AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #81 Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Her bør Dyreparken informere foreldre langt bedre. De figurene egner seg overhodet ikke for småbarn. De burde holdt seg til edderkopper, gresskar og hekser med sopelime og latt det være med det. Anonymkode: e2096...ba6 Dyreparken er for både store og små. Det har ligget god informasjon ute i flere uker, her må foreldre planlegge bedre. Anonymkode: ac0f0...6f0 5
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #82 Skrevet 9. oktober 2021 Verden er syk....Å da mener jeg slike som dere som synes dette er ok. De er barn!! Anonymkode: 9dbde...5ff 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #83 Skrevet 9. oktober 2021 Eryn skrev (13 timer siden): Uenig med deg. Små barn kan få alvorlige sjokk og traumer av skrekk- lignende monster som disse. Og de kan sitte i kroppen og psyken i årevis. Snakker av erfaring! Små barn kan ikke filtrere inntrykk på samme måten som eldre barn eller voksne gjør. Dette er jo allmenn psykologi- kunnskap. Hva holder dere på med Dyreparken? Slutt å vær så hårsår. De kjører det samme i flere andre parker på denne tiden. Lykke til med å holde barnet ditt unna alt skummelt. Anonymkode: 67ea1...810 4
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #84 Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg er 30 år og hadde aldri i verden takla det der! Jeg ble med på å se «kule» filmer som The Ring og alle de der filmene, og jeg har traumer den dag i dag. Jeg våkner med hjertet i halsen om noen beveger seg inne på rommet jeg sover, nesten så jeg skriker. Har sovet med lyset på flere ganger enn jeg kan telle, i voksen alder. Jeg er livredd og totalt ødelagt av skumle filmer. Det der er ikke noe 8 års grense! Ikke for 12 åringer en gang! Den der dama der på bildet, som jeg raske skrollet forbi, hun hører hjemme i en voksen film 18 års aldersgrense! Det er faktisk å ta hele Halloween greiene for langt. Jeg liker generelt ikke denne dagen, men en ting er søte små kledd opp som hekser ol. Men ikke noe som det der! Det hører ikke hjemme noe sted blant folk! Anonymkode: 2493d...d9c Om du er 30 år og må skrolle deg raskt forbi en dame utkledd som monster ville jeg oppsøkt hjelp Anonymkode: 16f02...9f3 3
Gjest BethD Skrevet 9. oktober 2021 #85 Skrevet 9. oktober 2021 Herregud. La være å ta barn som ikke tåler skumle ting på «skumle dager» da?!
powerpuffen Skrevet 9. oktober 2021 #86 Skrevet 9. oktober 2021 Mulig dette er endret i ettertid av kritikken, men følgende står på dyreparken.no 2
Era Vulgaris Skrevet 9. oktober 2021 #87 Skrevet 9. oktober 2021 Folk kjenner jo tydeligvis ikke egne barn godt nok til å klare å vurdere hva som er egnet for dem og ikke. Og sliter i tillegg med leseforståelse og evne til å ta til seg informasjon. Da blir det for dumt å klage i ettertid. Mine barn hadde ikke taklet det der da de var i den alderen, så da hadde jeg selvfølgelig ikke tatt dem med dit. Såpass ansvar bør man klare å ta som forelder. 6
PetterKanin Skrevet 9. oktober 2021 #88 Skrevet 9. oktober 2021 Skumle dager skal vel være skumle ... 3
Dusten Skrevet 9. oktober 2021 #89 Skrevet 9. oktober 2021 Er higen etter det kunstig skumle en erstatning for reell fare og mestring i dagens overbeskyttende samfunn? 1
Gjest Warrior Skrevet 9. oktober 2021 #90 Skrevet 9. oktober 2021 Synes det må få være litt for de større barna også som liker dette. Foreldre trenger ikke akkurat ta de små barna med seg der det skal være skummelt. Så dette blir for dumt å reagere negativt på synes jeg.
Blueblizz Skrevet 9. oktober 2021 #91 Skrevet 9. oktober 2021 Min 6åring og min åtteåring tok dette toget. Det samme gjorde to av deres åtte år gamle venner som var med oss. Det var skummelt ja, men veldig gøy! Og det skal være bra sarte unger som ikke takler den der.. Hun på seks reagerte litt på den dama med det store gapet, men det var mest fordi hun så så fin ut bakfra. Så ble det veldig overraskende når hun var så fæl 😅 1
*blueberry* Skrevet 10. oktober 2021 #92 Skrevet 10. oktober 2021 Godt gjennomført program med mye informasjon om de forskjellige avgrensede områdene med hver sine anbefalte aldersgrenser. Ett område for de under 8 år, og et større område med anbefalt aldersgrense 8-12 år utifra skremmenivå (skremmenivå 1-3 hvor 3 var anbefalt 12+). At foreldre ikke gidder å sette seg inn i informasjon, ignorere advarsler, gå rett inn i nivå 3 med småunger og i tillegg ikke kjenne sine egne barns behov er ikke dyreparken sin feil. 3
Perelandra Skrevet 11. oktober 2021 #93 Skrevet 11. oktober 2021 Flere tråder om samme sak er flettet sammen. Perelandra, mod.
Rararara Skrevet 11. oktober 2021 #94 Skrevet 11. oktober 2021 Jeg tenker at man kan undersøke hvor skummelt «skumle dager» er før man drar dit. Rart å klage på at barna har blitt skremt når man oppsøker en attraksjon som er laget for å skremme. 3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #95 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 9.10.2021 den 12.17): Dyreparken er for både store og små. Det har ligget god informasjon ute i flere uker, her må foreldre planlegge bedre. Anonymkode: ac0f0...6f0 God informasjon om at figurene vandrer rundt i parken, utenom de avgrensede områdene? Å ta et aktivt valg om å oppsøke skumleriene er én ting, men man bør slippe å møte disse figurene på veien når man selv er på vei til Kutoppen. Anonymkode: 1326d...f31
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #96 Skrevet 11. oktober 2021 Sitat – Plutselig kom det tre skumle skikkelser nedi veien, utenfor der de hadde skummelt opplegg. 8-åringen vår ble livredd, forteller hun. Familien har årskort i parken, og sier de nå må jobbe for å overtale 8-åringen tilbake til Dyreparken neste gang. Tryggheten er borte. – De burde holdt dette til ett avgrensa sted og ikke tatt så store deler av parken. Pedersen er enig. Hun var på vei til «Kutoppen» sammen med yngstejenta på seks år da de ble møtt av en blodig slakter. – Han hadde slakterøks og kjede rundt halsen med blod og kjøtt. Det var jo litt heftig, forteller hun. Anonymkode: 1326d...f31
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå