Gå til innhold

Har du opplevd å være den usynlige?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja. Var på klassetur i utlandet for 14 år siden, vi dro ut på nattklubb. Men når jeg gikk på do og gikk ut igjen så var ingen av dem der :( endte med å måtte ta en taxi alene tilbake til hotellet…

Anonymkode: f43f5...688

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har vært sånn mesteparten av livet. Bare noen veldig få som så meg slik Jeg var.  

Så fort jeg prøvde å snakke eller delta, ble jeg enten kritisert eller overhørt. Utsatt for mye sjalusi i oppveksten. Jeg husker at jeg av og til skulle snakke, så satt halsen litt fast, og kom på at ingen hadde snakket til meg på to uker,  og da trengte ikke jeg si noe heller. Siden jeg uansett ble oversett. På en måte veldig trygt å være litt usynlig,  for alternativet var å bli mobbet, dyttet eller kalt stygge ting.  

Men jeg hater urettferdighet. Så på vgs åpnet jeg munnen og fikk igjennom felles gode for alle i klassen. En gode kun min klasse ble nektet på hele skolen. Og etter det stoppet jeg ikke. Etterhvert 20 år etter har jeg mistet det gode nettverket etter de fikk familier.  Og sitter igjen med ikke så hyggelige folk. Og er nå usynlig igjen. Dvs nesten, jeg blir veldig synlig når de prøver å presse på meg meninger jeg ikke har. Så ca 15 år av livet mitt har jeg vært synlig, men godt utnyttet.men hadde en jobb da, men en plass og var en del av gjengen.  Men da kom jo kronisk sykdom og tok fra meg det også. Er nok ikke meningen at jeg skal leve et godt liv. Men klarer å det fint med meg selv også. Akkurat nå er det ingen som ringer meg. Har fått kanskje 10 meldinger på ett år fra noen jeg kjenner

Anonymkode: b07e5...6b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

AnonymBruker skrev (På 16.9.2022 den 2.47):

Dytt

Anonymkode: dd0f3...844

 

AnonymBruker skrev (På 16.9.2022 den 2.47):

Dytt

Anonymkode: dd0f3...844

Slutt å dytte… vi er alt for selvmedlidende til å ta inn over oss, uansett hva det skal være.

Anonymkode: 95439...cb1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Ja det har vært min strategi i oppveksten for å unngå «bråk». Brukte usynligheten på skolen når jeg ble mobbet også. Ellers prøvde jeg å være morsom for at noen skulle se meg. Har blitt glemt i flere sammenheng der en gjeng skal treffes. I jobbsammenheng har jeg lært at man ikke skal stikke seg ut. Man kan være god men er man spesielt god på et felt så blir folk sure og janteloven trer inn. 

Anonymkode: 43595...2a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/9/2022 at 4:27 PM, AnonymBruker said:

Jeg også har alltid vært usynlig. Folk jeg har møtt husker meg ikke og jeg har ofte blitt utelatt.

Har kanskje noe med mobbing i ungdomsårene å gjøre tror jeg. Har jo prøvd å "gjemme" meg for å unngå negativ oppmerksomhet.

Anonymkode: 3272d...026

Jeg ble usynlig da jeg flyttet til Trondheim. Flyttet så tilbake til bygda og der hilser folk på deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...