Gå til innhold

Andre som lyver om sykdom?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Aldri vært borte fra jobb uten en reell sykdom. Det koster skjorta å finansiere sykedager, og det er en gode vi ikke kan ta for gitt og et hån mot de som faktisk er syke. 

Jeg regner med du søker nye jobber når du mistrives så stort. Alle jobber er tidvis både tunge og kjedelige, sånn er det bare. 

Anonymkode: ea7b9...a6a

Et hån mot de som er syke? Hvordan da?

 

Anonymkode: 2fefd...101

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tar aldri sykedager uten å være syk, og siden jeg sjelden er syk er jeg sjelden borte fra jobb. Legger godt merke til andre som gjør det samme som TS, og mener selv at dette er folk med dårlig arbeidsmoral. 

Det er på høy tid at det innføres karensdager ifm sykefravær i Norge!

Anonymkode: 5785c...e14

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, der har jeg aldri gjort.

Det er veldig «fint» at så mange av dere misbruker sykelønnsordningen slik at det, antageligvis, blir innført karensdager i fremtiden, noe som vil gå ut over de som faktisk er syke (for dere som er skulkesyke vil vel gå på jobb dersom dere blir trukket i lønn) 

Anonymkode: 65d91...e2a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, der har jeg aldri gjort.

Det er veldig «fint» at så mange av dere misbruker sykelønnsordningen slik at det, antageligvis, blir innført karensdager i fremtiden, noe som vil gå ut over de som faktisk er syke (for dere som er skulkesyke vil vel gå på jobb dersom dere blir trukket i lønn) 

Anonymkode: 65d91...e2a

Tar bare noen ekstra skift, null problem.

Anonymkode: d6cf9...685

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva?

Vedkommende skryter av å gå på jobb og smitte alle andre.

Ikke noe å være stolt av. 

Anonymkode: d6cf9...685

Enig. Jeg har også en bekjent som holder på sånn; «Jeg burde vært hjemme fra jobb i dag, hooooost, men jeg har så høy arbeidsmoral at jeg bare ikke kan være hjemme fra jobb». Yeah right.
Er ikke noe å skryte av, nei.

Anonymkode: 2fefd...101

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, der har jeg aldri gjort.

Det er veldig «fint» at så mange av dere misbruker sykelønnsordningen slik at det, antageligvis, blir innført karensdager i fremtiden, noe som vil gå ut over de som faktisk er syke (for dere som er skulkesyke vil vel gå på jobb dersom dere blir trukket i lønn) 

Anonymkode: 65d91...e2a

Ja,enig! Tenker det må være en formue å

spare inn ved å innføre karensdager, og med dårlige holdninger og elendig arb.moral så skjønner jeg veldig godt om det blir innført!

Anonymkode: e4655...264

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Et hån mot de som er syke? Hvordan da?

 

Anonymkode: 2fefd...101

Dersom du ikke har fått det med deg så har mange land karensdager ved sykdom, dvs. at man ikke får lønn de første dagene man er syk, og at dette også er noe som diskuteres med jevne mellomrom her i Norge. Slik det er nå, med færre og færre yrkesaktive per. ikke-yrkesaktiv så er det åpenbart at velferdssystemet vårt ikke er bærekraftig på sikt, og karensdager vil antageligvis etter hvert innføres. 

Anonymkode: 65d91...e2a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tar bare noen ekstra skift, null problem.

Anonymkode: d6cf9...685

Fint for deg som jobber skift da 🙄🤦‍♀️

Anonymkode: 65d91...e2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fint for deg som jobber skift da 🙄🤦‍♀️

Anonymkode: 65d91...e2a

Ikke sant? Man velger jobb selv, så skjønner ikke hvorfor du himler med øynene.

Anonymkode: d6cf9...685

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dersom du ikke har fått det med deg så har mange land karensdager ved sykdom, dvs. at man ikke får lønn de første dagene man er syk, og at dette også er noe som diskuteres med jevne mellomrom her i Norge. Slik det er nå, med færre og færre yrkesaktive per. ikke-yrkesaktiv så er det åpenbart at velferdssystemet vårt ikke er bærekraftig på sikt, og karensdager vil antageligvis etter hvert innføres. 

Anonymkode: 65d91...e2a

Om 4 år og ny blå regjering tipper jeg det kommer fort! 

Anonymkode: e4655...264

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg gjør det. Er så og si aldri syk men sliter psykisk til tider pga jobben og mye ansvar. Har derfor tatt noen dager i året maks til å bare hente meg inn. Det skal sies at det skjer sjeldent. Bytter som oftest vakter i stedet så jeg jobbe rlitt mer en uke og mindre en Anne for å hente meg inn. 

Anonymkode: e1499...5ed

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt mer der at jeg tenker ofte på å gjøre det men gjør det ikke. Men om jeg har en dag hvor jeg bare har lyst til å hjem fra jobb og alt er dritt og jeg kjenner jeg begynner å dra på meg en skikkelig hodepine så lar jeg heller vær å ta smertestillende til jeg føler den er såpass ille at jeg ikke klarer å jobbe mer den dagen og drar hjem. Da drar jeg jo ikke hjem uten grunn 😅😇

Anonymkode: 66e58...c19

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri gjort og har vel faktisk bare brukt egenmelding én gang over 5 år. Synes det er virkelig ille og vitner om svært dårlig arbeidsmoral. 

Anonymkode: 00bd2...3b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Enig. Jeg har også en bekjent som holder på sånn; «Jeg burde vært hjemme fra jobb i dag, hooooost, men jeg har så høy arbeidsmoral at jeg bare ikke kan være hjemme fra jobb». Yeah right.
Er ikke noe å skryte av, nei.

Anonymkode: 2fefd...101

Jo det er absolutt noe og skryte av. Samme gjør jeg og jeg er skikkelig stolt over min gode arbeidsmoral. Jeg får skryt både av sjef og kolleger. 

Anonymkode: da84a...cdd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Flott at du smitter alle andre. Supert!

I stedet for at din arbeidsgiver slipper unna med din egenmelding får vedkommende nå mange flere syke og enda flere utgifter.

Kjempebra

Anonymkode: d6cf9...685

Jeg vet ikke hva slags ordning du har for egenmelding, men jeg har følsomme luftveier som gjør at jeg generelt stort sett er mer eller mindre forkjølt minst 5-6 mnd i året og en så gavmild egenmeldingsordning har i hvert fall ikke min arbeidsgiver. Når jeg har så lange sykdomsperioder ser jeg heller absolutt ingen hensikt med å ta ut egenmelding i det hele tatt.

Anonymkode: 7f0c3...ba6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg vet ikke hva slags ordning du har for egenmelding, men jeg har følsomme luftveier som gjør at jeg generelt stort sett er mer eller mindre forkjølt minst 5-6 mnd i året og en så gavmild egenmeldingsordning har i hvert fall ikke min arbeidsgiver. Når jeg har så lange sykdomsperioder ser jeg heller absolutt ingen hensikt med å ta ut egenmelding i det hele tatt.

Anonymkode: 7f0c3...ba6

Det virker som noen er «sykere» enn andre. Jeg tror dette er noe av hovedforskjellene mellom feks deg og denne brukeren da. Personlig skal det mye til for at jeg anser meg selv som for syk for jobb. Jeg mistenker meg og deg er like der.

Anonymkode: 00bd2...3b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er veldig sjelden syk, men jeg kan være veldig sliten og sier da jeg er syk. De dagene jeg tar «fri»gjør at familien har det bra og jeg unngår å bli sykemeldt. 

Anonymkode: 9c79b...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er kun hjemme ved reell sykdom. Tenk hvis du melder deg syk den ene uka, uten å faktisk være syk, også blir du faktisk syk påfølgende uke. Da kan du ikke benytte egenmelding, og må få sykemelding av lege i stedet. Om legen din ikke vil sykmelde deg, så står du der da, og må ta ubetalte fridager. I tillegg til at du må forklare at du er blitt syk igjen omtrent før du er frisk igjen fra forrige gang. Artig, vettu.

Men jeg vet jo at enkelte holder på sånn, også innbiller de seg at det ikke går ut over noen økonomisk. Hjernedødt. Jeg jobbet en gang sammen med ei som mente at de 12 egenmeldingsdagene var feriedager, så de sparte hun til slutten av året og tok ut når hun trengte fri :klaske:

Anonymkode: 59636...4d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to jobber. Den ene er til fast tidspunkt, og da melder jeg meg bare syk hvis jeg har kastet opp (kaster opp pga psykisk sykdom). På den andre jobben kan jeg velge litt når jeg jobber så lenge jeg fyller timene så da tilpasser jeg det litt formen. 

Anonymkode: 8c8b5...b1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det har jeg faktisk aldri gjort. Bruker bare egenmelding når jeg faktisk er syk, noe som er sjelden. 
 

Men mistenker at et par av kollegaene mine på jobb gjør det. Noen bruker egenmeldinger hver/annenhver måned, noen dager her og der på det jevne. Tviler på at de er reelt syke så ofte. 

Anonymkode: 98c97...0ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...