Gå til innhold

Hva hadde dere gjort?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

I matbutikken så jeg en mor med to barn på ettermiddagen en ukedag. Hektisk for alle. En nyfødt i bilstol og en 4 ca år gammel jente. Eldstemann ville stå i handlevognen eller hva enn, hvor moren åpenbart måtte sette fra seg bilstolen. Jenta nekta å høre og diskusjonen var i gang. Etter noen minutters krangling tar moren jenta i armen og sleper henne ut av butikken. Utenfor har hun et meltdown og moren setter henne igjen og går. Så forsøker hun å sette seg ned på huk (bilstolen på armen) å prate med jenta. Deretter er de tilbake til sleping bort til bilen. Igjen forsøker hun å prate med datteren. Neste øyeblikk ser jeg at hun setter baby i bilen og bærer datteren (altså holder henne under en arm og delvis bærer etter nakken, tydelig et totalt meltdown for alle) rundt bilen og trekker henne inn i bilen.

Jeg observerte på avstand i egen bil en stund fordi jeg kunne se at dette var vanskelig for dem alle, men jeg må innrømme at jeg venta på at hun skulle fike til jenta og gjorde meg klar for å avbryte evt tilby hjelp. Moren så meg, og jeg skjønner at det ikke hjalp. Men jeg synes hele situasjonen var så ubehagelig og jeg ble så sjokkert når jeg så henne slepe og bære datteren.

Jeg har ikke så store barn, og jeg har ikke oppleve disse verste situasjonene enda. Hva kunne jeg gjort annerledes? Burde jeg holdt meg til mitt og dratt? Skal man bry seg mer, mindre? 

Anonymkode: 9dd18...108

Skjerp deg!!!! Denne moren gjorde alt riktig!!! Fuck deg for å være en jævla Karen på parkeringsplassen!!!

Anonymkode: 40b7c...ec6

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

 

Jeg observerte på avstand i egen bil en stund fordi jeg kunne se at dette var vanskelig for dem alle, men jeg må innrømme at jeg venta på at hun skulle fike til jenta og gjorde meg klar for å avbryte evt tilby hjelp. Moren så meg, og jeg skjønner at det ikke hjalp. Men jeg synes hele situasjonen var så ubehagelig og jeg ble så sjokkert når jeg så henne slepe og bære datteren.

Anonymkode: 9dd18...108

Når du ser noe som ser vanskelig ut for noen skal du ikke sette deg å observere. Du har ikke noe rolle i dette. En ting var om du ville hjelpe, men hva skulle det komme ut av at du observerte dem?

Anonymkode: e18df...09b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hva du tenker moren skulle gjort annerledes?

Slik du beskriver situasjonen høres den kjip ut, men ikke helt ukjent. Du har med deg baby og et ikke så stort storesøsken som plutselig tilter over et eller annet. Barnet er ikke klar for å lytte til deg, og bryr seg ingenting om at dere hefter andre handlende. Du fjerner barnet fra situasjonen så godt det lar seg gjøre når du også har baby å ta hensyn til. Barnet vil så klart ikke rikke seg fra den fikse ideen hun har om å stå i vogna eller hva det var, så du geleide henne med deg.

Ute på parkeringsplassen prøver du å roe situasjonen så dere kan gå inn igjen, for du var tross alt på butikken av en grunn, men barnet er fortsatt like opprørt og du innser at det ikke blir handlet i dag. Dere kan heller ikke bli stående på parkeringsplassen i evigheten. Det er verken trygt eller hensiktsmessig.

Du innser at du ikke får roet barnet ned og at det beste er å dra hjem. Barnet som er i fullt opprør, er ikke enig i at dere skal hjem, så hvilke alternativer har du? Du kan bli stående til både storesøster og baby er helt utslitte og kalde, eller sørge for at dere kommer dere hjem og får roet ned, selv om det betyr at du må spenne fast et barn som protesterer.

Og oppe i det hele, legger du merke til at en person på parkeringsplassen blir sittende i bilen og holde øye med deg. Du vet ikke hva hun tenker, men det kommer ikke noe oppmuntrende smil eller gjenkjennende nikk, så det er neppe bra. Du tar med deg barna og reiser hjem før det potensielt kommer negativ innblanding som gjør saken verre.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skjerp deg!!!! Denne moren gjorde alt riktig!!! Fuck deg for å være en jævla Karen på parkeringsplassen!!!

Anonymkode: 40b7c...ec6

Rolig nå. Pust med magen ♥️

Anonymkode: ea21b...1ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

I matbutikken så jeg en mor med to barn på ettermiddagen en ukedag. Hektisk for alle. En nyfødt i bilstol og en 4 ca år gammel jente. Eldstemann ville stå i handlevognen eller hva enn, hvor moren åpenbart måtte sette fra seg bilstolen. Jenta nekta å høre og diskusjonen var i gang. Etter noen minutters krangling tar moren jenta i armen og sleper henne ut av butikken. Utenfor har hun et meltdown og moren setter henne igjen og går. Så forsøker hun å sette seg ned på huk (bilstolen på armen) å prate med jenta. Deretter er de tilbake til sleping bort til bilen. Igjen forsøker hun å prate med datteren. Neste øyeblikk ser jeg at hun setter baby i bilen og bærer datteren (altså holder henne under en arm og delvis bærer etter nakken, tydelig et totalt meltdown for alle) rundt bilen og trekker henne inn i bilen.

Jeg observerte på avstand i egen bil en stund fordi jeg kunne se at dette var vanskelig for dem alle, men jeg må innrømme at jeg venta på at hun skulle fike til jenta og gjorde meg klar for å avbryte evt tilby hjelp. Moren så meg, og jeg skjønner at det ikke hjalp. Men jeg synes hele situasjonen var så ubehagelig og jeg ble så sjokkert når jeg så henne slepe og bære datteren.

Jeg har ikke så store barn, og jeg har ikke oppleve disse verste situasjonene enda. Hva kunne jeg gjort annerledes? Burde jeg holdt meg til mitt og dratt? Skal man bry seg mer, mindre? 

Anonymkode: 9dd18...108

Var du både i og utenfor butikken på et og samme tidspunkt?   Får ikke tidslinjen din til å stemme.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke helt hva moren gjorde som var galt her 🤷‍♀️
Har da opptil flere ganger sett foreldre slepe ungene sine opp ned og under armen inn i barnehagen. Sånn er det bare noen ganger. Jeg lurer på hva TS tenker at denne moren skulle ha gjort? :klo: La ungen lage et spetakkel i butikken? Bli stående ute på parkeringsplassen med babyen og det trasne småbarnet, som sikkert ikke ville verken gå inn på butikken igjen eller bli med til bilen? 🤷‍♀️

Anonymkode: 45282...b77

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg forstår ikke helt hva moren gjorde som var galt her 🤷‍♀️
Har da opptil flere ganger sett foreldre slepe ungene sine opp ned og under armen inn i barnehagen. Sånn er det bare noen ganger. Jeg lurer på hva TS tenker at denne moren skulle ha gjort? :klo: La ungen lage et spetakkel i butikken? Bli stående ute på parkeringsplassen med babyen og det trasne småbarnet, som sikkert ikke ville verken gå inn på butikken igjen eller bli med til bilen? 🤷‍♀️

Anonymkode: 45282...b77

Trådstarter ville bare ha blessings for å kunne sende en bekymringsmelding til bv for det hun tolket som «nesten-vold», nå har hun rømt tråden fordi hun ikke fikk de svarene hun ønsket seg.

Anonymkode: 9fbfc...7af

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

I matbutikken så jeg en mor med to barn på ettermiddagen en ukedag. Hektisk for alle. En nyfødt i bilstol og en 4 ca år gammel jente. Eldstemann ville stå i handlevognen eller hva enn, hvor moren åpenbart måtte sette fra seg bilstolen. Jenta nekta å høre og diskusjonen var i gang. Etter noen minutters krangling tar moren jenta i armen og sleper henne ut av butikken. Utenfor har hun et meltdown og moren setter henne igjen og går. Så forsøker hun å sette seg ned på huk (bilstolen på armen) å prate med jenta. Deretter er de tilbake til sleping bort til bilen. Igjen forsøker hun å prate med datteren. Neste øyeblikk ser jeg at hun setter baby i bilen og bærer datteren (altså holder henne under en arm og delvis bærer etter nakken, tydelig et totalt meltdown for alle) rundt bilen og trekker henne inn i bilen.

Jeg observerte på avstand i egen bil en stund fordi jeg kunne se at dette var vanskelig for dem alle, men jeg må innrømme at jeg venta på at hun skulle fike til jenta og gjorde meg klar for å avbryte evt tilby hjelp. Moren så meg, og jeg skjønner at det ikke hjalp. Men jeg synes hele situasjonen var så ubehagelig og jeg ble så sjokkert når jeg så henne slepe og bære datteren.

Jeg har ikke så store barn, og jeg har ikke oppleve disse verste situasjonene enda. Hva kunne jeg gjort annerledes? Burde jeg holdt meg til mitt og dratt? Skal man bry seg mer, mindre? 

Anonymkode: 9dd18...108

Denne moren gjorde ingenting galt. Det er bare så mye man får til med en trassig 4 åring når man har en nyfødt med seg i tillegg. Vi har selv måttet bære trassige unger under armen ut av butikken. Lå de seg ned på bakken, ja, da slepte vi dem. Hva skal man liksom gjøre når en 4 åring blir helt slapp i kroppen og nekter å gå? Jeg har til og med "slengt" barna mine over skulderen min og bært de ut når de har blitt vrange som fy. 

Det er bare så og så mye snakk man kan gjøre, før man bare må vise litt "tough love" og gå ut av butikken/dra hjem igjen. Skulle du gjort noe, så kunne du hjulpet til med babyen i bærestolen. Nei, moren gjorde ikke noe galt her. Hun var ikke voldelig mot datteren på noe vis.

Ja, jeg vet at det kan se ut som om at hun var voldelig, med slepingen og alt, men det ser ofte verre ut enn det er. Og som sagt, når en 4 åring nekter å gå og legger seg flat på bakken, så har man to valg - slepe ungen med seg eller la ungen være der. Hvilket valg er verst her, tenker du? Hadde moren gått fra 4 åringen og ventet rett utenfor butikken, så hadde det sikkert vært galt det også... 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulle slutta å glane, eller hjulpet til med bilstolen! 

Anonymkode: a04bf...82b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alltid så lett å få skikkelig tak på en unge med meltdown.... Jeg bar en gang min datter opp trappa, hun sprellet, vred seg og hylte, og nesten oppe mistet jeg nesten taket på henne. Det var sommer, hun hadde singlet og shorts på seg, altså null klær å få tak på... Jeg kunne velge mellom å holde hardere eller miste henne ned trappa. Jeg valgte det første, og ja, ungen fikk blåmerke på overarmen.

Synes det høres ut som en normal, men stresset mamma som gjorde det helt ok!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind

Lurer på hvordan du ville reagert når ungen min roper "HJEEEELP!" når jeg tar han over skulderen når nok er nok 👀🧐🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

WhisperingWind skrev (25 minutter siden):

Lurer på hvordan du ville reagert når ungen min roper "HJEEEELP!" når jeg tar han over skulderen når nok er nok 👀🧐🤣

Eller «IKKE SLÅ!!!», som om du noensinne har slått barnet tidligere. Man føler seg jo ikke lur, selv om alt man har gjort er å si nei til å kjøpe sjokolade. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
Hactar skrev (1 minutt siden):

Eller «IKKE SLÅ!!!», som om du noensinne har slått barnet tidligere. Man føler seg jo ikke lur, selv om alt man har gjort er å si nei til å kjøpe sjokolade. 

🤣

The joys of parenthood❤️👀😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WhisperingWind skrev (21 minutter siden):

🤣

The joys of parenthood❤️👀😅

Min skriker som om noen holder på å ta livet av henne, når trassanfallene er som verst🙈

Anonymkode: 29efc...a0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

I matbutikken så jeg en mor med to barn på ettermiddagen en ukedag. Hektisk for alle. En nyfødt i bilstol og en 4 ca år gammel jente. Eldstemann ville stå i handlevognen eller hva enn, hvor moren åpenbart måtte sette fra seg bilstolen. Jenta nekta å høre og diskusjonen var i gang. Etter noen minutters krangling tar moren jenta i armen og sleper henne ut av butikken. Utenfor har hun et meltdown og moren setter henne igjen og går. Så forsøker hun å sette seg ned på huk (bilstolen på armen) å prate med jenta. Deretter er de tilbake til sleping bort til bilen. Igjen forsøker hun å prate med datteren. Neste øyeblikk ser jeg at hun setter baby i bilen og bærer datteren (altså holder henne under en arm og delvis bærer etter nakken, tydelig et totalt meltdown for alle) rundt bilen og trekker henne inn i bilen.

Jeg observerte på avstand i egen bil en stund fordi jeg kunne se at dette var vanskelig for dem alle, men jeg må innrømme at jeg venta på at hun skulle fike til jenta og gjorde meg klar for å avbryte evt tilby hjelp. Moren så meg, og jeg skjønner at det ikke hjalp. Men jeg synes hele situasjonen var så ubehagelig og jeg ble så sjokkert når jeg så henne slepe og bære datteren.

Jeg har ikke så store barn, og jeg har ikke oppleve disse verste situasjonene enda. Hva kunne jeg gjort annerledes? Burde jeg holdt meg til mitt og dratt? Skal man bry seg mer, mindre? 

Anonymkode: 9dd18...108

Ikke bry deg vel. Pass på deg selv og dine. 

Anonymkode: 8e680...d8f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Min skriker som om noen holder på å ta livet av henne, når trassanfallene er som verst🙈

Anonymkode: 29efc...a0f

Jeg vet akkurat hva du mener 🙈🙈🙈😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

I matbutikken så jeg en mor med to barn på ettermiddagen en ukedag. Hektisk for alle. En nyfødt i bilstol og en 4 ca år gammel jente. Eldstemann ville stå i handlevognen eller hva enn, hvor moren åpenbart måtte sette fra seg bilstolen. Jenta nekta å høre og diskusjonen var i gang. Etter noen minutters krangling tar moren jenta i armen og sleper henne ut av butikken. Utenfor har hun et meltdown og moren setter henne igjen og går. Så forsøker hun å sette seg ned på huk (bilstolen på armen) å prate med jenta. Deretter er de tilbake til sleping bort til bilen. Igjen forsøker hun å prate med datteren. Neste øyeblikk ser jeg at hun setter baby i bilen og bærer datteren (altså holder henne under en arm og delvis bærer etter nakken, tydelig et totalt meltdown for alle) rundt bilen og trekker henne inn i bilen.

Jeg observerte på avstand i egen bil en stund fordi jeg kunne se at dette var vanskelig for dem alle, men jeg må innrømme at jeg venta på at hun skulle fike til jenta og gjorde meg klar for å avbryte evt tilby hjelp. Moren så meg, og jeg skjønner at det ikke hjalp. Men jeg synes hele situasjonen var så ubehagelig og jeg ble så sjokkert når jeg så henne slepe og bære datteren.

Jeg har ikke så store barn, og jeg har ikke oppleve disse verste situasjonene enda. Hva kunne jeg gjort annerledes? Burde jeg holdt meg til mitt og dratt? Skal man bry seg mer, mindre? 

Anonymkode: 9dd18...108

Hvordan så du hva som skjedde inni butikken først fra bilen?

Anonymkode: 533b6...3f0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Observerte på avstand i egen bil? Javel….

Ventet på at mor skulle fike til ungen; seriøst? 
Skuffa fordi det ikke skjedde slik at du kunne gosset deg med å ringe BV? Hvis du virkelig hadde vært bekymra hadde du grepet inn, sånn:

Gått bort til mora for å høre om det er noe du kan stå til tjeneste med, fex handle for henne. 
Jo det hadde du tid til, når du hadde tid til å stirre. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...