Gå til innhold

Hvorfor er anime så populært blant alt-right?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg synes egentlig liberale elsker anime like mye jeg! Alld de rare jentene som løper rundt om dagen, og lager teite anime ansikter osv. Jeg tror ikke det har noe med alt. right, men heller mennesker som ikke passer inn i samfunnet og finner sine personligheter online.

Forøvrig er det også en sterk korrelasjon mellom autister og de som liker anime (og transseksuelle liker også ofte anime og er autister, så igjen, denne er ikke bare alt. right). Kanskje de overdrevne reaksjonene osv. gjør det lettere å følge med for folk med autisme, siden det er lett å lese følelsene osv.

I tillegg så er det jo et veldig åpent og inkluderende "samfunn", samme hvor "rar" du er blir du tatt i mot med åpne armer. Så som sagt, mennesker som ikke finner sin plass ellers i samfunnet blir gjerne dratt inn i slike steder (ikke nødvendigvis anime, men generelt det alternative).

Anonymkode: c60c7...0df

Ikke så rart det med transseksuelle, mange anime/mangakarakterer er seksuelt eller kjønnlig ambivalente, spesielt mange vakre menn med feminin utstrålig og nærmest kvinnelige ansikter, som likevel kan være tøffe som fy.

Og det fantes manga som forsøkte å takle ting som lesbisk kjærlighet, homoseksualitet,  transseksualitet og kjønnsidentitet på en ordentlig måte allerede på 70-tallet - stort sett i serier for tenåringsjenter - og noen av de er helt fantastisk bra!! ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, Entern said:

Ikke så rart det med transseksuelle, mange anime/mangakarakterer er seksuelt eller kjønnlig ambivalente, spesielt mange vakre menn med feminin utstrålig og nærmest kvinnelige ansikter, som likevel kan være tøffe som fy.

Og det fantes manga som forsøkte å takle ting som lesbisk kjærlighet, homoseksualitet,  transseksualitet og kjønnsidentitet på en ordentlig måte allerede på 70-tallet - stort sett i serier for tenåringsjenter - og noen av de er helt fantastisk bra!! ☺️

Det var jo nettopp poenget mitt, at mange liberale liker anime også. Så det har ikke noe med å være alt.right, men heller å finne et sted man passer inn, uavhengig av politisk tilgørighet. Og de som sliter med å passe inn blir gjerne ekstreme den ene eller andre (eller tredje) veien.

Anonymkode: c60c7...0df

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det var jo nettopp poenget mitt, at mange liberale liker anime også. Så det har ikke noe med å være alt.right, men heller å finne et sted man passer inn, uavhengig av politisk tilgørighet. Og de som sliter med å passe inn blir gjerne ekstreme den ene eller andre (eller tredje) veien.

Anonymkode: c60c7...0df

Det tror jeg du har rett i. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel en fastslått greie at mange høyreekstremister blir radikalisert via internett, videospill osv. Ikke så utenkelig at folk som liker gaming og internettkultur også liker manga. 

Anonymkode: 66e47...7ab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...