Gå til innhold

Er det bare meg eller har unge kvinner begynt å kle seg dramatisk mye styggere i det siste?


Kipling

Anbefalte innlegg

Ser ikke problemet! Er det vanskelig for folk å se kvinner som ikke klær seg i tettsittende slik at de kan dømme kroppen opp og ned i mente? 
 

‘gamlingene’ har aldri likt ungdommens mote uansett. Ikke noe nytt under solen der nei. Ikke alle unge som følger moten heller. 

Anonymkode: 196ca...016

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jon Are
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Antar at du som mann mener at "å se ut som kvinner" betyr å gå i skjørt og kjole eller trange klær som viser kroppen? Kanskje på tide å innse at kvinner ikke er til for at du skal synes de er fine å se på og at de ikke kler seg i klær for å vise deg kroppen sin. 

Jeg synes moten er kul selv om jeg ikke følger den stilen selv. 

Anonymkode: c3f9b...f2f

Absolutt. Jeg er fullstendig enig selv om jeg liket litt mer figursydde klær naturlig nok.En kvinne er ikke et sex objekt. Syns de nye jakken med rutet er så kult å se på jenter. Minner litt om friluftsliv. Kjempebra at de kle t seg som de gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til om 50 år, da alle damer i Norge går med hijab. Så slipper man diskusjon om mote.

Anonymkode: 70277...88e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Gleder meg til om 50 år, da alle damer i Norge går med hijab. Så slipper man diskusjon om mote.

Anonymkode: 70277...88e

Mye bedre å dra inn litt fremmedfrykt og rasisme i tråder om mote. Det må være slitsomt å føle at man må dra inn fremmedhatet sitt i absolutt alle debatter. Og ja, du "gleder" deg sikkert. 

Anonymkode: 2480c...612

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jon Are skrev (5 minutter siden):

Absolutt. Jeg er fullstendig enig selv om jeg liket litt mer figursydde klær naturlig nok.En kvinne er ikke et sex objekt. Syns de nye jakken med rutet er så kult å se på jenter. Minner litt om friluftsliv. Kjempebra at de kle t seg som de gjør.

Sånne gutter vil Norge ha!!! 

Anonymkode: e3aa9...5ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Helt enig at det ser helt jævlig ut. Det tok ikke lang tid før feministene her i tråden fyrte av "Vi kler oss ikke for menn" 🤣

Nei, de har heller bestemt seg for å KLE seg SOM menn - mye bedre det! 🤣

Må også nevne en morsom observasjon. Dette er sånne antrekk generalene i Handsmaid's Tale hadde digget totalt og hadde sagt at dette var riktig antrekk som ikke "provoserer Gud".

Så det er bare å gratulere de som vræler her og angriper menn med en gang, så får vi bare minne dem på at de kler seg nettopp som "Blessed Be The Fruit" menn hadde likt. 

Ironien blir enda mer komplett når man tenker på at noe latterlig som "Mom Pants" er blitt populært. Det indikerer at man er fruktbar og har født barn. Nice - enda en, slik menn fra Handmaid's hadde likt, hehe. 

Disse antrekkene mangler nå bare Bibelen i hånda, sammen med Mom Pants som allerede er på plass, så har vi det 😃

 

 

Anonymkode: 8fb7d...36b

Utrolig godt sagt 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Åja, snekkerbukser ja.
det har jo allerede kommet noen selekjoler som er i samme gata, så snekkerbuksene er sikkert rett bak i løypa.
Jeg hadde også snekkerbukse på 90-tallet :)

Anonymkode: c5ae1...7eb

Snekkerbukser er jo direkte elegant sammenlignet med teltposene jentene går kledd i 😀😄

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jon Are skrev (18 minutter siden):

En kvinne er ikke et sex objekt.

En kvinne kledd i årets mote er DEFINITIVT IKKE et sexobjekt, nei 🤢🤢🤢🤢🤢🤢🤢🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller det enn disse yogabuksene som viser alt 😩 Foretrekker at klær faktisk er på moten og ikke undertøy. 

Anonymkode: 76c28...5c7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Hva mener du er pent da? Siden du la ut bilder av hva du synes er stygt så kan du vel legge ut eksempler på hva du også synes er pent?

Jeg er ung, men følger ikke moten slavisk (det gjør vel de færreste), men man plukker ut diverse ting man liker. Løse bukser er komfortabelt. Kraftige såler er praktisk. Joggesko er godt å gå med. Store jakker betyr at man kan gå med flere lag under. Alle vil heller ikke vise frem konturen av kroppen sin når de skal til nærbutikken eller går fra A til B. Jeg skjønner godt at folk velger å kle seg på denne måten selv om jeg ikke går kledd slik selv. 

Anonymkode: 94694...7f4

Det er ikke en dårlig idee... 

Ok her er noen eksempler på kvinner som kan kle seg. Jeg har plukket litt forskjellige perioder og alder på kvinnen, men alle disse er gode eksempler på estetisk bra stil, om de er moteriktige akkurat nå er en annen sak, men de er pene. Legg merke til at ingenting er 15 størrelser for stort eller har grelle farger eller absurd passform. Med andre ord klærne er faktisk relativt pene, og de passer. 

55cea3cf33529a23659101c1bd73e792.jpg24516d78c415c0b0304051ca49db3dfc.jpg27588d202cee0223185938c639c806cb.png81988c5209d22dbd5d10af909ea3e5e2.jpgdevil_wears_prada.jpg?itok=790q-bmMfashion-2015-12-celebrity-athleisure-ken

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Dette har vart siden den første Skam sesongen kom ut. 

Moten i dag her brar så utrolig stygg. Mom-bukser.., jeg grøsser på ryggen  

Anonymkode: 14f8a...960

Er ikke momjeans ut nå? Nå er det low waist som er in

Anonymkode: e52d1...60a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øvrig synes jeg det er en selvfølge at alle skal få lov til å kle seg slik de har lyst til og trives med selv, uten at andre har noe de skulle ha sagt om den saken. 

Samtidig synes jeg jo det er litt festlig med alle som snakker om at disse klærne er så behagelige, de kler seg for seg selv, ikke for å tiltrekke seg menn etc, og at det er det som er grunnen til klesvalget. Men alle vet jo i bunn og grunn at det eneste det dreier seg om er mote. Jeg tviler veldig sterkt på at dere hadde valgt disse potetsekkene *) om de ikke var moderne, samme hvor behagelige og "frigjørende" dere måtte påstå at de er. 

*) Jada, jeg sier at ingen har noe med hvordan folk kler seg, og det mener jeg. Men jeg har selvsagt min mening og min smak likevel, selv om jeg stort sett holder meningene for meg selv. 

Anonymkode: d90ac...f34

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

For en flott diskusjon deres satte i gang. Bare kommentarer om hvor schtøgge damer er i visse klær og hvordan stilen deres gjør dem uattraktive, spysmilyer etc. etc. For en bukett dere er.

Anonymkode: e3aa9...5ba

 Bedre å poste spysmilyer enn å kle seg i spyposer 😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Entern skrev (Akkurat nå):

 Bedre å poste spysmilyer enn å kle seg i spyposer 😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝

Virker bare litt småhysterisk. 

Anonymkode: e3aa9...5ba

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Virker bare litt småhysterisk. 

Anonymkode: e3aa9...5ba

🤪😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kipling skrev (5 minutter siden):

Det er ikke en dårlig idee... 

Ok her er noen eksempler på kvinner som kan kle seg. Jeg har plukket litt forskjellige perioder og alder på kvinnen, men alle disse er gode eksempler på estetisk bra stil, om de er moteriktige akkurat nå er en annen sak, men de er pene. Legg merke til at ingenting er 15 størrelser for stort eller har grelle farger eller absurd passform. Med andre ord klærne er faktisk relativt pene, og de passer. 

55cea3cf33529a23659101c1bd73e792.jpg24516d78c415c0b0304051ca49db3dfc.jpg27588d202cee0223185938c639c806cb.png81988c5209d22dbd5d10af909ea3e5e2.jpgdevil_wears_prada.jpg?itok=790q-bmMfashion-2015-12-celebrity-athleisure-ken

Overrasket over det du postet. Her var det mye fint. Til ettertanke. For menn også, ettersom de nesten ser helt like ut alle sammen. Så nå lurer jeg på hva slags stil du har?

Anonymkode: e3aa9...5ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 hours ago, AnonymBruker said:

Kan du linke til noe du synes er fint på kvinner da?

Anonymkode: 5da20...869

Ikke meg du siterer, men dette synes jeg er fint

Blazer-And-Jeans-4-600x1012.jpg e6b328bf2ba9d1fb957bcfb330ca0c53.jpg

cc416162a4ce0c88cca459fbaba76fac.jpghttp://picture-cdn.wheretoget.it/1r2ub9-l-610x610-jacket-blazer-jeans-white+sneakers-casual-dark+blue-oversized.jpg

05-distressed-cropped-jeans-a-white-top-a-white-blazer-and-heels-for-summer.jpg

Anonymkode: e52d1...60a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er for øvrig en vanlig momjeans outfit. ingenting som skriker klø seg i ræva med disse:

Comfy PETITE mom jeans - momjeans - Gina Tricot

Både fint og behagelig.

Anonymkode: e3aa9...5ba

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Fordi vi ikke lenger kler oss for menn, ikke er vi pliktet til å kle oss for at de skal like oss heller. Takke faen for det.

Anonymkode: 766ee...f83

Takk faen for at dere nå er frie til å kle deres som alpakkaer? 🤔 Dere må gjerne slutte å kle dere for menn, men i dette tilfelle hadde en søppelpose sett bedre ut på disse modellene.

Moten henger ikke på greip! Den er regelrett stygg. Dette var litt i samme gaten som foreldrene våre gikk i da vi var barn. Mommyjeans og highwaist bukser som ødelegger symmetrien i en kropp. Men jeg slipper å gå i dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er ikke momjeans ut nå? Nå er det low waist som er in

Anonymkode: e52d1...60a

Snart gå ungjentene sånn igjen. Da blir det vel fart i mennene som klager på posete klær... :Hehe:

christina-milian-low-rise-jeans.jpg

Anonymkode: c5ae1...7eb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...