Gå til innhold

Nykker of primadonnefakter hos sandviken kvinner?


kar90

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Veeeeel, hvis det hadde vært motsatt altså hvis herrelaget var et topplag og kvinnelaget spilte i en lavere divisjon så ville ikke kvinnelaget engang ha fått bruke garderoben. Så bilder av kvinnelige toppspillere må de middelmådige mennene rett ig slett tåle. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

havrekaffe skrev (Akkurat nå):

https://cdn.images.express.co.uk/img/dynamic/67/590x/Cristiano-Ronaldo-needs-help-with-his-umbrella-669194.jpg

Hvis du skal være sint på noe i fotballverden så er det bedre å se på slike som Ronaldo som ikke er mann nok til å bære sin egen paraply en gang.

 

Jeg bryr meg ikke om dette. Jeg bryr meg om en forvridd samfunnsholdning, der kvinner kan hevde å ha rett til ting de ikke har rett til og få medhold i det. Dette hadde tatt seg jævlig dårlig ut om det var herrelaget som klagde på at kvinnene ikke ville bli møtt med bilder av herrene i sin hjemmegarderobe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de var så plaget av bildene kunne de jo valgt å bruke den litt mindre garderoben uten bilder, men det passet kanskje ikke det mannlige egoet deres? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuba skrev (2 minutter siden):

Veeeeel, hvis det hadde vært motsatt altså hvis herrelaget var et topplag og kvinnelaget spilte i en lavere divisjon så ville ikke kvinnelaget engang ha fått bruke garderoben. Så bilder av kvinnelige toppspillere må de middelmådige mennene rett ig slett tåle. 

Dette er bare antagelser

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kar90 skrev (På 7.10.2021 den 18.37):

Er det ikke veldig rart at man mener at man skal kunne henge opp bilder av seg selv i et kommunalt anlegg og få alle andre lag som spiller der til å føle at de er i andre sin garderobe? Hvorfor får vi bare høre den ene feministen etter den andre fortelle om hvilket overgrep de er blitt utsatt for når et herrelag naturlig nok ikke ønsket å sitte på plasser med bilder av andre personer enn seg selv, i sin egen hjemmegarderobe?

Hvis kvinnefotballen vil drive dyrking av seg selv, burde de ikke klare å skaffe seg helt egne fasiliteter først, og ikke bli subsidiert av bredden og dugnad?

 

Vondt i magen av å ikke få være avbildet i garderoben

De fotballgutta virker rimelig butthurt. Det er nesten litt nusselig at de ikke takler at damelaget gjør det bedre enn dem i seriespillet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

------- skrev (Akkurat nå):

Hvis de var så plaget av bildene kunne de jo valgt å bruke den litt mindre garderoben uten bilder, men det passet kanskje ikke det mannlige egoet deres? 

Hvorfor skal store menn bli dyttet inn i en mindre garderobe? Hvis damene vil ha en personlig garderobe med egne bilder, kan de jo bygge sin egen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kar90 skrev (2 minutter siden):

Hvorfor skal store menn bli dyttet inn i en mindre garderobe? Hvis damene vil ha en personlig garderobe med egne bilder, kan de jo bygge sin egen.

Det er jo nettopp på grunn av damelaget garderoben ble bygget. 

Pippi Lotta skrev (21 timer siden):

 

"Garderobebygget er for alle, men det hadde aldri blitt bygget om klubben ikke hadde et damelag i toppfotballen, sier Hammersland."

 

Hvis de store mannfolka ønsker egen garderobe kan de jo bygge en selv, så kan de henge opp sine egne bilder.  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kar90 skrev (På 7.10.2021 den 18.37):

Er det ikke veldig rart at man mener at man skal kunne henge opp bilder av seg selv i et kommunalt anlegg og få alle andre lag som spiller der til å føle at de er i andre sin garderobe? Hvorfor får vi bare høre den ene feministen etter den andre fortelle om hvilket overgrep de er blitt utsatt for når et herrelag naturlig nok ikke ønsket å sitte på plasser med bilder av andre personer enn seg selv, i sin egen hjemmegarderobe?

Hvis kvinnefotballen vil drive dyrking av seg selv, burde de ikke klare å skaffe seg helt egne fasiliteter først, og ikke bli subsidiert av bredden og dugnad?

 

Vondt i magen av å ikke få være avbildet i garderoben

Mannefotballen har drevet selvdyrking så lenge jeg har vært i live. Det er da svært så fragil psyke på Sandviken-mennene. Kanskje vi må tenne et lys for dem.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perleugla skrev (1 minutt siden):

Mannefotballen har drevet selvdyrking så lenge jeg har vært i live. Det er da svært så fragil psyke på Sandviken-mennene. Kanskje vi må tenne et lys for dem.

Hvem er det som er fragile egentlig? Herrene ville bare ha en hjemmegarderobe før kamp. Kvinnene kunne jo bare hengt opp bildene igjen og holdt kjeft og tatt det som voksne. I stedet så går de og sutrer i avisa og skal ha det til å handle om kvinnediskriminering, mens vi alle vet at mennene hadde kommet dårligst ut om situasjonen også var snudd og de gikk ut i media.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kar90 skrev (49 minutter siden):

Tror ikke noen bryr seg om hvor Norges beste kvinnelag kommer fra. Ikke hadde jeg hørt om dem før denne artikkelen heller. Det er vel omtrent 200 personer i hele landet som følger damefotball.

Der tar du feil. Vi er mange som bryr oss om fotball. Selv er jeg mindre interessert i mannefotball. Det at du ikke har hørt om Sandviken betyr jo bare at du er lite opplyst. Det beviser jo også den siste setningen.

Dessverre er det mange mannlige reptilhjerner med samme innstilling som deg. Det du kaller damefotball kaller jeg fotball. Så kaller jeg fotball som menn spiller for mannefotball.

Vi får se da om det er mennene eller damene som kommer seg til neste mesterskap. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perleugla skrev (1 minutt siden):

Der tar du feil. Vi er mange som bryr oss om fotball. Selv er jeg mindre interessert i mannefotball. Det at du ikke har hørt om Sandviken betyr jo bare at du er lite opplyst. Det beviser jo også den siste setningen.

Dessverre er det mange mannlige reptilhjerner med samme innstilling som deg. Det du kaller damefotball kaller jeg fotball. Så kaller jeg fotball som menn spiller for mannefotball.

Vi får se da om det er mennene eller damene som kommer seg til neste mesterskap. 

Nei det får vi ikke se på. Om kvinnen kommer seg til mesterskap eller ikke og når dette er har jeg ikke behov for å vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kar90 skrev (4 minutter siden):

Nei det får vi ikke se på. Om kvinnen kommer seg til mesterskap eller ikke og når dette er har jeg ikke behov for å vite.

Sjokkerende overrasket over dette. Du får gå på kamp og se Sandvikenmennene prestere i 3. divisjon.

Jeg kommer for øvrig ikke til å følge neste års VM i Qatar. Slaveri og korrupsjon støtter jeg ikke. Du får sørge for det du.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kar90 skrev (30 minutter siden):

Jeg bryr meg ikke om dette. Jeg bryr meg om en forvridd samfunnsholdning, der kvinner kan hevde å ha rett til ting de ikke har rett til og få medhold i det. Dette hadde tatt seg jævlig dårlig ut om det var herrelaget som klagde på at kvinnene ikke ville bli møtt med bilder av herrene i sin hjemmegarderobe.

Så hva er det? Hva er det kvinner hevder de har rett til som de ikke har? Sin EGEN garderobe, bygget SPESIFIKT for dem som forklart i din egen artikkel? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kar90 skrev (1 time siden):

Dette er bare antagelser

Nja all historie viser det. Ganske smålig å ikke tolerere bilder av toppspillere i garderoben uansett 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kar90 skrev (11 timer siden):

Tror ikke noen bryr seg om hvor Norges beste kvinnelag kommer fra. Ikke hadde jeg hørt om dem før denne artikkelen heller. Det er vel omtrent 200 personer i hele landet som følger damefotball.

Godt at klubber som Chelsea og Barcelona har forstått noe du ikke evner å fatte (ennå). Kanskje vi kan ønske deg velkommen etter etterhvert? Det hadde vært hyggelig. Ellers er det stadig overraskende hvor fragile selvbilder enkelte menn har. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest havrekaffe
13 hours ago, kar90 said:

Jeg bryr meg ikke om dette. Jeg bryr meg om en forvridd samfunnsholdning, der kvinner kan hevde å ha rett til ting de ikke har rett til og få medhold i det. Dette hadde tatt seg jævlig dårlig ut om det var herrelaget som klagde på at kvinnene ikke ville bli møtt med bilder av herrene i sin hjemmegarderobe.

Men du hadde antakelig tatt det som en selvfølge at det beste herrelaget kunne hengt opp bilder av seg selv?

Hva ville du sagt til din datter/fremtidige datter som kom gråtende hjem og forklarte at noen hadde tatt ned bildet av henne fordi fotball ikke er noe hun bør drive med fordi hun er jente?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kar90 skrev (15 timer siden):

Det er ikke vanlig at bredde og dugnadsklubber har bilde av a-lagsspillerene til et av lagene i delt garderobe nei. 

Hvorfor står det i avisen at det er vanlig, om det ikke er det? Du skriver jo selv at ingen lagg har helt egne garderober, hvorfor er det så mye være for dette herrelaget end alle andre lang som låner topplagets garderobe? 

kar90 skrev (15 timer siden):

De kan ta et oppgjør internt uten å involvere media.

Men hvorfor skule de gjøre det? Det er heldigvis ikke Nord Korea de spiler for. Klubbene er jo i stor grad finansiert av felleskapets midler, da er det jo greit om felleskapet har innsyn i hvordan ting står til i klubben vi finansierer. 

kar90 skrev (16 timer siden):

Ja, selvfølgelig må det brukes skattepenger for å holde bredde og kvinnefotballen oppe. Jeg snakker om eliteserieklubber på herresiden.

Nå blir dette en samtale lit på siden av temaet i tråden, men jeg har ingen tro på at eliteserien står helt uten økonomisk støte. Et veldig raskt søk fikk jeg opp saker om Viking (eliteserie lag i Stavanger) som har fått hjelp med mange millioner fra kommunen. Benytter man seg av felleskapets midler, må man også tilpasse seg felleskapets vilje. 

Ytterpunkt for Viking stadion: Fra helt kommunalt til konkurs (aftenposten.no)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

havrekaffe skrev (4 timer siden):

Men du hadde antakelig tatt det som en selvfølge at det beste herrelaget kunne hengt opp bilder av seg selv?

Hva ville du sagt til din datter/fremtidige datter som kom gråtende hjem og forklarte at noen hadde tatt ned bildet av henne fordi fotball ikke er noe hun bør drive med fordi hun er jente?

 

Det er ingen som har dratt ned bilder av jentene fordi de ikke bør holde på med fotball. Bildene er tatt ned fordi den aktuelle dagen så var det et annet lag som hadde opphold i garderoben, og ønsket å føle at de var i en hjemmegarderobe, og ikke i garderoben til et annet lag. Det er ikke verre enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kar90 skrev (35 minutter siden):

Det er ingen som har dratt ned bilder av jentene fordi de ikke bør holde på med fotball. Bildene er tatt ned fordi den aktuelle dagen så var det et annet lag som hadde opphold i garderoben, og ønsket å føle at de var i en hjemmegarderobe, og ikke i garderoben til et annet lag. Det er ikke verre enn det.

Men hvorfor var det akkurat dette lage som ikke tålte at topp laget hadde fått bilder? Var problemet bare at de ikke greide og fokusere i en garderobe med bilder (som i seg selv er rart da det er helt vanlig) kunne de jo bare brukt en annen garderobe. Men dette laget måtte ha kvinnelagets garderobe, og de måtte ta ned kvinnelagets bilder. Forstår du ikke at folk tror det henger sammen med at topp laget er kvinner, når det er helt vanlig praksis i mange klubber men kun er problem et sted. Det eneste som er annerledes i denne situasjonen er at topp laget er kviner, da tror man jo at det skyldes det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...