Gå til innhold

Livet, lykken og skyer og sånt


Sky Diva

Anbefalte innlegg

:ler: ..det er godt å føle seg forelsket da! :kline:

Si meg, hvor gammel er du? Lille nysgjerrige Izaria stepper inn.. :rodme:

Leser at du muligens brygger på en urinveisinfeksjon og at du derfor stappet i deg noen hiprex..jeg kjenner til de pillene siden jeg selv har slitt masse med u.infek. tidliger, og fikk disse pillene på blå resept fra gynekologen min. Jeg gikk på disse pillene to ganger daglig i to år. Utvilklet til slutt noen andre smerter, som gav seg igjen da jeg sluttet på hiprexen...men kan du bare ta noen piller i ny og ne når du kjenner murringene til urinveisinfeksjon??

Så vidt passert 30 ;)

Nei, du har helt rett, jeg har også fått de på blå resept og skal ta dem hver dag og ikke egentlig i ny og ne, men så er jeg så dårlig til å huske å ta piller. Bare glemmer dem hele tiden... Pleier å ta et par stykker så det blir en litt sterk dose noen ganger hvis jeg kjenner at u.i. er på vei. Evt også tranebærpiller hvis jeg har det i huset men nå er jeg tom. Poenget med begge de to er jo at de gjør miljøet i blæren surt og dermed dreper bakterier. Noen ganger virker det, andre ganger ikke.

Før pleide jeg å kjøpe sitron og spise hele (!). Det er ikke akkurat gourmet mat (surt som bare det! :tunge1: ) men det har noen ganger virket. Hvis jeg kan unngå antibiotika gjør jeg det gjerne!

:sjenert:

Likevel har jeg klart å pådra meg nyrebekken betennelse pga u.i. som jeg har prøvd å kurere selv og ikke lykkes med. Og det er serdeles smertefullt! Så jeg er blitt mye mer nøye med å komme meg til lege da... I morgen har jeg nå tilfeldigvis en legetime uansett, så da skal jeg få det sjekket og evt få medisin. Likegreit ;)

Føler meg litt bedre nå da. kankje mest de smertestillende som virker, men uansett bedre å slippe ha så vondt hele tiden...! Det er noe dritt å ha det så ofte! Det vet nok du også alt om Izaria...

Ha en fin fin kveld!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Principessa

skjønner...

Ja, jeg vet alt om det. Men etter to år med hiprex fikk jeg kjempe vondt i undelivet, noe som fikk meg til å ville holde sengen med dynen godt mellom beina. Eller en varmeflaske for den saks skyld. Eller så satt jeg i dusjen eller badekaret. Alt for å ha varme der nede. Var utrolig vondt! Leste den ene boken etter den andre om vulvodyni osv. Men så sluttet jeg på pillene og vips så var smerten borte. Da hadde jeg seriøst begynt å tenke at det hele måtte være psykisk og jeg tok også ultralyd av blære m.m

Huff, deilig å ha den tiden ute av systemet. For når man har vondt i tissen er livet kjipt!! :ler:;)

uansett..du er 30..er det så lenge siden dronning mauds land cd'en ble gitt ut altså?? Liker den skiva sååå godt! ;)

Ha en god kveld ja! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, deilig å ha den tiden ute av systemet. For når man har vondt i tissen er livet kjipt!! :ler:  ;)

uansett..du er 30..er det så lenge siden dronning mauds land cd'en ble gitt ut altså?? Liker den skiva sååå godt! ;)

Ha en god kveld ja! :klem:

Hihi, nei det er ikke godt å ha det vondt..! Skal passe på hvis jeg begynner få vondt av de tablettene....

Ehm, det er ikke sånn at dronning mauds land cd'en ble utgitt da jeg gikk på gymnaset, det var ikke mimre musikk... Bare en av favorittplatene mine å høre på en rolig søndags formiddag... ;) har vært det i mange år. Men vet du, nå sjekket jeg akkurat utgivelses år på platen, og faktsik.. det er 1994, det var det året jeg var russ det! He he... Visste ikke selv at den var så gammel. Det er den "tiden kler seg naken" platen...

Gammel er du da?

Natta :klem:

Går og køyer nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Principessa

ja, ja akkurat den cd'en jeg også tenker på! Kjempe fin. Liker postmannen er kanskje død...også da...liker egentlig nesten alle sangene..

Jeg er 23 år! ;)

Sove godt SD! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :smile:

Har vært inne og sneket litt i dagboka di! Også tenkte jeg at jeg kanskje fikk legge igjen et lite spor :vinke:

Skjønner litt hvordan du har det, har vært igjenom litt av det samme for flere år siden! Det er en lang vei, men utrolig deilig når man kommer seg ovenpå igjen!

Ønsker deg en fin uke som kommer!

Klem fra Charmina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest synseren

Høres ut som du å samboeren har hatt en fin helg!! Håper du blir fort frisk fra urinveisinfeksjonen, høres ikke godt ut.

Ha en god natt, Sky Diva!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Madeline

Håper du blir fort bra av urinveisinfeksjonen din. Gikk det bra hos legen i dag?

Jeg ser at du også har passert 30 og det er en helt flott alder. Vi er da fremdeles unge (selv om ungene mine påstår noe annet :ler:).

Ha en fin dag :klem:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, ja akkurat den cd'en jeg også tenker på! Kjempe fin. Liker postmannen er kanskje død...også da...liker egentlig nesten alle sangene..

Enig! Det er en fantastisk plate, men den låten er nok min favoritt også hvis jeg skal plukke ut en...

Heisann :smile:

Har vært inne og sneket litt i dagboka di! Også tenkte jeg at jeg kanskje fikk legge igjen et lite spor :vinke:

Skjønner litt hvordan du har det, har vært igjenom litt av det samme for flere år siden! Det er en lang vei, men utrolig deilig når man kommer seg ovenpå igjen!

Ønsker deg en fin uke som kommer!

Klem fra Charmina

Hei Charmina! Koselig å få nytt besøk i dagboken min. ;)

Ja det har vært noen lange tunge måneder, og en skikkelig belastning for både meg og sambis. Heldigvis er han en fantastisk person, og vi har klart oss gjennom det uten de altfor store problemene oss imellom, men vi gleder oss begge over at vi ser en ende på det :)

Jeg gleder meg over alle gode stunder og når jeg har energi og overskudd, og det blir flere og flere sånne stunder og mer og mer energi! Deilig! Virkelig....

Tror også at jeg kan få et mer normalt forhold til min gamle jobb igjen etterhvert, og det gleder jeg meg til. Har tross alt jobbet der i 10 år, og har et ønske om å kunne gå inn og hilse på og ta en kaffe med folk uten å få knuter i magen og holde på å spy.. ;)

Det gikk fint da jeg var inne og leverte permisjonsøknaden, da hadde jeg en lang hyggelig prat med kollegaene på avdelingen min, og jeg var ikke stresset. Tror det at jeg vet nå at jeg slipper å jobbe der mer er mye bedre medisin enn noe angstdempende middel kunne vært... :)

Er også veldig glad for at jeg kom meg gjennom dette uten å måtte begynne på medisiner. Fikk resept på "lykkepillen" men fant noe i helsekosten hom heter Depridix som jeg har tatt isteden. I tillegg til tran og vitaminer og denslags. Vet ikke om det var de som hjalp eller om det var tilfeldig, men livet begynte i alle fall å bli bedre etter at jeg begynte ta de! :) Så derfor har jeg fortsatt med det foreløpig.

Fin uke til deg også Charmina!

Lover forresten å ta turen innom til deg også :)

Høres ut som du å samboeren har hatt en fin helg!! Håper du blir fort frisk fra urinveisinfeksjonen, høres ikke godt ut.

Ha en god natt, Sky Diva!!  :klem:

Håper du blir fort bra av urinveisinfeksjonen din. Gikk det bra hos legen i dag?

Jeg ser at du også har passert 30 og det er en helt flott alder. Vi er da fremdeles unge (selv om ungene mine påstår noe annet :ler:).

Ha en fin dag :klem:.

Tusen takk for omtanken begge to!

Kjenner meg faktsik bra av u.i. allerede... Drakk store mengder te og vann i går (måtte selvsagt opp på do utallige ganger i natt ;) men det har tydeligvis hjulpet! HURRA! skal likevel få det sjekket hos legen. Skal ikke dit før klokken 14.00 i dag.

30 er faktisk en veldig fin alder syns jeg! Godt å ha levd litt og tilegna seg mye erfaring, men samtidig å ennå ha lov å være ung og ha mye igjen å leve! Jeg har jo ingen barn enda, så tenk deg hvis jeg får barn om noen år, så vil de i alle fall syns at jeg er gammal ;) he he... Neida, tenker ikke så mye på det. Jeg og sambis har det så fint sammen, vi har fremdeles ting vi har lyst å gjøre sammen alene før vi får barn i livet vårt. Men en gang... Om ikke så altfor mange år da.

I kveld skal jeg på et fire timers kurs på min nye arbeidsplass! Er sånn alle nyansatte må gjennom i forhold til sikkerhetsrutiner og denslags. Blir spennende.

Om en uke begynner jeg!

Drømte om jobben i natt... at jeg allerede hadde begynt og fått masse spennende oppgaver! Er nok et bra tegn. Jeg er ivrig etter å begynne nå :)

Ønsker alle KG jenter en riktig god uke!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline
Jeg har jo ingen barn enda, så tenk deg hvis jeg får barn om noen år, så vil de i alle fall syns at jeg er gammal ;) he he...

:ler: Du kommer nok til å få høre det av dine fremtidige unger. Jeg er 34 og har unger på 8,5 , 10 og 13 år og de mener at alle over 30 er oldinger :ler:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi hi, jaja, vi er vel ikke eldre enn vi føler oss tross alt... ;)

Unger syns jo stort sett alle over 20 er litt gamle da. Men sånn er vel evolusjonen... jo eldre vi blir, jo yngre syns vi at vi egentlig er tross alt...

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myztica

:vinke: bare innom og titter litt jeg... :sjenert:

Fint at du føler deg bedre av UVI da :) (Men nyrebekkenbetennelse er ikke til å spøke med altså!)

Lykke til på kurset i kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest synseren

Du er sterk som kom deg igjennom den vonde tiden uten medisiner. Jeg bruker medisiner pga. angsten men håper jeg kan bli medisinfri etterhvert.

Får ta tiden til hjelp

Ha en god natt :sove: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LinKri: :vinke: Takk... det var et kjempefint kurs. Greit å treffe andre nye og lære alle rutiner og sikkerhets instrukser og den slags. Nå gleder jeg meg enda mer til å begynne :)

Lille Ballerina: :klem: tilbake til deg!

synseren: Ja det er bare tiden som kan hjelpe. Håper du ikke bare spiser piller men får profesjonell oppfølging av en terapaut av noe slag i tillegg...? Håper du blir skikkelig frisk og slipper anfall! :kose:

I går skulle jeg altså til legen kl to og på kurs klokken fire. Men det skulle altså ikke gå helt slik... Jeg kom til legen klokken to. Der satt jeg så og ventet i en time og et kvarter, da kom legen ut og hentet nok ei dame som var før meg på listen og da kunne jeg rett og slett ikke vente lenger . Jeg måtte gå i resepsjonen og be om ny time, så nå skal jeg i morgen isteden. Utrolig irriterende! :frustrert:

Der jeg skulle på kurs er et lite stykke å kjøre til, og rush trafikken starter jo akkurat på den tiden, så jeg kunne ikke sitte der og vente lenger enn kvart over tre. Jeg rakk også bare så vidt kurset...

Så nå har jeg ikke fått sjekket det med UVI, så må jeg vente til i morgen med det da.

:roll:

Det er alltid så enormt mye venting hos hun fastlegen jeg går til. Syns det er rart og nesten frekkt! Hun er jo også vanskelig å få time til, så den timen hadde jeg bestillt for flere mnd siden, og når man så kommer dit så skal man ikke slippe til likevel...

:sur:

Damen i resepsjonen sa da jeg ankom at hun trodde ikke det ble så lang venting da hun hadde begynt først klokken 12.30 i går...! Jommen sa jeg smør. Etter å ha hatt åpent i 1 og 1/2 time har hun klart å dra på seg halvannen times venting... hvordan er det mulig? Hun må jo bruke dobbel så lang tid på hver eneste pasient som det de egentlig skal ha.

Hadde det vært denne ene gangen skulle det gått greit, men det har vært tilsvarende lang venting nesten hver eneste gang jeg har vært hos henne, og nå syns jeg det begynner å bli skikkelig plagsomt. Det er jo lite respektfult overfor pasientene sin tid.

:sinnatagg:

Vel vel, nå har jeg fått blåst av meg håper jeg. Men har lyst å nevne det for henne i morgen. At det er litt rart dette her.

Har andre samme erfaringer med sine leger?

Uansett så var kurset kjekt. En av de som var der skal jobbe på samme avdekling som meg, men med litt andre ting. Likevel kommer vi nok til å se endel til hverandre så det var jo hyggelig å hilse på han.

Det skal være julebord i slutten av neste mnd så det har jeg tenkt å melde meg på! Perfekt annledning til å bli kjent med masse nye folk. Og kjekt å få god mat og drikke og underholdning helt gratis ;)

Man kunne ta med seg partner, så sambo har allerede fått beskjed om at han skal bli med. Det syns han var ålreit for der han jobber har de ikke julebord som han kan være med på (fordi han ikke er fast ansatt), så da blir det jo kjekt for alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist gang jeg skulle til legen (for å hente en henvisning til fysio), måtte jeg vente i nesten 2 timer :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelige greier altså... Men vi må vel bare finne oss i det! De kan visst gjøre som de vil de legene, de er så ettertraktet. Vi får heller satse på å slippe å gå så ofte ;) Har aldri vært sååå mye hos lege som dette året pga utbrentheten og en sinnsykt langvarig lungebetennelse jeg hadde i vår, skal heller aldri mer gå så mye til legen igjen ;) Satser på å holde meg frisk fra nå av... :sjenert: "Knock on wood" (litt overtroisk ja :flau: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Madeline

Huff, ikke noe kjekt å måtte sitte så lenge og vente. Men det er nok ikke et enestående tilfelle. Jeg har vært noen turer til legen med barn eller bare meg selv i år og jeg har vært heldig. Det lengste jeg har ventet er ca 10 min og det synes jeg er akseptabelt. På sykehusene har de en regel om at hvis ventetiden blir over en time så slipper vi å betale egenandel. Er det noen slik regel hos legene mon tro :klø:.

Ha en fin kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda Hannen.. Den regelen er litt ymse. Satt og ventet på time hos legen på sykehuset. Hadde time kl halv ett, og kom inn klokken halv to. Fikk ikke dekt noe av egenandelen fordi jeg hadde bare ventet i 58 minutter. Hva annet kan man gjøre enn å le :grine2: Går det ann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest synseren

Legen min er somregel presis det setter jeg pris på. Legen jeg gikk til før kunne jeg sitte 1 - 2 timer å vente gørrrr. Så jeg er glad jeg skiftet lege.

Ha en fin kveld Sky Diva :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja når dere andre jentene til dels har lignende opplevelser, da høres det jo ut som at om jeg skifter lege så kan jeg ende opp med å være like uheldig. Kanskje jeg bare får bite det i meg og heller satse på å være frisk fra nå av. :sjenert: Jeg vet jo ikke hvilke leger som evt klarer å holde seg til skjema hvis jeg skal skifte.

Skal i dag halv fire, så da får vi se da, om jeg må vente i timesvis i dag også ;) (Fortsettelse følger...)

I dag har jeg sovet skikkelig lenge! Nesten helt til ti!!! Det var litt deilig egentlig. Har ingen planer for dagen utenom legen da.

Kanskje litt klesvask og rydding, men egentlig mest planer om å ta livet med ro og slappe av og være snill med meg selv...

Kanskje et fotbad...? Lang dusj og bruke masse tid på badet. Jeg elsker å kose meg på badet. Kan lett bruke en time hvis det ikke er andre hjemme som trenger å slippe til. Det pleier jo ikke akkurat være mye morsomt på TV på denne tiden, så det er vel ganske utelukket.

Kjæresten har tatt helårsdekkene med seg i bilen og skal skifte i garasjen på jobb så han slipper stå ute i regnet... :kys_2: Så får vi det gjort før helgen tilfelle vi reiser til fjells på hytten eller noe. Har vært mye kaldt og glatt her, og litt innover i landet har det snødd masse de siste dagene. Flinke kjæresten! Så jeg bør nesten gjøre noe her hjemme så han ikke kommer hjem fra jobb etter lang dag med overtid og alt, og har i tillegg skiftet dekk... Da får jeg dårlig samvittighet hvis han kommer hjem til rot. Nei, vi får se om ikke jeg kan klare å gjøre ett og annet i dag (er så slapp i dag, men det kommer seg sikkert snart, nå har jeg jo spist frokost og fått i meg en kopp te, det hjelper nok snart på.)

I kveld begynner Lost igjen! Gleder meg! Og i morgen er det bonderomantikk :hjerte: . Syns det er så koselig det programmet! Liker også ho programlederen så godt. Leste et intervju med ho i det første Kamille som kom ut. Ho virker som ei dame med beina godt planetet på bakken spør du meg. Fin person rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...