Gå til innhold

Rampelyset kV kan føre til selvmord


Juststop

Anbefalte innlegg

Nudeldama skrev (2 minutter siden):

Fire år med daglig kritikk og latterliggjøring er det minste de må tåle når de merker reklame feil eller legger ut mange selfies. 

Tar de selvmord så er det bare for å få oppmerksomhet. Fosterstilling til et nytt nivå, liksom.

Glem det 😜 fant ut av det

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

miss summers skrev (8 minutter siden):

Dette var godt sagt. Det skjer stadig at skuespillere, nyhetsopplesere, programledere osv får seg en tråd der det skal diskuteres hvorvidt personen er pulbar eller ikke. Osv. 

Det finnes mange stygge angrep på KG, i ulike fora. Å skulle skjerme influensere fordi noen mener det kan føre til selvmord - altså hæ? 

Ja, det er ganske uforståelig at influensere, som selv eksponerer seg over alle grenser, skal skjermes. Jeg mener ikke at usaklige personkarakteristikker er greit overhodet, men man må faktisk tåle å få høre kritikkverdige ting når man velger det livet.

Ta Lan Marie Berg fra MDG som eksempel på et menneske som har blitt utsatt for helt ekstreme ting i media og sosiale medier. Rasisme, hets, drapstrusler, trusler mot eget barn osv, kun fordi folk er uenig i politikken hennes. Helt sykt.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (Akkurat nå):

Ja, det er ganske uforståelig at influensere, som selv eksponerer seg over alle grenser, skal skjermes. Jeg mener ikke at usaklige personkarakteristikker er greit overhodet, men man må faktisk tåle å få høre kritikkverdige ting når man velger det livet.

Ta Lan Marie Berg fra MDG som eksempel på et menneske som har blitt utsatt for helt ekstreme ting i media og sosiale medier. Rasisme, hets, drapstrusler, trusler mot eget barn osv, kun fordi folk er uenig i politikken hennes. Helt sykt.

Rampelyset er for alle i rampelyset og ikke bare Influencer. Så min tanke inkluderer alle som får tråd på rampelyset.

Men det er også viktig å definere hvem som kvalifiserer seg som Influencer. For om det skal være et yrke som noen har valgt å jobbe med og som da kan forvente å bli omtalt offentlig, så bør det jo være en grense en krysser og ikke "hvem som helst" på Internett. 

Influencere jobber med markedsføring for ulike annonsører i mange forskjellige bransjer. For eksempel innen mote, livsstil eller reiseliv. Altså er det en grense mellom en Influencer og en "vanlig person" på Internett som deler av seg selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (17 minutter siden):

Ja, det er ganske uforståelig at influensere, som selv eksponerer seg over alle grenser, skal skjermes. Jeg mener ikke at usaklige personkarakteristikker er greit overhodet, men man må faktisk tåle å få høre kritikkverdige ting når man velger det livet.

Ta Lan Marie Berg fra MDG som eksempel på et menneske som har blitt utsatt for helt ekstreme ting i media og sosiale medier. Rasisme, hets, drapstrusler, trusler mot eget barn osv, kun fordi folk er uenig i politikken hennes. Helt sykt.

Ja, og de får ikke tråd på rampelyset. De havner i mange andre underforum her inne, og får karakteristikker disse influenserne ville blitt blåst banen av. Om noe syns jeg flere influensere skjermes mer enn andre her inne. 

  • Liker 11
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juststop skrev (46 minutter siden):

Og når slutter personen å være en influencer? Har vedkommende hatt ett eller 10 samarbeid så vil vedkommende alltid være en influencer og fortsette å bli diskutert her inne så lenge vedkommende har Instagram? Hva om vedkommende sletter instagram og tråden blir stengt. Har ikke vedkommende rett på å få det slettet etter en viss tid? Eller skal alt det andre har skrevet om vedkommende på forumet være søkbart videre som en livslang straff? 

Trådene stenges når influenceren legger ned sin IG/blog/snap… whatever

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

miss summers skrev (4 minutter siden):

Ja, og de får ikke tråd på rampelyset. De havner i mange andre underforum her inne, og får karakteristikker disse influenserne ville blitt blåst banen av. Om noe syns jeg flere influensere skjermes mer enn andre her inne. 

Influencere skjermes mer enn andre? 

  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (5 minutter siden):

Influencere skjermes mer enn andre? 

Her inne ja. Definitivt. Men denne tråden har nok trigget en del deltakere fra andre underforum som skal dele sine erfaringer. Hvilket egentlig bare understreker mitt poeng. Brukere hetses og forfølges, politikere og idrettsstjerner diskuteres (utseende, karakter osv) med liten til dårlig moderering, men på rampelys? Nåde deg om du skriver noe om en norsk blogger som KG ikke liker, da blir du advart, utestengt og absolutt moderert. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
Juststop skrev (17 minutter siden):

Rampelyset er for alle i rampelyset og ikke bare Influencer. Så min tanke inkluderer alle som får tråd på rampelyset.

Men det er også viktig å definere hvem som kvalifiserer seg som Influencer. For om det skal være et yrke som noen har valgt å jobbe med og som da kan forvente å bli omtalt offentlig, så bør det jo være en grense en krysser og ikke "hvem som helst" på Internett. 

Influencere jobber med markedsføring for ulike annonsører i mange forskjellige bransjer. For eksempel innen mote, livsstil eller reiseliv. Altså er det en grense mellom en Influencer og en "vanlig person" på Internett som deler av seg selv. 

 

Nå må du nesten bestemme deg.

Alle de som omtales på Rampelyset, har inntekt fra sine kanaler. Så da er de jo influencere etter din definisjon. 

Tråder om helt vanlige folk er det ikke mulig å opprette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

miss summers skrev (1 minutt siden):

Her inne ja. Definitivt. Men denne tråden har nok trigget en del deltakere fra andre underforum som skal dele sine erfaringer. Hvilket egentlig bare understreker mitt poeng. Brukere hetses og forfølges, politikere og idrettsstjerner diskuteres (utseende, karakter osv) med liten til dårlig moderering, men på rampelys? Nåde deg om du skriver noe om en norsk blogger som KG ikke liker, da blir du advart, utestengt og absolutt moderert. 

Det er vel ingen som så systematisk får gjennomgå mer enn de som diskuteres på rampelys? Den ene influenceren har svimlende 5000 sider med kritikk her inne!
5000!!

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (Akkurat nå):

Det er vel ingen som så systematisk får gjennomgå mer enn de som diskuteres på rampelys? Den ene influenceren har svimlende 5000 sider med kritikk her inne!
5000!!

Cry me a river. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (2 minutter siden):

Den ene influenceren har svimlende 5000 sider med kritikk her inne!
5000!!

Og en stor mengde av disse sidene er velfortjent kritikk spør du meg

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjenferdet skrev (1 minutt siden):

Saklig :ironi:

Akkurat like saklig som din påstand om at en person har en 5000 siders lang tråd utelukkende med kritikk. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miss summers skrev (3 minutter siden):

Akkurat like saklig som din påstand om at en person har en 5000 siders lang tråd utelukkende med kritikk. 

Mente sikker CBE-tråden, var i alle det jeg regnet med, selv om den ikke er på mer enn ca. 2600 sider 😛

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juststop skrev (På 25.10.2021 den 10.25):

Tror du det er så enkelt? Er det fortjent å bli skrevet om på et slik forum som dette kun fordi en har en Instagram, snapchat, YouTube kanal eller blogg? Bør det ikke være en grense på hvor store vedkommende er, hvor mange følgere og hvor kjent den er?

Er en kjendis blir en såklart omtalt, men selv da kan dette forumet bli for mye og være en stor del av å knekke et annet menneske. 

Hva med de som har fått så store problemer at de velger å trekke seg ut av det offentlige. En kan selv slette sine egne platformer og bruke <slett meg> og ta kontakt med diverse medier med spørsmål om å slette gamle artikler. Men tråder her inne skal fremdeles være søkbare? Tråder hvor det er spekulasjoner, synsing, løgner og andre meninger om en. Som en livstid straff for å ha hatt en plattform en gang i livet. 

Stikker en hodet inn i løveburet, bør en regne med å bli hodeløs.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skrottefar skrev (6 minutter siden):

Og en stor mengde av disse sidene er velfortjent kritikk spør du meg

 

miss summers skrev (6 minutter siden):

Akkurat like saklig som din påstand om at en person har en 5000 siders lang tråd utelukkende med kritikk. 

 

 

Tja.

5887 SIDER! Ikke langt fra sannheten. Bare enda flere sider enn jeg først sa. 

Hvor mange av disse sidene tror dere er positive tilbakemeldinger, sånn helt ærlig? Og hvor mange av de tror dere er saklig kritikk?

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brødskalle
2 hours ago, panfobi said:

Fordi vi er ikke offentlige 🙄

Hvorfor tenker du at det er logisk? Mennesker er mennesker. De kan bli skada alle sammen. Dette er ikke et argument

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (2 minutter siden):

Mente sikker CBE-tråden, var i alle det jeg regnet med, selv om den ikke er på mer enn ca. 2600 sider 😛

 

Men det er ikke kun kritikk i disse trådene. Og det er jaggu ikke mye skittkasting som står igjen.
 

Å hevde at rampelyset gjør folk suicidale er bare for drøyt!  TS har irritert seg over å ha blitt irettesatt for å snakke om utseendet av andre brukere, det er nok litt av bakgrunnen for denne tråden.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (1 minutt siden):

 

 

 

Tja.

5887 SIDER! Ikke langt fra sannheten. Bare enda flere sider enn jeg først sa. 

Hvor mange av disse sidene tror dere er positive tilbakemeldinger, sånn helt ærlig? Og hvor mange av de tror dere er saklig kritikk?

Gjesp. Du får TELLE det kjipe først, så kan vi snakke. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...