Gå til innhold

Livet, lykken og skyer og sånt


Sky Diva

Anbefalte innlegg

Syns dette med Dagbok virker som en litt morsom idè :) så nå skal jeg prøve å starte min egen.

Jeg har vært hjemme ganske lenge nå, fordi jeg fikk diagnosen utbrent for en stund siden. Så nå er det blitt flere mnd siden jeg jobbet. Det går sakte men sikkert oppover, men har nok et lite stykke igjen til å være helt på toppen igjen.

Mens jeg har gått hjemme har jeg prøvd å finne ut litt om dette med utbrenthet, og i flere av artiklene jeg har funnet på nettet står det nevt at det er anbefalt å skifte jobb. Så jeg har søkt på de få jobbene jeg har funnet intressante for meg. (Jeg jobber i et kreativt yrke, mange om beinet og få jobber, så har ikke vært så mye) Vel i dag ringte de fra en jobb jeg søkte på for litt siden :) Jeg ble litt overrasket for jeg hadde ikke trodd jeg var kvalifisert nok, men nå er jeg invitert på intervju, så første seier er i boks! Typisk jenter å undervurdere seg selv igrunnen.... Så nå skal jeg hente frem super krefter og manne meg selv opp alt jeg kan til intervjuet som er neste Torsdag! Spennende!

En annen ting er at jeg trenger hardt å begynne med litt forsiktig trening. Det er sikkert mange av dere som vet hvor hardt det er å finne motivasjoen til trening. Når man i tillegg er så tømt for energi, lystfølelse og evnen til å glede seg over ting som jeg nå har vært i over et år, så er det ekstra hard, det kan jeg love dere! Men på fredag var jeg på 35 minutter yoga på sats. Det føltes godt og fristet til gjentagelse. Likevel nå er det blitt onsdag, og jeg har ikke gjort noe som kan kalles trening i mellomtiden. Jeg skal prøve å oppdatere dagboken på hva jeg får gjort. Kanskje det kan bli en ekstra liten motivasjonsfaktor.

Ønsker alle som måtte dumpe innom dagboken min en fin uke!

Endret av Sky Diva
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja så ble det ikke noe trening i går heller... Men nå skal jeg ta på sko å gå meg en tur ;) Få meg litt frisk luft i det minste. Gå innom en litt morsom bruktbutikk som ligger i nabolaget, så har turen et mål liksom.

Kommer sikkert til å føle meg mye bedre når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettop lest Aline´s Dagbok. Den gav meg litt å tenke på.

Så godt å høre at det er flere som er i samme situasjon som meg...! Selv om det er vondt å ha det slik... Jeg er nå sykemeldt på tredje mnd, og legen min har sagt at det kan ta 6-12 mnd å bli "frisk". De kaller det utbrent. Jeg kjenner meg så veldig igjen i Ailine og M&M sine forklaringer av hvordan dere har det... :grine2: Det er en utrolig påkjenning. I utgangspunktet var det heller ikke selve stillingen min og det arbeidet jeg skulle utføre som gjorde meg syk, men derimot organiseringen av bedriften, dårlige sjefer, og vanskelige kollegaer. Men i sommer da jeg hadde ferie gjorde jeg en freelance jobb for noen med lignende arbeidsoppgaver, og jeg kjente at jeg hadde alt langt oppe i halsen. Jeg er blitt innkalt til Intervju i en jobb som jeg har fryktelig lyst på. Men jeg er bare så redd for at det er for tidlig å gå inn i en ny jobb hvis jeg skulle få den... Når vet man at man er klar for noe nytt tror dere? Jeg er fremdeles en del nedfor og fullstendig tom for energi. Fryktelig sliten og mye smerter overalt i kroppen. Syns det er ganske skummelt med det intervjuet. Har så lyst på jobben, men skulle ønske den ikke hadde dukket opp før om noen mnd...

Men uansett, lykke til Aline og M&M, jeg har ikke lyst å ende med YA, så det var godt råd Aline kom med, skal huske den muligheten der... Jeg er nok litt rastløs og utålmodig av meg, mye stolthet og behov for å utføre en verdifull jobb, så jeg er så grusomt utålmodig på å komme meg i jobb igjen, derfor jeg blir litt redd for at jeg ikke gir meg selv nok tid. Har prøvd å finne litt ut om utbrenthet, men finner lite tips om hvordan man skal gå frem for å bli frisk av det liksom...

Hade vært greit å få en oppskrift ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært ute en tur på posten. På vegen gikk jeg forbi en blomsterbutikk og kjøpte med meg noen blomster. Det er sånt som gjør meg glad. De var så fine. Tre kremgule Calla med lilla kant, og noen strå... Pynter skikkelig fint op i stuen og gjør en litt glad :)

:smilyblomst: Gikk også innom "brun og blid" og tok litt solarium på veg hjem. Deilig det også. Nå venter jeg på at kjæresten skal se ferdig 70-talls show, så skal vi ut å gå tur :-D helst en lang tur. Innom butikken og handle på veg hjem, og i kveld skal jeg se "jakten på kjærligheten" det er så koselig syns jeg.

har forresten kjøpt det nye damebladet med de morsome reklamene -Kamille. Svigermor hadde kjøpt det og det såg ut til å ha en del bra artikler, så nå har jeg kjøpt både nr en og to, og liker det veldig godt. vurderer å skifte ut abonnementet på Elle med Kamille. Føles litt mer meg enn Elle liksom... Selv om yrket mitt har gjort at jeg har levd i den norske "kjendisverdenen" (ganske patetisk egentlig) så har jeg lite til overs for "glamor og kjendisfaktor" :kvalm:

okei, nå skal jeg gå og gjøre noe fornuftig mens jeg venter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gikk vi en times tur. Det var deilig. Skal prøve å enten gå en tur i morgen også eller ta en tur på yoga på SATS. Skal sette meg ned og lage en liste over ting jeg må gjøre. HOdet mitt er litt kaotisk og ukonsentrert for tiden, så en liste er sikkert bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er nydelig vær, blå himmel og 15 grader i skyggen allerede!

Deilig. Nå skal jeg rive meg løs og gå ut en tur.

I dag har jeg planlagt å vaske badet og kjøkkenet. Så får jeg se hvor mye mer jeg eventuelt orker... men må skynte meg ut i solen nå så jeg rekker å få gjort en del før min kjære kommer hjem fra jobben i dag. :hjerter_rundt:

I morgen skal vi til svigers å spise Hummer. Nam Nam gleder meg! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest synseren

Når du er utbrent tror jeg det er viktig å ha faste rutiner slik at du ikke går opp i tankene hele tiden. Er selv plaget med angst innimellom så jeg vet at det er viktig med faste rutiner.

Trening er kanskje den beste form for medisin, så det er viktig at du fortsetter med det. Å kjøpe blomster på veien er slikt som krydrer hverdagen og gir masse glede. Høres ut som du har det koselig med de tingene du gjør. Småting her og der gjør at dagen blir innholdsrik og positiv.

Kommer til å besøke deg for å høre hvordan det går fremover. :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Så koselig at dere har vært innom dagboken min og lagt igjen sånne hyggelige innlegg! Nå ble jeg glad :hoppe:

Det er sikkert veldig riktig det du sier om rutiner Synseren! Jeg har ikke vært flink nok til det disse to måndene. Men i begynnelsen var jo alt helt håpløst, da bare grein og grein jeg, og klarte ingenting, så var vel ikke å forvente å klare å lage seg rutiner da ;)

Men nå begynner jeg å få litt mer overskudd og energi og har langt flere gode dager, og det er langt mellom depresive og angst lignende utbrudd :tommelsmil:

Så nå skal jeg prøve å følge rådet ditt og lage meg rutiner. Tror nok at å skrive ned disse rutinene virker bra for meg også. Da har jeg det svart på hvitt at jeg har hatt lyst å klare å gå en tur foreksempel. Så blir det lettere å få seg til å gjøre det. :smilejente:

Her er en god begynnelse: Har vært ute og gått en times tur nå og tatt et kvarter solarium igjen. Skikkelig fint! Her er sommer temperatur, gikk i bare t-skjorte. Deilig altså! Gikk samme tur som meg og kjæresten gikk i går. Målet er å gå den runden litt raskere for hver dag. Og til slutt klarer jeg sikker tå løpe den :) Jeg har ikke jogget på flere år, så jeg regner liksom ikke med å klare det første dagen, men det er et langsiktig mål.

Har lært meg at små mål gir en stor glede å nå, og de blir også litt lettere å nå ;)

Nå er jeg sulten og skal lage meg eggerøre med stekt sopp til. Nam!

Snakket nettop med kjæresten som skal kjøpe en flaske sprudlevann og reker på vei hjem fra jobb så vi kan gå og sitte oss i en park i det fine været og kose oss :) Gleder meg!

Men nå må jeg bare ha mat altså!

Gog helg og takk for søte og inspirerende innlegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg en ny treningsbukse i dag :-) premie for at jeg har vært flink og nå skal jeg bli enda flinkere...! :klappe:

Fant også endelig de joggeskoene jeg har sett etter i rett størrelse. Hvorfor er det nesten ingen sportsbutikker som har joggesko med god demping i str 36...!? :klø: Men nå i dag fant jeg endelig en som hadde.. og det var elvsagt en i nabolaget, som jeg ikke hadde tenkt på å gå innom før.. typisk! :rosasmil:

For noen dager siden kjøpte jeg meg endelig sånne "kjøleskapspoesi"-magneter. De er så gøyale.

Nå kommer snart kjæresten min hjem! :kys_2: Gleder meg, han skal få masse masse klem ;)

God helg alle sammen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hilsen Scheherazade :) Var innom dagboken din isted og leste litt, skal titte innom igjen jeg :-)

Kjæresten min kom hjem med reker og champis i går :hoppe: så tok vi med oss pledd og glass og gikk opp i en liten park like bak huset og satt der og ble champagne-fulle og små euforiske til litt etter solen var gått ned :smilbla: da det ble kaldt og flasken var tom gikk vi hjem. :kline:

Så gikk vi og kjøpte de joggeskoene jeg hadde sett tidligere på dagen. Utrolig morsomt å shoppe på en liten bris... hi hi.

Så var det "beat for beat" og "nytt på nytt" og rødvin. Tilslutt endte det ned en liten tur ut på byen sammen med en del venner av oss fra fallskjermklubben. Det var en skikkelig bra kveld. :tommelsmil:

Traff også min søte kusine med samboer som endelig er tilbake etter flere årmed studier i England :kys_2: De er så super søte begge to, og bor nå i min gamle leilighet som de overtok da jeg traff kjæresten og vi bestemte oss for å bli samboere i mai i år. ;) Det er hyggelig å vite at det bor noen der som jeg er glad i. Den leiligheten har så masse sjel, og jeg hadde bodd der i 7 år. Så det var som å skilles fra en god venn det å flytte derfra ;) Men så er det jo det beste i Verden å bo sammen med min kjære da....

Vel i dag fikk jeg svi litt for all morroa vi hadde i går kveld. Våknet med skikkelig hodepine... Au! Så nå har jeg bare tatt livet med ro og laget meg en skikkelig god frokost. (nam nam -trengte mat tror jeg!) Kjæresten var sååååå søt og omtenksom med meg i morges, og det hjelper jo på et stakkars eksplosivt hode ;) Han har dratt for å se om det blir noe fallskjermhopping i dag, men jeg tror det er for mye vind. Her er egentlig nydelig vær, men en utrolig sterk vind! Jeg orket ikke bli med, hadde bare lyst å være hjemme og slappe av. Vi skal jo på hummer middag hos svigers i kveld, så jeg må nesten bli tipp topp til da! Men han tok med skjermen min som har ligget utpakket siden sist jeg hoppet. Så da pakker vel han den for meg nå da. Skjønningen! HURRA, jeg er så heldig! :hjerter_rundt:

Nå tror jeg kanskje jeg skal ligge meg på sofaen og se en dvd. Har en tendens til å sovne når jeg ser film, så jeg har en hel del halv-sette filmer ;) så nå kan jeg prøve komme meg gjennom en av de.

Ha en deilig da alle sammen!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest synseren

Så koselig at dere koste dere igår. Dagen derpå følelsen er ikke så deilig nei. Vi koste oss litt for lenge med pcen i natt og det føles nesten som dagen derpå :ler:

Free flying så for spennende ut for meg iallefall. Skjønner ikke at de tør.

Driver du på med det?

Her er det skikkelig grått og trist så vi får kose oss inne. Har lånt filmen Hitch av en kollega av samboeren, så jeg tenkte å ta på kosedressen og kose meg med den!!

Kos dere hos svigermor i dag da!! :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mandag... og ute blåser rene stormen! I dag har jeg avtale med en venninne om trening. Mage rygg, og så kaffe-slarving etterpå :) det blir bra!

GLEDER MEG!

Har hatt kjempefin helg! Lørdag dro vi til svigers på hummerfest med de og noen naboer. Det var veldig kjekt, og sååå god mat! :rosasmil:

Ble en skikkelig trivelig kveld med god mat og drikke.

Det var masse krabbe og hummer igjen til å ha laaaaang søndagsfrokost. Deilig. :tommel: Etterpå dro vi for å se på huset som naboen bygger. Det blir sååå fint! Gammel stil og utsikt utover sjøen. Ser jo litt digg ut å bygge sitt eget... men SÅ mye arbeid! HJELP! Men vi har i alle fall tilbudt oss å bidre med dugnads-hender når de kommer så langt at det behøves.

:kose:

Etter et besøk hos kjærestens bestemor var det nam nam lammemiddag og kaffe og dessert igjen og jeg mååå ha lagt på meg denne helgen! Men deilig har det vært!

I dag skal jeg vaske badet og støvsuge her siden jeg ikke fikk gjort det i forrige uke likevel... ellers har jeg ikke så mye planer før utpå ettermiddagen. Da skal jeg en tur inn til byen. Innom jobb for å hente en del bilder av jobber jeg har gjort før. KVIR meg til å gå innom jobben! :tristbla: har ikke vært der siden 9. august... blir nesten litt dårlig av å tenke på at jeg må inn og treffe alle folka der. Men jeg MÅ. Må nemlig lage en oppdatert portfolio til intervjuet Torsdag hvis jeg i det hele tatt skal ha en liten kjangse på den jobben jeg skal på intervju til.

Så ha en fin dag så lenge jenter!

Må gå å henge opp klesvasken nå jeg :husarbeid: og få i meg frokost etter det.

:hjerte::hjerte::hjerte: I dag blir det en fiiin dag! :hjerte::hjerte::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm hva gjør jeg galt når jeg prøver å skrive med andre skrift typer og farger mon tro...? Jeg skulle prøve meg litt frem med det men fikk det tydeligvis ikke til :grine2:

Kanskje noen kan forklare?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myztica

Jeg pleier som regel å skrive først, så markerer jeg det jeg vil ha med annen farge, og trykker på den fargen jeg skal ha... Vet ikke om det var så god forklaring, men... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...