AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #61 Skrevet 10. oktober 2021 Hr. Aktiv skrev (3 timer siden): Her har vi ett kjempeeksempel på grunnene til at dere blir dumpet. Når dere etterspør grunnen og får den så er den feil. Tåler du ikke svaret så ikke spør. Sier du, som konstant er bitter på kvinner? Som tydeligvis ikke tåler noe som helst selv? Anonymkode: 8df80...18c 6
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #62 Skrevet 10. oktober 2021 Det er ikke god folkeskikk, ts, jeg er enig i det. Men det er ikke kjempegod folkeskikk å ligge med en person første gangen man treffes heller. Her m å du ta ansvar selv og få noen til å lære deg litt om hvordan dating og slikt faktisk fungerer, istedet for å taste med fremmede menn på telefonen din. Anonymkode: 9eb83...99e
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #63 Skrevet 10. oktober 2021 Jeg fatter ikke at noen lar seg overraske over at dette skjer. Ghosting etter sex har eksistert lenge før vi begynte å bruke begrepet "ghosting". Og når man i tillegg er så naiv at man tror at dette handler om alder, er det ikke rart man går på limpinnen. Anonymkode: cd343...2bd 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #64 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hva pokker feiler det menn som ghoster? Traff en på en nettside for en måned siden. Vi fikk en sinnssyk kjemi og snakker om love bombing altså!! Han overøste meg med meldinger sent og tidlig, hjerter og kyssemunner, sa han ikke fikk meg ut av hodet, sendte både nattameldinger og god morgen meldinger.. melding hver dag etter jobb.. det var ikke måte på hvor fantastisk jeg var. Så traff vi hverandre og sant skal sies, han var ikke like generøs i det virkelige liv., men vi hadde en fin kveld som dessverre endte med sex. Etterpå sendte han meg melding hver dag, at han håpte jeg hadde en fin dag og at han tenkte på meg. Dette har han også gjort hver dag på kveldstid og når han var ferdig på jobb, etter vi traff hverandre. Så svarer jeg hyggelig da, at jeg håper han har det fint også og litt om dagen min.. men hva skjer?? Jo, korte svar tilbake og den ene meldingen ble åpnet 26 timer etter jeg sendte den?? Sendte en ikveld også men 5 timer siden og ble ikke åpnet .. han bodde på mobilen når han love bombet meg.. hva er greia her? Han er over 40 år og burde for pokker ha lært seg folkeskikk .. ikke har jeg vært needy heller.. kun svart når han sendte først og bare skrevet hyggelige meldinger. Hvorfor sender menn melding når de tydeligvis ikke vil ha svar? For å være høflig?? Synes han synd på meg?? Det er jo helt komplett idiotisk oppførsel spør du meg. Kunne vel heller skrevet en melding da om at han ikke vil møte meg mer.. tar gjerne imot tanker fra menn også.. Anonymkode: fbc5e...7ff Jeg har en følelse av at dette ikke er første tråden om emnet. Velkommen til dating i 2021, kvinne😅 Anonymkode: 7baa0...dbc 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #65 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Som man forventer jeg ikke all verden av sex første gangen med en ny partner. Ville aldri ghostet noen uansett, uting. Respektløst. Anonymkode: e38e1...47a Takk for at du sier det. For meg er sex sykt sårbart. Om jeg har hatt sex med en fyr så forventer jeg ikke at han skal være forelska eller heller ikke fortsette å date meg. Det er helt greit at han ikke er interessert på den måten. Men jeg synes han kan sende meg en melding dagen etter og spørre hvordan det går. That's it. Det er ikke som om jeg blir innbilsk av det. Men å bare gå fra å ha sykt mye kontakt til å ikke snakkes igjen på eeevigheter etterpå synes jeg er sykt kalt og smakløst! Det går an å vise at man bryr seg uten å love bort sjela si. Tror ikke menn forstår det. Anonymkode: 9ba61...e93 4
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #66 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg fatter ikke at noen lar seg overraske over at dette skjer. Ghosting etter sex har eksistert lenge før vi begynte å bruke begrepet "ghosting". Og når man i tillegg er så naiv at man tror at dette handler om alder, er det ikke rart man går på limpinnen. Anonymkode: cd343...2bd Da må menn slutte å forvente sex rett og slett. It could all be so simple, om dere hadde hatt litt folkeskikk. 🙄 Anonymkode: 9ba61...e93 1
herzeleid Skrevet 10. oktober 2021 #67 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hva pokker feiler det menn som ghoster? Traff en på en nettside for en måned siden. Vi fikk en sinnssyk kjemi og snakker om love bombing altså!! Han overøste meg med meldinger sent og tidlig, hjerter og kyssemunner, sa han ikke fikk meg ut av hodet, sendte både nattameldinger og god morgen meldinger.. melding hver dag etter jobb.. det var ikke måte på hvor fantastisk jeg var. Så traff vi hverandre og sant skal sies, han var ikke like generøs i det virkelige liv., men vi hadde en fin kveld som dessverre endte med sex. Etterpå sendte han meg melding hver dag, at han håpte jeg hadde en fin dag og at han tenkte på meg. Dette har han også gjort hver dag på kveldstid og når han var ferdig på jobb, etter vi traff hverandre. Så svarer jeg hyggelig da, at jeg håper han har det fint også og litt om dagen min.. men hva skjer?? Jo, korte svar tilbake og den ene meldingen ble åpnet 26 timer etter jeg sendte den?? Sendte en ikveld også men 5 timer siden og ble ikke åpnet .. han bodde på mobilen når han love bombet meg.. hva er greia her? Han er over 40 år og burde for pokker ha lært seg folkeskikk .. ikke har jeg vært needy heller.. kun svart når han sendte først og bare skrevet hyggelige meldinger. Hvorfor sender menn melding når de tydeligvis ikke vil ha svar? For å være høflig?? Synes han synd på meg?? Det er jo helt komplett idiotisk oppførsel spør du meg. Kunne vel heller skrevet en melding da om at han ikke vil møte meg mer.. tar gjerne imot tanker fra menn også.. Anonymkode: fbc5e...7ff Om han er den eneste som tar initiativ og må drive hele relasjonen kan det jo tenkes at han tror det ikke er så mye å hente fra din side og zoomer litt ut? 1
pocahontas88 Skrevet 10. oktober 2021 #68 Skrevet 10. oktober 2021 10 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for at du sier det. For meg er sex sykt sårbart. Om jeg har hatt sex med en fyr så forventer jeg ikke at han skal være forelska eller heller ikke fortsette å date meg. Det er helt greit at han ikke er interessert på den måten. Men jeg synes han kan sende meg en melding dagen etter og spørre hvordan det går. That's it. Det er ikke som om jeg blir innbilsk av det. Men å bare gå fra å ha sykt mye kontakt til å ikke snakkes igjen på eeevigheter etterpå synes jeg er sykt kalt og smakløst! Det går an å vise at man bryr seg uten å love bort sjela si. Tror ikke menn forstår det. Anonymkode: 9ba61...e93 Skjønner hvordan du har det, veldig! Men man lærer for hver erfaring. Du får bare ta det med deg videre. Man får servert den samme leksen i ulike forkledninger, til man tilslutt lærer. Ikke bruk mer tid på å analysere det ene/det andre ( vet, lettere sagt enn gjort, i know i know). Men bare tenk på hvordan du skal gå inn i neste relasjon. 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #69 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Da må menn slutte å forvente sex rett og slett. It could all be so simple, om dere hadde hatt litt folkeskikk. 🙄 Anonymkode: 9ba61...e93 "Dere"? Jeg er kvinne. Tror første gang jeg opplevde å bli "ghostet" etter sex var i 1997 eller noe sånn. Velkommen etter. Anonymkode: cd343...2bd 3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #70 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): "Dere"? Jeg er kvinne. Tror første gang jeg opplevde å bli "ghostet" etter sex var i 1997 eller noe sånn. Velkommen etter. Anonymkode: cd343...2bd Gratulerer? Anonymkode: 9ba61...e93
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #71 Skrevet 10. oktober 2021 54 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for at du sier det. For meg er sex sykt sårbart. Om jeg har hatt sex med en fyr så forventer jeg ikke at han skal være forelska eller heller ikke fortsette å date meg. Det er helt greit at han ikke er interessert på den måten. Men jeg synes han kan sende meg en melding dagen etter og spørre hvordan det går. That's it. Det er ikke som om jeg blir innbilsk av det. Men å bare gå fra å ha sykt mye kontakt til å ikke snakkes igjen på eeevigheter etterpå synes jeg er sykt kalt og smakløst! Det går an å vise at man bryr seg uten å love bort sjela si. Tror ikke menn forstår det. Anonymkode: 9ba61...e93 Enig, den lille meldingen gjør opplevelsen til noe fint selv om det kanskje bare ble med den ene gangen, kontra de som blir helt stille i frykt for at vi skal innbille oss noe (🙄) så hele opplevelsen blir til noe vondt og negativt istedenfor siden man føler seg brukt, sårbar og verdiløs. Anonymkode: 319ca...caf 4
pocahontas88 Skrevet 10. oktober 2021 #72 Skrevet 10. oktober 2021 Folk snakker mye om at ghosting alltid har eksistert,og det er riktignok sant. Men fy fader, å bli ghostet i den digitale tidsalder, hvor alle er klistret til en mobil, og vi har utall av måter å komme i kontakt med hverandre på ... det er noe helt annet, det 😄 5
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #73 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Gratulerer? Anonymkode: 9ba61...e93 Tusen takk! Litt sent med gratulasjoner nå, så lang tid etterpå, men man tar det man får. Anonymkode: cd343...2bd
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #74 Skrevet 10. oktober 2021 pocahontas88 skrev (Akkurat nå): Folk snakker mye om at ghosting alltid har eksistert,og det er riktignok sant. Men fy fader, å bli ghostet i den digitale tidsalder, hvor alle er klistret til en mobil, og vi har utall av måter å komme i kontakt med hverandre på ... det er noe helt annet, det 😄 Hvorfor det? Det handler jo om de samme mekanismene. Og ikke minst, hvilke forventninger man selv går inn med. Anonymkode: cd343...2bd
pocahontas88 Skrevet 10. oktober 2021 #75 Skrevet 10. oktober 2021 (endret) 12 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor det? Det handler jo om de samme mekanismene. Og ikke minst, hvilke forventninger man selv går inn med. Anonymkode: cd343...2bd Det tar 3 sek å sende en sms. Derfor. Det er folkeskikk. Og i dag med alle muligheter vi har tilgjengelig for å kommunisere, forventer jeg det. Om jeg er med noen på en date, sex eller ei involvert - forventer jeg en melding i ettertid. Om det er takk for daten , la oss gjøre det igjen - eller takk for daten, men det blir ikke noe mer, så forventer jeg en melding. Og om jeg sender en melding selv først, forventer jeg svar. Edit; det er snakk om enkel kommunikasjon/ en sms. Hvorfor behandles det som om vi snakker om inngåelse av en heftig kontrakt. Hjelpe meg. Det å forvente svar, forvente kommunikasjon handler ikke om å ha høye forventninger til noe, men man har da noen standarder. Men i dag blir jo alt slikt sett på som en form for «neediness» våkn opp Endret 10. oktober 2021 av pocahontas88 6
Gjest Warrior Skrevet 10. oktober 2021 #76 Skrevet 10. oktober 2021 Kan være mange grunner til det. Kanskje han har det travelt? Kanskje noe har skjedd? Kanskje han bare vil ha sex? Kanskje han er deprimert? Kanskje han bare er sånn som svarer sent? Jeg er sånn som åpner og svarer sent på meldinger. Hvis jeg åpner og svarer i det hele tatt, for noen bare stopper jeg å svare. Kun de nærmeste jeg svarer med en gang. Dette er mest på grunn av at jeg har ikke tid å sitte med mobil hele tiden og kan ikke svare alle hele tiden, men også på grunn av jeg sliter for tiden og er deprimert og da orker jeg bare ikke svare hver dag. Som sagt så kan det være mange grunner men siden han skrev mye i starten så høres det ut som han bare ville ha sex. Akkurat det er greit å være ærlig om fra starten av. At man bare vil ha sex og ikke noe mer, men kanskje han var usikker? Kun han som vet.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #77 Skrevet 10. oktober 2021 pocahontas88 skrev (14 minutter siden): Det tar 3 sek å sende en sms. Derfor. Det er folkeskikk. Og i dag med alle muligheter vi har tilgjengelig for å kommunisere, forventer jeg det. Om jeg er med noen på en date, sex eller ei involvert - forventer jeg en melding i ettertid. Om det er takk for daten , la oss gjøre det igjen - eller takk for daten, men det blir ikke noe mer, så forventer jeg en melding. Og om jeg sender en melding selv først, forventer jeg svar. Edit; det er snakk om enkel kommunikasjon/ en sms. Hvorfor behandles det som om vi snakker om inngåelse av en heftig kontrakt. Hjelpe meg. Det å forvente svar, forvente kommunikasjon handler ikke om å ha høye forventninger til noe, men man har da noen standarder. Men i dag blir jo alt slikt sett på som en form for «neediness» våkn opp Men ser du ikke selv at du legger opp til skuffelse ved å ha så mange forventninger? Så lenge det finnes så mange som ikke eier empati, folkeskikk eller guts til å avslutte på en skikkelig måte, kommer man til å gå på en del smeller. For å beskytte seg selv mot sånn, må man rett og slett bli litt mer kynisk, og skru ned alle forventninger. Etter å ha blitt ghostet noen ganger, så valgte jeg å endre tankesett. Null forventninger i etterkant, og om jeg hørte noe igjen, var det bare en bonus. Anonymkode: cd343...2bd
pocahontas88 Skrevet 10. oktober 2021 #78 Skrevet 10. oktober 2021 (endret) 16 minutter siden, AnonymBruker said: Men ser du ikke selv at du legger opp til skuffelse ved å ha så mange forventninger? Så lenge det finnes så mange som ikke eier empati, folkeskikk eller guts til å avslutte på en skikkelig måte, kommer man til å gå på en del smeller. For å beskytte seg selv mot sånn, må man rett og slett bli litt mer kynisk, og skru ned alle forventninger. Etter å ha blitt ghostet noen ganger, så valgte jeg å endre tankesett. Null forventninger i etterkant, og om jeg hørte noe igjen, var det bare en bonus. Anonymkode: cd343...2bd Det er jo nettopp det - jeg synes det å forvente en melding ikke er å ha «mange forventninger» Jeg har aldri blitt direkte ghostet , men luktet at her er det noen som prøver å vri seg unna. (Typ lang svartid, oi var visst opptatt, bladibla...,) Synes folk i dag bare lar alt passere og finner seg i dritt. Jeg gir beskjed, tydelig tale om hva jeg synes om det. ( Bruker ikke energi på å fortelle folk de har gjort noe galt, det vet de). Da får man svar, og det er faktisk litt deilig å se det patetiske folk skriver når de merker at de ikke slapp unna med å være teit. Fordi de ikke er vant til å bli konfrontert for oppførselen sin. edit; Utrolig synd at budskapet i dag er å bli kynisk, kald — som om vi ikke er lammet nok fra før. Nei, jeg viker ikke fra det å være meg selv, sårbar og ærlig. Men det må ikke blandes med å være naiv. Endret 10. oktober 2021 av pocahontas88 4
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #79 Skrevet 10. oktober 2021 4 minutter siden, pocahontas88 said: Det er jo nettopp det - jeg synes det å forvente en melding ikke er å ha «mange forventninger» Jeg har aldri blitt direkte ghostet , men luktet at her er det noen som prøver å vri seg unna. Synes folk i dag bare lar alt passere og finner seg i dritt. Jeg gir beskjed, tydelig tale om hva jeg synes om det. ( Bruker ikke energi på å fortelle folk de har gjort noe galt, det vet de). Da får man svar, og det er faktisk litt deilig å se det patetiske folk skriver når de merker at de ikke slapp unna med å være teit. Fordi de ikke er vant til å bli konfrontert med oppførselen sin. Enig, jeg konfronterte en som valgte å avslutte på en veldig frekk og stygg måte selv om jeg ikke hadde gjort noe galt så jeg ble helt sjokkert, bet i meg smerten og sa rolig til han at dette var ufint og respektløst og jeg var skuffet over at han ikke kunne gjøre det på en normal måte, og ønsket han lykke til videre. Responsen var ganske komisk, istedenfor å bare beklage seg gikk han til usaklig personangrep. Tydelig jeg traff en nerve og det er jeg glad for, er sikker på at de fleste lar han slippe unna siden han er sykt arrogant og «bedre enn deg» holdning. Anonymkode: 319ca...caf
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #80 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Enig, jeg konfronterte en som valgte å avslutte på en veldig frekk og stygg måte selv om jeg ikke hadde gjort noe galt så jeg ble helt sjokkert, bet i meg smerten og sa rolig til han at dette var ufint og respektløst og jeg var skuffet over at han ikke kunne gjøre det på en normal måte, og ønsket han lykke til videre. Responsen var ganske komisk, istedenfor å bare beklage seg gikk han til usaklig personangrep. Tydelig jeg traff en nerve og det er jeg glad for, er sikker på at de fleste lar han slippe unna siden han er sykt arrogant og «bedre enn deg» holdning. Anonymkode: 319ca...caf Hver sin taktikk, tenker jeg. Personlig skjønner jeg ikke hva man får ut av en sånn konfronterende stil. Den du konfronterer kommer aldri til å endre seg, uansett. Jeg velger heller å skrive det på kontoen for tabber og livserfaring, og går videre. Anonymkode: cd343...2bd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå