Gå til innhold

11-åringen vil se Saw-filmene, men er det dop og sex i dem?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest laPistola
AnonymBruker skrev (På 16.10.2021 den 15.43):

jeg så de filmene som 15 åring og jeg hadde mareritt i mange år. enda får jeg nesten flashbacks når jeg hører om de. mener de burde hatt 18åea grense, eller egentlig burde de aldri vært tillatt. 

se de som voksen så forstår du. 

De er grusomme, ikke dop og sex men mye verre enn det.  en psykisk gal mann som setter opp masse grusomme dødsfeller hvor offerene skal prøve å redde seg før de blir drept. fellene er derimot laget sånn at ingen slipper unna i live. 

 

Anonymkode: 07515...31a

Jo da, flere slipper unna i livet. Er ikke det hele poenget? De lærer hvor mye de faktisk er villig til og gjøre for og holde seg i livet. Flere av ofrene joiner han jo videre, altså takker han for at de lærte og sette pris på livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filmer(og dataspill) gis aldersgrenser i Norge, og disse aldersgrensene settes ikke for moro skyld. Saw-filmene ser ut til å ha minst 15, og noen 18 år aldersgrense.

Skal vi se.... film 18 år grense+gutt 11 år....matematikk fra barneskolen.....krokodilletegn hvilken vei igjen....11<18....tenke.....11 er mindre enn 18, ikke sant....tenke....gutten er ikke gammel nok....tenke....lyspære!!!

Fasit viser at gutten ikke er gammel nok. Gutten får ikke se filmen. Problem løst. Foresatt er klar for neste store utfordring.

Anonymkode: feb9b...57d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så disse da jeg var 12-13 og det gikk helt fint. Jeg har sett skrekk siden jeg var 10 da, så jeg var jo vant til det. Det går alltid vært favorittsjangeren min. 

Hvis gutten liker skrekk, er det gode filmer. :)

Anonymkode: 75705...37c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.10.2021 den 15.38):

Ja, okei. Bra. Tror det er 15 årsgrense i USA. Men så er USA noe eget. 

Har du DVD'ene? Jeg har DVD-spiller. Møtes for en helaften? 😄 

Anonymkode: 66c43...b39

19 års aldersgrense i Sør Korea.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rektorer på barneskoler her i byen har sendt brev hjem til foreldre angående disse filmene. De skal ikke sees av barn. Aldersgrensen på filmene burde være svar nok på spørsmålet. Det er ikke noe for barn å se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 16.10.2021 den 20.14):

Jeg sjekket ut den guiden. Og milde måne. "Referanse til pedofili" "gangbang" "rusmisbruker". Hvis den guiden er riktig skal aldri mitt barn få se en slik film 😳

Anonymkode: 8e03b...e3a

Men all den blodige og grusomme torturen kunne han fint få se??

Anonymkode: 6e7e9...bcf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg så disse da jeg var 12-13 og det gikk helt fint. Jeg har sett skrekk siden jeg var 10 da, så jeg var jo vant til det. Det går alltid vært favorittsjangeren min. 

Hvis gutten liker skrekk, er det gode filmer. :)

Anonymkode: 75705...37c

Da så. Da er det jo greit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filmene har fått 18års aldergrense her i Norge, så om du tenker det er ok for 11åring så.. Jeg kan la min 13åring se 15års( da sjekker jeg filmen selv først). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...