Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er en hel del damer der ute med hår på kroppen, og i ansiktet. Noen mer enn andre, og noen pga. feks pcos. Er det én ting man ikke kan gjøre noe med, er det hvor hår vokser, og hvor mye som kommer. Eller kan du som mann bestemme det, at du vil ha hår på feks brystkassa, men ikke på leggene? Hår er naturlig, men dessverre for oss damer et tema som kan være vanskelig. Nettopp fordi at noen har "bestemt" at vi ikke "skal ha hår på kroppen". Hvis du ikke takler det, så tenker jeg du bør gjøre damene obs på det før du hopper til køys med dem, slik at de slipper å bruke energi på en mann som deg. (Og så slipper du forferdelsen over å oppdage at det faktisk eksisterer flere enn EI dame med hår rundt omkring)

Og nei, jeg er ikke dobbeltmoralsk, jeg liker menn både med og uten hår, nettopp av den grunn at jeg vet at dette ikke er noe han har valgt selv.

Anonymkode: 4c33c...4f8

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.10.2021 den 21.51):

Hei, jeg har begynt å date en jente. Problemet er at når vi hadde sex i år så hadde hun masse hår på leggene og lårene. Når hun la benet over meg i sengen kjentes det ut som et teppe. Det ga meg grøssninger. Det kjentes helt feil ut.

Er det feil/frekt og ta det opp? 

Det er ikke slik at dette er en person jeg har en veldig god relasjon til da vi kun har møttes 2x. 

Men skal dette fortsette så må håret vekk.

Fortelle eller forsvinne?

Anonymkode: ca6cb...87e

Forsvinne. Ikke så veldig greit å skape tabu rundt sånt som man ikke får gjort så mye med. Og nei, det er ikke en god løsning å barbere halve kroppen fordi noen andre synes at det er lite sjarmerende å være slik man er. Det er jaggu mange hårete mannfolk rundt om kring og, men det hadde aldri falt meg inn å kommentere det eller be de gjøre noe med det.  

• Liker 7
Skrevet

Jeg er jente og jeg kjenner kun ei jente som barberer lårene. Kun ei faktisk. Jeg har barbert lårene en eneste gang, og aldri mer. Hva er vitsen? Hårene på låret er stort sett som på armene. Korte, lyse og tynne. Syns nesten ikke. 

Anonymkode: b19f0...121

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Det er en hel del damer der ute med hår på kroppen, og i ansiktet. Noen mer enn andre, og noen pga. feks pcos. Er det én ting man ikke kan gjøre noe med, er det hvor hår vokser, og hvor mye som kommer. Eller kan du som mann bestemme det, at du vil ha hår på feks brystkassa, men ikke på leggene? Hår er naturlig, men dessverre for oss damer et tema som kan være vanskelig. Nettopp fordi at noen har "bestemt" at vi ikke "skal ha hår på kroppen". Hvis du ikke takler det, så tenker jeg du bør gjøre damene obs på det før du hopper til køys med dem, slik at de slipper å bruke energi på en mann som deg. (Og så slipper du forferdelsen over å oppdage at det faktisk eksisterer flere enn EI dame med hår rundt omkring)

Og nei, jeg er ikke dobbeltmoralsk, jeg liker menn både med og uten hår, nettopp av den grunn at jeg vet at dette ikke er noe han har valgt selv.

Anonymkode: 4c33c...4f8

👏 

Anonymkode: 08665...e5e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.10.2021 den 22.22):

Helt enig!

Jeg er kvinne, og jeg har aldri barbert lårene, og kjenner nesten ingen andre som gjør det. Tror ikke det er så vanlig altså. I hvert fall ikke på fra høsten til og med våren

Anonymkode: 78ff1...c4f

Jeg har aldri barbert lårene.. Blir ikke hårene stivere når de kommer ut igjen, slik som på leggene? Da hadde jeg dauet! 

Anonymkode: b7ecd...ec6

• Liker 1
Skrevet

Fortell henne det du, så avgjør hun om hun gidder bruke tid på en overfladisk mann som deg.

Anonymkode: 5872c...11c

• Liker 3
Skrevet

Herregud da, folkens! Noen (mange) liker ikke hårete damer og det må da være lov? Når noen klager over at en fyr var så hårete at de måtte bruke hekksaks for å finne pikken hans, var det greit. Men ikke dette! Det har jo med preferanser å gjøre. Greit, jeg orker da ikke å rake bort alt som er når jeg er singel og ikke skal på date, men jeg tar da for faen en shining og shaving før jeg evt skal til sengs med noen nye!

• Liker 2
Skrevet
TinaChristina skrev (25 minutter siden):

Herregud da, folkens! Noen (mange) liker ikke hårete damer og det må da være lov? Når noen klager over at en fyr var så hårete at de måtte bruke hekksaks for å finne pikken hans, var det greit. Men ikke dette! Det har jo med preferanser å gjøre. Greit, jeg orker da ikke å rake bort alt som er når jeg er singel og ikke skal på date, men jeg tar da for faen en shining og shaving før jeg evt skal til sengs med noen nye!

Ingen som kan bestemme hva andre folk skal like, men man trenger ikke å kommentere kropp, nei. Det er hans problem, Ikke hennes. Da kan han finne på en høflig avvisning også kan de gå hver til sitt. 

Det er jo helt greit at du foretrekker å være uten hår, men andre tenker annerledes. Jeg shaver legger og armer, men helt ærlig så er det vell mest fordi jeg føler at det er et krav fra samfunnet, jeg hadde ikke begynt å barbere lår eller andre steder på kroppen. Jeg er ikke spesielt glad i kroppshår, men hvor mange menn gjør det for oss damer? Men vi er ekle med hår mens de skal bare være sånn å det får vi finne oss i.  Hår er naturlig så jeg sier ikke nødvendigvis at jeg hverken ønsker eller forventer at mannfolka skal barbere seg, men alt i alt så synes jeg ikke kroppshår er noe lekrere på menn enn det er på kvinner, med unntak av skjegg, men det er nå sånn vi er skapt og det minste man kan gjøre er iallefall å trå litt forsiktig å holde slike ting for seg selv

• Liker 4
Skrevet
TinaChristina skrev (33 minutter siden):

MEN HERREGUD DA! Da får folk være tydelig på at de kun liker hårfrie kvinner, før de hopper til sengs! 

Anonymkode: 08665...e5e

• Liker 9
Skrevet

Jeg sier ifra før det blir aktuelt med sex at jeg ikke barberer underlivet. Barberer legger, under armene, bikinilinjen. Men ikke selve underlivet. Det gir meg masse plager og jeg trives best med hår. Liker hårete menn

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.10.2021 den 21.54):

Jeg overdrev kanskje litt, men det skal ikke være hår på lårene hos en dame. Det bare går ikke for meg.

Anonymkode: ca6cb...87e

Du ønsker altså et barn? 

Anonymkode: 55a3d...2e6

• Liker 6
Skrevet
TinaChristina skrev (1 time siden):

Om det er så viktig for han at kvinnen er hårløs, så burde han si dette ganske tidlig, helst på første date. Trådstarter legger frem dette som om det er noe galt med kvinnen, og legger ansvaret for sine preferanser over på henne. Det er tåpelig.

Anonymkode: 0c44e...10b

• Liker 10
Skrevet
Anonymburker skrev (På 17.10.2021 den 14.01):

Som om kvinner liker glatte menn..

Jo faktisk finnens mange kvinner som liker barberte menn uten hår

Anonymkode: 73642...8bf

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg er jente og jeg kjenner kun ei jente som barberer lårene. Kun ei faktisk. Jeg har barbert lårene en eneste gang, og aldri mer. Hva er vitsen? Hårene på låret er stort sett som på armene. Korte, lyse og tynne. Syns nesten ikke. 

Anonymkode: b19f0...121

Der tar du feil, mange kvinner for mørke hår på lårene og barbarer dem bort. Slikt er individuelt fra kvinne til kvinne

Anonymkode: 73642...8bf

• Liker 6
Skrevet

Vet ikke hvor gammel du er, men jeg begynte å tenne mer på damer med hår etterhvert som jeg ble eldre. Viktigste er at hun er komfortabel. Så er det frisk variasjon når hun vokser eller er nybarbert.

Anonymkode: 6dd52...cd5

• Liker 3
Skrevet (endret)

Hvis dere bare har møttes 2 ganger syntes jeg det er litt drøyt å bare si helt random... MEN, jeg er enig i at hvis denne "relasjonen" skal fortsette - så må dere jo prate om deres preferanser etc. 
Syntes det er rart at ei jente som drar på date ikke har shava seg, uavhengig om man skal ha sex eller ikke - dette er noe jeg gjør automatisk når jeg begynner å få hår. Syntes det er digg å være barbert på leggene osv 😄 

Hvis dere avtaler å møtes igjen, og dette leder til sex - så kan du si det før dere starter akten "jeg har lagt merke til at du ikke shaver deg, er det en spesifikk grunn til det? For jeg må bare unnskylde meg og si at jeg syntes det er litt turn-off"

Endret av Rosatoast
Skrevet
Pingvinen skrev (1 time siden):

Jeg sier ifra før det blir aktuelt med sex at jeg ikke barberer underlivet. Barberer legger, under armene, bikinilinjen. Men ikke selve underlivet. Det gir meg masse plager og jeg trives best med hår. Liker hårete menn

Hår nedentil er sexy. Digger det👍

• Liker 1
Skrevet

Jeg barberer lårene fordi jeg er litt mer hårete enn kvinner flest. Og nei, jeg har ingen sykdommer og har heller ikke PCOS. Det er ikke noe galt med en kvinne bare fordi hun har litt mer hår enn hva vi tenker er betegnet som normalt. Dere må huske at vi kvinner vokser opp til å tro at kvinner er hårløse i utgangspunktet, at vi skal være hårløse og at det er unormalt om man har hår på ryggen, magen, lårene og lignende. Ser også på noen av svarene i tråden her at dette er holdninger som sitter veldig godt i. 

Om dette er en så viktig preferanse for deg, trådstarter, så burde du tatt ansvar for det og lagt det frem ganske tidlig på daten, og da spesielt før dere har sex. Det handler ikke om å være overfladisk, men at du har en preferanse som er viktig for deg, og at det egentlig ikke er aktuelt å være med noen som ikke møter denne preferansen. Du gir et inntrykk her av at hennes kroppshår er et problem, noe det overhodet ikke er. Det er du som har en preferanse. Du burde velge en kvinne som tilfredsstiller disse preferansene. Og nei, du trenger ikke spørre "hey, ser du ut som en apekatt på beina?". Vær litt kreativ i fremgangsmetoden. 

Skrevet
Rosatoast skrev (2 timer siden):

Syntes det er rart at ei jente som drar på date ikke har shava seg, uavhengig om man skal ha sex eller ikke - dette er noe jeg gjør automatisk når jeg begynner å få hår. Syntes det er digg å være barbert på leggene osv 😄 

Hvor ofte, sånn gjennomsnittlig, vil du si at det er?

Når jeg barberer meg om morgenen er jeg piggete om kvelden, så måtte hatt tid til en times dusj før date. Nå er ikke det et tema da, heldigvis.

Anonymkode: 2fd39...940

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor ofte, sånn gjennomsnittlig, vil du si at det er?

Når jeg barberer meg om morgenen er jeg piggete om kvelden, så måtte hatt tid til en times dusj før date. Nå er ikke det et tema da, heldigvis.

Anonymkode: 2fd39...940

Jeg trenger bare å shave èn gang i uka :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...