Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.10.2021 den 12.10):

Må først og fremst si at jeg er ikke en av disse elskerinnene, og ville aldri nedverdiget meg selv ved å være med en opptatt mann.

Men tenker at dere som har menn som er utro snart må slutte å bebreide den kvinnen mannen er utro med og tenke at hadde det ikke vært for disse kvinnene så hadde ikke mannen vært utro.

En mann som virkelig elsker kona si over alt på denne jord og respekterer og ønsker henne alt godt, ville aldri gått bak ryggen hennes på denne måten. Enten så elsker han ikke kona mye nok, eller så er han en drittsekk og egoist og har behov for bekreftelser, eller han har faktisk blitt forelsket i den andre dama, eller han liker rett og slett bare og både ha i pose og sekk.

Ser flere her inne mener at hvis kvinnen han er utro med hadde sagt nei, så hadde han ikke fått muligheten. Men jo, det hadde han. Utro menn lyver for kona si, så hva får deg til å tro at han ikke lyver til andre om at han er singel? I motsatt fall så manipulerer han og sier at han snart skal gjøre det slutt eller skille seg, og det er ikke måte på hvor vanskelig han har det i forholdet og hvor fæl kona er.

Kom dere bort og finn dere en mann som verdsetter kun deg og ikke ville gjøre noe for å såre deg, de finnes faktisk. Har selv vært samboer med barnefar som gikk bak ryggen min, hadde kontakt med andre damer og ikke respekterte meg, men det er han som var en drittsekk. Jeg fortjener så mye bedre, og det gjør dere andre som har bedragere til menn også.

Anonymkode: 1a68e...aca

Dette innlegget får meg til å tenke at du er ganske ung. Man kan fint være utro selv om man elsker noen og ikke vil gå fra den personen. Sex og kjærlighet hører ikke alltid sammen, selv om det etter min mening burde det.

Anonymkode: c046d...656

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hos meg har jeg eksempel på at hun vet at han har en på si. Men de holder sammen for det. 

Anonymkode: 36ffa...08d

Hvis hun vet, kan det hende at hun også har samtykket? Vet at noen faktisk har åpne forhold når det gjelder sexen, men lever sammen fordi de elsker hverandre. Jeg forstår det ikke selv, men vi er jo forskjellige.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.10.2021 den 21.51):

Samboeren min har vært utro ved noen anledninger. Alltid med kollegaer i festlige lag. 

Vi har små barn. Så jeg har valget mellom å være alene med barna, vanskeligheter med turnusjobbing og lite sosialt liv. Eller godta at det skjer og ha det bekvemmelig med å dele på ansvaret for barna. 

Ærlig talt. Jeg velger såklart det siste. 

Anonymkode: 2470d...222

Jeg hadde gått ifra samboer og rasert han mentalt! 

Anonymkode: ae0a0...fc4

• Liker 1
Skrevet

Hadde min samboer vært utro hadde jeg tatt ifra han verdigheten, selvrespekten og alt vi to hadde bygd opp sammen. Jeg hadde nok prøvd å ta ifra han både huset og bilen også😅 Men barna hadde jeg gledelig delt da han er flink med de. 

Jeg hadde nok fått en del psykopatiske trekk tror jeg😅

• Liker 1
Skrevet
Bamseklemmer skrev (21 timer siden):

Så du mener å ta seg en runk løser problemet? Hoved problemet ligger i at kåtskapen blir for høy, og fristelsen blir for stor at han driter i all fornuft. Så jo, det er mannens feil at han tar det valget å være utro, men synes du ikke mannen du elsker trenger hjelp? Kåtheten/utroskapen hans kan komme av sexavhengighet også uten at du vet det, eller av mange andre årsaker.

Jeg skal ikke påstå at verken han er det, eller at du ikke vet det... så ikke ta det personlig det jeg skriver. Men som regel er det årsaker til at utroskapen skjer.

• Dårlig kommunikasjon
  • Stoler blindt 100% på at forholdet er bra
  • Sexavhengighet
  • Fristelser og mangelfull fornuft
  • Tidligere vært utro
  • Gjør det kun for å såre og være drittsekk
  • Bruker det som en mulighet for å slå opp med partneren

Osv, det finnes sikker mange flere årsaker.. jeg prøver bare å forstå hvorfor utroskapen skjer, for jeg har selv blitt bedratt. I mitt tilfelle var jeg for dårlig å pleie kjærligheten, så jeg tar den på min egen kappe og er medskyldig🙄

Du medvirket til at forholdet ikke fungerte, men ikke til utroskap. Det var ene og alene hennes valg å velge strategien å gå bak din rygg fremfor å si til deg at dette går ikke mer, jeg avslutter forholdet. 

Anonymkode: 4146d...229

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvis hun vet, kan det hende at hun også har samtykket? Vet at noen faktisk har åpne forhold når det gjelder sexen, men lever sammen fordi de elsker hverandre. Jeg forstår det ikke selv, men vi er jo forskjellige.

Mange vil vel ikke innrømme at de i sånne tilfeller fortsetter å leve av økonomiske eller praktiske bekvemmelighetsgrunner. At det å leve sånn er forenlig med å «elske hverandre» (i uttrykkets vanlige betydning), har jeg ingen tro på. Det er noe de velger si utad. 

Anonymkode: 1f212...cd6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du medvirket til at forholdet ikke fungerte, men ikke til utroskap. Det var ene og alene hennes valg å velge strategien å gå bak din rygg fremfor å si til deg at dette går ikke mer, jeg avslutter forholdet. 

Og på samme måte var det ene og alene hans ansvar å velge strategien om å ikke pleie forholdet, fremfor å si til henne at dette går ikke mer, jeg avslutter forholdet.

Forstår at det er veeeldig fristende for mange å utpeke én synd som de selv aldri ville begått, og så si at denne synden er myyye verre enn alle andre synder, slik at de på denne måten kan toe sine hender som Pontius Pilatus.

Men det stemmer ikke.

Det å la være å pleie forholdet kan faktisk oppleves som mer traumatisk enn det å være utro.

Det er jo den samme gaslightingen.

Den samme opplevelsen av at noe ikke stemmer.

Den samme opplevelsen av at partneren setter opp en maske om at alt er greit og at hvis du ikke opplever det slik er det du som har problemet.

Det å ikke pleie forholdet, er en synd på lik linje med å være utro.

Det er noe man bør unngå å gjøre, av respekt for de man en gang elsket.

Det er sterkt skadelig.

• Liker 1
Skrevet
~ m a u d e ~ skrev (7 minutter siden):

Hva er du konkret mener med «å ikke pleie forholdet», og som moralsk kan sammenlignes med gaslighting og utroskap?

• Liker 2
Skrevet

Ja, dette tror jeg du har rett i. Mange forhold går fullstendig på tomgang, og det som måtte ha eksistert av følelser, er for lengst sluknet. Når sånne relasjoner holdes gående, er det som regel av hensyn til barn og/eller av økonomiske eller praktiske grunner. Selve «forholdet» er bare et kjærlighetstomt bo- og arbeidsfellesskap, og kona kunne ikke brydd seg mindre om mannen er «utro».

Helt enig! Men hvorfor i all verden holder par det gående i åresvis og har sex på si? I en liten overgangsperiode skjønner jeg. Men hvorfor i mange år? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ja årsakene til utroskap er mange. 

Synes uansett ikke du skal ta det på din egen kappe å føle deg medskyldig. Prøvde din partner å snakke med deg om at du var for dårlig til å pleie kjærligheten? Hvis hun ikke gjorde det så var det galt, og hvis hun gjorde det og det allikevel ikke hjalp og var så misfornøyd, så hadde hun sitt frie valg til å forlate forholdet før hun valgte å bedra.

Anonymkode: 1a68e...aca

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg slår dere sammen...

Litt for sent nå siden dette skjedde i ung alder, men det har gitt meg forståelse... Ung, nyforelsket, planla og bygge hus, finansen var iorden, diskuterte babynavn og alt var helt rosenrødt. Hun  falt i fristelsen i beruset tilstand, men også beruset av nyskjerrighet, kåthet, ung og uerfaren. Hun trodde ikke det skulle bli sånn at jeg oppdaget det. Min kompis sa,så og hørte hva som skjedde. Hun blånektet selvfølgelig, for hun skjønte jeg kom til å bli sint. Så tok jeg turen på trappa til elskeren, og truet frem sannheten. Han innrømmet alt... Takk sa jeg og dro hjem, hun blånektet fortsatt og hadde ingen svar... Bruddet kom jo som ingen overraskelse, jeg tok det så jævla tungt at jeg begynte å drikke, og drakk bort både jobb og de 500 tusene som vi skulle bygge hus for. Konstant drikking i to år holdt på å ende livet mitt.. Heldigvis var det en engel av et kvinne som så hvordan jeg hadde blitt. Hun satte toppa på brennvinsflaska og lærte meg positiv tenking...

I ettertid har jeg flere ganger tenkt, at det var sikkert ikke så greit for min unge kvinne å forstå hva utroskap innebærer. Meningen hennes var nok ikke å ha sex heller, det bare ble sånn av fristelser og i beruset tilstand. Det var bare så faans jævlig at dette skulle ramme og skille oss. Livet tok en vending, uansett har jeg det bra idag, og vet ikke om det har blitt så mye bedre. En ting er jeg iallefall sikker på, det er begges ansvar å vedlikeholde kjærligheten så ikke utroskap skjer.

De andre kan ha sine meninger om utroskap, men det avhenger jo også av hvilken årsak... Er dere ikke enig?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Hadde min samboer vært utro hadde jeg tatt ifra han verdigheten, selvrespekten og alt vi to hadde bygd opp sammen. Jeg hadde nok prøvd å ta ifra han både huset og bilen også😅 Men barna hadde jeg gledelig delt da han er flink med de. 

Jeg hadde nok fått en del psykopatiske trekk tror jeg😅

Kan bekrefte at man kan få en del ikke så sjarmerende trekk av å bli utsatt for utroskap. 😬 Jeg har blitt utsatt for utroskap i begge mine lange forhold, og kommer aldri til å stole på en mann igjen. Men litt bruk og kast har jeg ingen betenkeligheter ved, null dårlig samvittighet der.

Sånn var jeg ikke før, ikke etter jeg ble bedratt første gang heller, men etter andre gang? Å være i et forhold er ikke verdt det. Ikke litt engang.

Anonymkode: 1f473...f06

• Liker 5
Skrevet

Å diskutere utroskap med kvinner er å stikke hånden inn i et vepsebol. Vi får høre at menn tenker med kuken, kvinner skal gjøre unna alt husarbeid og deretter stille opp i lakk og lær osv. Det finnes 1000 varianter av samliv og utfall, diskusjonen må bli ganske generell. Her er en del momenter uten filter, som kan gi noen hint om hvorfor utroskap oppstår i forhold, først og fremst mannens utroskap, og utroskap handler vel mest om sex så derfor:

mannen tenker IKKE med kuken, han tenker på fitte, først og fremst sin partners F.

hvor ofte hører du om kvinner som kjøper vågalt sexy undertøy til sin mann?

hvor ofte har du hørt om kvinner som har gått gjennom ild og vann for å sjekke opp en mann?

hvor ofte gjør menn utrolige stunts for å oppnå en gunst hos en kvinne?

hvor ofte legger kvinner til en mann på sosiale medier vs det motsatte?

hvordan takler en kvinne i forhold flørt og smiger, sammenlignet med en mann i forhold?

hvor kåt er en kvinne som akkurat er ferdig med å vaske gulvet, sammenlignet med ei som nettopp har lakkert neglene?

hvor kåt er mannen på en kvinne som nettopp har vasket gulvet, sammenlignet med ei som nettopp har lakkert neglene?

hvordan føles det å bli avvist når du har bygget opp en lyst gjennom hele dagen, kanskje flere dager?

hvor ofte hører du om at kvinnen er den eneste som får orgasme når de har sex?

hvor ofte onanerer kvinnen sammenlignet med mannen?

hva gjør deg stolt av din partner, og hva tror du gjør den andre stolt?

hva er du selv stolt av?

hvor sexy føler du deg etter noen år med samme partner?

hvor ofte har du den siste uken gått inn for å gjøre deg attraktiv for din partner?

hvorfor var forholdet så annerledes i begynnelsen, hva har kommet til, og hva mangler?

hva har du gjort for at din partner skal bli glad i den siste tiden? fikk du den responsen du ventet?

kommer sex alltid først etter at alt annet er unnagjort?

vet partner at rekkefølgen er slik du ønsker den skal være, er dere enige om rekkefølgen?

føler du deg helt sikker på hva din partner tenker om deg?

har du god oversikt over hva som er viktigst i samlivet for din partner?

er dere enige?

hvilken innflytelse har du på din partner, hvordan kan du bruke denne for å påvirke partneren?

har dere snakket om noen av disse tingene over?

Anonymkode: 59507...667

Skrevet

Jeg tror det er naturlig å legge mye av skylden på den andre i starten. Det kjennes tryggere og det blir på en måte å distansere seg fra selve problemet. Man trenger en forklaring og det å skylde på en ukjent er lettere enn mot en man elsker og deler et liv med.  Når man kommer til seg selv igjen etter sjokket, rettes nok sinnet mot partner. Det er helt klart at han/hun har ansvaret ovenfor sin partner. Det finnes ingen unnskyldning for utroskap. Ja, partneren din er kanskje et troll, men det er fortsatt ikke en unnskyldning. Man rydder opp der man er, og så går man. Når man utsetter noen for utroskap så tar man også et valg fra en partner. Den bedratt får aldri en sjanse til å gjøre noe bedre. Man blir den som bedratt, den som ikke er bra nok, den som blir valgt bort. Det er vondt å innse at noen man elsker deler deres intimitet med en annen. 

Det er ikke den andre som tråkker rundt i følelsene til den bedratt, det er den som er utro som gjør  

De som er utro har sikkert laget seg mange grunner og er et offer for egne handlinger. Og dette kjøper man jo  for sannheten om en du elsker er, er vondt og vanskelig å ta innover seg. 

Forhåpentlig våkner man og sier "funker you" og går videre og aldri snur seg  

Anonymkode: 619b0...c5e

• Liker 3
Skrevet

Fuck, ikke funker 😄

Anonymkode: 619b0...c5e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.10.2021 den 21.51):

Samboeren min har vært utro ved noen anledninger. Alltid med kollegaer i festlige lag. 

Vi har små barn. Så jeg har valget mellom å være alene med barna, vanskeligheter med turnusjobbing og lite sosialt liv. Eller godta at det skjer og ha det bekvemmelig med å dele på ansvaret for barna. 

Ærlig talt. Jeg velger såklart det siste. 

Anonymkode: 2470d...222

Hvorfor? Ville han godtatt det samme av deg, eller er det et privilegie mannen din får ha mot at han gir deg et komfortabelt liv? Det skulle jammen inneholdt fine ferier, kul bil og dyre vesker for at det skulle være ok å bli værende kjenner jeg.

Anonymkode: dca87...9db

Skrevet

Helt enig! Men hvorfor i all verden holder par det gående i åresvis og har sex på si? I en liten overgangsperiode skjønner jeg. Men hvorfor i mange år? 

Ja, det er ikke lett å si. Inngrodde vaner,depressiv  tiltaksløshet, sviktende sevtillit/frykt for å kaste seg ut i noe nytt?

• Liker 1
Skrevet
~ m a u d e ~ skrev (3 timer siden):

Og på samme måte var det ene og alene hans ansvar å velge strategien om å ikke pleie forholdet, fremfor å si til henne at dette går ikke mer, jeg avslutter forholdet.

Forstår at det er veeeldig fristende for mange å utpeke én synd som de selv aldri ville begått, og så si at denne synden er myyye verre enn alle andre synder, slik at de på denne måten kan toe sine hender som Pontius Pilatus.

Men det stemmer ikke.

Det å la være å pleie forholdet kan faktisk oppleves som mer traumatisk enn det å være utro.

Det er jo den samme gaslightingen.

Den samme opplevelsen av at noe ikke stemmer.

Den samme opplevelsen av at partneren setter opp en maske om at alt er greit og at hvis du ikke opplever det slik er det du som har problemet.

Det er noe man bør unngå å gjøre, av respekt for de man en gang elsket.

Det er sterkt skadelig.

Meg du siterte:

Det uthevede: helt korrekt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Meg du siterte:

Det uthevede: helt korrekt. 

Eller, dvs det fordrer jo at du selv ikke er fornøyd. Er man ikke fornøyd bør man gå, hvis forsøkte endringer ikke har gitt resultater. 

Skrevet
Bamseklemmer skrev (3 timer siden):

Jeg slår dere sammen...

Litt for sent nå siden dette skjedde i ung alder, men det har gitt meg forståelse... Ung, nyforelsket, planla og bygge hus, finansen var iorden, diskuterte babynavn og alt var helt rosenrødt. Hun  falt i fristelsen i beruset tilstand, men også beruset av nyskjerrighet, kåthet, ung og uerfaren. Hun trodde ikke det skulle bli sånn at jeg oppdaget det. Min kompis sa,så og hørte hva som skjedde. Hun blånektet selvfølgelig, for hun skjønte jeg kom til å bli sint. Så tok jeg turen på trappa til elskeren, og truet frem sannheten. Han innrømmet alt... Takk sa jeg og dro hjem, hun blånektet fortsatt og hadde ingen svar... Bruddet kom jo som ingen overraskelse, jeg tok det så jævla tungt at jeg begynte å drikke, og drakk bort både jobb og de 500 tusene som vi skulle bygge hus for. Konstant drikking i to år holdt på å ende livet mitt.. Heldigvis var det en engel av et kvinne som så hvordan jeg hadde blitt. Hun satte toppa på brennvinsflaska og lærte meg positiv tenking...

I ettertid har jeg flere ganger tenkt, at det var sikkert ikke så greit for min unge kvinne å forstå hva utroskap innebærer. Meningen hennes var nok ikke å ha sex heller, det bare ble sånn av fristelser og i beruset tilstand. Det var bare så faans jævlig at dette skulle ramme og skille oss. Livet tok en vending, uansett har jeg det bra idag, og vet ikke om det har blitt så mye bedre. En ting er jeg iallefall sikker på, det er begges ansvar å vedlikeholde kjærligheten så ikke utroskap skjer.

De andre kan ha sine meninger om utroskap, men det avhenger jo også av hvilken årsak... Er dere ikke enig?

Ser ikke helt hvor det manglende vedlikeholdet var her, ser hun var styrt av impulser og manglende forståelse grunnet blant annet ung alder. Uansett årsak, det er godt å høre du har det bedre i dag. Vedr hvem sitt ansvar utroskap er, der blir vi ikke enige. Ens egne handlinger er en selv ansvarlig for, mener jeg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.10.2021 den 16.02):

I mange år har jeg jobbet sammen med en mann som er filmstjerne-pen. Han er virkelig både kjekk, vakker, har en flott kropp!

Men han har alltid vært fullstendig avskrudd for flørt, sjarm osv fra de mange kvinnene han har jobbet sammen med. Han har i alle år vært gift med en kvinne med et helt vanlig utseende, langt mindre pen enn han. Det virker som de to har det veldig bra sammen, for han er rett og slett ikke åpen for flørt med noen.

Sånn kan det også være! Det finnes bra menn, og han er en av de!!

Anonymkode: e7075...507

Morsom prinsessedrøm som mange sier Amen til. Det er mye opp til deg selv å gjøre mannen slik. Det er ikke en medfødt egenskap.

Anonymkode: 59507...667

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...