Gå til innhold

På hvilken bmi vil du drive vedlikehold?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er fornøyd bare jeg kommer meg under 25 😊 Det er en stund til enda, og jeg har tenkt at veien får bli til mens jeg går, men håper på å kunne holde på med vedlikehold på rundt 23-24 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på max 29 for to år siden, er nå fornøyd med å ha syklet, gått og løpt meg ned til 25 hvis bare litt av gjenværende fett kunne byttes med muskler.

Anonymkode: 2608d...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KjøttOPP skrev (57 minutter siden):

Så du vil vedlikeholde undervekt? 

Ja. Jeg synes det er fint på meg. 

Anonymkode: d1171...39e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Det bestemmer kroppen min. Jeg tvinger den ikke til et tilfeldig tall jeg har bestemt. Jeg har tenkt å spise meg mett på supersunn mat til kroppen synes det er passelig og så kommer jeg til å fortsette å spise meg mett på supersunn mat. Carnivore ❤️ 

Anonymkode: 110c2...d46

Da er du heldig. Hvis munnen og magen fikk bestemme for meg ville jeg blitt en sånn gainer man ser på TV. En som slekten på dugnad må fjerne en vegg for å trille ut av huset når hjertet begynner å svikte.

Anonymkode: 2608d...dda

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jon Are

Litt over normalt vekt.  Jeg kan ikke ha det sånn at hersker i skaø få spise sjokolade eller potetgull eller en diger burger med ekte cola.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Vil alle ha en bmi på 20-21 ??  Da blir jeg for tynn!

Anonymkode: e65d4...041

Vet du, kropper er forskjellige. Høyde og benbygning samt kroppsfasong og hvor fettet legger seg gjør at folk har forskjellig idealvekt. Ønsket livsstil spiller også inn. Personlig blir jeg ikke for tynn på 20, da måtte jeg sikkert ned i 17, men jeg vil ha en enkel vekt å vedlikeholde. Er man kraftigere bygd, høy og muskuløs så er kanskje 20 altfor lite. 

Anonymkode: 9793c...48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da er du heldig. Hvis munnen og magen fikk bestemme for meg ville jeg blitt en sånn gainer man ser på TV. En som slekten på dugnad må fjerne en vegg for å trille ut av huset når hjertet begynner å svikte.

Anonymkode: 2608d...dda

Spiser du sunt nok? Hvis du bare spiser sunt nok for din kropp, så blir du normalvektig og vil holde deg normalvektig. Men hva som er sunt nok for hver kropp varierer. 

Anonymkode: 110c2...d46

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.10.2021 den 15.14):

Dere som ser lys i tunnelen eller er ferdig med vektnedgang, hvilken bmi lander dere på?

Anonymkode: 93334...592

Fokuser heller på fettprosent enn bmi

Anonymkode: 25a09...291

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trivdes best da jeg veide rundt 65 kg, som da blir en BMI på 23.9. Jeg hadde dog en høy andel muskelmasse og lavere fettprosent, så andre ville nok gjettet en lavere BMI. Det er dette jeg vil tilbake til. BMI er ikke særlig presist når man trener styrketrening. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.10.2021 den 15.14):

Dere som ser lys i tunnelen eller er ferdig med vektnedgang, hvilken bmi lander dere på?

Anonymkode: 93334...592

Hadde en BMI på 35,5. Gikk ned til 20,5, men oppdaget at det var for tynt, så jeg gikk opp til 21,8 - 22,2 i BMI og har ligget på det nå i 4 år. 

Anonymkode: ebf99...16c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Miranda Bailey skrev (4 minutter siden):

Trivdes best da jeg veide rundt 65 kg, som da blir en BMI på 23.9. Jeg hadde dog en høy andel muskelmasse og lavere fettprosent, så andre ville nok gjettet en lavere BMI. Det er dette jeg vil tilbake til. BMI er ikke særlig presist når man trener styrketrening. 

Samme her, målte fettprosenten til 11.4, mageruter og bmi tett oppunder 23.....nummeret før overvekt på bmi skalaen..😳

Anonymkode: 766c1...508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja. Jeg synes det er fint på meg. 

Anonymkode: d1171...39e

Da har du nok litt problemer i forhold til syn på egen kropp, og hva som er sunt og normalt for en kropp. Organene trives ikke med en slik vekt

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KjøttOPP skrev (50 minutter siden):

Da har du nok litt problemer i forhold til syn på egen kropp, og hva som er sunt og normalt for en kropp. Organene trives ikke med en slik vekt

Vedkommende er tydelig spiseforstyrret. Har vært i samme båt selv og har sympati, men synes ikke noe om å dele sine spiseforstyrrede tanker til andre som kan påvirkes. Det er en fryktelig konkurransepreget sykdom. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Målet har hele tiden vært 25, men jeg sliter skikkelig med de siste kiloene. Og fornuften i meg spør meg hvorfor jeg skal plages så innmari, kroppen trives tydeligvis på 26, så hvorfor ikke bare vedlikeholde her? Jeg er enig med fornuften, men ombestemmer meg med jevne mellomrom. 🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg aldri vært overvektig, men trives best med en bmi på mellom 23 og 24. Blir jeg tynnere forsvinner puppene, og mer gir mindre midje.

Har holdt meg her i 15 år, og trenger ikke jobbe for det siden jeg spiser råvarebasert mat og trener fordi jeg elsker det. ❤

Anonymkode: dfd34...a4e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trivselsvekt for meg er når jeg ikke har sideflesk, som tyter ut over buksa. Enkelt og greit. Før jeg begynte å trene var trivsels-BMI rundt 20-21 for å ha relativt stram mage. Med styrketrening så har jeg liknende mage med BMI på 23.

Beste jeg har gjort er å begynne å trene skikkelig og regelmessig. Spiser langt mer enn det jeg gjorde da jeg var "skinny-fat", spiser stort sett det jeg vil (innen rimelighetens grenser), og beholder god rumpe og pupper på en høyere BMI samtidig som at magen ikke tyter ut. Pluss alt det andre positive som treningen gir. 

Anonymkode: e62f0...301

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...