Gå til innhold

Har din bufferkonto økt under pandemien ?


Acer

Anbefalte innlegg

Per definisjon har bufferkonto gått ned, men det er fordi jeg har flyttet pengene til fond (hvor ekstra sparing også har blitt satt inn).

Er nok stor forskjell på de som mistet jobb/fikk redusert inntekt, de som beholdt jobb men fortsatt var mye utenfor hjemmet, og de som beholdt jobb men bare satt på hjemmekontor.

Jeg tilhører sistnevnte gruppe, og har verken gjort noe stort mtp oppussing eller fått barn. Null behov for nye klær, verken til jobb eller sosiale greier. Har jo knapt fått brukt penger fra hjemmekontoret. Litt økning i mat og drikke, men det er ubetydelig ifht utgiftene som ble borte (ferier, shopping, sosiale ting etc)

Anonymkode: e24c2...8e3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kontrakten min gikk ut under pandemien, og ble ikke fornyet fordi alle ble permittert og arbeidsplassen var helt stengt. Jeg har ikke fått noen ny jobb av forskjellige grunner. Har spist opp mesteparten av bufferkontoen, men har ikke gått i minus enda. Likevel har jeg ikke lenger noen særlig buffer, mulighet til å spare opp igjen eller mer penger enn at det akkurat går rundt. 

Anonymkode: f1ee8...b8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi fikk spart masse. To store ferier ble ikke noe av og ble byttet ut mot billigere turer lokalt. Brukte lite penger på det meste bortsett fra på mat, der brukte vi mer. Vi mistet ikke jobber, hadde akkurat det samme inntektet. Pengene ble plassert i fond og ikke bufferkonto.

Anonymkode: c993f...001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hjemmekontor, ekstra bonus pga av at firmaet gikk bra og alt stengt så har spart penger. Men har brukt en god del (ny sykkel, diverse utstyr, ny motorsykkel ).

Anonymkode: 79790...05e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde 20 000 på sparekonto da pandemien starta, å alt er borte. Med en på 4 år som skulle sysselsettes i x antall uker uten bhg. Å selv om jeg ikke har kjøpt meg nye klær, så var jeg pokka nødt til å kjøpe til hu som vokser ut av sine til stadighet. Før kjøpte jeg gjerne mye av det hun trengte i sverige i tillegg til mat... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde hjemmekontor i flere måneder, så jeg sparte litt på reiseutgifter (ikke så mye siden jeg sykler når det er bart på veiene) 

Ellers har vi ikke lagt oss opp noe penger da vi har brukt mer penger på materiell til aktiviteter til ungene og kos, siden alt har vært stengt. I tillegg brukte vi feriepengene våre til nødvendig oppussing og la oss også opp litt gjeld pga. det. 

Anonymkode: 75728...3e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er to i full jobb og jeg gikk mye opp i lønn under pandemien med økt ansvar.  Så spart mye på lite forbruk og reiseutgifter til jobb siden begge har vært på hjemmekontor.  Men brukt mer penger på mat og oppussing. 
 

Stor del av sparingen ble brukt til å kjøpe hytte i sommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Av den enkle grunn at jeg ikke har kunnet reise de vanlige to ferieturene mine. Sånt blir det penger av, men Mai 2022 skal nok sørge for at en god slump blir brukt opp.

Anonymkode: f8be3...da3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått mer penger å bruke, men dårligere økonomi. Hjemmekontor gjorde at behovet for oppussing meldte seg. Så kjøpte vi bil i 2020 som har kostet helt latterlig mye i ettertid🤬

Anonymkode: 4423a...b5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja som faen. Ikke brukt en dritt av penger under pandemien.

Har råd til et halvt år i Thailand med ***** og alko. nå. 

Anonymkode: 34042...1ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skulle en tur til Asia i to-tre uker så der var 20.000 kr lagt inn på buffer. Jeg har også spart mye penger på å unngå uteliv og andre ting, så nå har jeg vel 100.000 ca. Men det høres ut som alt for mye så vurderer å kvitte meg med noe av det i form av å nedbetale lån, spare, osv.

Endret av Pachka Sigaret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, bufferen har vokst minimalt, men gjelden min er mye mindre 😄

Anonymkode: 2b4ce...0e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bufferen min vokste først som følge av nedstengingene. Så ble jeg smittet på jobb og utviklet long-covid. Nå går sykepengeperioden snart ut, og bufferen forsvinner nok raskt hvis jeg ikke blir frisk før det.

Anonymkode: 48c73...e56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den har ikke økt noe da jeg har gått opp i vekt og har måttet skiftet ut hele garderoben. Dessverre. Jobber med å få kiloene av men de får ikke bort😌

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buffer har ikke økt, men betalt ned lån og spart masse i fond. Har begge hatt trygge jobber med hjemmekontor og minimalt med ferieutgifter. Har pusset opp litt, men ikke så mye. Har også kjøpt mindre klær. 

Anonymkode: 05e66...fac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 13.10.2021 den 17.30):

Nei, men har betalt ned gammel moro. Uendret inntekt, og jammen er det deilig å være i 0 på forbruksgjeld. Vært det i 2 måneder nå, så har allerede lagt av i disse månedene til bufferkonto. En befriende følelse.

Anonymkode: c469e...231

Grattis🥳

Vikingmamma skrev (På 14.10.2021 den 6.29):

Hadde 20 000 på sparekonto da pandemien starta, å alt er borte. Med en på 4 år som skulle sysselsettes i x antall uker uten bhg. Å selv om jeg ikke har kjøpt meg nye klær, så var jeg pokka nødt til å kjøpe til hu som vokser ut av sine til stadighet. Før kjøpte jeg gjerne mye av det hun trengte i sverige i tillegg til mat... 

finn.no og tise, kjøper mye brukt sjæl og det er gull verdt!

Anonymkode: 7899f...e49

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukt opp alt av buffere og har måttet bruke noen kredittkort for å betale store regninger som f.eks rep av bil… Mistet jobben under pandemien.

Anonymkode: 58c12...454

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvemsomhelst

Nei dessverre, da skjedde tannlege og annet på en gang. Jeg har aldri hatt så mye trøbbel med tennene før.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg har valgt å bruke den lave renten til å betale ekstra ned på lån og den samme veien har ubrukt feriebudsjett gått. Jeg valgte det fremfor en stor bufferkonto fordi det samsvarer med mine mål.

Jeg har også spart til bufferkonto, men den er ikke stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...