AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #1 Skrevet 8. november 2021 Jeg er en relativt nybakt stefar, uten egne barn så jeg er litt usikker på hva som ble feil her. Jeg er en god del yngre enn kjæresten min så sånn tenåringsgreier er jeg ikke så god på, men jeg prøver. Jeg har en bonusdatter på 12 og jeg skulle hente henne og venninna på skolen og kjøre de til en fritidsaktivitet. Da jeg henter de forteller de at venninnen har fått mensen for første gang. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg ringte kjæresten min, men hun tok ikke telefonen. Følte det ble feil at jeg som ikke har noen relasjon til henne skal gå å kjøpe tamponger og sånn, så jeg sa at det må hun snakke med mammaen sin om når de kom hjem fra fritidsaktiviteten. kjæresten min ble skikkelig sur når jeg fortalte det, men altså jeg visste ikje hva hun trengte, og det visste ikke de heller. Ville heller ikke komme i en situasjon med moren til venninna der jeg har kjøpt intimprodukter til henne. ble dette feil? Anonymkode: 6b39b...4a6
nomore82 Skrevet 8. november 2021 #2 Skrevet 8. november 2021 Du ber henne ringe til sine foreldre, helst mor. Dette er ikke din business. 42
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #3 Skrevet 8. november 2021 nei jeg syns du gjorde det helt riktig! Det var riktig å be henne gå til sin mor. Ikke noe å tenke på.... Hva mente egentlig kjæresten din du skulle gjort da? Anonymkode: 95448...f77 32
Gjest Warrior Skrevet 8. november 2021 #4 Skrevet 8. november 2021 (endret) Du gjorde ingenting feil. Merkelig av kjæresten din å bli sur. Der bør du sette foten ned og si at hun har INGEN grunn til å bli sur for det der. Kan ikke forvente at en nybakt stefar skal vite alt. Endret 8. november 2021 av Warrior
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #5 Skrevet 8. november 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg er en relativt nybakt stefar, uten egne barn så jeg er litt usikker på hva som ble feil her. Jeg er en god del yngre enn kjæresten min så sånn tenåringsgreier er jeg ikke så god på, men jeg prøver. Jeg har en bonusdatter på 12 og jeg skulle hente henne og venninna på skolen og kjøre de til en fritidsaktivitet. Da jeg henter de forteller de at venninnen har fått mensen for første gang. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg ringte kjæresten min, men hun tok ikke telefonen. Følte det ble feil at jeg som ikke har noen relasjon til henne skal gå å kjøpe tamponger og sånn, så jeg sa at det må hun snakke med mammaen sin om når de kom hjem fra fritidsaktiviteten. kjæresten min ble skikkelig sur når jeg fortalte det, men altså jeg visste ikje hva hun trengte, og det visste ikke de heller. Ville heller ikke komme i en situasjon med moren til venninna der jeg har kjøpt intimprodukter til henne. ble dette feil? Anonymkode: 6b39b...4a6 Ba de deg kjøpe? Isåfall burde du tatt deg sammen og kjøpt. Om ikke er det vel ikke noe å ta på vei for? Hvorfor så redd for mensen? Anonymkode: 717f4...1dd 13
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #6 Skrevet 8. november 2021 Absolutt ikke din oppgave, men samtidig kunne du dratt i butikken og spurt en ansatt. Kjipt å gå med mensen uten bind. Helt hinsides at du får kjeft for dette. Samtidig viser din bonusdatter og venninne at de stoler på deg 🙂 Det er kjempe fint og noe du bare kan bygge videre på 🙂 Anonymkode: 6ce0d...f5b 22
Gjest loveli Skrevet 8. november 2021 #7 Skrevet 8. november 2021 (endret) Jeg skjønner at det var vanskelig for deg å vite, men helt ærlig, synes du det å kjøpe bind til en blødende jente er feil? Det er et intimprodukt, men helt nødvendig for jenter som blør og det er ikke noe spesielt med det. Bindet skal til hennes skritt, ja, men å kjøpe bind til en jente er ikke seksuelt liksom? Så derfor hadde det ikke vært feil, mener jeg. Og hun blør jo, så hva gjorde denne jenta? Brukte toalettpapir? Det er ganske kjipt å beskytte seg med, for det beskytter ikke. Og du sier det ikke er din business, men når jentene forteller deg det så blir det faktisk din business. Ellers er ikke dette noe å bli så sur på deg for. Men jeg tenker at neste gang du kjører jentene så kan du forklare dem hvorfor du håndtert situasjonen som du gjorde. Du kan si at du ikke visste hvordan du skulle håndtere det og at du har skjønt i ettertid at du kanskje burde kjøpt bind til jenta. Hvorfor forklare? Fordi denne jenta kanskje føler en skam over det som skjedde, og at hun føler at mensen er noe hun må takle selv. Det er jo feil. Hun er ikke traumatisert, men en liten samtale hadde jeg nok hatt. Endret 8. november 2021 av loveli
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #8 Skrevet 8. november 2021 Du gjorde noe feil som voksen, jenta måtte jo hjem og skifte og kanskje dusje, i hvertfall trengte hun å snakke med sin egen mor. Du kan jo ikke kjøre en blødende unge som ikke aner hvordan håndtere akkurat det, til en fritidsaktivitet? Skulle hun bare fortsette å blø der da, gjennom klærne? Å kjøpe bind (absolutt ikke tamponger, herregud!) var ikke din sak. Jenta hadde ikke hatt det så mye enklere med en pakke i hånda. Kjæresten din ble nok ikke sur fordi du ikke handlet bind på butikken, hun ble nok sur fordi du var dum og ikke kjørte jenta hjem til seg selv. Anonymkode: c7c7f...4ef 5
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #9 Skrevet 8. november 2021 Synes dette høres litt rart ut - en jente på 12 år vet jo hva hun trenger, og hun har vel også egen mobil så hun kan ringe egne foreldre? Evt. bare be deg kjøre henne hjem? Hva sa venninnen hennes da? Ba hun deg kjøpe noe og så sa du nei? Anonymkode: b94ee...523 5
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #10 Skrevet 8. november 2021 Syns det er mer merkelig at en voksen mann ikke vet hva hun trenger jeg. Anonymkode: 5e07f...a96 5
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #11 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Synes dette høres litt rart ut - en jente på 12 år vet jo hva hun trenger, og hun har vel også egen mobil så hun kan ringe egne foreldre? Evt. bare be deg kjøre henne hjem? Hva sa venninnen hennes da? Ba hun deg kjøpe noe og så sa du nei? Anonymkode: b94ee...523 Første gang, skriver han. En 12-åring vet ikke hva hun trenger første gang. Hun aner ingen ting om mengder, lengde osv. Min 12-åring var meget forbauset, hun visste godt hva mensen var, men koblet det ikke med en gang da det skjedde, og hadde selvfølgelig null rutine på slikt. Denne jenta trengte jo undertøy også. Anonymkode: c7c7f...4ef 12
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #12 Skrevet 8. november 2021 Vel, ut i fra forutsetningene dine gjorde du ikke noe «feil». Men det var nok temmelig kjipt for venninnen å bli sendt på fritidsaktivitet mens hun blødde, uten beskyttelse. Så det du burde ha gjort var selvsagt å kjøre innom butikken for å kjøpe bind til jenta, evt. kjørt henne hjem dersom hun allerede hadde blødd igjennom truse og det som verre var. Hvorfor ringte ikke jenta moren sin? Jentene fortalte deg nok ikke dette for moro skyld, de syntes nok det var pinlig og vendte seg til deg som voksen i håp om at du skulle hjulpet henne med å skaffe mensprodukter. Da vet du det til neste gang. Anonymkode: 187f0...ef0 7
Summeer Skrevet 8. november 2021 #13 Skrevet 8. november 2021 Min mann hadde ikke visst hva han skulle kjøpt om det var han som fikk den beskjeden av våre døtre. Skjønner godt du ikke visste, og tamponger hadde vært en skivebom, for der må man forklare ganske mye når det er første gangen 😉 Og jeg hadde ikke blitt sur på han om han hadde sagt til våre felles barn at dette måtte de tatt med meg. Vi har tre tenåringsjenter, og han har enda ikke kjøpt "sånne mensenting" 11
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #14 Skrevet 8. november 2021 Hadde det vært så vanskelig å tatt henne med til butikken og kjøpt noe til henne? Du trenger ikke å vite hva hun trenger, men vise at du bryr deg. Kanskje du hadde kjøpt feil, men hva så, da prøvde du i det minste. Anonymkode: d1cfb...de2 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #15 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Første gang, skriver han. En 12-åring vet ikke hva hun trenger første gang. Hun aner ingen ting om mengder, lengde osv. Min 12-åring var meget forbauset, hun visste godt hva mensen var, men koblet det ikke med en gang da det skjedde, og hadde selvfølgelig null rutine på slikt. Denne jenta trengte jo undertøy også. Anonymkode: c7c7f...4ef Derfor jeg lurte på hva de spesifikt ønsket av ham. Jeg visste forøvrig godt første gang at jeg trengte bind. Nesten alle 12-åringer har telefon (t.o.m. smarttelefon) idag, så hun kunne jo lett ringt sin egen mor eller søster hvis hun har. Hvis det var slik at venninnen spesifikt ba ham om å kjøpe noe eller kjøre henne hjem, og han nektet og bare sa hun skulle snakke med egen mor, så skjønner jeg at kjæresten hans ble irritert. Men han gir ikke så mye info. Anonymkode: b94ee...523
Summeer Skrevet 8. november 2021 #16 Skrevet 8. november 2021 Det kan godt hende treneren har bind på lur, som håndballtrener i den alderen har jeg en mappe med paracet, bind, de minste tampongene og en ren truse i str s liggende i lagbagen. Jeg utstyrte lagbagen til de andre døtrene mine med tilsvarende der det var pappa-trenere, nettopp fordi sånt som det du beskriver kan oppstå 🙂 7
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #17 Skrevet 8. november 2021 Her syntes jeg samboeren din overreagerer. Skjønner godt at du ble litt satt ut og ikke visste hva du skulle gjøre. Ja, du kunne godt gått innom en butikk å prøvd å finne ut av det men samtidig skjønner jeg at du ble litt handlingslammet. Det positive i denne situasjonen, tenker jeg, er at jentene stolte nok på deg ved å dele dette. Anonymkode: a3ac9...bcf 6
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #18 Skrevet 8. november 2021 nomore82 skrev (27 minutter siden): Du ber henne ringe til sine foreldre, helst mor. Dette er ikke din business. Moren tok ikke telefonen/ hun hadde lite batteri. Hun ringte en gang, men då gikk det ikke mer. ts Anonymkode: 6b39b...4a6 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #19 Skrevet 8. november 2021 Ærlig talt, hvis guttebarnet til noen andre blør og har skada seg så tar du tak i situasjonen og kjøper plaster! At du ikke GADD å ta denne mensen situasjonen like seriøst kommer av menns mensenfrykt. Herregud voks opp, mensen er ikke tabu, det er naturlig så å kjøpe bind til en som har mensen er da for pokker ikke så jævlig vanskelig! Jeg hadde blitt dritsur om du var min kjæreste og for å være ærlig hadde jeg sett på deg med et annet syn enn før Anonymkode: 10437...d83 4
Xanadu Skrevet 8. november 2021 #20 Skrevet 8. november 2021 Samboeren din overreagerer. Samtidig kunne du jo vært grei, og gått i butikken og kjøpt bind. Det er jo veldig ubehagelig for henne å ikke ha noe som helst beskyttelse. Men, da vet du det til en annen gang. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå