Gå til innhold

Tørkestativ sin dagbok. Prøver på første


tørkestativ

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen👋
sa til meg selv at dersom det ikke gikk denne gangen heller, så skulle jeg opprette en dagbok. Har behov for å snakke med noen om dette og få ut litt følelser. Syns det er ekstremt utfordrende å sitte med alt alene. Føler inger forstår. 

som dere sikkert skjønner så gikk det ikke denne gangen heller. Mensen kom med et brak i natt. Går nå inn i pp6. Kanskje ikkje så mye, men i mitt hode har vi prøvd siden januar. Brukte ikke EL-tester da og ser i etterkant at vi overhodet ikke har truffet på EL. regner derfor ikke disse månedene som pp’er. Nå har vi aktivt prøvd de siste 5 mnd med tester, og truffet hver gang.

utfordringen min er nok kanskje at jeg er alt for emosjonell og sliter med å stenge av følelsene. Jeg blir ikke glad, jeg blir euforisk, og jeg blir ikke lei meg, men nærmest deprimert. Store svigninger med andre ord😅 derfor har de siste 5 mnd vært litt av en berg og dalbane for å si det mildt og jeg kjenner det begynner å tære på meg psykisk. Tror derfor det er godt å ventilere litt her.

sånn ellers; er 27 år. Samboer er 29 år og vi har vært sammen i 7 år og samboere i 5 år. Jeg har ventet lenge på at han skal bli klar for barn. Flere år faktisk. Derfor føles det ekstra tungt at ting tar så lang tid når jeg først fikk han med….. Nå satser vi på pp6 og julibaby🥰

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du!

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du beskriver.. det er SÅ altoppslukende! Jeg føler at alle følelser blir bare mer og mer intense for hver prøveperiode som går, mer håpefull og mer nedstemt og nærmest deprimert når det ikke går. Blir nesten litt redd for å fortsette med tanke på det, men samtidig så ser jeg ingen andre alternativer enn å fortsette å prøve. 

Jeg går nå inn i pp7, har ikke brukt tester enda, men ser i appen jeg bruker at vi mest sannsynlig har truffet sånn cirka.. lurer litt på om jeg skal starte å teste, har litt uregelmessige sykluser, så det hadde kanskje vært lurt. Men jeg er samtidig redd for at det som allerede er så altoppslukende skal intensiveres enda mer!  Hvordan opplevde du å starte med eggløsningstester?

Har selv ingen andre å prate med bortsett fra samboer, men jeg føler at jeg må skjerme han i blant, det blir fort i overkant mye fokus på det. 

Når har du EL og IKM denne pp? Ser at vi lå relativt likt i løypa forrige pp i tråden "IKM Oktober" ☺️

Jeg krysser fingrene for  at vi begge får 2 streker denne pp og kan følge hverandre på veien til julibaby 🥰

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gladlaksen skrev (13 timer siden):

Hei du!

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du beskriver.. det er SÅ altoppslukende! Jeg føler at alle følelser blir bare mer og mer intense for hver prøveperiode som går, mer håpefull og mer nedstemt og nærmest deprimert når det ikke går. Blir nesten litt redd for å fortsette med tanke på det, men samtidig så ser jeg ingen andre alternativer enn å fortsette å prøve. 

Jeg går nå inn i pp7, har ikke brukt tester enda, men ser i appen jeg bruker at vi mest sannsynlig har truffet sånn cirka.. lurer litt på om jeg skal starte å teste, har litt uregelmessige sykluser, så det hadde kanskje vært lurt. Men jeg er samtidig redd for at det som allerede er så altoppslukende skal intensiveres enda mer!  Hvordan opplevde du å starte med eggløsningstester?

Har selv ingen andre å prate med bortsett fra samboer, men jeg føler at jeg må skjerme han i blant, det blir fort i overkant mye fokus på det. 

Når har du EL og IKM denne pp? Ser at vi lå relativt likt i løypa forrige pp i tråden "IKM Oktober" ☺️

Jeg krysser fingrene for  at vi begge får 2 streker denne pp og kan følge hverandre på veien til julibaby 🥰

 

Hei!

helt enig i at det bare blir mer altoppslukende for hver måned… det er tungt når det eneste man tenker på er positiv test!

Ang testing; for min del føles det godt å ha kontroll. Jeg har også hatt uregelmessige sykluser etter p-pille slutt, men det kan se ut som at det har stabilisert seg på rundt 32 dager nå! I starten prøvde jeg å time ut i fra EL-slim. Ser nå etter at jeg startet med testing at jeg ikke kan gå ut i fra det, jeg får nemlig rikelig med slim 1 uke før EL faktisk er😅 2.måned med testing opplevde jeg mye stress rundt testingen. Bestemte meg for å droppe det måneden etter, men opplevde da å bli enda mer stressa av å ikke vite! Derfor startet jeg med testing igjen og nå blir jeg ikke så stressa av det lenger. Jeg er kontrollfreak! Så det spørs kanskje litt hvordan type person du er? Det kan være verdt å prøve. Er ikke verre enn å droppe det hvis ikke ❤️ Anbefaler å bestille billige tester fra babyplan! De er rimelige.

I følge flo appen så er EL estimert til ca 30/10 og IKM 13/11. enn du? ser det bare skilte 2-3 dager på oss i IKM tråden ja😄 krysser fingrene for oss begge to denne PP🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene snegler seg avgårde mot EL… tenker å starte testing på søndag. Det er cd12. Fortsatt litt usikker på om syklusen har stabilisert seg selvom jeg har hatt ganske regelmessig EL på rundt dag 17 de siste syklusene. Tenker det er greit å heller starte noen dager for tidlig enn for sent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er en tung dag. Det har jeg merket etter vi startet prøvingen. At humøret svinger veldig fra dag til dag. I dag er jeg skikkelig pessimist og tenker at jeg aldri kommer til å få positiv test☹️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På fredag oppdaget jeg eggløsningslim👏🏼 Har hatt rikelig både i går og i dag også. Det betyr at EL skjer ila neste uke😄 pleier å få første el-slim ca en uke før el faktisk skjer. Gleder meg til å komme over i dpo land igjen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Negative el-tester forløpig.

har hatt noen tunge dager. Føler meg langt nede. Ser venner og bekjente annonsere både graviditeter og fødsler på sosiale medier daglig. Det er tøft. Trodde jeg klarte å ta meg sammen før jobb i går men tydeligvis ikke. I dag ringte en kollega å spurte om alt var i orden for jeg hadde sett så trist ut. Følte meg ikke direkte trist når jeg var på jobb, men det skinner vel gjennom…. Ønsker meg så inderlig positiv test snart. Er så redd at jeg aldri kommer til å oppleve det….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP6 - CD 17
 

Positiv el-test tror jeg?? Ekstremt forvirret da testen først viste low i premom. Fikk ikke det til å stemme mtp styrken på testen så jeg hoppet i dusjen og sjekket testen igjen 15 min senere.  Samme test på samme urin fikk nå high i premom🧐 på det første bildet ser ikke testen helt «ferdig» ut da den fortsatt er litt rosa.. men jeg ventet 5 min sånn som jeg gjør me alle testene….

tester uansett en gang til i kveld når jeg kommer hjem fra jobb! Så får vi se hva den viser😄 passet bra siden vi la inn aksjer i går. Må prøve meg i dag også da siden det blir knapt med tid i morgen😅 skal først på jobb og så på fest etterpå…

FAB155D2-4EF2-4BB5-9A4F-EAEF624452CA.png

Endret av tørkestativ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP6 - CD 19
 

Ifølge premom er jeg 1 dpo i dag. Velger å stole på det selvom jeg er usikker…testene er veldige rare denne syklusen. Pleier å få 2 positive tester, så blir de rimelig negative igjen etterpå. Nå holder testene seg sterke, men iflg premom er de negative likevel. Premom mener el var i går og mtp kroppslige tegn kan det stemme. Fikk slim fredag forrige uke. Har hatt rikelig frem til i går. Fredag og i går var utfloden også vanndig. I dag er det ganske tørt. Det er typiske tegn for meg. Har hatt masse murringer og, men ingenting i dag. Veldig rart med så sterke tester fortsatt🧐

akjeleggingen var vel så som så, men tror vi er innafor. Torsdag ettermiddag og i går kveld/natt. Det blir annen hver dag. Var ute med noen venninner i går og husker helt ærlig bare bruddstykker av akten i natt🙈😂

81892BF3-E862-424F-B1F7-5E9A893E76F0.png

Endret av tørkestativ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP 6 - CD 20
Begynner å lure på om el er i dag jeg (evnt at den var natt til i dag)… 🧐 våknet med tidenes oppblåste mage. Så mye at det var ubehagelig, måtte ta på en løs bukse i stoff men den er stram likevel. Føles rart ut i livmorområdet. Hele magen står i spenn og det er ubehagelig. 1,5 døgn siden sist aksjeinnskudd så vi er innafor likevel

Endret av tørkestativ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP 6 - CD 21

i dag er magen min helt normal. Ikke oppblåst og ikke i spenn. Har vært null utflod det siste døgnet, men i kveld hadde jeg skikkelig tjukk og hvit utflod. EL må ha vært søndag-mandag tror jeg. Blir spennende å se om 2 ukers tid om jeg har rett. Ja, for mensen regner jeg jo med jeg får… selvom jeg håper den uteblir.😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra magen er normal. det er jo tegn på at El har vært 😊 jeg går hvertfall fra masse symptomer til 0 utenom  denne utfloden. leste også et sted at etter sex kan sæden (ikke spermene) komme ut i et par dager og blande seg med  utflod, noe som gjør at man ikke alltid eks ser slimet og opplever mer utflod. 

Håper natteakten har gjort underverker 🌸

Endret av stAre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stAre skrev (12 timer siden):

så bra magen er normal. det er jo tegn på at El har vært 😊 jeg går hvertfall fra masse symptomer til 0 utenom  denne utfloden. leste også et sted at etter sex kan sæden (ikke spermene) komme ut i et par dager og blande seg med  utflod, noe som gjør at man ikke alltid eks ser slimet og opplever mer utflod. 

Håper natteakten har gjort underverker 🌸

Ja nå er jeg rimelig sikker selv om jeg glemte å teste etter søndagen😅 hadde masse typiske «post-EL» murringer i eggstokkene i går. Denne bruker jeg å ha av og på helt frem til mens! Flo pg premom mener jeg hadde EL på lørdagen, men det tror jeg ikke selv. Tror en gang mellom søndag-mandag. Blir spennende å se! Takk for lykkeønskning, det håper jeg også🤞🏻🥰 så i ikm-tråden at du er i pp2 og at vi ligger ganske likt i løypa ift ikm dato! Lykke til, håper det klaffer for deg 🤞🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tørkestativ skrev (3 timer siden):

Ja nå er jeg rimelig sikker selv om jeg glemte å teste etter søndagen😅 hadde masse typiske «post-EL» murringer i eggstokkene i går. Denne bruker jeg å ha av og på helt frem til mens! Flo pg premom mener jeg hadde EL på lørdagen, men det tror jeg ikke selv. Tror en gang mellom søndag-mandag. Blir spennende å se! Takk for lykkeønskning, det håper jeg også🤞🏻🥰 så i ikm-tråden at du er i pp2 og at vi ligger ganske likt i løypa ift ikm dato! Lykke til, håper det klaffer for deg 🤞🏻

takk :) ser at vi ligger ganske likt 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP6 -4-5 eller 6 dpo😂

kjenner ikke så mye.. murringer i livmoren men det kjenner jeg hver syklus

Endret av tørkestativ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP6 - 6,7 eller 8 DPO

I dag er en skikkelig drittdag. Fikk en intens magefølelse på at det nok en gang ikke har klaffet. Magefølelsen min har sjeldent feil. Jeg kjente allerede fra jeg stod opp at dette ble en tung dag. har sikkert ikke mer tårer igjen i dag. Hater denne karusellen. Prøveperioden. Alt. Alt kan dra til helsikke akkurat nå. Orker ikke mer skuffelser 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Føler meg ikke like tung i dag. Vet ikke helt hva som gikk av meg i går… dagen i dag har i hvertfall blitt tilbragt hos veterinæren. Hunden vår er syk. Etter 3 timer ble vi sendt hjem for å observere henne. Blir hun verre må hun inn igjen og muligens operere☹️ Var helt på gråten når jeg var der. En operasjon kommer fort oppi 40-50 lapper og det er ikke noe vi har liggende akkurat nå….blir helt knust av tanken på alternativet.. håper hun holder seg stabil❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP6 - 10,11 eller 12 dpo

Har sinnsyke smerter i nedre mage område i dag. Føles likt som når jeg antar at jeg hadde EL… magen står i spenn og er som en ballong. Klarer ikke å stå rett i ryggen. Krøker meg sammen. Skikkelig vondt! Ikke opplevd dette når mensen nærmer seg før…. Er også sliten i korsryggen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP6 - 11,12 ellee 13 dpo

i går kveld kjente jeg tegn på at mensen nærmer seg. Får alltid murringer i enten korsrygg, i sidene eller i lårene. I går var det sidene og lårene. Hvorfor blir det ikke min tur. Alle andre jeg kjenner får det tydeligvis til kjapt. Jeg begynner å lure på om underbevisstheten min alltid har visst at jeg kommer til å slite med å få barn. Jeg har aldri snakket om når jeg får barn. Jeg har alltid sagt HVIS jeg får barn…. Kanskje det er en grunn til at jeg alltid valgte de ordene…☹️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet. Jeg er gravid😭❤️
magefølelsen sa at jeg ikke skulle ta sovemedisinen min i går. Det førte til at jeg lå våken fra kl 3. var dårlig i magen når jeg stod opp. Tenkte ikke på annet enn tenk hvis… men tørde ikke å teste. Hadde helt panikk for at testen skulle være blank. Gikk på et møte på jobb. Der fikk jeg en sinnsyk kvalmebyge over meg. Ble skikkelig uggen og slet med å konsentrere meg. Når jeg kom hjem så mannet jeg meg opp i ca en time. Tenkte; nå må jeg bare ta den så jeg vet om jeg kan ta sovemedisin i natt eller ikke! Dyppet testen og puttet den raskt oppi pakken igjen. Vandret rundt i 5 min helt nervevrak. Telte til 3 og tok den ut. 2 STREKER😭

2E1B9019-0566-4CA4-B638-55A298E2907D.jpeg

Endret av tørkestativ
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...