Gå til innhold

11-åringen vil se Saw-filmene, men er det dop og sex i dem?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bra trolling 🤣

Hadde ikke bekymret meg for sex og dop her altså.

Prøv heller tortur, masse blod, skriking, gore, utstikking av øyne, total lemlestese for å nevne noe. Ikke noe for en 11-åring med andre ord.

Anonymkode: 48b67...b89

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men filmene er gode da! Lurer på om jeg skal se de på nytt igjen! Men så er jeg 35 år, og ikke 11. 

Tror det er 15 års aldersgrense på dem. Og det er absolutt et minimum! Burde vært 18.

I Saw-filmene opplever folk fysisk tortur. Bein og armer rives av, folk sager av seg bein og armer for å overleve, folk blir stukket i øyne og underliv og det som verre er. 

En mer makaber film tror jeg ikke finnes der ute! 

Anonymkode: 66c43...b39

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men filmene er gode da! Lurer på om jeg skal se de på nytt igjen! Men så er jeg 35 år, og ikke 11. 

Tror det er 15 års aldersgrense på dem. Og det er absolutt et minimum! Burde vært 18.

I Saw-filmene opplever folk fysisk tortur. Bein og armer rives av, folk sager av seg bein og armer for å overleve, folk blir stukket i øyne og underliv og det som verre er. 

En mer makaber film tror jeg ikke finnes der ute! 

Anonymkode: 66c43...b39

Det ble vel avisskriveri om disse filmene i ettertid av publisering. Barn som lot seg påvirke og ble inspirerte, og torturerte andre barn som en del av "spillet", hvis jeg ikke husker feil. 

Filmene er virkelig "food for thoughts". Food som en 11-åring ikke skal ha! 

Anonymkode: 66c43...b39

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men filmene er gode da! Lurer på om jeg skal se de på nytt igjen! Men så er jeg 35 år, og ikke 11. 

Tror det er 15 års aldersgrense på dem. Og det er absolutt et minimum! Burde vært 18.

I Saw-filmene opplever folk fysisk tortur. Bein og armer rives av, folk sager av seg bein og armer for å overleve, folk blir stukket i øyne og underliv og det som verre er. 

En mer makaber film tror jeg ikke finnes der ute! 

Anonymkode: 66c43...b39

Enig, de er bra, men hadde aldri latt min 11 åring se de. Jeg så de selv da jeg var 16-17 år, litt bedre rusta mentalt da tenker jeg :P 

På mine DVDer står det 18 årsgrense.

Anonymkode: 48b67...b89

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Enig, de er bra, men hadde aldri latt min 11 åring se de. Jeg så de selv da jeg var 16-17 år, litt bedre rusta mentalt da tenker jeg :P 

På mine DVDer står det 18 årsgrense.

Anonymkode: 48b67...b89

Ja, okei. Bra. Tror det er 15 årsgrense i USA. Men så er USA noe eget. 

Har du DVD'ene? Jeg har DVD-spiller. Møtes for en helaften? 😄 

Anonymkode: 66c43...b39

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg har ikke sett filmene  utenom noen klipp. Og der har jeg bl.a. sett narkosprøyter og naken kvinne som var lenket fast. Er dette gjennomgående for filmene. Jeg vil ikke at ungen skal utsettes for sex og dop!

Anonymkode: 8e03b...e3a

Sex og Dop er minimalt i de filmene, jeg har sett alle filmene og elsker sjangeren. Men det som spiller mer inn er at folk blir lemlestet, kvesta, tvunget til å påføre seg selv smerte. å alt vises på skjermen, veldig grafisk for en 11-åring, selvom jeg så SAW filmene før jeg selv var 18

Anonymkode: 4a581...91c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ting er hva du serverer ditt barn av filmer..men avklar med foreldrene til gjestene! Jeg hadde klikket om mitt barn fikk se Saw av foreldrene til vennene sine.

Den omdiskuterte Squid Games er mindre grafisk enn Saw, til og med. Den vil jeg heller ikke anbefale! (Der er det sex også, by the way)

Men regner med at dette er trolling...ingen er så korttenkte.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg så de filmene som 15 åring og jeg hadde mareritt i mange år. enda får jeg nesten flashbacks når jeg hører om de. mener de burde hatt 18åea grense, eller egentlig burde de aldri vært tillatt. 

se de som voksen så forstår du. 

De er grusomme, ikke dop og sex men mye verre enn det.  en psykisk gal mann som setter opp masse grusomme dødsfeller hvor offerene skal prøve å redde seg før de blir drept. fellene er derimot laget sånn at ingen slipper unna i live. 

 

Anonymkode: 07515...31a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg har ikke sett filmene  utenom noen klipp. Og der har jeg bl.a. sett narkosprøyter og naken kvinne som var lenket fast. Er dette gjennomgående for filmene. Jeg vil ikke at ungen skal utsettes for sex og dop!

Anonymkode: 8e03b...e3a

Du må se filmene selv før du vurderer å la et barn se de.

Jeg har aldri blitt skremt av saw-filmene. De er jo bare dumme. Mye blod, men lite reell frykt.

Jeg synes heller blair witch var grusom og den burde jeg ikke sett. Men selvfølgelig så jeg den. Tok ikke skade, men det var dumt fordi jeg ble litt mer redd for mørket et periode. 😛

Bare du kjenner ditt barn godt nok til å vite hva han kan tåle å se. Og så må du passe på, finn ut hvorfor han vil se filmene. Har han en fascinasjon for vold? Isåfall er det bedre å jobbe med denne fascinasjonen enn å la den blomstre.

Anonymkode: d7170...cda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første du gjør er å gå inn på et forum? Istedenfor å søke opp filmene på Google eller YouTube? Du ser ganske kjapt hva det går i.🤦‍♀️ Ikke filmer for 11 åringer og sikkert ikke for mange voksne heller.

Anonymkode: b27a3...ea7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir sikkert off-topic, men skjønner ikke hvorfor SAW-filmene er tema engang som halloween-film når det finnes mange alternativer for den aldersgruppen, f.eks. Nightmare before christmas, Corpse Bride og andre av Tim Burton. Skal man tøye grensene litt kan vel til nøds Nightmare on Elm street vurderes, det er fortsatt noe slasher-gore, men tillegg en del komedie også. Men nei, generelt sett tenker dere bør finne andre alternativer.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

som Halloween film til 11åringer hadde jeg heller valgt noe ala grøsserene (goosebumps) eller scary movie! 

 

Anonymkode: 07515...31a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ja, okei. Bra. Tror det er 15 årsgrense i USA. Men så er USA noe eget. 

Har du DVD'ene? Jeg har DVD-spiller. Møtes for en helaften? 😄 

Anonymkode: 66c43...b39

Er selvsagt helt med på den!!:popcorn:

Anonymkode: 48b67...b89

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at dette er tull, men nei dette er definitivt ikke noe for barn. 

Anonymkode: 76cbb...ffa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SAW 2 Trailer

youtube link til trailer av film nr 2, kanksje man ser at det er en indikator til rimelig drøye ting og hendelser

Anonymkode: 4a581...91c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TS høres ut som en typisk religiøs amerikaner, pupper og narkotika er fyfy men drap, skyting og tortur er helt greit.

Anonymkode: b1d25...367

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke dette en av de mest groteske filmene som er lagd? Jeg hørte først om den da jeg leste her inne om verste filmen KG-brukere har sett! Definitivt ikke en film for barn.

  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (3 minutter siden):

Er ikke dette en av de mest groteske filmene som er lagd? Jeg hørte først om den da jeg leste her inne om verste filmen KG-brukere har sett! Definitivt ikke en film for barn.

Det er nok en av de mest groteske. Men historiefortellingen og spenningen er så god at det er ikke "en av de verste filmene" som om at det er en dårlig film. Saw er grotesk på en psykopatisk, men sannsynlig, måte. Det føles reelt. 

Jeg husker at jeg tenkte at skaperne av filmen bør bures inne med tanke på ideene rundt filmene. Kan umulig være skapt gjennom sunn og god tankegang :) 

Anonymkode: 66c43...b39

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du DVD'ene? Jeg har DVD-spiller.

Som en kar fra Telemark sa: Eg heve DVD, heve du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...