Freyja Skrevet 8. mars 2006 #421 Del Skrevet 8. mars 2006 Hei hei! Melder meg inn hos dere, jeg. For dere som har sett tråden "min" i "prøvere og...", trenger jeg ikke si hvor babysyk jeg er, men jeg er altså SYK ETTER BARN. Enkelt og greit. Min kjære vil vente noen år, gjerne fem. Jeg vil ha NÅ. Alt ligger til rette for det, så hvorfor i alle dager vente?!? Min kjære vil vente på "riktig tidspunkt". KAN NOEN FORKLARE MEG HVA RIKTIG TIDSPUNKT ER????? Min definisjon på dette tidspunktet har vært å vente til jeg og partner er i stand til å gi barnet en god oppvekst og masse kjærlighet. I så tilfelle skjønner jeg ikke hvorfor vi skal vente. Mine drømmer for framtiden har aldri dreid seg om karriere. Jeg vil bli mor, enkelt og greit. Med hus på landet og stort kjøkkenbort hvor alle barna mine og vennene deres får plass. Jeg er veldig frustrert, har problemer med å takle det nesten. Jeg har ønsket å bli mor så lenge, at det å vente litt er som å vente et helt liv - tenk da hva FEM ÅR føles som... Jeg tåler ingen former for hormonell prevensjon, vi prøvde en tid å bruke kondom (utrolig upraktisk i lengden), og bruker nå pessar. Sjansen for et uhell er stor!!! Jeg tenker som så at så lenge jeg følger instruksjonene, så har jeg lov til å håpe på at noe uplanlagt skjer? Jeg er altfor ærlig til å kunne lure min kjære, men jeg kan jo håpe at noe skjer. Det gjør vel ingenting? Jeg er veldig frustrert... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calla Skrevet 8. mars 2006 Forfatter #422 Del Skrevet 8. mars 2006 Velkommen!! Koselig med nye fjes! Skjønner frustrasjonen din Freyja.. Det finner jo ikke noe perfekt tidspunkt å få barn på!! Og din kjære kan jo heller ikke vite sikkert at det passer bedre om 5år enn det det gjør nå. Har ikke noen superklar mann jeg heller altså, men han vet jo at jeg heller ikke kan få barn akkurat nå (venter fortsatt på at mensen skal komme tilbake)..for noen år siden snakket vi om at det skulle skje sånn cirka nå denne våren, men vi får nå se på det.. Men her er altså stedet man kan blåse ut basiluskene til denne svært smittsomme og plagsomme babysyken.. Godt å vite at man er flere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille-mor Skrevet 8. mars 2006 #423 Del Skrevet 8. mars 2006 Heisann alle sammen! Jeg hopper inn her jeg også. For min del begynner ting å nærme seg veldig. Jeg venter egentlig bare på vel overstått bryllup, før prøvingen kan starte. Hus er også i våre planer, men da må snøen gå først. Jeg er ikke avhenig av at huset skal bli ferdig før det kommer et barn, men så klart, det hadde vært greit. Min kommende mann er faktisk ganske klar han også. Det er nok jeg som holder litt igjen, fordi jeg ikke vil ha kul under brudekjolen, vil drikke vin i mitt eget bryllup og regner med at jeg kommer til å slite med kvalme de første mnd, og det passer seg ikke ved middagsbordet i sitt eget bryllup. Regner med å starte tre uker før bryllupet, for da vil jeg vel mest sannsynlig ikke merke noe til det før den store dagen. For oss blir det nok prøving fra påske, tenker jeg. Har nå nedtelling av uker. Er veldig ivrig på å begynne. Har ønsket meg dette i mange år. Jeg slutta på pilla i desember og nå bare hopper vi av i svingen, tenker ikke en gang på eggløsning eller ei. Dette ser ut som en bra dagbok dere!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calla Skrevet 8. mars 2006 Forfatter #424 Del Skrevet 8. mars 2006 Velkommen Lille-mor! Du har jo ikke lenge igjen nå nei! Heldiggrisen! Men du må jo holde oss oppdatert når dere har begynt å prøve også da!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calla Skrevet 8. mars 2006 Forfatter #425 Del Skrevet 8. mars 2006 Har ført opp Freyja og Lille-mor på Øve-listen på side 1... Håper ikke det gjør noe? Når er ventetiden cirka over for deg Shoegal? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calla Skrevet 8. mars 2006 Forfatter #426 Del Skrevet 8. mars 2006 (endret) http://www.cheesebuerger.de/images/smilie/...iedene/a124.gif Bildet er byttet ut med en link. I henhold til Kvinneguidens regler er det bare registrerte supermedlemmer som kan legge inn bilder i innlegg. Hvis du ønsker å legge inn bilder i innleggene dine eller i signaturen, må du kjøpe et supermedlemskap. Hannen -mod Endret 9. mars 2006 av Hannen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille-mor Skrevet 8. mars 2006 #427 Del Skrevet 8. mars 2006 Velkommen Lille-mor! Du har jo ikke lenge igjen nå nei! Heldiggrisen! Men du må jo holde oss oppdatert når dere har begynt å prøve også da!! ← Tusen takk cons :-D Jeg skal holde dere oppdatert når prøvingen starter. Gleder meg masse til det, synes jeg har ventet lenge nok nå!!! Jeg tør ikke å tenke på at det skal skje med en gang. Har som mange andre her inne gått på pilla i sikkert 7 år, men i april har jeg vært uten i 4mnd. Får håpe vi ikke bruker for lang tid. Har ikke tålmodighet til det. Helt genial dagbok dette! Hvordan bruker dere andre tiden fram til man blir prøver, altså hvordan får dere tiden til å gå? Jeg prøver å finne på ting, besøke venner, reise, trene, strikke, jobbe gå på krus osv. Synes alikevell det går sakte. Vi får prøve å holde ut :enig_anim: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calla Skrevet 8. mars 2006 Forfatter #428 Del Skrevet 8. mars 2006 Vel, vi fikk oss katt i høst, og det hjalp litt på babysyken. Da har jeg en å dulle med og skjemme bort.. Ellers har jeg tre mnd igjen av studiene mine, så jeg har nok å gjøre egentlig..men etter studiene er ferdig kommer jeg nok til å sprenge av utålmodighet!! Tror nok ikke du skal bekymre deg selv om du har gått på p-pillen lenge. Vet om flere som det klaffet for med en gang, selv om de hadde brukt pillen i mange år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freyja Skrevet 8. mars 2006 #429 Del Skrevet 8. mars 2006 Godt å være velkommen! Jeg har også katt. Men det hjelper ingenting. Har prøvd å skaffe meg hobbyer for å få tankene på noe annet: - liker å strikke, men interesserer meg mest for baby-tøy - trening går dårlig, for har en lei skade, så trening er vondt og frustrerende og nødvendig, ikke for gøy - slik det var før skaden - sosiale aktiviteter innebærer som oftest barn (kan jo ikke be folk parkere ungene hjemme) - liker å gå tur, men det gjør småbarnsforeldre også .... Ja... Jeg jobber med barn, og slik vil det fortsette. Jeg blir tante til høsten, og har en nevø fra før. Tro meg - hjelper ikke å passe skrikerunger, blir bare mer babysjuk selv om barnet har kolikk eller ADHD. Blir ikke skremt av fæle fødselsopplevelse, og gleder meg til dagen jeg skal føde. Har heldigvis høy smerteterskel... Og slik fortsetter det. Hva skal jeg gjøre for å lette ventetiden?!?!? Som en sa til meg tidligere i en annen tråd: Du høres som en mor som mangler barn. Vel - det er det jeg føler meg som også. Jeg sliter virkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille-mor Skrevet 9. mars 2006 #430 Del Skrevet 9. mars 2006 Sitter her på jobben og har lite å gjøre. Tiden går litt fortere med denne dagboken. Jeg har ingen dyr, men skulle neste ønske jeg hadde et nå. Det hadde kanskje blitt litt lettere å vente. Får da noe å ta vare på, kose med, mate og kanskje gå tur med. Er veldig greit å bruke dyr som snakkekamerat også, da får man akkurat de svarene man ønsker seg/ikke ønsker seg Har ikke noen geniale vente forslag akkurat nå, men kanskje jeg kommer på noen etter hvert. Det blir i hvertfall deilig med helg snart, jenter KOs dere i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freyja Skrevet 9. mars 2006 #431 Del Skrevet 9. mars 2006 Jeg pleier å sitte på nettet og lese på barnimagen og babyverden og sånn, jeg. heh... Jeg hadde den vidunderligste drøm i natt... Drømte at jeg hadde en liten sønn. Jeg ammet ham og satt og så ned på det vakreste og skjønneste lille fjeset en kan tenke seg. Helt vidunderlig... Med ti fingre og en søt liten nese, og store øyne som tittet opp på meg... ahh... *drømme mer* Jeg har hatt mange sånne drømmer, og alltid går jeg i dagevis etterpå og er sår fordi det bare var en drøm. Har drømt at jeg er gravid/føder/har barn... Og det er alltid en så vanvittig god følelse som gjennomsyrer hele drømmen... Babysyk??? JEG?!?!?!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calla Skrevet 10. mars 2006 Forfatter #432 Del Skrevet 10. mars 2006 Bra dere holder liv i dagboken jenter... Jeg har vært opptatt med å lese på eksamen de siste dagene..(som forresten gikk dritt.. ).... Så nå lengter jeg bare enda mer etter å være ferdig med skolen og forhåpentligvis starte en liten familie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille-mor Skrevet 10. mars 2006 #433 Del Skrevet 10. mars 2006 Jepp, jepp, nå har jeg snakket med min gravide venninne. Må si jeg fikk ekstra lyst på barn nå. Magen har begynt å komme, hun kjenner liv og jeg sitter her og bare ønsker. Kan ikke tiden gå litt fortere slik at jeg kan starte prøvingen også Blir veldig frustrert over å måtte vente så lenge. Har ventet lenge nok. Er det noen her inne nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Markblomsten Skrevet 10. mars 2006 #434 Del Skrevet 10. mars 2006 Blir bare mer og mer klar for baby jeg altså. Var på barselbesøk igjen i går. Så nå bør det bare går fortere enn svint til høsten altså. Og så må vi finne ut litt mer ang hus. For da - da kan vi starte prøvingen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freyja Skrevet 11. mars 2006 #435 Del Skrevet 11. mars 2006 IdaH: skriver under på den!! Jeg sitter bare og håper på at denne måneden, denne måneden har det skjedd et uhell. Blitt skuffet mange ganger før... Og det er vel i grunnen ikke så rart, i og med at vi bruker prevensjon! Haha... Var inne på en side på nettet hvor det var lagt ut bilder og filmer fra hele svangerskapet. Tørket noen tårer da, ja! Kjenner det verker i hele meg... Jeg vil også oppleve det! Ha en fortsatt god dag alle sammen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille-mor Skrevet 11. mars 2006 #436 Del Skrevet 11. mars 2006 Jeg har kjøpt meg boken "Barn i magen fra A til Å" i dag på norli. Har brukt noen timer på å bla gjennom og lese det jeg synes er viktig å vite noe om nå. Må se det var en veldig bra bok. Anbefaler alle å kjøpe den. Der får man svar på det meste. Kan ikke akkurat si jeg fikk noe mindre lyst på barn av den grunn da.... Jeg har kjøpt den uten at min kjære vet om det, og kommer til å gjemme den i skapet mitt helt til jeg får en positiv test. Det er ikke alt disse mennne trenger å vite om..............hehhe KOs dere i kveld jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 12. mars 2006 #437 Del Skrevet 12. mars 2006 Signerer denne boken her jeg Har veldig lyst på barn, men sambo er ikke helt klar for det ennå da. Vi har ikke satt noe tid for når vi skal bli prøvere da, men melder meg inn forde og håper dere sender mange babyvibber til min kjære Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calla Skrevet 12. mars 2006 Forfatter #438 Del Skrevet 12. mars 2006 (endret) Velkommen Lucky!! Dette er det rette stedet for babyvibber ja! De som vil jeg skal føre de opp på listen på side 1, får si i fra..har mistet litt oversikten jeg nå... Men uansett er det jo først og fremst baby-skravling vi er her for! Søskenbarnet til mannen venter barn nå hvert øyeblikk..termin den 14 mars. Blir ganske så misunnelig ja..Både han&hun er noen år yngre enn meg, har ikke utdanning eller gode jobber, ikke hus eller egen leilighet..Ikke at det er sååå viktig, men da irriterer det liksom litt at jeg og mannen må være så forbanna fornuftige! Vi har jo både hus og bil og jobb, men vi venter fortsatt på at det skal passe enda litt bedre... Endret 12. mars 2006 av cons Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freyja Skrevet 12. mars 2006 #439 Del Skrevet 12. mars 2006 IdaH: Du har så rett så rett! Dessuten er det faktisk noen som har blitt gravide "med vilje" som allikevel ikke blir "klare" før babyen er født, fordi hele situasjonen er så langt unna deres erfaringshorisont. Så dette med riktig tidspunkt er et kinkig spørsmål! Blir vel helst det man gjør det til selv. For meg kunne det ikke passet bedre, og for min kjære ikke dårligere... Hmmm - skjønner ikke helt den der. Hva er det å vente på??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litle Lady Skrevet 13. mars 2006 #440 Del Skrevet 13. mars 2006 Venter på å bli tante her snart... kan skje når som helst... Skulle bare så ønske det var meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå