Gå til innhold

Hva hadde dere gjort?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I matbutikken så jeg en mor med to barn på ettermiddagen en ukedag. Hektisk for alle. En nyfødt i bilstol og en 4 ca år gammel jente. Eldstemann ville stå i handlevognen eller hva enn, hvor moren åpenbart måtte sette fra seg bilstolen. Jenta nekta å høre og diskusjonen var i gang. Etter noen minutters krangling tar moren jenta i armen og sleper henne ut av butikken. Utenfor har hun et meltdown og moren setter henne igjen og går. Så forsøker hun å sette seg ned på huk (bilstolen på armen) å prate med jenta. Deretter er de tilbake til sleping bort til bilen. Igjen forsøker hun å prate med datteren. Neste øyeblikk ser jeg at hun setter baby i bilen og bærer datteren (altså holder henne under en arm og delvis bærer etter nakken, tydelig et totalt meltdown for alle) rundt bilen og trekker henne inn i bilen.

Jeg observerte på avstand i egen bil en stund fordi jeg kunne se at dette var vanskelig for dem alle, men jeg må innrømme at jeg venta på at hun skulle fike til jenta og gjorde meg klar for å avbryte evt tilby hjelp. Moren så meg, og jeg skjønner at det ikke hjalp. Men jeg synes hele situasjonen var så ubehagelig og jeg ble så sjokkert når jeg så henne slepe og bære datteren.

Jeg har ikke så store barn, og jeg har ikke oppleve disse verste situasjonene enda. Hva kunne jeg gjort annerledes? Burde jeg holdt meg til mitt og dratt? Skal man bry seg mer, mindre? 

Anonymkode: 9dd18...108

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest WhisperingWind

Her har jeg slept 6 åringen opp trappene hjemme. Hva mener du jeg skal gjøre når en 30 kilos unge legger seg ned og nekter å gå opp trappen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags svar er du på utskikk egentlig? At noen gir deg velsignelse på å sende bv etter henne?

 

Kom tilbake om noen år når du har barn midt i den verste trassalderen. Hadde du virkelig ønsket å hjelpe så hadde du gjort det.

Anonymkode: 9fbfc...7af

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg observerte på avstand i egen bil en stund fordi jeg kunne se at dette var vanskelig for dem alle, men jeg må innrømme at jeg venta på at hun skulle fike til jenta og gjorde meg klar for å avbryte evt tilby hjelp.

Anonymkode: 9dd18...108

Hvis hun hadde fiket til jenta kunne du sagt fra, du kan jo ikke gjøre det bare fordi du venter at det skal skje. Høres ut som du har bevitnet en normal stresset mor med en trassig unge.

Anonymkode: f9106...d8a

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke problemet. 

Hun hadde 2 barn med seg, den ene nyfødt og det funket ikke å prate med eldste da ender det slik. Blir da ikke bedre av å stå å glo på de heller... Herlighet.

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

jeg må innrømme at jeg venta på at hun skulle fike til jenta

Altså virkelig?:rolleyes:

 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde holdt på med mitt uansett. Her har ingen gjort noe galt. Jeg syns hun var flink jeg. 

Anonymkode: 2341e...262

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du virkelig ville hjelpe, så skulle du ha gått ut av bilen og tilbudt deg å bære bilstolen bort til bilen. Også skulle du ha gitt moren en oppmuntrende klapp på skulderen. Synes moren gjorde det riktige jeg😊

Anonymkode: b0dd2...cb2

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvis hun hadde fiket til jenta kunne du sagt fra, du kan jo ikke gjøre det bare fordi du venter at det skal skje. Høres ut som du har bevitnet en normal stresset mor med en trassig unge.

Anonymkode: f9106...d8a

Ts gjorde ikke saken noe bedre ved å stirre ned den stressede moren fra avstand, mens hun liksom ble så «bekymret». 

Anonymkode: 9fbfc...7af

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle du gjort noe? Kjipt for den moren at det ikke ble noe handling, men hva annet skal man gjøre med en nyfødt og en fireåring med meltdown enn å komme seg i bilen?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har ikke så store barn, og jeg har ikke oppleve disse verste situasjonene enda. Hva kunne jeg gjort annerledes? Burde jeg holdt meg til mitt og dratt? Skal man bry seg mer, mindre? 

Hun gjorde jo ingenting galt? Hvorfor skal man bry seg da? Man skal bry seg mindre om det ikke skjedde noe galt. Ikke bare må hun roe ned barna sine, hun må ha folk rundt som ni stirrer. Og som må bry seg om alt og ingenting og, Stakkars dame!

Ja du burde faktisk holdt deg til ditt.

Endret av amourerah
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trassige fireåringer med meltdown er ikke lette å bære på et vis som ser bra ut for omgivelsene. Men det er sjeldent så ille som det kanskje kan se ut. Høres ut som en vanskelig situasjon som ble håndtert etter beste evne.

Endret av Crazydoglady
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du var vitne til noe så sinnsykt grovt og så tok du ikke kontakt med PST, Interpol og CIA? Dama kunne hvert sekund bryte ut i barneterror på høyt nivå!

Utrolig skammelig at du ikke slo alarm til alle mulige myndigheter, dette er det groveste jeg noen gang har hørt!

Anonymkode: 424ee...7f0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Neste øyeblikk ser jeg at hun setter baby i bilen og bærer datteren (altså holder henne under en arm og delvis bærer etter nakken, tydelig et totalt meltdown for alle) rundt bilen og trekker henne inn i bilen.

Jeg observerte på avstand i egen bil en stund fordi jeg kunne se at dette var vanskelig for dem alle, men jeg må innrømme at jeg venta på at hun skulle fike til jenta og gjorde meg klar for å avbryte evt tilby hjelp. Moren så meg, og jeg skjønner at det ikke hjalp. Men jeg synes hele situasjonen var så ubehagelig og jeg ble så sjokkert når jeg så henne slepe og bære datteren.

Anonymkode: 9dd18...108

Jeg tror ikke jeg hadde gjort noe i den situasjonen. Som forelder vil man vel helst ha minst mulig oppmerksomhet når det står på.

Det som kan passe når et fremmed barn «trasser» er å si noe medfølende til forelder eller kanskje til og med til barnet, eller bare gi et forståelsesfullt smil til den voksne hvis dere blikk møtes. Men når du satt i bil blir det nok litt rart å gjøre det.

Utifra det su skrev greier jeg ikke helt å forstår hvordan hun bar datteren på slutten. Men det er sikkert vanskelig å beskrive det og. Men det kan hende at den bæringen var mer dramatisk enn hva som fremkommer her, siden det virker som du reagerer på måten det ble gjort, mens mange her ikke gjør det.

Anonymkode: 90381...75a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Du var vitne til noe så sinnsykt grovt og så tok du ikke kontakt med PST, Interpol og CIA? Dama kunne hvert sekund bryte ut i barneterror på høyt nivå!

Utrolig skammelig at du ikke slo alarm til alle mulige myndigheter, dette er det groveste jeg noen gang har hørt!

Anonymkode: 424ee...7f0

Du glemte ironiflagget :ironi:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

amourerah skrev (Akkurat nå):

Du glemte ironiflagget :ironi:

Ironiflagget er sort 🤪 Det du holder der er fredsflagget😝

Anonymkode: 9fbfc...7af

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ironiflagget er sort 🤪 Det du holder der er fredsflagget😝

Anonymkode: 9fbfc...7af

😆😅

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...