Gå til innhold

Er helt knust. Hunden vår han nå "angrepet" oss begge.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Først og fremst hadde jeg faktisk referert til informasjon som eventuell veterinær sitter på. Siden du oppdaget problemet etter 3 mnd, hadde jeg bedt om å se journalen til hunden og eventuelt et sammendrag/profesjonell mening fra veterinær om hunden har fått dette arvelig eller om du som eier har gjort feil under valpe perioden. 

Deretter, hvis veterinær sier at det er arvelig, hadde jeg kontaktet oppdretter med informasjonen du sitter på. Hvis hunden du har fått har vært annonsert som frisk og at ditt inntrykk under kjøpsprosessen var at du ville få en helt frisk hund, hadde jeg bedt om å heve kjøpet + pengene tilbake. Dersom hunden lider betydelig av en arvelig defekt er det oppdretter sitt ansvar, ikke ditt. Du kan referere til kjøpsloven dersom det ikke er gått 2 år siden kjøpet.  

Utenom det hadde jeg 100% anmeldt vedkommende. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.10.2021 den 13.40):

Ts her

Takk.

Har snakket med oppdretter og vedkommendes hunder er det ikke noe galt med, har jeg fått beskjed om. Vår hund er det eneste tilfellet h*n har hørt om, både hva angår dårlige hofter og aggresjon. Jeg føler selv jeg ble indirekte beskyldt for plagene til hunden, da han visstnok fikk for lite mosjon som liten.

Greia er at dyrleger hår gitt beskjed om lite aktivitet, nettopp pga vondter. Så hva skal jeg gjøre da, når hunden ble halt etter hver tur ute på jordet hvor han fikk løpe? Nå sitter jeg her og tror jeg har forårsaket dette. Klarer faen ikke leve med meg selv hvis det er tilfellet.

Anonymkode: a2f8b...d16

Det høres ut som en av flere oppdretter. De benekter at de kan ha solgt en dårlig vare.  Har vært borti sånne oppdrettere,  det er et flertall av de som er sånn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har oppdretter vist frem noen helsetester av foreldrene? 
 

Leser det er en av de nye blandingsbulldogene, så her bør jo oppdretter virkelig være på, ettersom de skal avle frem en sunnere hund

Anonymkode: ec4ce...310

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/22/2021 at 5:52 AM, AnonymBruker said:

En stor hunderase. Begge ganger har vært i forbindelse med høy lyd. Sist nå for en time siden, hvor jeg sto på kjøkkenet og laget med smoothie i en blender. Kjæresten min kom gående helt vanlig, men kanskje ikke hunden fikk det med seg og ble redd og gikk direkte til angrep. Han rygget ikke heller, bare rett på. Han beit etter fingrer, men fikk ikke tak i de. Første gang bet han meg i armen og "hang fast" et par-tre sekunder.

Hva faen skal jeg gjøre?😣 han er 2 år gammel.. Har litt dårlige hofter, men ellers har han et godt og fin hjem. Får masse turer, lek. Jeg er helt rådvill her nå😣

Anonymkode: a2f8b...d16

 

On 10/22/2021 at 6:28 AM, AnonymBruker said:

Lyden var konstant. Altså, han satt bak meg og fulgte med som han alltid gjør under morgenrutinen vår. Kjæresten min kom gående bak han, men hunden såg på han i gode 2 sek før han gikk til angrep😔

Anonymkode: a2f8b...d16

Disse 2 samsvarer ikke og er veldig viktige i forhold til hva som evt skjedde i hodet til bikkja de. Den ene er evt et overslag da den skvatt eller noe slikt, den andre er en bevist handling/ mer et evt ressurs forsvar som den kom unna med og dermed prøvde på nytt med ts senere.

Om dette da er en bulldog/molloser rase så er dette uansett hva folk sier hunder som må vokse opp med regler for oppførsel. Dårlige hofter hjelper ikke på situasjonen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...