Gå til innhold

Har din bufferkonto økt under pandemien ?


Acer

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, nesten ikke brukt penger under pandemien og har spart opp ca 150 000

Anonymkode: aa740...d45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke økt. Ble separert og kjøpte ut mannen fra felles hus, det ble klart mindre penger å rutte med.

Anonymkode: 52240...069

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste har jo faktisk ikke mistet jobben. Men alle nyter godt av lav rente og diverse andre tiltak (betalingsutsettelser etc)

Jeg har jobbet mye ekstra under pandemien og lagt meg opp noen ekstra kroner, ja.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk fast jobb som nyutdannet i pandemien så jeg har fått spart noe siden jeg var rimelig fattig fra før. Men så har jeg brukt penger på ny bil, sertifikat og nettshopping.

Anonymkode: bee9e...2f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men så har jeg også puttet overskuddet i totalrenovering av huset. Får det sånn ca igjen på økt boligverdi på grunn av økt standard og voldsom prisvekst i nabolaget.
Hadde det ikke vært for oppussing hadde husstanden sittet igjen med 2-400.000 ekstra spart på grunn av mindre småshopping og billigere ferievalg. Begge har vært i full jobb hele perioden så har ikke mistet inntekt. 

Anonymkode: 4c16c...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har putta alt i fond. Angrer jo litt på det nå, men tar seg vel opp igjen 

Anonymkode: 2f830...749

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korona har gitt meg en del mer på sparekontoen.  Reiser vanligvis ganske mye, så på halvannet år har jeg vel spart ca to sydenturer, minst en fotballtur til England og to-tre ovale storby-weekends 😂

Anonymkode: 748a6...c6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spart en del på månedskort til buss, frisør (bruker heller barbermaskinen selv), mindre utemat og erstattet dyre ferier  utenlands med kortere (men flere) hotell, campinghytte-, hengekøye- og teltturer innenlands. Men har brukt mer på strøm pga hjemmekontor slik at panelovner har stått på konstant. Før skrudde en timer av på dagtid 8-14 når ingen var hjemme.

Anonymkode: 22f01...8fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men har betalt ned gammel moro. Uendret inntekt, og jammen er det deilig å være i 0 på forbruksgjeld. Vært det i 2 måneder nå, så har allerede lagt av i disse månedene til bufferkonto. En befriende følelse.

Anonymkode: c469e...231

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble alene i begynnelsen av pandemien. Har endret livsstil, og spart opp 50000 selv om jeg kjøpte ut eksmann av huset

Anonymkode: 9ee17...823

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har ikke økt. Ble litt dyre reiser til utlandet både i fjor og i år. 

Anonymkode: 4813f...2b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Næ, vi kjøpte enebolig vi.

Men vi har spart mye bortsett fra det. Det er ikke noe poeng i å ha en evig stor buffer da, når vi har 100.000 så går pengene til annet (fond, aksjer, oppusning). Eller raskere nedbetaling av huslån.

Anonymkode: e6421...0fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei alle kontoer er nesten tomme nå,kjøpte noen leiligheter som ble lagt ut før salg  under pandemien. Brukte pengene på EK.

Anonymkode: 747c6...a8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har garantert spart en del men aner ikke hvor mye (eller lite). Ferierer vanligvis i Norge så ingen forskjell der, men har gått sjeldnere på butikken og hatt null helgeturer hit og dit så noen tusen har det nok blitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De fleste  trygdede som får sin måndtlige lønn fra Nav anten de  er arbeidsledig , uførettrygdet, pensjonister  har ikkje fått påfyll i bufferkontoen på mange år. Dette til tross for økt   prisstigning på bensin, strøm, kommunale avgifter, ferjetakster,bomavgifter, etc, og de fleste av dem har stått for mye av verdiskapningen i Norge. 

Endret av Skybe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har økt bufferkontoen ja. Er lavtlønna men brukte lite penger under pandemien. 

Anonymkode: 85cfc...d20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har knapt bufferkonto (har verken bil, unger eller hus) så nei, men indeksfondet mitt har vokst ganske betydelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, siden jeg har vært så mye hjemme har behovet for oppgradering meldt seg. Jeg har malet, kjøpt nye møbler og basseng i hagen. 

Er veldig fornøyd, men bufferen er nesten tom. Får vel spare litt ekstra fremover. 

Anonymkode: 9e64a...8c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...