Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte. 

Tror enkelte her virkelig at kvinnen i relasjonen alltid er snill, grei, ydmyk, pliktoppfyllende og mor til hans barn. Elsker ham så meget, og stiller hele sitt liv til hans disposisjon. Og at det er hans egen idiot og mangel på respekt som gjør at han er utro? 

I antall relasjoner hvor partner blir behandlet dårlig har jeg utelukkende en erfaring om at det er kvinnen som behandler mannen dårlig. I relasjoner hvor mannen er utro blir han i alle tilfeller jeg kjenner til ikke spesielt kjærtegnet hjemme, og det er gjerne en litt sur og bitter dame som sitter der og har tatt fra han livsgnisten. Ikke at det unnskylder noe. I relasjoner hvor kvinnen er den som er utro blir også mannen behandlet dårlig på hjemmebane. 

Så har dere vel noe anekdotiske eksempler på at «nei, jeg elsker jo min mann men han tenker bare med tissen», men da synes jeg du skal tenke over saken en gang til med objektive øyne. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig mange tror at de ikke blir bedratt av partneren sin.

De skulle bare visst...

Anonymkode: 8f3cc...e46

• Liker 4
Skrevet
Tenkmedhodet skrev (1 time siden):

Tror enkelte her virkelig at kvinnen i relasjonen alltid er snill, grei, ydmyk, pliktoppfyllende og mor til hans barn. Elsker ham så meget, og stiller hele sitt liv til hans disposisjon. Og at det er hans egen idiot og mangel på respekt som gjør at han er utro? 

I antall relasjoner hvor partner blir behandlet dårlig har jeg utelukkende en erfaring om at det er kvinnen som behandler mannen dårlig. I relasjoner hvor mannen er utro blir han i alle tilfeller jeg kjenner til ikke spesielt kjærtegnet hjemme, og det er gjerne en litt sur og bitter dame som sitter der og har tatt fra han livsgnisten. Ikke at det unnskylder noe. I relasjoner hvor kvinnen er den som er utro blir også mannen behandlet dårlig på hjemmebane. 

Så har dere vel noe anekdotiske eksempler på at «nei, jeg elsker jo min mann men han tenker bare med tissen», men da synes jeg du skal tenke over saken en gang til med objektive øyne. 

Hvorfor går han ikke fra henne FØR han har seg med andre da? Vi i mitt forhold hadde det ikke bra. Vi skulle jobbe med forholdet. Vi hadde trossalt 2 barn. Lite visste jeg at "jobbe med forholdet" betydde å ta av seg ringen og late som han var singel på byn...? Da ville jeg heller hatt skilsmisse tidligere! Det blir ikke noe oppriktig jobbing med forholdet når man er utro. Han påsto jeg var sur. Men han brølte meg i ansiktet. Bidro null hjemme. Presset meg til sex, og var nedlatende. Ikke akkurat noe å smile av.

Anonymkode: fd07c...f81

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dette.

Jeg vet ikke om de som tror man mener at alt er elskerinnens feil misforstår med vilje, eller bare er litt "enkle". Det er selvsagt to skyldige i utroskapen, og selv om den som er gift har et ekstra ansvar, så viser det utrolig dårlig stil og karakter å innlate seg med en opptatt person.

Anonymkode: fb6c5...023

Hvordan du/dere har klart å snu dette til at jeg skulle fram til at noen mener at alt er elskerinnen sin feil, det forstår jeg ikke.

Skal fram til at mange som opplever utroskap bebreider elskerinnen nesten i større grad enn mannen. De snakker om elskerinnen som en som "frister" mannen, og hadde det ikke vært for slike kvinner så hadde ikke mannen deres vært utro. Og de som tenker slik må snart våkne opp å se det som det er. En mann som er utro er ofte frampå og lyver for å få det han ønsker, dessverre. Ts

Anonymkode: 1a68e...aca

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan du/dere har klart å snu dette til at jeg skulle fram til at noen mener at alt er elskerinnen sin feil, det forstår jeg ikke.

Skal fram til at mange som opplever utroskap bebreider elskerinnen nesten i større grad enn mannen. De snakker om elskerinnen som en som "frister" mannen, og hadde det ikke vært for slike kvinner så hadde ikke mannen deres vært utro. Og de som tenker slik må snart våkne opp å se det som det er. En mann som er utro er ofte frampå og lyver for å få det han ønsker, dessverre. Ts

Enig! Det er «fristelsen» sin feil, ikke mannen som lar seg friste…🤣

Anonymkode: 36ffa...08d

• Liker 1
Skrevet
Bamseklemmer skrev (9 timer siden):

Jeg tror at utroskap er årsaken til manglende seksuell tilfredstillelse i hjemmet, og av stor forskjeller på sexlysten. Jeg har vanskeligheter med å tro, at de bare gjør det for spenningen eller på jævel. Det er ikke moral, kjærlighet eller fornuften som overvinner, fordi den sexlysten vil alltid være større. De fleste har sikkert kjent at når kåtheten er på det høyeste, forsvinner mye av fornuften? Så alle er egentlig avhengig at fornuften overvinner. Fornuften blir også vanskeligere å holde, når det er noen som frister i tillegg.

Så alle kan jo spørre seg selv hvor fornuftig er din partner? Og blir partneren din tilstrekkelig tilfredstilt nok til å ikke være utro? Ansvaret ligger hos begge parter, så fremt du ikke har truffet en notorisk utro partner.

Det er kun én som er ansvarlig for at utroskap skjer, og det er den som er utro selv. Det som mangler i forholdet er derimot begges ansvar å prøve og få bedre.

Om fornuften forsvinner så til de grader under kåthet at man ikke klarer å styre seg, så får man gå og ta seg en runk og heller tenke litt etterpå. Eller lære seg selvkontroll i større grad. 

• Liker 7
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det er kun én som er ansvarlig for at utroskap skjer, og det er den som er utro selv. Det som mangler i forholdet er derimot begges ansvar å prøve og få bedre.

Om fornuften forsvinner så til de grader under kåthet at man ikke klarer å styre seg, så får man gå og ta seg en runk og heller tenke litt etterpå. Eller lære seg selvkontroll i større grad. 

Det er akkurat slik du tenker at det blir utroskap... Det er jo kun din egen feil at du ikke hjelper til.

Endret av Bamseklemmer
Skrevet
Bamseklemmer skrev (42 minutter siden):

Det er akkurat slik du tenker at det blir utroskap... Det er jo kun din egen feil at du ikke hjelper til.

Tror ikke du leste hva jeg skrev.

• Liker 3
Skrevet
Tenkmedhodet skrev (4 timer siden):

Mannen kan ikke gå fra denne kvinnen?  De med selvrespekt i behold skiller seg fra denne kvinnen og deretter finner seg en ny dame.

Anonymkode: 8affc...46c

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Tror ikke du leste hva jeg skrev.

Så du mener å ta seg en runk løser problemet? Hoved problemet ligger i at kåtskapen blir for høy, og fristelsen blir for stor at han driter i all fornuft. Så jo, det er mannens feil at han tar det valget å være utro, men synes du ikke mannen du elsker trenger hjelp? Kåtheten/utroskapen hans kan komme av sexavhengighet også uten at du vet det, eller av mange andre årsaker.

Jeg skal ikke påstå at verken han er det, eller at du ikke vet det... så ikke ta det personlig det jeg skriver. Men som regel er det årsaker til at utroskapen skjer.

• Dårlig kommunikasjon
  • Stoler blindt 100% på at forholdet er bra
  • Sexavhengighet
  • Fristelser og mangelfull fornuft
  • Tidligere vært utro
  • Gjør det kun for å såre og være drittsekk
  • Bruker det som en mulighet for å slå opp med partneren

Osv, det finnes sikker mange flere årsaker.. jeg prøver bare å forstå hvorfor utroskapen skjer, for jeg har selv blitt bedratt. I mitt tilfelle var jeg for dårlig å pleie kjærligheten, så jeg tar den på min egen kappe og er medskyldig🙄

Skrevet
Bamseklemmer skrev (6 timer siden):

Så du mener å ta seg en runk løser problemet? Hoved problemet ligger i at kåtskapen blir for høy, og fristelsen blir for stor at han driter i all fornuft. Så jo, det er mannens feil at han tar det valget å være utro, men synes du ikke mannen du elsker trenger hjelp? Kåtheten/utroskapen hans kan komme av sexavhengighet også uten at du vet det, eller av mange andre årsaker.

Jeg skal ikke påstå at verken han er det, eller at du ikke vet det... så ikke ta det personlig det jeg skriver. Men som regel er det årsaker til at utroskapen skjer.

• Dårlig kommunikasjon
  • Stoler blindt 100% på at forholdet er bra
  • Sexavhengighet
  • Fristelser og mangelfull fornuft
  • Tidligere vært utro
  • Gjør det kun for å såre og være drittsekk
  • Bruker det som en mulighet for å slå opp med partneren

Osv, det finnes sikker mange flere årsaker.. jeg prøver bare å forstå hvorfor utroskapen skjer, for jeg har selv blitt bedratt. I mitt tilfelle var jeg for dårlig å pleie kjærligheten, så jeg tar den på min egen kappe og er medskyldig🙄

Ja årsakene til utroskap er mange. 

Synes uansett ikke du skal ta det på din egen kappe å føle deg medskyldig. Prøvde din partner å snakke med deg om at du var for dårlig til å pleie kjærligheten? Hvis hun ikke gjorde det så var det galt, og hvis hun gjorde det og det allikevel ikke hjalp og var så misfornøyd, så hadde hun sitt frie valg til å forlate forholdet før hun valgte å bedra.

• Liker 3
Skrevet

Ryddet for brukerdebatt, brukerangrep og avsporinger. 

Moonshine, mod

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.10.2021 den 9.12):

De som velger å tilgi den utro mannen sin. Jeg tror det må være lettere hvis de lager seg en forestilling om at han var et uskyldig offer oppi det hele, som ble forført av elskerinnen, og at hun ikke ga seg før han gav etter. I utgangspunktet ville han ikke. For han var jo en god og trofast mann med god moral. Men så kom denne fæle umoralske kvinnen og forvandlet han til en utro mann mot hans vilje 🙄 Men nå er han tilgitt, og siden det trossalt er elskerinnen sin feil egentlig, så går nok dette bra med litt overvåkning av telefon og diverse 😛

Anonymkode: fd07c...f81

Det tror jeg også.

Det er lettere å legge største del av skylden på elskerinnen enn på mannen. Eller på seg selv, utroskap kan også være et symptom på noe som er galt i ekteskapet.

Men om man ser på elskerinnen som en iherdig jeger som nedla mannen som et hjelpesløst bytte, så fritas mannen noe av skylden, han hadde liksom aldri vært utro uten hennes iherdighet, og nå har han lært sin lekse og vil ikke være det igjen.. Da er det lettere å stole på han fremover, enn om man visste at det var han som var initiativtaker og pådriver for det hele (som det ofte er, i min erfaring).

Man slipper da også å se innover på problemer i ekteskapet og eventuell egen rolle i det som ledet opp til utroskapen.

Det er bare å fjerne fristerinnen, så er alle problemer løst!

Anonymkode: 9992f...d1d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det tror jeg også.

Det er lettere å legge største del av skylden på elskerinnen enn på mannen. Eller på seg selv, utroskap kan også være et symptom på noe som er galt i ekteskapet.

Men om man ser på elskerinnen som en iherdig jeger som nedla mannen som et hjelpesløst bytte, så fritas mannen noe av skylden, han hadde liksom aldri vært utro uten hennes iherdighet, og nå har han lært sin lekse og vil ikke være det igjen.. Da er det lettere å stole på han fremover, enn om man visste at det var han som var initiativtaker og pådriver for det hele (som det ofte er, i min erfaring).

Man slipper da også å se innover på problemer i ekteskapet og eventuell egen rolle i det som ledet opp til utroskapen.

Det er bare å fjerne fristerinnen, så er alle problemer løst!

Anonymkode: 9992f...d1d

👏🏻

Gjest På druen
Skrevet

Mange damer driter i om mannen er utro. Mannen tror at dama ikke vet det, men der tar de feil. 

Skrevet
På druen skrev (Akkurat nå):

Mange damer driter i om mannen er utro. Mannen tror at dama ikke vet det, men der tar de feil. 

Hos meg har jeg eksempel på at hun vet at han har en på si. Men de holder sammen for det. 

Skrevet

Jeg og samboer har diskutert alt mulig rundt skilsmisse av diverse grunner. Han har fått KLAR beskjed om at hvis han noen gang faller for eller blir fristet av noen andre så hardt at han ikke føler han klarer å holde hendene av fatet, så må han bare gjøre det slutt. Det gjør vondt og hadde blitt venslig vanskelig men jeg tar det any day over å oppleve eller finne ut av utroskap. Jeg sliter med ganske dårlig selvbildet, noe jeg jobber meg og har blitt bedre over tiden, så hvis ha hadde gjort noe slikt mot meg hadde det ikke bare knust meg emosjonelt men jeg har nok måtte begynt helt på nytt med oppbygging av selvbildet osv. 

Hvis partner ikke gjør det fornøyd i senga, så gå?? Hvis det er Så viktig så finn en bedre match. Herregud. (da snakker jeg ikke om de tilfellene som skjer hvor ene partneren kanskje er voldelig el. og man ikke tørr å få men har noen på si) 

Anonymkode: 36909...095

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Han har fått KLAR beskjed om at hvis han noen gang faller for eller blir fristet av noen andre så hardt at han ikke føler han klarer å holde hendene av fatet, så må han bare gjøre det slutt. Det gjør vondt og hadde blitt venslig vanskelig men jeg tar det any day over å oppleve eller finne ut av utroskap. Jeg sliter med ganske dårlig selvbildet, noe jeg jobber meg og har blitt bedre over tiden, så hvis ha hadde gjort noe slikt mot meg hadde det ikke bare knust meg emosjonelt men jeg har nok måtte begynt helt på nytt med oppbygging av selvbildet osv. 

Anonymkode: 36909...095

Jeg kjenner jeg blir så sint av å lese at dere som har denne innstillingen til dere selv, inngår i forhold, før dere har fikset dere selv.

Hvor mange historier leser man ikke om kvinner som først forteller om den såre historien om hvor svake og sårbare og skrøpelige de er, den såre historien om eksen som var utro, voldelig, eller den gangen de ble utsatt for overgrep, og det er så synd på de, og andre må ta hensyn til de, stakkars stakkars stakkars...

...bare for så å oppleve at den nye kjæresten gjør nøyaktig det samme som eksen gjorde.

Hun opplevde utroskap med eksen, fortalte det til den nye kjæresten, og så gjorde den nye kjæresten det samme.

Hun opplevde svik og bedrag med eksen, fortalte det til den nye kjæresten, og så gjorde den nye kjæresten det samme. 

Hun opplevde manipulasjon og vold med eksen, fortalte det til den nye kjæresten, og så gjorde den nye kjæresten det samme.

Og så videre og så videre og så videre.

Det er på tide at dere ser hvor kontraproduktivt dette er.

Starter forholdet med at man er et offer, så ender det med at man er et offer.

Det blir litt som det de sier om utroskap;

Starter forholdet med utroskap, så ender det med utroskap. 

Skrevet
På druen skrev (53 minutter siden):

Ja, dette tror jeg du har rett i. Mange forhold går fullstendig på tomgang, og det som måtte ha eksistert av følelser, er for lengst sluknet. Når sånne relasjoner holdes gående, er det som regel av hensyn til barn og/eller av økonomiske eller praktiske grunner. Selve «forholdet» er bare et kjærlighetstomt bo- og arbeidsfellesskap, og kona kunne ikke brydd seg mindre om mannen er «utro».

Anonymkode: 1f212...cd6

• Liker 2
Gjest På druen
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, dette tror jeg du har rett i. Mange forhold går fullstendig på tomgang, og det som måtte ha eksistert av følelser, er for lengst sluknet. Når sånne relasjoner holdes gående, er det som regel av hensyn til barn og/eller av økonomiske eller praktiske grunner. Selve «forholdet» er bare et kjærlighetstomt bo- og arbeidsfellesskap, og kona kunne ikke brydd seg mindre om mannen er «utro».

Anonymkode: 1f212...cd6

Ja, enten er forholdet egentlig over for lengst. Eller så er hun sammen med han fordi hun opplever det som mer praktisk enn å være alene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...