Gå til innhold

Er det bare meg eller har unge kvinner begynt å kle seg dramatisk mye styggere i det siste?

Kipling

Anbefalte innlegg

HarryDotter skrev (1 minutt siden):

Mommyjeans og highwaist bukser som ødelegger symmetrien i en kropp. Men jeg slipper å gå i dem.

Feil, mommyjeans og highwaist retter seg nettopp etter kvinnens kropp. At buksene slutter midt på hoftene er ikke naturlig.

Anonymkode: e3aa9...5ba

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, SmuleSMitt said:

Buksene er muligens baggy, men disse treningstightsene tar jo kaka. Så du an jo dra på treningsstudio å glo på kvinner, TS, hvis du absolutt mener at kvinner skal ha på seg noe kroppsnært fordi det passer bedre med dine preferanser om å objektivisere kvinner. 

Hva i all verden får deg og andre som deg til å lire av dere slikt piss? Fordi jeg syns at noe som ser ut som det er sydd for en 300 kg mann ikke sitter pent på en 60kg kvinne så betyr det at jeg objektifiserer deg? Det er stygt, og dersom du kler deg slik så kler du deg stygt, og du har valgt det selv. Det er ikke kvinneundertrykking eller objektifisering å si at noe stygt er stygt, og hadde jeg gåt rundt i en dress som var 15 størrelser for stor så hadde jeg også sett ut som en idiot, og det hadde ikke vært mannehat eller objektifisering av menn for deg å påpeke det. Ta deg sammen.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære flotte modige unge i dag: Jeg digger at dere kler dere comfy, at ikke alt handler om å vise seg frem. Beundrer dere som tør å være dere selv og ønsker jeg var slik da jeg var ung. Jobber som lektor i vgs og synes unge i dag er rå og modige og unike. Drit i slike kommentarer! 

Anonymkode: e8531...e1a

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Feil, mommyjeans og highwaist retter seg nettopp etter kvinnens kropp. At buksene slutter midt på hoftene er ikke naturlig.

Jo det er mer naturlig. En naken kropp har fin symmetri fordi lårene stopper der de gjør og hoftene synker inn mot navlen. Rumpesprekken stopper der den gjør og markerer et naturlig sluttpunkt for rumpe og fortsetter med rygg.

Disse fæle highwaist buksene får overkroppene deres til å se alt for korte ut. Rumpa blir ekstremt avlang og ryggen for kort. Det ser IKKE pent ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Her er for øvrig en vanlig momjeans outfit. ingenting som skriker klø seg i ræva med disse:

Comfy PETITE mom jeans - momjeans - Gina Tricot

Både fint og behagelig.

Behagelig er det sikkert. Jeg klarer ikke med min beste vilje å synes det er fint. Men det er selvsagt ikke noe problem, siden ingen tvinger meg til å kle meg sånn. 

Anonymkode: d90ac...f34

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en dame som er noen år forbi min ungdom. Jeg har aldri brydd meg videre om mote. Så jeg bare antar at jeg ikke har forståelse for det som er kult. Er blitt så gammel at jeg kler meg i akkurat det jeg liker uten å bry meg mer med mote. De unge damene kler seg i det de liker. Det er bra. Håper de også driter i hva andre mener.

Anonymkode: f9b4a...265

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HarryDotter skrev (Akkurat nå):

Jo det er mer naturlig. En naken kropp har fin symmetri fordi lårene stopper der de gjør og hoftene synker inn mot navlen. Rumpesprekken stopper der den gjør og markerer et naturlig sluttpunkt for rumpe og fortsetter med rygg.

Disse fæle highwaist buksene får overkroppene deres til å se alt for korte ut. Rumpa blir ekstremt avlang og ryggen for kort. Det ser IKKE pent ut!

Nei. Buksen til høyre er naturlig og mer komfortabet selvfølgelig, i og med at plagget følger kroppens linjer og ikke strammer på et bredt sted, slik som til venstre. Snittet er der midjen er, naturlig nok, slik det også er på de fleste kjoler. 

Favorite way to wear denim: Low or high-waist jeans? | The Tylt

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (3 timer siden):

Gutta ser ikke bedre ut enn jentene forresten.

Hadde jeg vært konspi-freak ville jeg vært rimelig sikker på at dagens mote for unge er for å stoppe folk fra å forplante seg...

For ingen frisk person kan tenne på noe sånn!!!😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱

Disse klærne gjør jo brukeren like tiltrekkende som en død sau😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱

Så tøyet man går med er for å tiltrekke andre 🥴🥴🥴🥴🥴🥴🥴🥴🥴🥴🥴🥴🥴🥴🥴🥴🥴🥴🥴🥴🥴🥴

Når jeg kler meg tenker jeg ikke på at jeg skal se tennende ut for menn! 🥴🥴🥴🥴🥴🥴🥴🥴🥴🥴🥴🥴🥴🥴🥴

Anonymkode: dd6d7...fc9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Buksen til høyre er naturlig og mer komfortabet selvfølgelig, i og med at plagget følger kroppens linjer og ikke strammer på et bredt sted, slik som til venstre. Snittet er der midjen er, naturlig nok, slik det også er på de fleste kjoler. 

Mener du seriøst at Høyre var finest her?? For meg er det Venstre uten tvil. 

Anonymkode: 4b50e...0aa

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kjære flotte modige unge i dag: Jeg digger at dere kler dere comfy, at ikke alt handler om å vise seg frem. Beundrer dere som tør å være dere selv og ønsker jeg var slik da jeg var ung. Jobber som lektor i vgs og synes unge i dag er rå og modige og unike. Drit i slike kommentarer! 

Anonymkode: e8531...e1a

Disse klærne handler selvsagt ikke om å "være seg selv" og å være "modige og unike", men om å følge moten. Akkurat som alle andre stilarter som har vekslet på å være dominerende opp gjennom historien. Tenåringene kler seg ikke i svære klær fordi de plutselig har blitt så selvstendige men fordi noen har fortalt dem at det er slik de skal kle seg i år. Uansett om de innser det selv eller ikke. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg driter i disse "linjene" du er så begeistret for 😋

Poenget er at rumpe serlang og dradd ut. Ryggen ser alt for kort ut og beina kunstig lange i forhold til overkroppen. Det er den tykke linja rett over buksesmekken/knappen som setter "kuttet, eller snittet ved skille overkropp mot underliv. Det ser ikke bra ut! Selv om du mener det er mer behagelig og "riktig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mener du seriøst at Høyre var finest her?? For meg er det Venstre uten tvil. 

Anonymkode: 4b50e...0aa

Ja, det mener jeg. Jeg synes verken det ser fint eller behagelig ut.

Her er et til:

Brown leather pants outfit highwaist | Paper Bag Pants outfit | Brown Outfit,  High Rise, Leather jacket

Ser mye mer anatomisk riktig ut enn f.eks dette:
ASOS DESIGN Petite Whitby low waist skinny Jeans in rich midwash blue | ASOS

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

En mellomting hadde gjort seg. Den til venstre er kanskje sexy, men til gjengjeld vanvittig ubehagelig og upraktisk. Og den til høyre skaper illusjonen av en skikkelig lang rumpe. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HarryDotter skrev (5 minutter siden):

Jeg driter i disse "linjene" du er så begeistret for 😋

Poenget er at rumpe serlang og dradd ut. Ryggen ser alt for kort ut og beina kunstig lange i forhold til overkroppen. Det er den tykke linja rett over buksesmekken/knappen som setter "kuttet, eller snittet ved skille overkropp mot underliv. Det ser ikke bra ut! Selv om du mener det er mer behagelig og "riktig".

Det du synes ser bra ut synes ikke jeg ser bra ut selv om du mener det er riktig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kågebruker skrev (4 timer siden):

Er faktisk enig. Har sett på en del Seinfeld(det faktiske 90-tallet)i det siste og damene der var mer velkledde enn dagens damer😁

Men mote er vanskelig å forstå. 

Det spesielle med Seinfeld var at de faktisk så uhippe og gammeldagse ut i klærne allerede den gang. Husker jeg klødde meg i hodet og kunne ikke begripe hvorfor damene hadde så utrolig tantete klær og mennene hadde gubbekostyme. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det mener jeg. Jeg synes verken det ser fint eller behagelig ut.

Her er et til:

Brown leather pants outfit highwaist | Paper Bag Pants outfit | Brown Outfit,  High Rise, Leather jacket

Ser mye mer anatomisk riktig ut enn f.eks dette:
ASOS DESIGN Petite Whitby low waist skinny Jeans in rich midwash blue | ASOS

Den brune buksa er vanvittig mye mer kledelig enn den høye jeansen på det andre bildet. De kan ikke sammenliknes,  snitt og passform er noe helt annet. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En mellomting hadde gjort seg. Den til venstre er kanskje sexy, men til gjengjeld vanvittig ubehagelig og upraktisk. Og den til høyre skaper illusjonen av en skikkelig lang rumpe. 

Ja, det var ikke de beste bildene.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Lava Anne said:

Å, en tråd om hvordan kvinner bør se ut og ikke se ut! Endelig er den her!!!!

En tråd om god og dårlig stil, tenk noe så vilt.... også i  "klær, sko og mote" seksjonen også da, så upassende. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det du synes ser bra ut synes ikke jeg ser bra ut selv om du mener det er riktig.

Det er naturlig at øynene våre tiltrekkes det som er anatomisk riktig, eller symetrisk riktig. Det er derfor de fleste pene skuespillere og modeller går universalt for å være pene. Symmetrien i ansikt og kropp er helt korrekt.

Du skal selvsagt få lov å syntes highwaist er rålekkert, men det bryter med det hjernen din naturlig forteller deg. Det handler om yttre påvirkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...