Gå til innhold

Er det bare meg eller har unge kvinner begynt å kle seg dramatisk mye styggere i det siste?


Kipling

Anbefalte innlegg

Skjønner det ikke jeg heller, men nå har jeg aldri fulgt mote noe særlig. Jeg kler meg etter det som passer min figur, og så fort noe er baggy oventil ser det ut som at jeg veier 10-15 kg mer enn jeg gjør.

Når jeg var 20 fulgte jeg heller ikke moten. Da var det store skjerf, tights og lange gensere. Huff.

Anonymkode: bc594...2d2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det har en del med at den gjennomsnittlige jente er betydelig tyngre i dag, enn bare for noen få år siden. Dermed blir det populært med mer posete klær som skjuler valker.

Anonymkode: 70277...88e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke dere komme med noen bilder av hva som er pen damemote for unge kvinner istedenfor å bare kritisere? 

Anonymkode: 94694...7f4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gratinara
Kipling skrev (1 time siden):

I det siste året eller kanskje litt mer har det plutselig blitt veldig mye styggere klær på unge kvinner syns jeg. Er det bare meg?

Fra baggy og formløse lyse jeans og de samme hvite sneakersene eller stygge klumpete sko med alt for tykke såler, og for store hengete jakker. Syns de det faktisk ser estetisk pent ut, eller er det bare "kult"? Dette så ikke bra ut på nittitallet og det ser ikke bra ut nå. 

Virker som en pandemi av kvinner som er livredd for å faktisk se ut som kvinner, så de går for det mest androgyne og ufeminine de finner. 

Her er en artikkel fra minmote om de kuleste jakkene for høsten, var vel knapt en eneste en som ikke så jævlig ut. Den beige ullkåpen var ikke så ille (men den ble ødelagt av de stygge jeansene under) og den beige bomullstrenchen var ok, men utover det var det mye ille, og dette kommer fra noen som skal være en autoritet på å fortelle hvordan folk bør kle seg. Hva i all verden er det som skjer her?

https://www.minmote.no/mote/klaer/a/AL7lAA/foerste-sniktitt-paa-hoestjakkene?utm_source=recirculation-matrix&utm_content=1OVMmJ

Hvordan går det ann å syns at dette ser bra ut?

1f0134c0a1c33b8e72c4b628644e8adf?accessT98b709231e97f6101b13d55c1a5cec4a?t%5B0%539ce46115757d164eedc1b7a3815d9b4?accessT57a295e0f5982ebeb3c82e2f76217a81?accessT

De kåpene ser jo ut som de kommer rett fra dødsbo.. Denne "moten" finner du i mang et skap på sykehjemmet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Eh, ja? Hva så? At du hermer etter menn og ikke klarer å la være og kommentere hvordan damer skal gå og ikke gå, har ingen betydning for det jeg skrev.

Anonymkode: e3aa9...5ba

Jeg har ikke kommentert hva damer skal gå i eller ikke. Jeg er enig med en annen bruker om at moten nå er stygg.

Jeg gir fullstendig blaffen om du eller andre damer kler seg stygt, like lite som jeg bryr meg om hva du syns om hvordan jeg kler meg.

Anonymkode: df729...38f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ad du orker å bry deg hva andre kler seg i. Synes det er fint å ikke føle for å ha kun tettsittendeklær. Hvorfor skal folk ha lik klesstil???

🙄🙄🙄

Anonymkode: 2b0ae...344

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor blir folk ekte provosert over at vi diskuterer mote? 

Jeg synes at folk skal kle seg som man vil, men man må jo få lov til å ha meninger. Det er virkelig ikke SÅ seriøst! 😅

Anonymkode: 15381...e56

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vart siden den første Skam sesongen kom ut. 

Moten i dag her brar så utrolig stygg. Mom-bukser.., jeg grøsser på ryggen  

Anonymkode: 14f8a...960

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klesmotene forandrer seg kontinuerlig, noen liker det nye som kommer og noen ikke. Det som er bra er at en behøver ikke kle seg i de klærne man syns er stygge. Det er litt typisk damer å gå til angrep på hverandre. Også her inne, på en ganske harmløs tråd om mote!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kler oss ikke for å trekke mannfolk. Vi kler oss i det vi trives med. Hurra for baggy og behagelige klær, som gjemmer bort alt for grisete gutter.

Anonymkode: 01084...568

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (27 minutter siden):

Gutta ser ikke bedre ut enn jentene forresten.

Hadde jeg vært konspi-freak ville jeg vært rimelig sikker på at dagens mote for unge er for å stoppe folk fra å forplante seg...

For ingen frisk person kan tenne på noe sånn!!!😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱

Disse klærne gjør jo brukeren like tiltrekkende som en død sau😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱

Jøss. Pleier du å ha sex med klærne på?

Enda et insentiv for å fortsette å kle meg akkurat som jeg vil = jeg slipper menn som tydeligvis ikke en gang bryr seg om hva som er under klærne. Tipper de ikke akkurat bryr seg så mye om noe annet heller. Med unntak av skinnyjeans, korte cocktailkjoler og skjørt da..

Anonymkode: 55259...7fa

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (19 minutter siden):

Det Olga Mikalsen var for sang, er dagens mote for klesestetikk 😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

Kan du linke til noe du synes er fint på kvinner da?

Anonymkode: 5da20...869

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JEG VIL BARE HA KLÆR SOM SITTER PENT PÅ KROPPEN 🥺

Anonymkode: 0d9d4...b29

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Skjønner det ikke jeg heller, men nå har jeg aldri fulgt mote noe særlig. Jeg kler meg etter det som passer min figur, og så fort noe er baggy oventil ser det ut som at jeg veier 10-15 kg mer enn jeg gjør.

Når jeg var 20 fulgte jeg heller ikke moten. Da var det store skjerf, tights og lange gensere. Huff.

Anonymkode: bc594...2d2

Sikker på det? Hvis du ser på bildene fra der du var 20, og sammen med venninner, ser ikke dere nokså likt kledd? Vedder nesten på det. 🤷

Anonymkode: fc007...a64

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buksene er muligens baggy, men disse treningstightsene tar jo kaka. Så du an jo dra på treningsstudio å glo på kvinner, TS, hvis du absolutt mener at kvinner skal ha på seg noe kroppsnært fordi det passer bedre med dine preferanser om å objektivisere kvinner. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Tror det har en del med at den gjennomsnittlige jente er betydelig tyngre i dag, enn bare for noen få år siden. Dermed blir det populært med mer posete klær som skjuler valker.

Anonymkode: 70277...88e

Det henger ikke på greip med mine observasjoner. Gjerne de slankeste tenåringene som går i de videste klærne. 

Anonymkode: 17037...66e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter eksisterer ikke for at du skal ha noe sexy å se på. Jenter kontrollerer heller ikke moteindustrien. Tenk om kvinner skulle gå rundt og si "menn har blitt så stygge og slaskete". Bruker du selv elegante, skreddersydde dresser og håndlagede skinnsko i hverdagen? Har du selv et utseende og en stil som forskjønner samfunnet? 

Anonymkode: d2755...376

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kipling skrev (2 timer siden):

I det siste året eller kanskje litt mer har det plutselig blitt veldig mye styggere klær på unge kvinner syns jeg. Er det bare meg?

Fra baggy og formløse lyse jeans og de samme hvite sneakersene eller stygge klumpete sko med alt for tykke såler, og for store hengete jakker. Syns de det faktisk ser estetisk pent ut, eller er det bare "kult"? Dette så ikke bra ut på nittitallet og det ser ikke bra ut nå. 

Virker som en pandemi av kvinner som er livredd for å faktisk se ut som kvinner, så de går for det mest androgyne og ufeminine de finner. 

Her er en artikkel fra minmote om de kuleste jakkene for høsten, var vel knapt en eneste en som ikke så jævlig ut. Den beige ullkåpen var ikke så ille (men den ble ødelagt av de stygge jeansene under) og den beige bomullstrenchen var ok, men utover det var det mye ille, og dette kommer fra noen som skal være en autoritet på å fortelle hvordan folk bør kle seg. Hva i all verden er det som skjer her?

https://www.minmote.no/mote/klaer/a/AL7lAA/foerste-sniktitt-paa-hoestjakkene?utm_source=recirculation-matrix&utm_content=1OVMmJ

Hvordan går det ann å syns at dette ser bra ut?

1f0134c0a1c33b8e72c4b628644e8adf?accessT98b709231e97f6101b13d55c1a5cec4a?t%5B0%539ce46115757d164eedc1b7a3815d9b4?accessT57a295e0f5982ebeb3c82e2f76217a81?accessT

Godt spørsmål.

De midterste bilde med den buksa med høyt liv ligner mistenkelig på de buksene som var populær på ungdomsskolen vår anno ca 1992, minus de opprevne kantene.
Uformelige trenchcoats er vel egentlig mer 80-talls. De opprevne buksebenene vet jeg sannelig ikke hvilken periode de kan linkes til.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er enig med deg. Men det er bare deg/oss - vi er i ferd med å bli gamle damer, og har mistet grepet på de unges estetiske smak. 

Anonymkode: 70abc...4e7

Det er vel heller ungdommer som mister litt grepet i den obligatoriske uttestingsperioden der de ikke ser hvor mye rart de kler på seg og gjør med ansiktet og håret sitt. :ler: Det er jo sånn det er å være ung, og det er jo viktig å ta den helt ut mens man er ung og kan komme fra det uten å se kjerring eller helt tullete ut. Alle har vi vel vært der. Jeg kjenner ihvertfall et gufs fra en svunnen ungdomstid når jeg ser uformelige jeans som er høy i livet og oversized gensere. Jeg skulle nesten ønske jeg heller kunne se tilbake på punkerstil, gotherstil eller grungestil. Det var litt mer fres over enn uformelige klær uten særpreg.

Om noen år går foreldregenerasjonen i sånne klær som på bildene, mens ungdommen kjører på med 3/4-tights og tunika :ler:  Så snart trendsetterne bestemmer at noe er trendy, glemmer ungdommen straks at de for få år siden kalte det kjerring ;) Det er jo ikke lenge siden rumpetaskene og sykkelshortsene plutselig dukket opp i motebildet igjen. Grøss. Atter et gufs fra fortiden :ler:

Hvis vi gamle damer synes noe er fint, er det ikke lenger interessant for ungdommen uansett. Det er en evig syklus der samme stilene resirkuleres og ungdommen alltid velger det foreldrene i den gjeldende tidsperioden synes er stygt.

Endret av Ardwinna
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...