Gå til innhold

Synes du IS-kvinnene skal hentes tilbake til Norge?


In absentia

Synes du at IS-kvinnene skal hentes tilbake til Norge?  

219 stemmer

  1. 1. Synes du IS-kvinnene skal hentes tilbake til Norge?

    • Ja
      31
    • Nei
      115
    • Barna kan komme, men bare om mødrene blir igjen
      73


Anbefalte innlegg

Babushka skrev (4 minutter siden):

Jeg synes ikke det er rettferdig av Norge skal ta seg av dem heller. At våre skattepenger skal gå til rettssaker, fengsel og sikkert trygd resten av livet. Vi kunne hjulpet noen andre for de pengene. 
Tror heller ikke kurderne tar seg så veldig mye av dem ut fra forholdene i leiren, er humanitære organisasjoner som bistår. Og om de skulle få komme hit så er jo ikke leiren tømt av den grunn?

Kurderne har vel knapt med ressurser kan jeg tenke meg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicathv skrev (15 timer siden):

Det er i praksis det vi gjør når vi nekter kurderne å sende dem tilbake til Norge.

Kurderne i Syria vil ikke fortsette å betale for ha oppbevare dem. De er ikke syriske statsborgere. De er norske statsborgere. Kurderne og Syria har nok problemer som det er. For meg er det uforståelig at man kan forsvare at det er rettferdig at vi tvinger kurderne og Syria til å ta den byrden.

Tenk om det satt noen tusen fremmedkrigere fra alle mulige land i en leir her i Norge. Vi ville ha lyst til å kaste dem ut av landet så fort som mulig, ikke sant? Det ville i alle fall jeg. I stedet for å bruke masse ressurser på å oppbevare dem her.

Tenk så hvor kult det ville vært å bli nødt til å fortsette å oppbevare masse utenlandske terrorister her, KUN fordi landene de kommer fra nekter å ta dem i mot og håndtere dem selv. Vi ville protestert heftig. Og vi er et rikt land med masse ressurser og uten krigsødeleggelser. Det er ikke kurderne eller Syria.

Tviler på at de betaler så mye for dette, vi tar jo uansett byrden med å ta oss av syriske flyktninger. Er det ikke bedre at Norge bruker skattepenger på å hjelpe dem? Er jo ikke sånn at denne leiren blir tømt om vi tar imot 2-3 IS terrorister. Dessuten mener jeg denne kvinnen kommer fra Somalia, hennes statsborgerskap burde vært inndratt. Norske statsborgerskap bør ikke deles ut til terrorister. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (16 timer siden):

Skal barna bli skilt fra mødrene og oppleve enda et traume i tillegg til alt de har sett i krigen?

Ja- fordi foreldrene ikke er skikket til å ha barna. Det er faktisk foreldrene / mødrene som har satt barna i denne jævlige situasjonen av egen fri vilje! Norske foreldre har mistet barn av langt mindre omsorgssvikt enn dette. Og jeg vil tro det er rimelig traumatisk for disse barna også..

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eletrikerfruen skrev (19 timer siden):

3,5 år... er det lenge?

Nei, men lenge, som  "burde være i fengsel lenge"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (21 timer siden):

Skal barna bli skilt fra mødrene og oppleve enda et traume i tillegg til alt de har sett i krigen?

Å bli fjernet fra disse heksene er det beste som kan skje de ungene

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjenferdet skrev (21 timer siden):

Hvis ikke IS-kvinnene får komme tilbake så er det barna som må bære den største byrden over å enten bli igjen eller bli skilt fra deres primæromsorgsperson. Barna er uskyldige og skal ikke lide mer enn de allerede gjør.

Det finnes hundrevis av millioner med unger i verden som er uskyldige og som lever verre enn de i denne leiren. Foreldrene deres må ta ansvar og bygge opp landene sine.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns norge skal hente hjem alle som er norske statsborgere, barn kvinner og menn. Så lenge de er norske statsborgere!! Norge må ta ansvar for borgerne sine. På lik linje som alle andre land. 

Hvor mange nordmenn er I syria det er vel bare 4 stk? Og ett par barn? 

Jeg syns de skal bli straffet I norge mens barna blir tatt hånd om av familiemedlemmer her I norge. 

 

Norge burde tenke mer likt som andre land ta fks danmark

Danmark vil hente tre danske mødre og 19 barn hjem fra Syria. Blir de værende i Syria nå, kan de bli en sikkerhetsrisiko, mener etterretningstjenesten.

  • NTB
 
18. mai 2021 17:41
Sist oppdatert 18. mai 2021

Etter flere måneder i konflikt med støttepartiene om de danske kvinnene og barna deres i fangeleirer i Syria snur nå regjeringen, skrev Politiken tirsdag ettermiddag.

Samme kveld bekrefter den sosialdemokratiske regjeringen at de vil forsøke å hente tre danske mødre og deres til sammen 14 barn til Danmark.

https://www.aftenposten.no/verden/i/zgaLk9/danmark-vil-hente-hjem-moedre-og-19-barn-fra-syria

 

 

Endret av amourerah
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tap av statsborgerskap er uansett ikke aktuelt her. 
Norske borgere som er straffet for alvorlige handlinger og har utvist fremferd sterkt til skade for Norges vitale interesser, kan fra 1. januar 2019 fradømmes det norske statsborgerskapet. Det er en forutsetning at personen har dobbelt statsborgerskap og var over 18 år da den straffbare handlingen ble begått. Tap av statsborgerskap i slike tilfeller gjelder handlinger begått etter 1. januar 2019.

Ingen av disse kvinnene har dobbelt statsborgerskap. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicathv skrev (På 19.10.2021 den 23.07):

Hadde du sagt det samme om situasjonen var motsatt? Neppe.

Jo, det hadde jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når norske borgere har vanskeligheter i utlandet hentes de hjem. Så stilles noen for retten, får dom og straff, og så er de frie igjen. Barna får gå på skole, og ingen blir landløse mennesker uten menneskeverd i en ørken i mange generasjoner framover.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michaelhe skrev (4 timer siden):

Når norske borgere har vanskeligheter i utlandet hentes de hjem. Så stilles noen for retten, får dom og straff, og så er de frie igjen. Barna får gå på skole, og ingen blir landløse mennesker uten menneskeverd i en ørken i mange generasjoner framover.

Hvem blir hentet hjem? De blir da straffeforfulgt og fengslet i det landet de har begått den straffbare handlingen. Moland og French satt i 8 år under ekstreme forhold i Kongolesisk fengsel. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt hjerteskjærende at små barn råtner i leirene pga disse idiotiske mødrene sine. Mødrene er det ikke synd på. La de bli der, men ikke barna.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Perleugla skrev (På 19.10.2021 den 22.21):

Fordi dette er barn som bare kjenner mor som omsorgsperson og det er umenneskelig å ta fra dem dette. 

Er vel ikke verre for de å miste mor når vi tenker på mange andre barn som mister begge foreldrene sine av diverse årsaker.

Jeg er totalt imot at disse kjærringene skal få komme til Norge. La de bli der nede og råtne. Finnes ikke ett snev av sympati for de.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Disse menneskene har ingenting med Norge å gjøre. Bedre å hente samme antall fra en vanlig flyktningleir.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michaelhe skrev (9 timer siden):

Når norske borgere har vanskeligheter i utlandet hentes de hjem. Så stilles noen for retten, får dom og straff, og så er de frie igjen. Barna får gå på skole, og ingen blir landløse mennesker uten menneskeverd i en ørken i mange generasjoner framover.

Det blir de da virkelig ikke? 

Babushka skrev (4 timer siden):

Hvem blir hentet hjem? De blir da straffeforfulgt og fengslet i det landet de har begått den straffbare handlingen. Moland og French satt i 8 år under ekstreme forhold i Kongolesisk fengsel. 

nei sant… Eller de jentene som smuglet narkotika, eller de som opp igjennom har sittet i fengsel i Thailand med narkodommer, eller han fyren som satt/sitter i fengsel i USA for å ha kjørt på noen, eller barn som er kidnappet av en av foreldrene - de blir ikke «hentet hjem».

havrekaffe skrev (2 timer siden):

De bør hentes eller så synker vi ned på samme nivå som islamist-landene vi ikke liker.

Virkelig? Å la være å aktivt dra til et annet land for å hente hjem en terrorist er på samme novå for å steine voldtatte tenåringsjenter, brenne homofile levende, hogge hendene av sultne barn som stjeler et eple, kaste syre i ansiktet på datteren din om hun har kysset en gutt, skjære opp kjønnsorganene på spedbarn med en rusten sløv kniv, etc etc?

Endret av velociraptor
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (1 minutt siden):

 

 

Virkelig? Å la være å aktivt dra til et snnet pand for å hente hjem en terrorist er på samme novå for å steine voldtatte tenåringsjenter, brenne homofile levende, hogge hendene av sultne barn som stjeler et eple, kaste syre i ansiktet på datteren din om hun har kysset en gutt, skjære opp kjønnsorganene på spedbarn med en rusten sløv kniv, etc etc?

Ja, det synes jeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...