Gå til innhold

Livet, lykken og skyer og sånt


Sky Diva

Anbefalte innlegg

..det er så koselig å lese at du har det bra Sky Diva! Ingenting er bedre enn det! Når begynner du? :klem:

Takk skal du ha Izaria! Begynner allerede om halvannen uke! :rosasmil:

Gleder meg!

Det er kjekt når en merker at energien tar seg opp igjen etter en vond periode. Nyt det!!  :klappe:

Ja, det kjennes helt fantastisk! Jeg skal også nyte de siste dagene jeg har med ro og lange dager uten mange planer. Sove litt lenger og denslags... ;)

Fant ut at det var så lenge siden jeg hadde vært innom dagboka di... :sjenert:

GRATULERER MED JOBBEN!!  Så spennende! Tenker du er fornøyd :)

Jeg er så veldig fornøyd! Det er det beste som kunne hendt meg, og noe jeg har ønsket meg sååå lenge!

Nå er det tid for å senke skuldrene og slappe av.

Livet skal få en helt annen kvalitet, og jeg får likevel jobbe med ting som jeg elsker og som er innenfor utdanningen og erfaringen min! Bare under så mye bedre vilkår enn jeg har hatt nå.

Har ikke vært så mye innom her de siste dagene, har rett og slett hatt så mye andre ting å tenke på og vært ganske travel.

Har vært flink å gå turer de siste dagene.

Tenkt meg på trening i morgen tidlig.

Nå som livet kommer inn i faste rutiner skal jeg også prøve å opparbeide faste treningsrutiner.

:smilyblomst:

Takk for kryssede fingre, lykkeønskninger og alle som har gledet seg på mine vegne! Setter veldig mye pris på det! :kyss:

Litt dumt at jeg ikke har klart å oppdatere dagboken min så veldig de siste dagene i all lykkerusen min... Men dere skal i alle fall vite at jeg har det helt fantastisk bra!

:sjenert:

Nå er jeg trett og har planer om å gå til køys. :sove:

Natta :klem:

Endret av Sky Diva
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Madeline

Så flott at du har det bra for tiden. Det unner jeg deg :). Flink til å trene har du blitt også :tommel:.

Ha en rigktig fin helg :klem:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Hannen, og håper du også får en fin helg! Jeg vet ikke helt hva vi skal denne helgen, vi har igrunnen ikke bestemt oss for noe ennå. Tar det nok litt på sparket.

Ja det er deilig å få trent litt, jeg prøver å ikke ha for høye krav og forventninger til meg selv slik at jeg ikke blir skuffet og lei og så blir det enda vanskeligere... når jeg ikke har lyst er det lov, men jeg har oftere lyst å trene nå uansett ;) Det er igrunnen lysten det har stått på før, så det er deilig.

Dessuten må jeg passe vekten... Jeg var sykelig tynn i mange år, og nå er jeg oppe i 56 kg og det er veldig bra trivselsvekt. Nå føler jeg at jeg ser godt ut, så jeg må ikke bli for tynn igjen, så treningen min er bare for å bygge litt muskler og mest for å øke energi nivå og kondisjon!

Jeg spiser endelig godt og helt normalt og alle måltider, og jeg har det igrunnen veldig godt med meg selv. I tilleg har jeg fått verdens nydeligste og snilleste kjæreste som jeg har det helt fantastisk fint sammen med. derfor var det litt ekstra sjokk da jeg luften plutselig gikk ut av ballongen i sommer og jeg traff veggen, for jeg mente selv at jeg hadde alle forutsetninger for å ha et deilig og godt liv nå. men jeg hadde da samtidig kjørt meg altfor hardt med for mye jobb og sånt i et miljø jeg hadde mistrivdes i ganske lenge. Og det ble bare verre og verre da når jeg ikke gav meg selv noe pusterom... Alt for mye jobb og hektisk sosial tilværelse...

:sjenert:

Nå faller alle brikkene sakte men sikkert på plass, og jeg lar meg lede litt av strømmen isteden for å stå midt i den og kjempe mot... Jeg lar ting skje mer enn å kjempe for at de skal skje.. deilig!

:kose:

Er veldig lykkelig for tiden!

I dag har jeg ikke gjort noe fornuftig. Jeg sov veldig godt og lenge (for å være meg), stod opp litt etter 8 og har dasset rundt i huset siden.

Sett litt TV og tatt noen telefoner til bank og sånn, diskutert lån. Ja, okei så noe fornuftig da... Nå skal jeg snart dusje og komme meg ut av huset. Skal nemlig dra og levere permisjonsøknad i dag!

HURRA!

Ha en fin dag alle sammen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver å lurer litt på om jeg skal være bøssebærer for TV aksjonen på søndag... Jeg syns jo det er til en veldig god sak denne gangen! Føler nesten en plikt til å delta.

Dessuten er det jo en skikkelig bra søndagstur å gå da.... Noen andre som har planer om det?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuddeliduu! :klem: Jeg har gått som bærer de siste fem årene, men i år har jeg arbeidshelg ( :frustrert: ) Så det blir det vanskelig :tristbla: Anbefales virkelig :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg levert permisjon-søknaden. Føles godt!

Jeg har tømt skapet mitt, tatt med en bag full av arbeidtøy og sko hjem.. Herlighet så det hadde akkumulert!

Fire par sko, og massevis av tøy... Må nok kaste noe av det. Får uansett nytt arbeidstøy der jeg begynner nå, men kan jo ta vare på noe til maling og sånt, vi skal jo snart begynne å pusse opp har vi planer om :)

Var innom Izaria som minte meg på at det snart er jul. Og at det er noe jeg snart må begynne å legge inn i bevisstheten min :forvirret:

Også minnet hun meg om at vi må få vasket bilen innvendig og utvendig.

Snart.

Kanskje i helgen.

Skal innom onkel en tur i dag og hente noe. Ellers har jeg ingen planer denn helgen. Slappe mye av tror jeg, ta ting litt på sparket!

Nå kommer Kjæresten snart hjem!

:hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Principessa

Hei Sky Diva. Takk for hilsen i min dagbok- det er veldig koselig å lese i din bok også. Særlig nå som du har det så bra og er så lykkelig. Det er godt å ha en god kjæreste å holde i hånden også! ;)

Jeg skal jobbe på søndag, så jeg får ikke vært bøssebærer, selvom jeg gjerne hadde gjort det. Det er riktignok noen år siden jeg var det sist, men de får min støtte i penger selvom jeg ikke går selv..

Ha en fin kveld da Sky Diva... :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onkel er blitt pensjonist og driver og rydder hele tiden, og så ringer han meg da innimellom når han har funnet noe gammelt morsomt noe han tror kanskje jeg eller noen jeg kjenner kan ha bruk for eller lyst på.

Er litt koselig og sjarmerende syns jeg :)

Satt her og tenkte litt på det med at det ikke er så lenge til jul, og så begynte jeg å lengte litt etter lukten av granbar i huset, julekaker og julemat, familiebesøk, juletrepynting, og alt sånt, og så ble jeg helt lykkelig!

:-D

Det er jo egentlig bare masse kos med jul!

Nå gleder jeg meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline
Var innom Izaria som minte meg på at det snart er jul. Og at det er noe jeg snart må begynne å legge inn i bevisstheten min  :forvirret:

Satt her og tenkte litt på det med at det ikke er så lenge til jul, og så begynte jeg å lengte litt etter lukten av granbar i huset, julekaker og julemat, familiebesøk, juletrepynting, og alt sånt, og så ble jeg helt lykkelig!

:-D

Det er jo egentlig bare masse kos med jul!

Nå gleder jeg meg!

Jeg gleder meg også utrolig til jul. Jeg må nesten ta meg i nakken så jeg ikke begynner å finne fram julemusikk og det som verre er på en god stund enda. Men julegavehandelen er jeg godt i gang med. Jeg gjør regning med være ferdig med alle gavene innen 1. des. Innen 1. søndag i advent skal også de første kakesortene være i boks. Desember er avsatt til masse kos sammen med mann og barn. Ikke noe stress her i huset da :nisse:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør regning med være ferdig med alle gavene innen 1. des. Innen 1. søndag i advent skal også de første kakesortene være i boks. Desember er avsatt til masse kos sammen med mann og barn. Ikke noe stress her i huset da :nisse:.

Ååååå, du er jammen flink!

Jeg kommer aldri til å bli så organisert! tror jeg må bare fortsette å leve med å gjøre ting litt sånn hode over hals i siste liten ;) Men jeg er jo litt vant til å ha det sånn da, og syns det nesten er litt av sjarmen. Og så har jeg jo ikke barn, så da er det jo litt greiere å ta ting litt som det kommer.

Blir helt noe annet den dagen man har barn i huset, da blir julen mye større og viktigere og lengre igjen!

:nisseblunk:

Nå syns jeg den er koselig og akkurat passe lang når jeg starter den sånn litt uti desember.

Men nå som jeg skal begynne å jobbe innen handelsnæringen igjen, så vil nok det bety mer jul ganske tidlig for min del også.

Gleder meg til å dra å kjøpe juletre med kjæresten jeg! Blir første gang vi skal gjøre det sammen. jeg hadde tre hjemme hos meg i fjor, men så var vi mest hos kjæresten da, der vi ikke hadde tre.. litt teit prioritering igrunn... Nå bor vi jo sammen, så da skal vi så klart ha treet her! Dessuten kjøper vi jo leiligheten om et par uker, og da må vi jo feire første julen i leilighet vi eier selv!

Blir jo en aldri så liten milepæl :kline:

Nå skal jeg straks se Nytt på Nytt sammen med pus på sofaen!

:klem:

Vi har nettop vært hos onkel og hentet en hel stabel gamle dresser. Noen av de var kjempeflotte, og passet helt perfekt til min kjære, så han har nå fått utvidet dresskolleksjonen til omtrent det dobbelte :herremann:

Hos tante og onkel var en hel arme av barnebarn på besøk.. koselig å se barna til fetteren min. Blir gjerne noen år mellom hver gang.

Minsten på 3 lurte på hva det var jeg og lillebroren min skulle få (lillebror som han siktet til var da altså kjæresten min... hi hi... ;) lite sjarmtroll.... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest synseren

Sikkert lurt med en miljøforandring, må bare huske å lytte til deg selv når du begynner i ny jobb. Men det vet sikkert du alt om selv.

Håper du, samboeren og pus får en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vert oppe noen timer allerede. Deilig sløv lang morgen. Vi laget eggerøre, stekte bacon og sopp og hadde lang deilig frokost. Har spillt avslappende musikk og slappet av på sofaen under et teppe en stund nå. Mmmnnnn! Deilig. Lykkelig!

:rosasmil:

Kjæresten er gått for å henge opp postkasse til leieboeren vår. Var innom Clas Ohlson for noen dager siden og kjøpte der (de var halv pris av jernvare butikk og Posten!). Nå kommer den endelig opp :)

Vi har laget en liste over de tingene vi skal få gjort i helgen. Har en god del som skal gjøres i dag, så skal vi ta en liten tur på hoppfeltet og kanskje hoppe ett hopp eller to og se hvordan det går med de nye elevene. Om de har kommet til frittfall nå (de har gått ett såkalt linekurs, så de første hoppene deres er det en line som trekker ut skjermen for dem).

På veien skal vi innom en butikk og se på peisovn. Vi har snakket litt om å pusse opp stuen snart, og da blir det aktuelt å skifte ut peisovnen samtidig. Den som er her er så grusomt stygg.... Jeg har sett og sett og sett på den og prøvd å finne ut om vi kunne fått den til å passe inn i rommet og se bra ut på noe vis, men det virker altså litt vanskelig å få til det...

I morgen skal vi hjem til mor og far og vaske og støvsuge bilen der fordi det er lettere å stå i deres oppkjørsel enn bak huset hos oss. Så spiser vi søndagsmiddag hos dem.

Det blir deilig!

:hjertesmil:

Nå må jeg gå og gjøre noe jeg også. :overrasket:

Endret av Sky Diva
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline

Hva slags peisovn har dere tenkt å ha? Det er så koselig å kunne fyre i ovnen når det er kaldt og mørkt ute. Dessuten gir en vedovn mye mer behagelig varme enn elektrisk oppvarming.

Ha en flott lørdag :klem:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva slags peisovn har dere tenkt å ha? Det er så koselig å kunne fyre i ovnen når det er kaldt og mørkt ute. Dessuten gir en vedovn mye mer behagelig varme enn elektrisk oppvarming.

Ha en flott lørdag :klem:.

Helt enig Hannen! Er digg å kunne fyre med ved!

Vi kan bruke den vi har nå og fyre i den, den er bare rett og slett ikke noe flott...

Jeg vil har en litt moderne type fordi det vil passe best i leiligheten vår. Har sett på noen fra et dansk firma som heter Scan. Der er en del kjempefine. Men den jeg har lyst på er nok for dyr. Får se om ikke vi kan finne en annen litt billigere.

Jøtul har fått ganske mange fine nå har jeg sett og ikke alle de er så grusomt dyre.

Er litt for å "sondere terrenget" vi skal gå på peis-butikken i dag. Vil også ha ny glass dør til stuen. Kanskje en tur innom en byggevare butikk også ;)

Er gøy med sånt. Oppussing. Bare så dyrt... :cry:

Men det lønner seg jo når man skal selge igjen da og så er det jo noe med å bo i et hjem man trives i....

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myztica

Hei hei Sky Diva!

Skal dere kjøpe leilighet?? Så koselig da :) Og blir nok koselig å handle juletre sammen med kjæresten din tenker jeg... Blir første gangen jeg også skal gjøre det sammen med min kjære :) og som jeg gleder meg!! :hoppe: Og nå har det snødd her i dag, så jeg får jo skikkelig julestemning..

Ha en fin lørdagskveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest synseren

Hva er det jeg hører, er dere også ute etter ny peisovn :ler: . Vi har enda ikke fått noen peisovn på plass, men venter og ser om det kommer noen på tilbud. Egentlig gjør det ikke noe at vi ikke har fått ovnen på plass enda fordi det er ganske mildt enda.

Kos dere i helga!!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De hadde mange fine peisovner der vi var i går, men vi får se... det blir ikke med det første uansett :)

I går kveld laget vi oss taco og dro så på kino. Vi såg en veldig sjarmerende fin svensk film som heter "Kim Novak badet aldri i Genesaretsjøen".

Etterpå gikk vi på vinbar og tok et par glass før det ble siste bussen hjem. Deilig. Våknet uthvilt og glad i dag. Vi hadde restene av taco til frokost, så har vi lagt på sofaen og hørt på "Dronning Mauds Land" og mimret tilbake til gymnas tiden. Deilig start på dagen!

Kjæresten og jeg har vært sammen ca 1 1/2 år, men kjent hverandre i ca 2 1/2. Var venner først... Men det morsomme er at vi gikk på gymnaset sammen og hadde mange felles kjente, men VI kjente hverandre ikke den gangen.. :hjerte: rart... Vi kjenner alle de samme folkene fra den tiden, og han var veldig god kompis med noen av mine beste venninner... Nå i dag har vi sittet og mimret tilbake til russetiden min, og funnet at vi var på mange fester sammen, og at vi tilogmed må ha pratet en del sammen. Hi hi... morsomt. Vi fant ut at vi har heeelt sikkert flørtet også ;)

Uansett hadde vi en koselig mimrestund. ;)

Fikk gjort mye lenge etterlengtet arbeid i går. I dag er det fint vær her så jeg må skynde meg så vi kommer oss ut. Skal vaske badet nå, mens kjæresten støvsuger.

Senere skal vi dra til mor og far og vaske bilen og spise søndagsmiddag. Nam nam. Tror det blir raspeballer. I alle fall var det det jeg ønsket meg ;)

Endret av Sky Diva
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline

Senere skal vi dra til mor og far og vaske bilen og spise søndagsmiddag. Nam nam. tror det blir raspeballer. I alle fall var det det jeg ønsket meg ;)

Raspeballer er godt det (eller komler som vi kaller det). Det hadde vi også til middag i dag med bacon og godt kjøtt til :sikle:. Kjenner at jeg ble stappmett.

Håper du har hatt en fin dag :klem:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh, jeg er så fæl til å skrive en hel masse feil i innleggene mine for tiden... Har nettop sittet og rettet masse teite feil i det jeg skrev tidligere i dag :frustrert:

Utenom akkurat det så har jeg hatt en super duper fin dag!

Vi dro innom klubbhuset til Fallskjermklubben på vei til middag hos mor og far, og der var fullt av folk som skulle hoppe og kose seg i solen. :) Også en del av de nye elevene som allerede har kommet langt. Kjekt! :tommel:

Så dro vi hjem til mor og far der vi først vasket bilen innvendig og utvendig og støvsugde den. SÅ fin ble den at den såg nesten ny ut ;)

Etterpå var det middag (hjemmelagde raspeballer... nam nam! og jordbær og is til dessert...) :sikle:

All vaskingen ute i kulden var kanskje ikke helt heldig for utpå kvelden begynte jeg å føle at jeg brygger på urinveisinfeksjon (har det så altfor ofte, så kjenner med en gang når det er på vei...) så da var det bare å dra hjemover å helle innpå med te og ta noen hiprex og en smertestillende. Kjenner meg litt bedre nå, får se hvordan det føles i morgen. Håper det går bra og jeg slepper bli syk.

:sjenert:

Kjæresten ser på "ondskapen" som går på tv nå. Vi har sett den før. Var en av de første filmene vi såg sammen -før vi ble kjærester. Stemingen var så spent den gangen :sprettoy: for vi hadde akkurat så vidt begynt å få romantiske følelser for hverandre ;) at det tok oss ganske lang tid å huske hvilken film vi hadde sett den gangen da vi pratet om det igjen noen måneder senere... hi hi :hjerter:

Så kanskje jeg skal prøve å se den og faktisk få den med meg denne gangen.

Denne gangen kan jeg ligge i armkroken til kjæresten, mens sist vi såg den sammen så bare drømte jeg om det, men turde ikke ;)

Heldigvis så gikk det bra til slutt...!

:hjerter_rundt:

Oj, når jeg skriver om disse tingene kjenner jeg at jeg blir helt ør og romantisk, så må visst bare skynde meg bort i armkroken hans!

:kline:

:dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Principessa

:ler: ..det er godt å føle seg forelsket da! :kline:

Si meg, hvor gammel er du? Lille nysgjerrige Izaria stepper inn.. :rodme:

Leser at du muligens brygger på en urinveisinfeksjon og at du derfor stappet i deg noen hiprex..jeg kjenner til de pillene siden jeg selv har slitt masse med u.infek. tidliger, og fikk disse pillene på blå resept fra gynekologen min. Jeg gikk på disse pillene to ganger daglig i to år. Utvilklet til slutt noen andre smerter, som gav seg igjen da jeg sluttet på hiprexen...men kan du bare ta noen piller i ny og ne når du kjenner murringene til urinveisinfeksjon??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...