Gå til innhold

Kjendismanager Erland Bakke

Hummingbird2

Anbefalte innlegg

Gjest CecilieX

Og han vil selvfølgelig anke umiddelbart. Symptomatisk at han ikke innser at han har gjort noe galt, og at han tror han skal kunne unndra seg ansvar. 

Vi snakker om fyren som innrømmet hva han hadde gjort, men ikke erklærte seg skyldig. Du er ikke mer skyldig enn når du innrømmer det du har gjort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føles godt når man ser drittsekkoppførsel ikke lønner seg. 💪  

Men ikke forundret over han anker. Han angrer jo ingenting. Bare irritert over å bli tatt. 

• Liker 15
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CecilieX skrev (35 minutter siden):

Og han vil selvfølgelig anke umiddelbart. Symptomatisk at han ikke innser at han har gjort noe galt, og at han tror han skal kunne unndra seg ansvar. 

Vi snakker om fyren som innrømmet hva han hadde gjort, men ikke erklærte seg skyldig. Du er ikke mer skyldig enn når du innrømmer det du har gjort. 

Så enig, desto viktigere at han ble dømt, selv om man ikke vet hva som skjer videre. 
Det er altså så karma at en som har ropt «anmeldelse» ved hver liten motsigelse blir dømt selv. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, *blueberry* said:

Altfor lite spør du meg. Spesielt etter påstandene om Wigaard. 

Helt enig! Men Wigaard sin sak er jo ikke offisielt med her så han kunne ikke blitt dømt for det uansett, selv om tanken er god :) 

Forhåpentligvis tar politiet nå ei runde og ser over alle anmeldelsene som ligger på han og ser hva de har gjort. De har henlagt alt pga saksbehandlingskapasitet. De har jo latt han holde på med dette, i årevis. 

Endret av Licorne
Skrivefeil:)
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Licorne skrev (1 time siden):

Helt enig! Men Wigaard sin sak er jo ikke offisielt med her så han kunne ikke blitt dømt for det uansett, selv om tanken er god :) 

Forhåpentligvis tar politiet nå ei runde og ser over alle anmeldelsene som ligger på han og ser hva de har gjort. De har henlagt alt pga saksbehandlingskapasitet. De har jo latt han holde på med dette, i årevis. 

Håper alt blir gjenopptatt. Slike mennesker gjør meg kvalm. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest CecilieX
*blueberry* skrev (9 timer siden):

Håper alt blir gjenopptatt. Slike mennesker gjør meg kvalm. 

I lys av diskusjonen rundt Hulsker saken vil jeg nok kanskje si at slike handlinger gjør meg kvalm. 

Jeg har vært veldig tydelig på hva jeg mener om det han har gjort, men som den «djevelens advokat» jeg har utviklet meg til å bli på KG de siste ukene, så er det jo litt interessant å psykologisere over hva som får et annet menneske til å agere slik over mange, mange år. Det fremstår jo ikke som en sunn og balansert måte å håndtere konflikt på. 

Jeg skulle også ønske at sakene ble gjenopptatt, særlig Wigaard sin. Men det er jo nettopp fordi slike ting ikke er lette å bevise / motbevise at Erland Bakke valgte akkurat å anmelde Wigaard for seksuelle overgrep. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CecilieX skrev (38 minutter siden):

I lys av diskusjonen rundt Hulsker saken vil jeg nok kanskje si at slike handlinger gjør meg kvalm. 

Jeg har vært veldig tydelig på hva jeg mener om det han har gjort, men som den «djevelens advokat» jeg har utviklet meg til å bli på KG de siste ukene, så er det jo litt interessant å psykologisere over hva som får et annet menneske til å agere slik over mange, mange år. Det fremstår jo ikke som en sunn og balansert måte å håndtere konflikt på. 

Jeg skulle også ønske at sakene ble gjenopptatt, særlig Wigaard sin. Men det er jo nettopp fordi slike ting ikke er lette å bevise / motbevise at Erland Bakke valgte akkurat å anmelde Wigaard for seksuelle overgrep. 

Du får være så djevelens advokat som du vil, men hele mennesket Erland Bakke gjør meg kvalm.

Å lyve om overgrep er det største overtrampet man kan gjøre mot den som blir urettmessig stemplet, og det er så ødeleggende for de som faktisk har opplevd overgrep. Menn stiller fortsatt ganske svakt i slike saker (som offer) og falske anmeldelser gjør det ikke bedre. Troverdighet er uhyre viktig i overgrepssaker og den blir trampet ned når noen velger å utnytte det for egen vinning. At noen tyr til slike metoder sier veldig mye om det mennesket. 

• Liker 30
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
*blueberry* skrev (48 minutter siden):

Du får være så djevelens advokat som du vil, men hele mennesket Erland Bakke gjør meg kvalm.

Å lyve om overgrep er det største overtrampet man kan gjøre mot den som blir urettmessig stemplet, og det er så ødeleggende for de som faktisk har opplevd overgrep. Menn stiller fortsatt ganske svakt i slike saker (som offer) og falske anmeldelser gjør det ikke bedre. Troverdighet er uhyre viktig i overgrepssaker og den blir trampet ned når noen velger å utnytte det for egen vinning. At noen tyr til slike metoder sier veldig mye om det mennesket. 

Det er stygt ja, ingen tvil om det. Stakkars, stakkars Wigaard😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 dager i fengsel. Mannen er jo sprøyte gal og jager folk til kanten av stupet. Hvis jeg var en av de som han agert mot så hadde jeg vært nervøs for hva som møter meg når han har fullført soningen. Er som å endelig greie å fange en illsint veps inni et kjøkkenglass og du står å gruer deg til å slippe glasset.

• Liker 25
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

non_stop skrev (1 time siden):

30 dager i fengsel. Mannen er jo sprøyte gal og jager folk til kanten av stupet. Hvis jeg var en av de som han agert mot så hadde jeg vært nervøs for hva som møter meg når han har fullført soningen. Er som å endelig greie å fange en illsint veps inni et kjøkkenglass og du står å gruer deg til å slippe glasset.

Han er nok mindre «farlig» nå når firmaet er gått på dunken, folk snur ryggen til han og han har klart å dra våpendrager Elden inn i denne pinlige saken. Vet ikke om noen som ønsker å assosieres med han lenger. Han er nok totalt uinteressant for den lille kretsen han har igjen når han ikke får skvist seg inn på fester og eventer lenger. 

Og skulle han prøvd seg på noen ubehageligheter er det bare å anmelde og kontakte VG. De skriver nok gladelig flere saker hvis han mot formodning prøver seg. 

Endret av Hummingbird2
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
non_stop skrev (1 time siden):

De våpnene han hadde som gjorde at han greide å presse folk var a) sin makt b) sin innflytelse c) sitt omdømme og d) en vilje til å lyve. Nå vet alle hvem han er og hvordan han jobber og han er ribbet for alt dette. Kall det er troverdighetsproblem. Ingen vil lenger tro på ham og noe nettverk har han heller ikke. Ikke makt i bransjen. Alt det som muliggjorde han å holde på som han har gjort er borte. Heldigvis. 

Og i fall noen lurer på hvorfor jeg skriver heldigvis om dette og ikke han samme «omsorg» for han som for Hulsker, så handler det om at EB ikke har vist anger, ikke tatt ansvar, ikke tatt selvkritikk, og da er heller ikke det mulig å ha tro på at han kan endre seg og bør få nye sjanser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel ikke sånn at han trenger å sone i fengsel? 30 dager kvalifiserer til fotlenke, og to tredeler av straffen må sones. Så er han ferdig med saken…

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Mistyen said:

Det er vel ikke sånn at han trenger å sone i fengsel? 30 dager kvalifiserer til fotlenke, og to tredeler av straffen må sones. Så er han ferdig med saken…

Hvor står det at «30 dager kvalifiseres til fotlenke» når det er ubetinget? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistyen skrev (1 time siden):

Man må sone 2/3 av straffen, men minst 60 dager så det vil vel ikke gjelde i dette tilfellet. Finner ingen steder det står noe om fotlenke på korte straffer når det er ubetinget. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
*blueberry* skrev (7 timer siden):

Man må sone 2/3 av straffen, men minst 60 dager så det vil vel ikke gjelde i dette tilfellet. Finner ingen steder det står noe om fotlenke på korte straffer når det er ubetinget. 

Man kan søke om soning med fotlenke dersom dommen er 6 mndr eller mindre ubetinget. Etter at 2/3 av straffen er sonet, kan man søke om prøveløslatelse.  Mulig at dette siste bortfaller ettersom dommen er lavere enn 60 dager.
https://img3.custompublish.com/getfile.php/2593896.823.sdtqfaxvaf/Elektronisk+kontroll+brosjyre.pdf?return=kriminalomsorgen.custompublish.com

Sitat

Kriminalomsorgen kan løslate domfelte på prøve når vedkommende, medregnet mulig varetektsopphold, har gjennomført to tredjedeler av straffen og minst 60 dager.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Hummingbird2 skrev (3 minutter siden):

Klart han anket, ingenting av dette er jo hans feil!  Han skrev bare et referat av en fiktiv samtale med Olufsen, på en dialekt verken han eller hun snakker, limte det inn i en eksisterende mail, fikset litt på datoen og sendte hele greia til Elden for å få han til å ta saken. At Elden faktisk sendte inn mailen kan jo ikke Bakke lastes for, stakkars!

Han er en mester i å skylde på andre. Bakke er bare en stakkars manager som ønsker det beste for alle, men som har blitt offer for voldsomme krefter fra VG, som har bestemt seg for å knuse konkurransen fra Motormouth. Med seg på laget har VG Mads Hansen, Wigaard, Morten Ramm, Kemma, Elden, au pairen og sikkert en hel haug med andre. Selv ikke anken tar han ansvar for: 

Han har anket etter å ha fått råd fra folk som kan juss bedre enn ham.

Han fremstiller det hele som om anken er noen andres ide. På den måten kan han skylde på disse folkene "som kan juss bedre enn han", hvis anken ikke når frem. Han fremstiller seg selv som totalt viljeløs og overlatt til omstendighetene. Det står i skarp kontrast til hvordan han fremsto i private meldinger til folk som har vært uenige med han opp igjennom. Når han har truet om søksmål og forfølgelse er det ikke måte på hvor god han liksom er på juss. Snakker av erfaring...

https://www.vg.no/rampelys/i/Qy6aER/tidligere-kjendismanager-anker-dom?fbclid=IwAR0sUwV5KEpYyw33YVge_t5VQGkz1ngW6r7buPYECUI8ad4-3R5IzCwNsAQ

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (45 minutter siden):

Klart han anket, ingenting av dette er jo hans feil!  Han skrev bare et referat av en fiktiv samtale med Olufsen, på en dialekt verken han eller hun snakker, limte det inn i en eksisterende mail, fikset litt på datoen og sendte hele greia til Elden for å få han til å ta saken. At Elden faktisk sendte inn mailen kan jo ikke Bakke lastes for, stakkars!

Han er en mester i å skylde på andre. Bakke er bare en stakkars manager som ønsker det beste for alle, men som har blitt offer for voldsomme krefter fra VG, som har bestemt seg for å knuse konkurransen fra Motormouth. Med seg på laget har VG Mads Hansen, Wigaard, Morten Ramm, Kemma, Elden, au pairen og sikkert en hel haug med andre. Selv ikke anken tar han ansvar for: 

Han har anket etter å ha fått råd fra folk som kan juss bedre enn ham.

Han fremstiller det hele som om anken er noen andres ide. På den måten kan han skylde på disse folkene "som kan juss bedre enn han", hvis anken ikke når frem. Han fremstiller seg selv som totalt viljeløs og overlatt til omstendighetene. Det står i skarp kontrast til hvordan han fremsto i private meldinger til folk som har vært uenige med han opp igjennom. Når han har truet om søksmål og forfølgelse er det ikke måte på hvor god han liksom er på juss. Snakker av erfaring...

https://www.vg.no/rampelys/i/Qy6aER/tidligere-kjendismanager-anker-dom?fbclid=IwAR0sUwV5KEpYyw33YVge_t5VQGkz1ngW6r7buPYECUI8ad4-3R5IzCwNsAQ

Han er ikke sann! I artikkelen fra i dag ber han om at familien får fred, samtidig anker han = ny runde med media. Burde bare tatt straffen sin og ligget lavt. Men neida….

Får håpe straffen blir skjerpet neste rettsrunde 🤞🏻

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...