AfterTheRain Skrevet 22. oktober 2021 Forfatter #161 Skrevet 22. oktober 2021 11 minutter siden, 13579 said: Man må ha rett til å ikke bli påført sykdom. Det har du. Bare å være hjemme, evt. bruke smitteverndrakt ute. 3
Jajajane Skrevet 22. oktober 2021 #162 Skrevet 22. oktober 2021 13579 skrev (14 minutter siden): Blir man smittet, spiller det neppe noen rolle om smittekilden var vaksinert eller ei. Smittekilden burde i begge tilfeller domfelles for uaktsomt (i noen tilfeller overlagt) drap hvis den smittede dør. Den som blir syk, bør ha rett på erstatning fra smittekilden(e). Man må ha rett til å ikke bli påført sykdom. Ideelt sett burde fortsatt hele befolkningen testes daglig, men dette vil neppe de ansvarlige myndighetene bekoste. Behovet for å teste vaksinerte er spesielt viktig, da det hos disse oftere forekommer symptomfritt bærerskap. Må være slitsomt å være så redd for korona som det du er... Skal man fengsle folk for smitte? Gjelder det omgangssyken og influensa også? Hvis barnet mitt på skolen kommer hjem med smitte, skal barnet da straffes ved dom fordi jeg blir smittet? Verden har blitt gal 🙉 enkelte her må prøve å roe seg litt ned tror jeg, for sin egen del... 6
Example Skrevet 22. oktober 2021 #163 Skrevet 22. oktober 2021 Enda en tulling skrev (5 timer siden): At det var ??? Jeg skal ikke påstå at jeg har lest absolutt alt her inne men jeg har lest en god del. Jeg har til gode å se alle disse "utrolige historiene" fra brukeren du sikter til. Men enda mer imponerende er det at du eller andre her tydeligvis har klart å avsløre at de er løgn. Ut fra sammenhengen her regner jeg med at det er snakk om anekdotiske historier. Så hvordan i alle dager har dere klart å ettergå disse angivelige historiene til noen dere ikke engang vet hvem er ??? For eksempel at Kristiansand kommune busset uvitne ungdommer ut til Sørlandssenteret for å bli vaksinert. 3
zemer Skrevet 22. oktober 2021 #164 Skrevet 22. oktober 2021 13579 skrev (2 timer siden): Blir man smittet, spiller det neppe noen rolle om smittekilden var vaksinert eller ei. Smittekilden burde i begge tilfeller domfelles for uaktsomt (i noen tilfeller overlagt) drap hvis den smittede dør. Den som blir syk, bør ha rett på erstatning fra smittekilden(e). Man må ha rett til å ikke bli påført sykdom. Ideelt sett burde fortsatt hele befolkningen testes daglig, men dette vil neppe de ansvarlige myndighetene bekoste. Behovet for å teste vaksinerte er spesielt viktig, da det hos disse oftere forekommer symptomfritt bærerskap. Får ikke erstatning fra vaksinen selskapene engang. 2
zemer Skrevet 22. oktober 2021 #165 Skrevet 22. oktober 2021 Example skrev (11 minutter siden): For eksempel at Kristiansand kommune busset uvitne ungdommer ut til Sørlandssenteret for å bli vaksinert. Jeg stilte spørsmålet da jeg så kun overskriften pga betalingsmur. 3
Elaine Marley Skrevet 22. oktober 2021 #166 Skrevet 22. oktober 2021 (endret) Tråden er ryddet for spekulasjoner, brudd på retningslinjene på korona-rommet og svar til dette. Elaine Marley, mod. Tråden er også ryddet for kommentarer til moderering. Tilbakemeldinger tas på Pm eller på Ris og ros. Endret 22. oktober 2021 av Elaine Marley 3
Elaine Marley Skrevet 23. oktober 2021 #167 Skrevet 23. oktober 2021 Tråden er ryddet for innhold Kvinneguiden ikke vil assosieres med. Elaine Marley, mod. 4
Honey Dew Skrevet 25. oktober 2021 #168 Skrevet 25. oktober 2021 (endret) AfterTheRain skrev (På 22.10.2021 den 14.17): Det har du. Bare å være hjemme, evt. bruke smitteverndrakt ute. Ingen vanlige mennesker som bruker smitteverndrakt ute. En del av befolkningen kan ikke være hjemme da de har en jobb å gå til. Tror du virkelig at alle som er i risikogruppen er uføretrygdet? Endret 25. oktober 2021 av Honey Dew 3
AfterTheRain Skrevet 25. oktober 2021 Forfatter #169 Skrevet 25. oktober 2021 (endret) 11 minutter siden, Honey Dew said: Ingen vanlige mennesker som bruker smitteverndrakt ute. En del av befolkningen kan ikke være hjemme da de har en jobb å gå til. Tror du virkelig at alle som er i risikogruppen er uføretrygdet? Det var selvfølgelig en lett overdrivelse med en klype ironi. Meningen var at hver eneste menneske først og fremst kan ta forhåndsregler for sin egen helse utifra hvor engstelige de er, som f.eks å ta vaksinen og bruke egnede hygieneartikler (f.eks sprit) og smittevernutstyr (f.eks munnbind) når de ønsker å minske smitterisiko ytterligere. Men at de ikke kan tråkke over grensen for andre sine personlige valg og kan ikke bestemme hva andre skal gjøre for å beskytte dem så langt andre sin oppførsel betegnes som normalt og utenfor det som myndighetens regulering går ut på. Endret 25. oktober 2021 av AfterTheRain 5
Anbefalte innlegg