AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #41 Skrevet 10. oktober 2021 Han furter seg vekk fra kona for å skape drama, for at du skal tro at han er en følsom fyr. Han henvender seg til morsfølelsen. Stakkarslig synes jeg. Anonymkode: a2699...684 7
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #42 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hva tenker han at han vil? Anonymkode: 1ab57...393 Pule. Anonymkode: 56330...695 7
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #43 Skrevet 10. oktober 2021 Er det første gangen i ditt liv at du har fått oppmerksomhet fra en mann, TS? For da kan jeg kanskje forstå at du reagerer som du gjør. Vi andre blir ikke totalt vippet av pinnen av noen komplimenter fra en gift mann nemlig. Husk at det er du som velger hvem du vil bruke tiden og kreftene dine på her i livet. At han tar initiativet betyr ikke at du må svare. Anonymkode: 735c7...23f 13
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #44 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ok. Hvis han vurderer å avslutte, bør du tenke gjennom dette: - Han er uryddig. Selv med tre barn velger han altså å avslutte et samliv på den mest uryddige og kaotiske måten ved å innlede noe med en annen før det er avsluttet hjemme, snakket gjennom med kona og barna, planlagt videre vei, deling ab bo, samvær med barna osv. Ønsker du en mann med slike strategier? - Denne uryddigheten viser en risikoatferd med stor sjanse for spetakkel og helvete om han velger brudd. Ønsker og orker du å starte et forhold med drama og smerte, også hos tre barn? Ønsker du en mann med risikoatferd? - Du risikerer hat og forakt fra tre barn/ungdommer. Hvordan skal du løse det? - Hvorfor gikk han ikke før? Ønsker du en mann som avslutter ekteskapet pga deg, eller fordi han uansett var ferdig med forholdet? Hvis du ikke blir lurt, hvis han faktisk vurderer å gå og faktisk gjennomfører det, bør du tenke gjennom ovennevnte. Det lureste er å trekke deg tilbake til han er blitt singel. Da kan du unngå noe av det ovennevnte samt det er den absolutt mest effektive måten å finne svaret på det du lurer på: Kommer han til å gå eller ikke. Anonymkode: 10c7b...8b1 Det her er for komplisert til at TS kan forstå. Anonymkode: 35c66...56c 9
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #45 Skrevet 10. oktober 2021 Nå skal jeg ikke komme med "han forlater aldri kona"-klisjeen, MEN: Tre barn i alderen 12-16 år? Hvis han forlater henne så blir det sannsynligvis når sistemann er flyttet ut, altså om sånn 8 år.. Og menn som forlater kona for elskerinnen vil ofte - med mindre de har det helt forferdelig hjemme - ikke bare vente til barna blir eldre men også "date" elskerinnen lenge nok til å vite at det er verdt det. Det er et helvete å skille seg. Jeg tror nok uansett ikke du vil være stemor for tre tenåringer hvor du brøt opp ekteskapet til foreldrene deres. Trust me. Dere to kan ikke leve som vanlige kjærester eller flytte sammen før om 8 år uansett hva som skjer. Så du går sannsynligvis inn i et forhold som kan være litt spennende i x antall måneder, eller kanskje et år eller to, og helt forferdelig for deg i noen år etterpå, helt til han forlater kone eller mest sannsynlig du forlater han fordi du ikke orker mer. Da har du kanskje vært elskerinne fra du var 32 til 40 år, om du vil ha egen familie så har du omtrent oppgitt dine sjanser i livet for dette. Dere har kjent hverandre for kort til at det er noe sterk forelskelse, det er litt spenning, betatthet og kåthet. Hvis du absolutt vil gå videre så må du gi et ultimatum om at han må skille seg kjapt, gi han noen måneder. Du har ikke tid til å vente mer, ikke hvis du vil stifte familie iallfall. Anonymkode: c44fa...ae1 5
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #46 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ts her. Veldig riktig sagt... Jeg føler han egentlig er dritt lei det hjemme, men at det er vanskelig også hennes avhengighet. Han skrev en mld ista at jeg var ei utrolig søt og nydelig dame. Han ble nesten svimmel skrev han. Ønsket meg en god dag videre . Hva tenker han at han vil? Anonymkode: 1ab57...393 Han tenker ikke så mye på hva han vil, men han vet at ved å sende deg en sånn melding fortsetter du å være interessert. Selv om han sikkert mener det han skriver. Det betyr bare ikke så mye for han egentlig. Om kona er kontrollene og nedlatende, eller hva du sa du hadde hørt, kan du ikke vite da kildene dine er en mann som vil ha oppmerksomheten din eller en venninne som skåner eller prøver å støtte. Du må heller tenke på hva er det i deg som gjør at du ikke klarer å stå imot denne mannen. Hva er det han fyller som du har savnet. Om det er aksept? oppmerksomhet? Komplimenter? Skulle si at du burde finne ut hva det er og gå vekk fra situasjonen. Kutte kontakten. For du vil bruke lang tid på dette og det er dumt. Men jeg ser på måten du argumenterer på at du er sulten, han har et eller annet du tror du trenger. Men han er ikke singel. Du burde passe på deg selv. Du finner en annen. Begynn å tenk at du skal finne en annen. Anonymkode: c843d...332 8
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #47 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Men jeg føler han vil noe med meg. Anonymkode: 1ab57...393 Du sier ikke det? Hva tror du han vil med deg? (sånn ærlig talt, hva tror du han virkelig vil med deg?) Anonymkode: 9fafe...1c6 5
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #48 Skrevet 10. oktober 2021 Jeg var selv gift da jeg traff en annen. Herregud, forelskelsen var så stor, og han (som var singel) følte det samme. Jeg var 36, og ble like naiv og tullete. Hadde jeg hatt det bra med min eksmann så hadde jeg aldri vært åpen for å flørte/bli kjent med noen andre. Når jeg sa til min nye flamme at jeg ikke hadde noe seksuelt forhold til min daværende ektemann så var det sant. Jeg løy ikke til noen av de. Jeg fortalte det hjemme etter en ukes tid at jeg hadde møtt noen andre. Jeg hadde i flere år forsøkt å få forholdet til meg og min eksmann til å fungere. Jeg flyttet ut etter 1.5 mnd. Jeg tok det beste valget i mitt liv, å forlate min (eks)mann. Hoppet rett inn i et nytt forhold, men det er seriøst det beste som har skjedd meg. Vi har det så godt begge to, senest i går kveld satt vi etter barna hadde lagt seg og han sa "herregud jeg er så heldig som har funnet sjelevennen min" Så det _er_ mulig! Anonymkode: 2e843...118 2
wandagirl Skrevet 10. oktober 2021 #49 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg var selv gift da jeg traff en annen. Herregud, forelskelsen var så stor, og han (som var singel) følte det samme. Jeg var 36, og ble like naiv og tullete. Hadde jeg hatt det bra med min eksmann så hadde jeg aldri vært åpen for å flørte/bli kjent med noen andre. Når jeg sa til min nye flamme at jeg ikke hadde noe seksuelt forhold til min daværende ektemann så var det sant. Jeg løy ikke til noen av de. Jeg fortalte det hjemme etter en ukes tid at jeg hadde møtt noen andre. Jeg hadde i flere år forsøkt å få forholdet til meg og min eksmann til å fungere. Jeg flyttet ut etter 1.5 mnd. Jeg tok det beste valget i mitt liv, å forlate min (eks)mann. Hoppet rett inn i et nytt forhold, men det er seriøst det beste som har skjedd meg. Vi har det så godt begge to, senest i går kveld satt vi etter barna hadde lagt seg og han sa "herregud jeg er så heldig som har funnet sjelevennen min" Så det _er_ mulig! Anonymkode: 2e843...118 Er ikke dette som oftest forskjellen på utroskap av kvinner og menn? Kvinner er oftest utro fordi de får følelser for andre, menn kjeder seg og søker spenning? Virker ikke som han TS har kontakt med har planer om å gå fra sin kone, eller at han virker overstadig forelsket🤷♀️ 6
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #50 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Åh typisk forsmådd elskerinne. Gratulerer, du er nr 2 og han går aldri fra konen. Lykke til med å være tømmestasjon og en selvtillitsbooster til mann tidlig i 40 års krisen. Han er garantert på deilig weekendtur med konen og hvisker ømme ord i øret hennes. Du er glemt og var et leketøy. Move on. Anonymkode: 91a11...fba Det er alltid den kona hjemme som er forsmådd. Hun får vite om det godtar/tilgir og holder ut. Mannen fortsetter. Elskerinnen bryr seg aldri om kona. Men omvendt. Anonymkode: 268f5...2f7 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #51 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er alltid den kona hjemme som er forsmådd. Hun får vite om det godtar/tilgir og holder ut. Mannen fortsetter. Elskerinnen bryr seg aldri om kona. Men omvendt. Anonymkode: 268f5...2f7 Tull. Anonymkode: 10c7b...8b1
Gjest Chroma Skrevet 10. oktober 2021 #52 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Jeg var selv gift da jeg traff en annen. Herregud, forelskelsen var så stor, og han (som var singel) følte det samme. Jeg var 36, og ble like naiv og tullete. Hadde jeg hatt det bra med min eksmann så hadde jeg aldri vært åpen for å flørte/bli kjent med noen andre. Når jeg sa til min nye flamme at jeg ikke hadde noe seksuelt forhold til min daværende ektemann så var det sant. Jeg løy ikke til noen av de. Jeg fortalte det hjemme etter en ukes tid at jeg hadde møtt noen andre. Jeg hadde i flere år forsøkt å få forholdet til meg og min eksmann til å fungere. Jeg flyttet ut etter 1.5 mnd. Jeg tok det beste valget i mitt liv, å forlate min (eks)mann. Hoppet rett inn i et nytt forhold, men det er seriøst det beste som har skjedd meg. Vi har det så godt begge to, senest i går kveld satt vi etter barna hadde lagt seg og han sa "herregud jeg er så heldig som har funnet sjelevennen min" Så det _er_ mulig! Anonymkode: 2e843...118 Dette er jo annerledes, du fortalte det raskt og flyttet fra mannen din raskt. Selvfølgelig finnes slike situasjoner, men jo lenger tid det går uten at han forlater kona, jo mindre sannsynlig er det at han kommer til å gjøre det.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #53 Skrevet 10. oktober 2021 Chroma skrev (5 minutter siden): Dette er jo annerledes, du fortalte det raskt og flyttet fra mannen din raskt. Selvfølgelig finnes slike situasjoner, men jo lenger tid det går uten at han forlater kona, jo mindre sannsynlig er det at han kommer til å gjøre det. Uansett, veldig vanskelig å skjønne at TS så desperat ønsker å gå videre med dette. Hun kjenner jo knapt mannen! For et mareritt hvis han faktisk forlater kona til fordel for TS… Anonymkode: 735c7...23f 4
Antiviruset Skrevet 10. oktober 2021 #54 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Har forelsket meg i en gift mann. Jeg har laget tråd om han før, men det har eskalert seg veldig. Det er vanlige meldinger nå/ikke sørlig fløet, men det begynte jo med at han likte meg, skrev wow. Osv. Nå prater vi om alt. Absolutt alt.. Lange samtaler om jobb, følelser osv.. Kona hjemme har han visst fått litt nok av. Han har nå reist på tur flere timer ifra. Han trengte fred og ro skrev han. Reiste alene avgårde. Forrige helg var deg henne som reiste. Kan noen fortelle meg om han gjør dette for å dra ifra? Jeg vil ikke være ddn såkalte sekken , (i pose og sekk.) Men jeg føler han vil noe med meg. Mannen er 42 og jeg 32. Anonymkode: 1ab57...393 Han er utro med deg og så sitter du her og syter over at han får både i pose og sekk? Har du ikke noen som helst selvinnsikt i det hele tatt. Om han skulle forlate konen sin, hva pokker får deg til å tro at han ikke kommer til å gjøre akkurat det samme med deg om noen år? Finn deg en ærlig og ekte mann som ikke er så falsk som dette. Og den forelskelsen din drep den med giften som heter fakta! Han er en drittsekk, og du burde utvikle personligheten din slik at "følelsene" dine ikke løper av med deg. Intellektet ditt burde sagt deg en ting. Ikke rot deg opp i dette. Og sparket følelsene dine på din venstre skulder på hodet ned i dass 7
Mooza Skrevet 10. oktober 2021 #55 Skrevet 10. oktober 2021 uff da. Tre store barn. Ei kone han har fått alle disse barna med, og nå driver han og sender ut melding til deg fordi han må ha ro og er lei. Kjempekar dette. Jeg hadde faan meg gitt han svimmel. Jeg hadde sagt at jeg ble like svimmel av hvor idiot han er, men det er nå meg. For en jævla taper. 7
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #56 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ok. Hvis han vurderer å avslutte, bør du tenke gjennom dette: - Han er uryddig. Selv med tre barn velger han altså å avslutte et samliv på den mest uryddige og kaotiske måten ved å innlede noe med en annen før det er avsluttet hjemme, snakket gjennom med kona og barna, planlagt videre vei, deling ab bo, samvær med barna osv. Ønsker du en mann med slike strategier? - Denne uryddigheten viser en risikoatferd med stor sjanse for spetakkel og helvete om han velger brudd. Ønsker og orker du å starte et forhold med drama og smerte, også hos tre barn? Ønsker du en mann med risikoatferd? - Du risikerer hat og forakt fra tre barn/ungdommer. Hvordan skal du løse det? - Hvorfor gikk han ikke før? Ønsker du en mann som avslutter ekteskapet pga deg, eller fordi han uansett var ferdig med forholdet? Hvis du ikke blir lurt, hvis han faktisk vurderer å gå og faktisk gjennomfører det, bør du tenke gjennom ovennevnte. Det lureste er å trekke deg tilbake til han er blitt singel. Da kan du unngå noe av det ovennevnte samt det er den absolutt mest effektive måten å finne svaret på det du lurer på: Kommer han til å gå eller ikke. Anonymkode: 10c7b...8b1 Jeg forstår godt hva du mener her. Det som er åpenbart er at de har slitt i forholdet/ekteskapet. Prøvd å redde det med turer, kjøpe hytte osv. Dette er det ikke han som nevner, hørt det via felles venner. Han nevner aldri noe mellom de. Når vi var på fest sammen, så vekket det kanskje noe i han? Kanskje dette forsterker følelsen på at han ikke har det greit med kona? Kona er vanskelig, delvis uføretrygdet. Han kan ha det tøft. Det er ikke alltid en mann skal ha i pose og sekk. Når det er sagt, så oppsøker han meg mye. Jeg holder avstand og vil gjøre det ei god tid etter et evt endt brudd. Siden han tar kontakt og bryr seg, er det for å holde gjernet varmt? I tilfelle? TS Anonymkode: 1ab57...393
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #57 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg var selv gift da jeg traff en annen. Herregud, forelskelsen var så stor, og han (som var singel) følte det samme. Jeg var 36, og ble like naiv og tullete. Hadde jeg hatt det bra med min eksmann så hadde jeg aldri vært åpen for å flørte/bli kjent med noen andre. Når jeg sa til min nye flamme at jeg ikke hadde noe seksuelt forhold til min daværende ektemann så var det sant. Jeg løy ikke til noen av de. Jeg fortalte det hjemme etter en ukes tid at jeg hadde møtt noen andre. Jeg hadde i flere år forsøkt å få forholdet til meg og min eksmann til å fungere. Jeg flyttet ut etter 1.5 mnd. Jeg tok det beste valget i mitt liv, å forlate min (eks)mann. Hoppet rett inn i et nytt forhold, men det er seriøst det beste som har skjedd meg. Vi har det så godt begge to, senest i går kveld satt vi etter barna hadde lagt seg og han sa "herregud jeg er så heldig som har funnet sjelevennen min" Så det _er_ mulig! Anonymkode: 2e843...118 Takk! Av og til er det bare sånn. Forholdet varer ikke alltid med den man håpte på og så fremtiden med. Livet er ikke et a-4 ark! Det viktigste er å gjøre noe med det. Man kan umulig leve med to personer i kjærlughetslivet. Ts Anonymkode: 1ab57...393
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #58 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg forstår godt hva du mener her. Det som er åpenbart er at de har slitt i forholdet/ekteskapet. Prøvd å redde det med turer, kjøpe hytte osv. Dette er det ikke han som nevner, hørt det via felles venner. Han nevner aldri noe mellom de. Når vi var på fest sammen, så vekket det kanskje noe i han? Kanskje dette forsterker følelsen på at han ikke har det greit med kona? Kona er vanskelig, delvis uføretrygdet. Han kan ha det tøft. Det er ikke alltid en mann skal ha i pose og sekk. Når det er sagt, så oppsøker han meg mye. Jeg holder avstand og vil gjøre det ei god tid etter et evt endt brudd. Siden han tar kontakt og bryr seg, er det for å holde gjernet varmt? I tilfelle? TS Anonymkode: 1ab57...393 Hva er det du vil ha svar på i denne tråden egentlig? Du vil visst at vi skal fortelle deg at han «bryr seg» om deg? Det gjør han selvsagt ikke, ikke på ordentlig. Har dere ikke bare truffet hverandre et par ganger på fest? Du skjønner vel selv at dette ikke betyr noe mer enn en liten flørt, en adspredelse i en grå hverdag? Det jeg ikke kan forstå er hva du selv får ut av dette. Er du så sulteforet på oppmerksomhet at du blir mo i knærne av noen godord fra en gift tenåringsfar? Det virker som du lever et litt stusslig liv. Kanskje på tide å utvide horisonten litt? Anonymkode: 735c7...23f 8
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #59 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Har forelsket meg i en gift mann. Jeg har laget tråd om han før, men det har eskalert seg veldig. Det er vanlige meldinger nå/ikke sørlig fløet, men det begynte jo med at han likte meg, skrev wow. Osv. Nå prater vi om alt. Absolutt alt.. Lange samtaler om jobb, følelser osv.. Kona hjemme har han visst fått litt nok av. Han har nå reist på tur flere timer ifra. Han trengte fred og ro skrev han. Reiste alene avgårde. Forrige helg var deg henne som reiste. Kan noen fortelle meg om han gjør dette for å dra ifra? Jeg vil ikke være ddn såkalte sekken , (i pose og sekk.) Men jeg føler han vil noe med meg. Mannen er 42 og jeg 32. Anonymkode: 1ab57...393 Du kan begynne med å forestille deg at med en gang HAN synes du er kjedelig ( MERK DET BETYR IKKE AT DU ER DET) kjip, masete, teit og irriterende så møter han en ny deg som han innleder lange samtaler med, som han "connecter" med, som han ikke kan få nok av. Hvorfor forelsker du deg i en mann som behandler en annen person slik han behandler sin nåværende partner. Som reiser på tur les= stikker fra problemer og sutrer til deg. Jeg hadde ikke hatt det spøtt respekt for denne feige mannen, samme hvor WOOOOOW han synes JEG var. Ærlig talt, what you see is what YOU gonna get, en feig utro fyr som ikke klarer å binde seg ordentlig til noen. Anonymkode: 25279...09d 7
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #60 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg har ei venninne som kjenner kona. De er ikke på tur sammen nei. Hun er dessverre litt nedlatende og kontrollerende. Kan ikke menn også få nok, bli lei? Anonymkode: 1ab57...393 Jo selvfølgelig kan de det. Bare et lite tankeeksperiment. Han har en forhistorie med kona. De møttes, ble så forelsket at de valgte å gifte seg. Kanskje de fikk barn. De har levd i ekteskap i x-antall år. Det er mange minner, drømmer og ting de har skapt. Skapt et hjem, kanskje hytte rutiner, tradisjoner, relsasjoner på tvers av familiene, minner, barn, drømmer osv. Det vil ofte sitte langt inne å være så ilojal at man setter alt dette på spill. Selv når man skal forlatr den andre er det i ens egen interesse å være så lojal som mulig. Man ønsker å være på "godfot" med den andre. Da blir det store spørsmålet: hvor sannsynlig er det at han er mer lojal og ærlig mot deg enn henne? Hvis det ikke har hendt noe fysisk mellom dere kan det være at han vet at du automatisk får overtak og makt over ham hvis det eskalerer mer. Mange vil sole seg i glansen og strekke det så langt de kan samtidig som de risikerer minst mulig. Utroskap vil også kunne sette ham i et dårlig lys hos familie, venner og evt alle som får vite. Btw: veldig mange koner "er" nedlatende og kontrollerende i andres øyne. Når man titter bak fasaden ser man gjerne en dame som forsøker å få kabalen med forpliktelser, familie- og samliv til å gå opp. Eller en fyr som til stadig flørter med andre damer. Anonymkode: 6df71...c39 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå