Gå til innhold

Rampelyset kV kan føre til selvmord


Juststop

Anbefalte innlegg

Nå har jeg fulgt med her inne i en lang periode og er sjokkert over hvordan forumet er blitt til et nettsted hvor en kan skrive masse negativt om andre mennesker gjemt bak at de diskuterer en bedrift. 

Det er synsing, spekulasjoner, løgner, fakta, overdrivelser og meninger blandet sammen i en stor og vond smørje. Selv om en kan rapportere og det verste blir etterhvert fjernet, er det forferdelig at det i det hele tatt er lov å ha et slik sted som dette. 

Noen er ikke engang store og kan defineres som Influencere. 

Kommer noen med noe positivt blir det raskt angrepet og de som er positive blir omtrent jaget ut. 

Hva er dette for noe? 

Det er og veldig spesielt at trådene om personer som har trukket seg ut av det offentlige blir lagret og er fremdeles søkbare. 

Jeg har observert flere som har slitt psykisk etter å ha blitt omtalt her inne  negativt over lengre periode og jeg tror at en dag vil dette ende med at en person tar selvmord. 

Vil kvinneguiden rampelyset la det gå så langt? Må det et selvmord til før en begynner å tenke på hva dette kan gjøre med psyken til mennesker? 

 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

panfobi skrev (1 minutt siden):

Det kan jo tenkes at folk/influensere bør slutte å brette ut alskens om privatlivet sitt også, så har ikke folk noe å snakke eller skrive om. De kan jo ta et ansvar for hva som blir publisert. 

Tror du det er så enkelt? Er det fortjent å bli skrevet om på et slik forum som dette kun fordi en har en Instagram, snapchat, YouTube kanal eller blogg? Bør det ikke være en grense på hvor store vedkommende er, hvor mange følgere og hvor kjent den er?

Er en kjendis blir en såklart omtalt, men selv da kan dette forumet bli for mye og være en stor del av å knekke et annet menneske. 

Hva med de som har fått så store problemer at de velger å trekke seg ut av det offentlige. En kan selv slette sine egne platformer og bruke <slett meg> og ta kontakt med diverse medier med spørsmål om å slette gamle artikler. Men tråder her inne skal fremdeles være søkbare? Tråder hvor det er spekulasjoner, synsing, løgner og andre meninger om en. Som en livstid straff for å ha hatt en plattform en gang i livet. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juststop skrev (3 minutter siden):

Tror du det er så enkelt? Er det fortjent å bli skrevet om på et slik forum som dette kun fordi en har en Instagram, snapchat, YouTube kanal eller blogg? Bør det ikke være en grense på hvor store vedkommende er, hvor mange følgere og hvor kjent den er?

Er en kjendis blir en såklart omtalt, men selv da kan dette forumet bli for mye og være en stor del av å knekke et annet menneske. 

Hva med de som har fått så store problemer at de velger å trekke seg ut av det offentlige. En kan selv slette sine egne platformer og bruke <slett meg> og ta kontakt med diverse medier med spørsmål om å slette gamle artikler. Men tråder her inne skal fremdeles være søkbare? Tråder hvor det er spekulasjoner, synsing, løgner og andre meninger om en. Som en livstid straff for å ha hatt en plattform en gang i livet. 

Hvis det opprettes tråder om personer som ikke er i rampelyset/søker oppmerksomhet så slettes det av moderator. Ser du noen tråder du er uenig i, så får du ta et eget ansvar og rapportere det. 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

panfobi skrev (5 minutter siden):

Hvis det opprettes tråder om personer som ikke er i rampelyset/søker oppmerksomhet så slettes det av moderator. Ser du noen tråder du er uenig i, så får du ta et eget ansvar og rapportere det. 

Hva definerer at en er i rampelyset? Å ha 1000 følgere på Instagram? Og hvem kan si hvem som søker oppmerksomhet og hvem som ikke gjør det? Er alle, både små og store Instagram brukere som ikke har lukket Instagram noen som søker oppmerksomhet? Og da kan du ta samme spørsmål med både Facebook, snapchat, YouTube og blogg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare følge lover, regler og normer selv og ta et ansvar. At det er så mye som er løyn tror jeg ikke på. Folk reagerer på uærlighet, det er en naturlig og ærlig sak. Kom med et eksempel på løyn. 

Å bruke hersketeknikker som 'stakkars meg' for å drive på slik som mange influensafolk gjør er ikke greit.

Det er en grunn til at oppegående folk med utdanning og et velfortjent yrkestittel som  reagerer på dette fjolleriet. 

Kanskje først og fremt slutte å vise frem barna som bader nakne osv osv........

Hilsen salgsjef Såpestykke.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er veldig enig med deg, TS. Jeg synes det er sjokkerende å se hvor mye forfølging, latterliggjøring og hets mot enkeltpersoner KG tillater her inne.  Som du sier så rettes dette også mot de som våger å ha en annen mening og et kritisk blikk på denne fremgangsmåten. 

"De velger selv å dele og ønsker tilbakemelding" brukes for å forsvare alt som blir lagt ut. Det minner meg om mobberetorikken "jeg skal slutte å si hun er idiot når hun slutter å oppføre seg som en". 

Vi ser jo i noen tråder at folk har tatt en pause fra Instagram og blogg fordi hetsen her inne blir for sterk. Det er ingen refleksjon å hente over dette, men bare videre forfølging og latterliggjøring. Det er som en mobb eller en hønseflokk som hakker i hjel den ene som skiller seg ut eller gjør noe feil. Hvis noen influencere våger å si at dette faktisk går inn på dem så blir det bare kalt "legger seg i fosterstilling" og latterliggjort.

Og dette tillates på KG. Virkelig en skyggeside av sosiale medier, dette.
 

  • Liker 23
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpestykke skrev (1 minutt siden):

Hvorfor ikke bare følge lover, regler og normer selv og ta et ansvar. At det er så mye som er løyn tror jeg ikke på. Folk reagerer på uærlighet, det er en naturlig og ærlig sak. Kom med et eksempel på løyn. 

Å bruke hersketeknikker som 'stakkars meg' for å drive på slik som mange influensafolk gjør er ikke greit.

Det er en grunn til at oppegående folk med utdanning og et velfortjent yrkestittel som  reagerer på dette fjolleriet. 

Kanskje først og fremt slutte å vise frem barna som bader nakne osv osv........

Hilsen salgsjef Såpestykke.

Det er menesker som blir skrevet om her inne som både har utdanning og som ikke viser frem barna, så det er bare tull å bruke som argument. 

Å ha et forum hvor en kan diskutere hvordan reklame blir brukt, hvordan barn blir brukt i reklame, dårlig eller mangelfull merking av reklame, barnas rett til privatliv, svindel og slike ting er viktig og går ikke på personene, så lenge moderatorene er strenge (noe jeg absolutt ikke synes de er). 

Men selv de som dummer seg ut bør ha rett til å få slettet tråd når de trekker seg ut av det offentlige. 

Har du tenkt på at de som forteller at de har det tungt, kanskje faktisk har det tungt og at det ikke er en hersketeknikk? 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juststop skrev (37 minutter siden):

Det er menesker som blir skrevet om her inne som både har utdanning og som ikke viser frem barna, så det er bare tull å bruke som argument. 

Å ha et forum hvor en kan diskutere hvordan reklame blir brukt, hvordan barn blir brukt i reklame, dårlig eller mangelfull merking av reklame, barnas rett til privatliv, svindel og slike ting er viktig og går ikke på personene, så lenge moderatorene er strenge (noe jeg absolutt ikke synes de er). 

Men selv de som dummer seg ut bør ha rett til å få slettet tråd når de trekker seg ut av det offentlige. 

Har du tenkt på at de som forteller at de har det tungt, kanskje faktisk har det tungt og at det ikke er en hersketeknikk? 

Ingen skriver om folk som bare har gjort et bitte lite "uhell". Det er det ingen som gidder. Spar meg for pjatt.

Endret av Såpestykke
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpestykke skrev (2 minutter siden):

Ingen skriver om folk som bare har gjort et bitte lite "uhell". Det er det ingen som gidder. Spar meg for pjatt.

I all verden.... Det er mange som skrives negativt om som ikke har gjort noen uhell i det hele tatt. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juststop skrev (21 timer siden):

Nå har jeg fulgt med her inne i en lang periode og er sjokkert over hvordan forumet er blitt til et nettsted hvor en kan skrive masse negativt om andre mennesker gjemt bak at de diskuterer en bedrift. 

Det er synsing, spekulasjoner, løgner, fakta, overdrivelser og meninger blandet sammen i en stor og vond smørje. Selv om en kan rapportere og det verste blir etterhvert fjernet, er det forferdelig at det i det hele tatt er lov å ha et slik sted som dette. 

Noen er ikke engang store og kan defineres som Influencere. 

Kommer noen med noe positivt blir det raskt angrepet og de som er positive blir omtrent jaget ut. 

Hva er dette for noe? 

Det er og veldig spesielt at trådene om personer som har trukket seg ut av det offentlige blir lagret og er fremdeles søkbare. 

Jeg har observert flere som har slitt psykisk etter å ha blitt omtalt her inne  negativt over lengre periode og jeg tror at en dag vil dette ende med at en person tar selvmord. 

Vil kvinneguiden rampelyset la det gå så langt? Må det et selvmord til før en begynner å tenke på hva dette kan gjøre med psyken til mennesker? 

 

Er veldig enig med deg og synes det både er viktig og på høy tid det blir tatt opp og ikke minst tatt alvorlig. @Måne Rampelyset  @Sol Rampelyset  Dette bør dere se på

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brødskalle
22 hours ago, panfobi said:

Det kan jo tenkes at folk/influensere bør slutte å brette ut alskens om privatlivet sitt også, så har ikke folk noe å snakke eller skrive om. De kan jo ta et ansvar for hva som blir publisert. 

Brukere på kg lager tråder der de bretter ut privatlivet sitt og spør om råd. For eks spør om et problem de har med samboeren. Men om man kommenterer feil i disse trådene, kan man få advarsel for brukerdebatt osv. 

Hvorfor er det greit å ta instagrammere osv, men ikke brukere på kg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brødskalle skrev (19 minutter siden):

Brukere på kg lager tråder der de bretter ut privatlivet sitt og spør om råd. For eks spør om et problem de har med samboeren. Men om man kommenterer feil i disse trådene, kan man få advarsel for brukerdebatt osv. 

Hvorfor er det greit å ta instagrammere osv, men ikke brukere på kg?

Det er da åpenbart at det er forskjell på å diskutere privatpersoner og influensere. Den ene parten tjener penger på det, den andre ikke.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest brødskalle
8 hours ago, panfobi said:

Det er da åpenbart at det er forskjell på å diskutere privatpersoner og influensere. Den ene parten tjener penger på det, den andre ikke.

Men potensiell skade på psyken er identisk. Konsekvensene av dine handlinger er de samme, om personen er en tilfeldig bruker på kg, eller en influencer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brødskalle skrev (1 time siden):

Men potensiell skade på psyken er identisk. Konsekvensene av dine handlinger er de samme, om personen er en tilfeldig bruker på kg, eller en influencer. 

Men det er derfor det ikke er lov å diskutere tilfeldige brukere på KG, men en influenser søker et publikum. 

Endret av panfobi
Pølsefingrer
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brødskalle
5 minutter siden, panfobi said:

Men det er derfor det ikke er lov å diskutere tilfeldige brukere på KG, men en influenser søker et publikum. 

En bruker på kg søker et publikum av fremmende til å dømme dens situasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

panfobi skrev (5 minutter siden):

Men det er derfor det ikke er lov å diskutere tilfeldige brukere på KG, men en influenser søker et publikum. 

Men hva definerer en Influencer? Hvor mange følgere/lesere/seere må den han for å bli kalt Influencer og bli skrevet om her inne? 100 stykk? 1000? 3000? 7000? Eller 10 000 og over? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

brødskalle skrev (7 minutter siden):

En bruker på kg søker et publikum av fremmende til å dømme dens situasjon. 

Men hva mener du? Hva vil du fram til? Her er det lov å diskutere influensere men ikke brukere. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brødskalle
1 minutt siden, panfobi said:

Men hva mener du? Hva vil du fram til? Her er det lov å diskutere influensere men ikke brukere. 

Jeg vil frem til at diksusjoner har konsekvenser, og at influensere også er mennesker. Hva som er greit å diskutere handler om hva som er greit å si til et inivid, ikke hva rollen dens er 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brødskalle skrev (2 minutter siden):

Jeg vil frem til at diksusjoner har konsekvenser, og at influensere også er mennesker. Hva som er greit å diskutere handler om hva som er greit å si til et inivid, ikke hva rollen dens er 

Selvfølgelig. Og det er derfor vi blant annet har moderatorer her, slik at de som går for langt blir moderert. Bortsett fra det så klarer de aller fleste her inne å forholde seg saklig og konstruktiv. Og dét må faktisk influensere tolerere. Hvis de ikke takler tilbakemeldinger, så får de lukke profilen sin og heller kommunisere med kjente og kjære. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...