Gå til innhold

Har din bufferkonto økt under pandemien ?


Acer

Anbefalte innlegg

Økonomien vær har vært ganske uendret, så ja, bufferkontoen har økt (sparer hver måned, og har ikke måttet bruke av den).

Vi har og kjøpt ny bil, så noe av det ekstra vi sparte på å være hjemme gikk med dit.

Anonymkode: bbc82...870

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er blant de heldige som beholdt to fulle inntekter, og fikk redusert forbruket da alt var stengt og forbudt i så lang tid (bor i Oslo). Vi kjøpte hytte 🙊😅

Anonymkode: 82aa9...1b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som renholder. Og dette er en av de få gangene renholdere har kommet godt ut, tror jeg. Jeg har vært sikret arbeid gjennom hele perioden, og aldri måtte bekymre meg for om jeg skulle miste jobben. Og i tillegg fått spart (for første gang) i fond mens det var billigst. Og mannen min har vært så heldig å få seg jobb for første gang på svært lenge. Gikk fra å ha rundt 5000 i sparepenger, som ble brukt opp ganske kjapt (så vi var helt på 0 en god stund) til nå å ha rundt 60 000, litt i buffer, litt i fond, og litt i regningskontoen. I tillegg til at mannen har sine egne sparepenger han bruker som buffer hvis det trengs.

Anonymkode: bf930...4f7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært arbeidsløs under pandemien. Har utrolig nok fått lagt til side litt hver mnd, tiltross for boliglån og studiegjeld. Men det har krevd mye! Har levd og lever ennå supernøkternt. Har lest mye sparetips. Vi gikk igjennom økonomien med lupe. Kuttet ut reiseforsikring, byttet mobilabonnement . Solgt mye på finn. Mannen min har lav inntekt og vi har heldigvis samme innstilling til økonomien. Spiser aldri ute lenger og drikker sjelden alkohol. Trenger vi noe kjøper vi det på Finn. Jeg kan fint leve slik når jeg vet at det er nødvendig, vi kan leve bedre senere. 

Tror det er mange som har spart endel på å ha hjemmekontor (bensin, bom) og det at restauranter og byliv har vært nede. 

Renteøkning er ingen overraskelse, renten har vært på historisk lavt nivå lenge. Det kommer ikke som julaften på kjerringa, 

Anonymkode: 3daa3...794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvemsomhelst skrev (På 16.10.2021 den 2.46):

Nei dessverre, da skjedde tannlege og annet på en gang. Jeg har aldri hatt så mye trøbbel med tennene før.  

Det har jeg lagt merke til rundt meg, utrolig mange som plutselig har fått mye trøbbel med tennene siste året! Kanskje mer snopspising på hjemmekontor og stress, aner ikke. Har bare observert det. 

Anonymkode: 3daa3...794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvemsomhelst
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det har jeg lagt merke til rundt meg, utrolig mange som plutselig har fått mye trøbbel med tennene siste året! Kanskje mer snopspising på hjemmekontor og stress, aner ikke. Har bare observert det. 

Anonymkode: 3daa3...794

Jeg spiser ikke søtt, men sikkert andre ting.  Jeg snoper av og til litt popcorn, men det er skummelt for tennene. Jeg mistenker at det kan ha noe ett eller annet med medisiner og diverse å gjøre. Jeg må høre om tannlegen kan hjelpe med å undersøke det, slik at jeg kan søke om å få dekket noe.  Virkelig sykt at ikke tenner er en del av kroppen, og kan gå inn i egenandelen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...