Gå til innhold

Finnes det et uttrykk som beskriver denne situasjonen? Gaslighting?


undrende_spørsmål

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Han bør jo selvfølgelig ikke oppføre seg sånn. Men høres jo ut som han er litt irritert på deg. Og mulig syntes du kommer med masse unnskyldninger. Iht endel du skriver her er jo også på en måte indirekte klaging på sjefen din om at han ikke gjør jobben sin. Årsak er aldri at du har misforstått eller glemt noe. 

Feks situasjonen der sjefen lurer på om du har slått inn de varene. Kunne du feks svare, nei desverre, har ikke gått med meg at jeg skulle det. Han jeg ga beskjed i dag tidlig. Å ja nei, det husker jeg ikke. Tar det med en gang jeg. 

Du åpner iallfall ikke opp for at du er endel av problemet. Og da får heller ikke sjefen din løst noen problemer. Jeg har jobbet i byggevare og hatt med noen nye som ikke evnet å ta til seg beskjeder, ei heller lære. De ble ikke der så lenge. Spør heller hvis du syntes noe ikke stemmer. Hvis du reagerer på en pris på 400kr må være feil, da slår du den ikke inn, da spør du før du gjør en feil. Om du har slått inn riktig vare. Sånt kan skje, men da gir du beskjed så fort du finner ut av det. Så beklager, jeg syntes både du og sjefen har dårlig kommunikasjon. Der du later til å ikke gi seg på at du uansett har rett, selv om du har tatt feil. Hvis, det stadig er ting du glemmer, så kan du feks be sjefen om å sende mail på dagens oppgaver, eller at du har en notatblokk i lomma og du skriver ned det sjefen sier der. Har selv gjort begge deler, da det av og til kan være sjukt masse å huske på i byggevare butikk. Men da må jo også du gutse litt på å finne løsninger på det som ikke fungerer. Og din nr 1 nå, hvordan kommunisere med sjefen 

Anonymkode: e73e5...47a

Takk for et godt svar. 
Jeg eier problemer og legger meg flat når jeg vet jeg har gjort feil, så jeg er fullt klar over at jeg gjør feil og har ingen problemer med å innrømme slikt. Og selv i de situasjonene forklarer jeg hva som har skjedd som har fått meg til å gjøre den feilen. 

Jeg syntes uansett du formulerte mye bra og traff spikeren på hodet på flere punkter. Å skrive ned ting gjør jeg allerede, men det er ikke alltid jeg husker å se på det jeg har skrevet. Jeg tror (helt ærlig) jeg har ADD, og har planer om å ta akkurat det punktet videre med legen. Skal nevnes at jeg er litt oppi årene. Kan ikke huske om jeg har nevnt det, men jeg er fulltidsstudent på universitet og alenemor til 2 barn, så det er alltid mye som skjer i hodet og hverdagen. Mange baller i luften på en gang, og jeg klarer ikke alltid å holde styr på alt. Jeg fikk i tillegg feber og var rett og slett dårlig på jobb på fredag, og burde nok egentlig blitt hjemme. Jeg er ganske flink til å være etterpåklok sånn sett. 

Nok en gang takk for et godt svar, og takk til alle andre som har tatt seg tid til å svare.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...