Gå til innhold

Aldri før har jeg følt meg så mislykket, ubrukelig og nedverdiget


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som da det kom en pensjonist på døra for å hjelpe meg med å søke besøksvenn. Hun hadde med seg et ferdig utfylt skjema som var så stygt i beskrivelsen av meg at jeg ikke skrev under. 

 

Jeg tok bilde av skjemaet i tilfelle jeg ville gå videre med saken høyere opp i organisasjonen. 

 

Har slitt veldig med selvtilliten etter denne hendelsen. 

 

Flere med liknende erfaringer? 

Anonymkode: 97a2f...f8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva stod det da? 

Et slikt skjema skal vel bare inneholde generelle opplysninger om deg.

Anonymkode: bb779...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært borti det nei. Men jeg synes ikke du skal ta det personlig, om den var fylt ut på forhånd så er det jo ikke så rart om beskrivelsen ikke stemmer med deg. Jeg har vært bort i litt andre søknader og av og til kan det være en fordel og ta i litt for og tydeliggjøre behov slik at søknaden blir prioritert. Så det er jo mulig hun overdrev for og håpe du ble prioritert fortere. Forstår det ikke føltes godt, men prøv og tenke det var byråkratisk tull som ikke handlet om deg 🙂 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle eldre folk som er særlig fintfølende og hyggelige. Eller folk generelt🤷‍♀️ Håper besøksvennen din er hyggeligere.

Anonymkode: 94a52...39e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte kan det gjøre vondt å se ting om selg selv om fremstår negativt i skrevet form, spesielt når andre har forfattet det du har skam for selv eller helst ikke vil ha fokus på. Så er det også slik at det er flere som ønsker besøksvenn enn det er besøksvenner tilgjengelig, så vedkommende kan ha brukt sterke ordelag for å få deg frem i køen. Vanskelig å si noe mer når du ikke skriver akkurat det som stod, men tenk at du reagerer fordi det er vondt å se ting svart hvitt, i kombo med overdrivelse for å gi deg prioritet. 

Anonymkode: d2823...98c

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

What?? Hvorfor gjorde h*n det? Har vedkommende holdt øye med deg? Nabo? 

Er dette i det hele tatt lov? 

 

Anonymkode: 1edd9...912

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å se situasjonen når du ikke sier hva som sto, eller hvorfor det var skrevet på forhånd. 

Det kan være vanskelig å se en beskrivelse (eller høre) av en selv, når dette kommer fra en utenforstående som oppfatter deg - kanskje på en helt annen måte enn hvordan du selv oppfatter deg. Jeg vet at jeg selv har både blitt sint og lei meg av å høre andre sine tilbakemeldinger på meg og min oppførsel/væremåte. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva stod det da? 

Et slikt skjema skal vel bare inneholde generelle opplysninger om deg.

Anonymkode: bb779...131

Det sto "sliter veldig både psykisk og fysisk" ... videre var det beskrivelse av andre relasjoner og sivilstatus...

Anonymkode: 97a2f...f8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Ofte kan det gjøre vondt å se ting om selg selv om fremstår negativt i skrevet form, spesielt når andre har forfattet det du har skam for selv eller helst ikke vil ha fokus på. Så er det også slik at det er flere som ønsker besøksvenn enn det er besøksvenner tilgjengelig, så vedkommende kan ha brukt sterke ordelag for å få deg frem i køen. Vanskelig å si noe mer når du ikke skriver akkurat det som stod, men tenk at du reagerer fordi det er vondt å se ting svart hvitt, i kombo med overdrivelse for å gi deg prioritet. 

Anonymkode: d2823...98c

Har prøvd å tenke det du sier mange ganger, og jeg forstår hva du mener. Og jeg har egentlig ikke noe i mot konseptet besøksvenn, mange trenger det jo. Jeg har allikevel aldri følt meg mer mislykket. Sim om skjemaet ble en bekreftelse på andres oppfatning av meg, som i så fall er helt krise, eller det bekreftet at jeg slett ikke fungerer sosialt. Og det gjør fortsatt vondt og er flaut, lenge etterpå. 

Anonymkode: 97a2f...f8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har prøvd å tenke det du sier mange ganger, og jeg forstår hva du mener. Og jeg har egentlig ikke noe i mot konseptet besøksvenn, mange trenger det jo. Jeg har allikevel aldri følt meg mer mislykket. Sim om skjemaet ble en bekreftelse på andres oppfatning av meg, som i så fall er helt krise, eller det bekreftet at jeg slett ikke fungerer sosialt. Og det gjør fortsatt vondt og er flaut, lenge etterpå. 

Anonymkode: 97a2f...f8c

Men hvis du hadde vært velfungerende så hadde du vel ikke trengt besøksvenn?

Anonymkode: c8a7f...c16

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men hvis du hadde vært velfungerende så hadde du vel ikke trengt besøksvenn?

Anonymkode: c8a7f...c16

En evt besøksvenn skal jo bidra til at man fungerer bedre, kommer seg ut av ensomhet, osv. Sånne kommentarer gjør det jo bare verre. Og problemet for meg er jo at noen har bestemt seg for å melde dette inn. Men jeg aner ikke hvem, og sitter da med følelsen av at jeg trodde jeg hadde venner jeg ikke har, eller at jeg ikke vet hvem jeg kan stole på etter dette. 

Anonymkode: 97a2f...f8c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

En evt besøksvenn skal jo bidra til at man fungerer bedre, kommer seg ut av ensomhet, osv. Sånne kommentarer gjør det jo bare verre. Og problemet for meg er jo at noen har bestemt seg for å melde dette inn. Men jeg aner ikke hvem, og sitter da med følelsen av at jeg trodde jeg hadde venner jeg ikke har, eller at jeg ikke vet hvem jeg kan stole på etter dette. 

Anonymkode: 97a2f...f8c

Det kan være noen har meldt dette inn nettopp for å være slem, få deg til å føle slik du føler nå. Si takk men nei takk. 

Anonymkode: 7e457...d30

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det kan være noen har meldt dette inn nettopp for å være slem, få deg til å føle slik du føler nå. Si takk men nei takk. 

Anonymkode: 7e457...d30

Ja, det har jeg også tenkt på. Det gjør vondt å ikke få vite hvem det var som meldte det inn og fylte ut skjemaet. 

Anonymkode: 97a2f...f8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg. Det fins mennesker som bare dømmer, som bare ser en liten del av deg, så innbiller de seg ting om deg. Den som har fylt ut det skjemaet om deg, kjenner deg ikke og vet ikke hvordan du er eller hvem du er. Jeg forstår godt at det er tungt, men det beste for deg selv er å prøve å glemme det. Det fins mange idioter der ute som ikke vet, som bare tror og antar. 

Anonymkode: 119f5...327

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

En evt besøksvenn skal jo bidra til at man fungerer bedre, kommer seg ut av ensomhet, osv. Sånne kommentarer gjør det jo bare verre. Og problemet for meg er jo at noen har bestemt seg for å melde dette inn. Men jeg aner ikke hvem, og sitter da med følelsen av at jeg trodde jeg hadde venner jeg ikke har, eller at jeg ikke vet hvem jeg kan stole på etter dette. 

Anonymkode: 97a2f...f8c

Å ja, jeg trodde du hadde søkt om å få besøksvenn. 

Anonymkode: c8a7f...c16

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja, det har jeg også tenkt på. Det gjør vondt å ikke få vite hvem det var som meldte det inn og fylte ut skjemaet. 

Anonymkode: 97a2f...f8c

Jeg er forvirret, hvem er pensjonisten oppi det hele? 
 

En pensjonist (en du kjenner?) kom med et søknadsskjema om besøksvenn (til deg) som noen andre (ikke pensjonisten) hadde fylt ut, og du vet ikke hvem den andre personen er av dem du kjenner (?). Hvem er pensjonisten og hvorfor kom h*n med skjemaet til deg?

Anonymkode: 79da3...037

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at hvis noen foreslår at du bør få en besøksvenn, så er det helt sikkert godt ment. Ingen ville vel prøve å hjelpe noen for å være slemme? Kanskje vedkommende har misforstått, og vedkommende burde jo snakket med deg først… Men jeg er sikker på at vedkommende bare prøvde å hjelpe. 

Anonymkode: 837d7...ea9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg tenker at hvis noen foreslår at du bør få en besøksvenn, så er det helt sikkert godt ment. Ingen ville vel prøve å hjelpe noen for å være slemme? Kanskje vedkommende har misforstått, og vedkommende burde jo snakket med deg først… Men jeg er sikker på at vedkommende bare prøvde å hjelpe. 

Anonymkode: 837d7...ea9

Hadde det vært godt ment hadde de vel tatt det opp med TS, ikke gått bak ryggen hennes/hans på denne måten. 

Anonymkode: 7dbe5...4ea

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg tenker at hvis noen foreslår at du bør få en besøksvenn, så er det helt sikkert godt ment. Ingen ville vel prøve å hjelpe noen for å være slemme? Kanskje vedkommende har misforstått, og vedkommende burde jo snakket med deg først… Men jeg er sikker på at vedkommende bare prøvde å hjelpe. 

Anonymkode: 837d7...ea9

Slutt å dikte opp gode intensjoner.

Anonymkode: 7e457...d30

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...