AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #21 Skrevet 8. oktober 2021 Jeg tipper at det det er overdrevet, og at de har brukt de tre skumleste som eksempler. Jeg ser på sosiale medier at mange har koser seg og hatt det helt supert. Har man skvette barn så kan man ikke ta de med på skumle dager. Anonymkode: 2cd0b...e4c 4
Tiramy Skrevet 8. oktober 2021 #22 Skrevet 8. oktober 2021 De vet at det er skumle dager i parken. De velger å dra dit selv og det er kun deler av parken dette gjelder. Så skumle dager i Dyreparken er ugreit, men å la 8 åringer se Squid game på Netflix er helt ok? https://www.nrk.no/rogaland/rektor-ved-sorbo-skule-ber-foreldre-ikkje-late-ungane-sja-netflix-serien-squid-game-1.15683023 3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #23 Skrevet 8. oktober 2021 Vil også påpeke at barn dør ikke av å bli skremt. Alle vil oppleve å bli skremt flere ganger i livet, de kontrollerte situasjonene slik som denne traumatiserer nok ikke. Mest sannsynlig blir det bare en morsom historie de forteller vennene sine senere. Anonymkode: c3138...122 2
Hr. Aktiv Skrevet 8. oktober 2021 #24 Skrevet 8. oktober 2021 Er folk helt blåste for tiden? https://www.dagbladet.no/nyheter/raser-mot-dyreparken/74344633 3
altflyter Skrevet 8. oktober 2021 #25 Skrevet 8. oktober 2021 De er overrasket over at skumle dager er skumle…. Hm. Jeg har gitt opp folk for lenge siden 29
Silva Pluvialis Skrevet 8. oktober 2021 #26 Skrevet 8. oktober 2021 (endret) Traumer som sitter i for alltid? Man skal absolutt ha respekt for at dette kan oppleves skremmende for barn, men jeg er faktisk tilbøyelig til å si at barna ikke får livslange traumer av dette så lenge de har trygge voksne rundt seg. Barn tåler å bli redde hvis de har voksne rundt seg som hjelper dem til å regulere følelser. Hvis de voksne, derimot, blir helt hysteriske så smitter jo frykten over på barna. Endret 8. oktober 2021 av Gjenferdet 13
Eryn Skrevet 8. oktober 2021 #27 Skrevet 8. oktober 2021 Galskap! Hva er dette søppelet for noe? Hva er poenget med å glorifisere zombier og annet skummelt crap? Og i en dyrepark fulle av barnehagebarn??! Skjerp dere Dyreparken! Hold dere til Kardemommeby. 20
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #28 Skrevet 8. oktober 2021 Her syns 8-åringen det var så kult!! Stiller meg helt uforstående til kritikken, men syns det er så gøy at Dyreparken lager disse sesongeventene. For oss som bor nærme er det greit at det er forandringer. Anonymkode: 7b6e9...354 22
Brunello Skrevet 8. oktober 2021 #29 Skrevet 8. oktober 2021 Som oftest er det noen sarte sjeler som skriker opp om slikt som dette. Antakelig er det litt skummelt men helt greit. 14
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #30 Skrevet 8. oktober 2021 Forstår ikke hvorfor disse groteske inntrykkene skal normaliseres som underholdning for barn. Æsj! Anonymkode: bc04e...ff5 16
Eryn Skrevet 8. oktober 2021 #31 Skrevet 8. oktober 2021 Gjenferdet skrev (1 minutt siden): Traumer som sitter i for alltid? Man skal absolutt ha respekt for at dette kan oppleves skremmende for barn, men jeg er faktisk tilbøyelig til å si at barna ikke får livslange traumer av dette så lenge de har trygge voksne rundt seg. Barn tåler mye så lenge de har gode folk rundt seg. Uenig med deg. Små barn kan få alvorlige sjokk og traumer av skrekk- lignende monster som disse. Og de kan sitte i kroppen og psyken i årevis. Snakker av erfaring! Små barn kan ikke filtrere inntrykk på samme måten som eldre barn eller voksne gjør. Dette er jo allmenn psykologi- kunnskap. Hva holder dere på med Dyreparken? 17
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #32 Skrevet 8. oktober 2021 9 minutter siden, altflyter said: De er overrasket over at skumle dager er skumle…. Hm. Jeg har gitt opp folk for lenge siden Jeg skulle faktisk ønske Dagbladet hadde hatt guts til å bruke den overskriften, "skumle dager var skumle", foreldre i opprør 😄 Hva blir det neste, noen barn ble redde fordi det var dyr i parken? Anonymkode: 37171...c41 23
altflyter Skrevet 8. oktober 2021 #33 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg skulle faktisk ønske Dagbladet hadde hatt guts til å bruke den overskriften, "skumle dager var skumle", foreldre i opprør 😄 Hva blir det neste, noen barn ble redde fordi det var dyr i parken? Anonymkode: 37171...c41 Ikke sant! Og jeg er enig. Det hadde vært en fantastisk overskrift! 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #34 Skrevet 8. oktober 2021 Går i dyreparken omtrent hver helg. Når jeg hørte at foreldre klagde over skumle inntrykk tenkte jeg at litt må vel barna tåle. Det var helt til jeg så det selv. Fikk hakeslepp. Altså utrolig kult for oss voksne, men ungene i barnehage alder ville fått mareritt i årevis. Det var nokså grotesk. Anonymkode: d961c...9dc 16
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #35 Skrevet 8. oktober 2021 Det står at dyr også ble redde. Jeg tenker de kunne kjørt på med gresskar og hekser, men droppet de verste zombiene. Anonymkode: 2f91d...b2a 8
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #36 Skrevet 8. oktober 2021 Tusenfryd har noe av det samme opplegget bare bedre organisert, de har zombieslipp annenhver time og innenfor et avgrenset område, med advarsel før det skjer så da går man vekk om man ikke vil. Resten av parken er gresskar-kul. Zoombieslipp er kjempeskummelt, men bra organisert. Dyreparken hadde zombier tilfeldig rundt poppende over alt. Anonymkode: 2f91d...b2a 2
Silva Pluvialis Skrevet 8. oktober 2021 #37 Skrevet 8. oktober 2021 Eryn skrev (4 minutter siden): Uenig med deg. Små barn kan få alvorlige sjokk og traumer av skrekk- lignende monster som disse. Og de kan sitte i kroppen og psyken i årevis. Snakker av erfaring! Små barn kan ikke filtrere inntrykk på samme måten som eldre barn eller voksne gjør. Dette er jo allmenn psykologi- kunnskap. Hva holder dere på med Dyreparken? Jeg hadde nok blitt vettskremt selv hvis jeg var barnet, så jeg forstår at noen barn har blitt livredde og fått sjokk. Jeg protesterer ikke på det, men jeg tror ikke at de blir traumatisert for livet hvis de har trygge og stødige voksne rundt seg som evner å trygge barnet og hjelpe det til å sette ord på følelsene. Redd, rystet og i sjokk - ja, men ikke skadet for livet hvis de ellers har en trygg og god oppvekst. 4
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #38 Skrevet 8. oktober 2021 Når det er i et avgrenset område av parken, burde det være lett å unngå dette. Parken er jo kjempestor, det er vel mange deler av parken uten dette. Anonymkode: 10501...8f5 9
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #39 Skrevet 8. oktober 2021 Dette minner meg litt om da Jurassic Park gikk på kino. Mødre dro på kino med barn sånn fire-fem år under aldersgrensen, og så skrev de sinte leserinnlegg dagen etter om hvor skummel filmen var. Anonymkode: 3e0df...7fd 17
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #40 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Når det er i et avgrenset område av parken, burde det være lett å unngå dette. Parken er jo kjempestor, det er vel mange deler av parken uten dette. Anonymkode: 10501...8f5 Men så vidt jeg forstod så var det ikke i avgrenset område i Dyreparken? Anonymkode: 2f91d...b2a 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå