Gå til innhold

Er det egentlig så mange biler man får mindre 600 000? Hvorfor sier folk at det er luksusbiler over den prisen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er jo bare tull. Veldig mange kjøper jo biler som er dyrere?

Anonymkode: 8cf68...b5c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tull er det ikke, for 600 000 er mye penger, og du får ekstremt mange bilen under denne prisen, også splitterny!

Å kjøpe en dyr bil bare for å unne seg selv luksus du egentlig ikke har behov for viser at du har god råd eller er mindre smart, alt etter økonomien din.

Anonymkode: 5a831...b6f

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Tull er det ikke, for 600 000 er mye penger, og du får ekstremt mange bilen under denne prisen, også splitterny!

Å kjøpe en dyr bil bare for å unne seg selv luksus du egentlig ikke har behov for viser at du har god råd eller er mindre smart, alt etter økonomien din.

Anonymkode: 5a831...b6f

Jo men mange familier kjøper biler til 600 000+.

Anonymkode: 8cf68...b5c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jo men mange familier kjøper biler til 600 000+.

Anonymkode: 8cf68...b5c

Det er greit nok det, men for meg er det "luksus". Er vant med å kjøpe bruktbil til godt under den prisen. Edit: Og da er også bruktbilen i praksis ganske så ny!

Endret av Miah
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo men mange familier kjøper biler til 600 000+.

Anonymkode: 8cf68...b5c

Det er omtrentlig gjennomsnittlig årslønn i Norge. Å bruke dette på en bil er selvfølgelig luksus.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle mine biler har kostet mindre enn 600 000 kr, tilsammen! 

Bortsett fra den siste som kostet akkurat det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klart det er dyrt. Biler vi har kjøpt etter vi stiftet familie har kostet mellom 50-100000 kr - brukt. Nå ser vi for første gang på ny bil med et kontantbudsjett på ca 450000 kr. Utvalget er gigantisk.

Biler til over 600000 kr er uten tvil i sin egen klasse. Det er svært mye penger og mer enn en gjennomsnittlig årslønn.

Tiltaket er nok helt riktig og har god støtte i befolkningen. Folk som har råd til en slik bil bør bare sitte helt stille i båten og ikke klage på alle de godene de mister fra fellesskapet.

Anonymkode: cdbd2...9e4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Klart det er dyrt. Biler vi har kjøpt etter vi stiftet familie har kostet mellom 50-100000 kr - brukt. Nå ser vi for første gang på ny bil med et kontantbudsjett på ca 450000 kr. Utvalget er gigantisk.

Biler til over 600000 kr er uten tvil i sin egen klasse. Det er svært mye penger og mer enn en gjennomsnittlig årslønn.

Tiltaket er nok helt riktig og har god støtte i befolkningen. Folk som har råd til en slik bil bør bare sitte helt stille i båten og ikke klage på alle de godene de mister fra fellesskapet.

Anonymkode: cdbd2...9e4

Hvilket tiltak?

Anonymkode: b74f0...b01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hvilket tiltak?

Anonymkode: b74f0...b01

Moms på biler over 600k, det tiltaket som diskuteres i denne tråden.

Anonymkode: cdbd2...9e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jo men mange familier kjøper biler til 600 000+.

Anonymkode: 8cf68...b5c

Er veldig mange familier som lever over evne også. Kanskje de må selge om renta øker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

600 000 er langt over norsk medianlønn, og i de aller fleste tilfelle fullstendig unødvendig forbruk på bil. Du får en Tesla under under 400 000.

Anonymkode: c153b...0a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi får ikke den bilen vi har behov for med tanke på utstyr, størrelse, motor,4 hjulstrekk etc for mindre enn 600.000. 

hvis vi i tillegg ønsker en bra elbil som kan gå den rekkevidden og plassen vi behøver må vi garantert opp i over 600.000.

 

Anonymkode: 19f89...5e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du tror at man ikke får en bil til under 600 K? 

En splitter ny Nissan leaf koster vel 200 K. 

Selv har jeg gjort noe helt utrolig. Jeg kjøpte en 3 år gammel brukt bil (de kan heldigvis brukes på nytt!), Og den gav jeg "bare" 150 k for!

Anonymkode: 34034...a6b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

vi får ikke den bilen vi har behov for med tanke på utstyr, størrelse, motor,4 hjulstrekk etc for mindre enn 600.000. 

hvis vi i tillegg ønsker en bra elbil som kan gå den rekkevidden og plassen vi behøver må vi garantert opp i over 600.000.

 

Anonymkode: 19f89...5e7

Men det betyr jo på ingen måte at dine og deres særbehov skal støttes av statskassa?

Det at biler over 600k anses som dyre betyr ikke at folk ikke skal kjøpe de. Bare kjøp i vei!

Har du så sære behov og så god råd, er det bare kjekt om du bidrar til fellesskapet via skatteseddelen. 

Anonymkode: cdbd2...9e4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du tror at man ikke får en bil til under 600 K? 

En splitter ny Nissan leaf koster vel 200 K. 

Selv har jeg gjort noe helt utrolig. Jeg kjøpte en 3 år gammel brukt bil (de kan heldigvis brukes på nytt!), Og den gav jeg "bare" 150 k for!

Anonymkode: 34034...a6b

Samme her. Har to strøkne Audi'er som jeg kjøpte brukt, de kostet 125 k og 150 k. Ser nå på elbiler, og tenker å kjøpe ca tre år gammel. Er lett som en plett å finne strøkne bruktbiler. 

Anonymkode: 69052...b62

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det er jo bare tull. Veldig mange kjøper jo biler som er dyrere?

Anonymkode: 8cf68...b5c

I stede for å stille spm her så kunne du vel bare gjort et enkelt søk på finn.no og sett at at vrimler av gode biler under 600k. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Moms på biler over 600k, det tiltaket som diskuteres i denne tråden.

Anonymkode: cdbd2...9e4

Moms på elbiler over 600k.

Det har alltid vært moms på fossilbiler. Både over og under 600k.

Anonymkode: 8c28b...826

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Moms på elbiler over 600k.

Det har alltid vært moms på fossilbiler. Både over og under 600k.

Anonymkode: 8c28b...826

Takk, mr. Pedant, det vet vi jo. Men det er knapt noen som kjøper fossilbiler lenger, og den som ikke får med seg hva diskusjonen de er i handler om, er vel neppe opptatt av alle nyansene heller. 😄

Anonymkode: cdbd2...9e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...