, det går opp og ned. Akkurat nå betyr det at jeg kjøper mer 😛 Aksje- og fondsmarkedet går også opp og ned. 5
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #112 Skrevet 16. november 2021 Mhmjadda skrev (7 timer siden): Krypto er krypto, det går opp og ned. Akkurat nå betyr det at jeg kjøper mer 😛 Aksje- og fondsmarkedet går også opp og ned. Jepp! Jeg kjøper ikke noe nå, jeg venter på at markedet skal gå enda lengre ned, men jeg har noen euro i bakhånd. Og jeg har lagt inn et par kjøpsordrer på lave priser, hvis det skulle komme en plutselig dump en natt. Anonymkode: 8676e...8f6
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #113 Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Bitcoin ned -8,3% på bare noen timer nå. Forrige pump ble ikke så høy som mange håpet på heller. Hvalene kjøper ikke opp store kvanta, de selger til småfolk som tror Bitcoin skal nå himmelen. Cro ned 15% på kort tid. Enden er nær! Bitcoin kanskje helt ned til 57.000$ neste døgnet ca, hvis jeg skal tippe. Det er 10.000$, lavere per coin enn da tråden ble opprettet... . Anonymkode: e921b...556 Vi får ta opp igjen denne tråden om fem år, så får vi se hvem som har rett? At bitcoin dumper ti prosent på få timer har skjedd maaaaange ganger før. Man må zoome ut og se langsiktig. Anonymkode: 8676e...8f6 1
AllahBallah Skrevet 16. november 2021 #114 Skrevet 16. november 2021 Cata skrev (På 15.11.2021 den 17.31): Jeg skal ikke påstå jeg kan dette her, men jeg har fulgt med litt siden 2017 da jeg satte inn mine første hundrelapper i bitcoin. Fikk litt mer blod på tann i fjor da jeg tørket støvet av wallet'en min etter noen måneder og så beløpet hadde doblet seg. Nå prøver jeg meg på småsparing via Firi. Tenker på det som tippekupongen min. Øker det så er det topp og hvis ikke så hadde jeg sikkert klart å søle vekk det beskjedne beløpet mitt på noe tull uansett. Etterhvert som jeg har lest meg opp litt har jeg fått mer og mer tro på at krypto kommer til å øke eller bli mer etablert i fremtiden. Grunnene til det er rent pragmatiske. Det eksisterer enda og har gjort det i 12 år. Fler og fler stuerene institusjoner aksepterer det. Da jeg begynte så var jeg meget skeptisk men da Firi dukket opp og annonserte at de var underlagt finanstilsynet så virket det mer stuerent. Det er jo også kommet som en del av skattemeldingen. Men - det florerer jo av forskjellige kryptovalutaer der ute og jeg er rimelig sikker på at en god del av dem kommer til å gå dukken, mens noen relativt få overtar markedet. Så gjenstår det bare å se hvem som blir vinnere og tapere der. Jeg er helt enig med deg i at det er smart å ikke satse mer enn man kan tåle å tape så får vi se om noen år om det er blitt vinn eller forsvinn . Jeg kommer til å la mine stå noen år til. Men altså, hvordan skal man drive business med en valuta der verdien endrer seg så ekstremt fra uke til uke? I verste fall fra minutt til minutt. Jeg tror aldri det kommer til å stabilisere seg. Jeg tror bitcoin (med flere) kommer til å forbli en gambling-valuta. Er jo slik dere snakker om det og, «ikke satse mer enn man har råd til å tape». 2
-jk- Skrevet 16. november 2021 #115 Skrevet 16. november 2021 AllahBallah skrev (47 minutter siden): Men altså, hvordan skal man drive business med en valuta der verdien endrer seg så ekstremt fra uke til uke? I verste fall fra minutt til minutt. Jeg tror aldri det kommer til å stabilisere seg. Jeg tror bitcoin (med flere) kommer til å forbli en gambling-valuta. Er jo slik dere snakker om det og, «ikke satse mer enn man har råd til å tape». Er da ikke noe problem det? Eks.: Du skal sende $300 til en bekjent i Nicaragua. Du veksler inn ~2600 NOK på nærmeste kryptobørs og kjøper Eth for de. Du sender de til din bekjente, som veksler det inn i dollar eller lokal valuta. Siden pengene kommer fram mer eller mindre på sekundet vil kursen neppe endre seg mye underveis. Alternativet er trege og kostnadsdrivende bankoverføringer. Noe som ofte er problematisk til dårlig utviklede land der mange ikke engang har tilgang på bankkonto. Men nesten alle har smart-telefon. Hvis du tenker på prising av varer direkte i krypto så er nok det noe som ligger en del lengre frem i tid. 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #116 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vi får ta opp igjen denne tråden om fem år, så får vi se hvem som har rett? At bitcoin dumper ti prosent på få timer har skjedd maaaaange ganger før. Man må zoome ut og se langsiktig. Anonymkode: 8676e...8f6 Les det jeg skriver, jeg sier ikke at vi skal ned for alltid, jeg sier vi skal ned i bear snart. Etter bear kommer bull, og om 5 år er vi nok i neste bull run. Anonymkode: e921b...556
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #117 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ja, så hvorfor ikke hente ut profitt mens den fortsatt eksisterer? Det er det som er poenget mitt. Vi er på vei ned, det er svært lite friske penger i markedet, hvalene har sluttet å kjøpe... De som kjøpte f.eks. Bitcoin for 3 år siden kan fortsatt le hele veien til banken, men hvorfor ikke le høyest og best mens man enda har muligheten? 🤗 Anonymkode: e921b...556 Hvordan ser du det? Anonymkode: a34ce...e5e
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #118 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jepp! Jeg kjøper ikke noe nå, jeg venter på at markedet skal gå enda lengre ned, men jeg har noen euro i bakhånd. Og jeg har lagt inn et par kjøpsordrer på lave priser, hvis det skulle komme en plutselig dump en natt. Anonymkode: 8676e...8f6 Det kommer nok Anonymkode: 315c1...dfa
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #119 Skrevet 17. november 2021 AllahBallah skrev (11 timer siden): Men altså, hvordan skal man drive business med en valuta der verdien endrer seg så ekstremt fra uke til uke? I verste fall fra minutt til minutt. Jeg tror aldri det kommer til å stabilisere seg. Jeg tror bitcoin (med flere) kommer til å forbli en gambling-valuta. Er jo slik dere snakker om det og, «ikke satse mer enn man har råd til å tape». Du kan også se for deg følgende reelle scenario: Du bor i et land hvor inflasjonen er flere titalls prosent. Pengene dine blir tilnærmet verdiløse med en gang du setter dem i banken. Alternativet kan være å kjøpe stablecoins (ikke bitcoin), men en av kryptovalutaene som er designet for å ikke fluktuere så ille. Flere kryptobørser tilbyr spareordninger som gir renter. Da kan du ha pengene dine i krypto, veksle dem ut feks i dollar, og omgå inflasjonen. Kanskje til og med gå i pluss. Det tilbys også visakort fra Coinbase og Binance, og man kan allerede i dag betale med krypto på feks Paypal i enkelte land (men obs skatt). Krypto er høyrisiko ja, men man kan velge strategi. Akkurat som med aksjer, forøvrig. Heller ikke i aksjer bør man satse mer enn man har råd til å tape. Felles for begge er at man bør sette seg litt inn i hva man holder på med. Krypto er veldig mye forskjellig. Anonymkode: f1ade...0e2 5
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #120 Skrevet 17. november 2021 ...og Staples Center skal bytte navn til Crypto.com Arena. Går og kjøper litt CRO jeg. https://www.google.com/amp/s/www.latimes.com/business/story/2021-11-16/crypto-staples%3f_amp=true Anonymkode: f1ade...0e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå