Gå til innhold

Nykker of primadonnefakter hos sandviken kvinner?

Anbefalte innlegg

kar90
Pippi Lotta skrev (2 minutter siden):

Men hvorfor var det akkurat dette lage som ikke tålte at topp laget hadde fått bilder? Var problemet bare at de ikke greide og fokusere i en garderobe med bilder (som i seg selv er rart da det er helt vanlig) kunne de jo bare brukt en annen garderobe. Men dette laget måtte ha kvinnelagets garderobe, og de måtte ta ned kvinnelagets bilder. Forstår du ikke at folk tror det henger sammen med at topp laget er kvinner, når det er helt vanlig praksis i mange klubber men kun er problem et sted. Det eneste som er annerledes i denne situasjonen er at topp laget er kviner, da tror man jo at det skyldes det.

Det som er forskjellen er at hvis dette hadde skjedd med et herrelag, så hadde det ikke lekket til media.

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

-------
kar90 skrev (50 minutter siden):

Det er ingen som har dratt ned bilder av jentene fordi de ikke bør holde på med fotball. Bildene er tatt ned fordi den aktuelle dagen så var det et annet lag som hadde opphold i garderoben, og ønsket å føle at de var i en hjemmegarderobe, og ikke i garderoben til et annet lag. Det er ikke verre enn det.

Så hvorfor ble bildene stuet inn på et annet rom og ikke hengt opp etter at herrelaget var ferdige i garderoben? Hadde de gjort det ville de følt at de var i en hjemmegarderobe og ingen ville reagert i ettertid. Det er ikke vanlig at lag tar ned bilder av spillere når de spiller bortekamp. 

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Klossmajor
Pippi Lotta skrev (4 timer siden):

Hvorfor står det i avisen at det er vanlig, om det ikke er det? Du skriver jo selv at ingen lagg har helt egne garderober, hvorfor er det så mye være for dette herrelaget end alle andre lang som låner topplagets garderobe? 

Hvor står det at det er vanlig blant bredde og dugnadsklubber å ha bilder av A-lagsspillerne til et av lagene i delt garderobe?

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Pippi Lotta
kar90 skrev (2 timer siden):

Det som er forskjellen er at hvis dette hadde skjedd med et herrelag, så hadde det ikke lekket til media.

Så grunnen til at det var vanskeligere for akkurat dette laget og spile med bilder i garderoben og grunnen til at de ikke kunne benytte seg av en annen garderobe er at "hvis dette hadde skjedd med et herrelag, så hadde det ikke lekket til media." Det gir jo ingen mening. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Pippi Lotta
Klossmajor skrev (2 timer siden):

Hvor står det at det er vanlig blant bredde og dugnadsklubber å ha bilder av A-lagsspillerne til et av lagene i delt garderobe?

Pippi Lotta skrev (På 9.10.2021 den 1.52):

Det er helt vanlig og henge opp bilder av det beste laget i garderoben deres:

"Når vi reiser rundt i andre garderober, så er det bilder av spillere der. Det er vi som har hatt førsterett på den garderoben. Toppserielag er prioritert først, sier Hammersland."

Reagerer på fjerning av bilder: - Nitrist (dagbladet.no)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Alkestis

Hvis det er noen med nykker og primadonnafakter her, så er det butthurte breddeidrettsutøvere med oppblåst ego og skjørt selvbilde, eller egentlig først og fremst de som føler seg krenket på vegne av disse. 

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Klossmajor
Pippi Lotta skrev (25 minutter siden):

Nå er det en stund siden jeg spilte aktivt, men jeg kan ikke huske å ha opplevd garderober der bilder på A-lagsspillerne var hengt opp langs veggen. Jeg har vært i garderobene til flere av de største klubbene i verden uten at jeg kan huske å ha opplevd det der heller. Søker man på nettet etter bilder av garderober i kjente klubber finner man ikke mye maken til bildegalleriet i Sandvikens garderobe. Jeg har sett på bilder at finnes klubber som har lignende, men mitt inntrykk er at det representerer et mindretall. Det vanlige i store klubber er at drakten til den enkelte spilleren (med navn og nummer på ryggen) er hengt opp på spillerens plass i garderoben. Bilder av den enkelte spilleren er ikke så vanlig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kar90
Pippi Lotta skrev (12 timer siden):

Så grunnen til at det var vanskeligere for akkurat dette laget og spile med bilder i garderoben og grunnen til at de ikke kunne benytte seg av en annen garderobe er at "hvis dette hadde skjedd med et herrelag, så hadde det ikke lekket til media." Det gir jo ingen mening. 

Vel, så får det ikke gi mening. Du et lke godt som meg at jentene ikke har en sak her.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Entern
Alkestis skrev (13 timer siden):

Hvis det er noen med nykker og primadonnafakter her, så er det butthurte breddeidrettsutøvere med oppblåst ego og skjørt selvbilde, eller egentlig først og fremst de som føler seg krenket på vegne av disse. 

Nettopp! Støttes!

Fy flate så patetiske Sandvikens herrelag fremstår. 🤮 Som om ikke lag i 3.-4. divisjon er patetiske nok fra før.

Men de som er krenket på deres vegne er ENDA mer patetiske. 🤮 Ynkelig, er uttrykket jeg vil bruke.

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Klossmajor
Entern skrev (2 timer siden):

Nettopp! Støttes!

Fy flate så patetiske Sandvikens herrelag fremstår. 🤮 Som om ikke lag i 3.-4. divisjon er patetiske nok fra før.

Men de som er krenket på deres vegne er ENDA mer patetiske. 🤮 Ynkelig, er uttrykket jeg vil bruke.

Hvordan mener du fotball-lag i 3.-4.divisjon er ynkelige? Mener du det er ynkelig å være fotballspiller i lavere divisjoner?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Entern
Klossmajor skrev (Akkurat nå):

Hvordan mener du fotball-lag i 3.-4.divisjon er ynkelige? Mener du det er ynkelig å være fotballspiller i lavere divisjoner?

Nei, de er ikke ynkelige, men litt patetiske når de prøver å fremstå som kule viktige sportslag. Det er litt trist med et lokallag som ikke klarer å komme opp i 2. divisjon engang.

Jeg mener, tilmed LFK* har ofte greid å være i 2. divisjon i lange perioder, og de er så langt fra et bra lag at...de er ikke et bra lag.

*Lillehammer fotballklubb

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Pippi Lotta
kar90 skrev (4 timer siden):

Vel, så får det ikke gi mening. Du et lke godt som meg at jentene ikke har en sak her.

Vell når det er dine argumenter som ikke gir mening, så er det vel du som ikke har noen sak. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Sommerkommer
kar90 skrev (22 timer siden):

Det er ingen som har dratt ned bilder av jentene fordi de ikke bør holde på med fotball. Bildene er tatt ned fordi den aktuelle dagen så var det et annet lag som hadde opphold i garderoben, og ønsket å føle at de var i en hjemmegarderobe, og ikke i garderoben til et annet lag. Det er ikke verre enn det.

Men det var jo bilder av sandviken spillere. Altså samme laget. Tilfeldigvis damene da… så var vel mer at det var damer som var problemet

• Liker 3
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Pippi Lotta
Klossmajor skrev (20 timer siden):

Nå er det en stund siden jeg spilte aktivt, men jeg kan ikke huske å ha opplevd garderober der bilder på A-lagsspillerne var hengt opp langs veggen. Jeg har vært i garderobene til flere av de største klubbene i verden uten at jeg kan huske å ha opplevd det der heller. Søker man på nettet etter bilder av garderober i kjente klubber finner man ikke mye maken til bildegalleriet i Sandvikens garderobe. Jeg har sett på bilder at finnes klubber som har lignende, men mitt inntrykk er at det representerer et mindretall. Det vanlige i store klubber er at drakten til den enkelte spilleren (med navn og nummer på ryggen) er hengt opp på spillerens plass i garderoben. Bilder av den enkelte spilleren er ikke så vanlig.

Det er mulig du har mer erfaring med fotball end meg, men jeg finner det uansett usannsynlig at noen skal gå ut i nasjonale medier og lyge om noe slikt med fult navn. Så jeg stoler mer på avisen end på en anonym person på KG. Du benekter jo heller ikke at det er vanlig, bare at det ikke er "så vanlig" hva nå end det betyr. 

Endret av Pippi Lotta
  • Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
kar90
Sommerkommer skrev (1 time siden):

Men det var jo bilder av sandviken spillere. Altså samme laget. Tilfeldigvis damene da… så var vel mer at det var damer som var problemet

De er selvfølgelig ikke samme lag selv om begge lagene er under samme klubb.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Klossmajor
Pippi Lotta skrev (1 time siden):

Det er mulig du har mer erfaring med fotball end meg, men jeg finner det uansett usannsynlig at noen skal gå ut i nasjonale medier og lyge om noe slikt med fult navn. Så jeg stoler mer på avisen end på en anonym person på KG. Du benekter jo heller ikke at det er vanlig, bare at det ikke er "så vanlig" hva nå end det betyr. 

Den som søker finner. Det ligger en del bilder av fotballgarderober ute på nettet. Det er de færreste som har bilder av spillerne hengende på veggen.

Her er garderoben til Mjøndalen:

9b21d6f25ce9bbdfc4708b57b35b49cc.jpg

Rosenborg:

images?q=tbn:ANd9GcT94_Zm9n9nUK-TOITa5Pc

Viking:

jubel_garderobe_banner.jpg

Brann:

garderobe4.jpg

Sogndal:

images?q=tbn:ANd9GcSs17gAzDiqKLdci_CSEN-

Bodø/Glimt:

IMG_2997.JPG.jpg?quality=85

Ranheim:

IMG_0326.JPG

Asker:

images?q=tbn:ANd9GcTg0YV5JW6Opa5uesctNIn

Lillestrøm:

9f2ad203-77ae-47d3-be2b-d18d8886f4b9?fit

De nye garderobene til Vålerenga har faktisk bilder av spillerne:

maxresdefault.jpg

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Pippi Lotta
Klossmajor skrev (24 minutter siden):

Den som søker finner. Det ligger en del bilder av fotballgarderober ute på nettet. Det er de færreste som har bilder av spillerne hengende på veggen.

Her er garderoben til Mjøndalen:

9b21d6f25ce9bbdfc4708b57b35b49cc.jpg

Rosenborg:

images?q=tbn:ANd9GcT94_Zm9n9nUK-TOITa5Pc

Viking:

jubel_garderobe_banner.jpg

Brann:

garderobe4.jpg

Sogndal:

images?q=tbn:ANd9GcSs17gAzDiqKLdci_CSEN-

Bodø/Glimt:

IMG_2997.JPG.jpg?quality=85

Ranheim:

IMG_0326.JPG

Asker:

images?q=tbn:ANd9GcTg0YV5JW6Opa5uesctNIn

Lillestrøm:

9f2ad203-77ae-47d3-be2b-d18d8886f4b9?fit

De nye garderobene til Vålerenga har faktisk bilder av spillerne:

maxresdefault.jpg

Og det øverste bilde på mitt søk hadde bilder av spillerne på plassene, blar du nedover ser du flere garderober med bilder:  images https://www.bing.com/images/search?q=fotbal+garderobe&form=HDRSC2&first=1&tsc=ImageBasicHover

Som sagt jeg tror ikke noen  ville gått ut med fult navn å løyet i en av landets største aviser om noe som er så lett og avsløre. Igjen du benekter jo ikke at det er mange andre klubber hvor topp laget har bilder i garderobene. Så vi er vell ikke uenige om noe?   

Endret av Pippi Lotta
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Klossmajor
Pippi Lotta skrev (33 minutter siden):

Og det øverste bilde på mitt søk hadde bilder av spillerne på plassene, blar du nedover ser du flere garderober med bilder:  images https://www.bing.com/images/search?q=fotbal+garderobe&form=HDRSC2&first=1&tsc=ImageBasicHover

Som sagt jeg tror ikke noen  ville gått ut med fult navn å løyet i en av landets største aviser om noe som er så lett og avsløre. Igjen du benekter jo ikke at det er mange andre klubber hvor topp laget har bilder i garderobene. Så vi er vell ikke uenige om noe?   

Du prøver motargumentere en påstand om det ikke er vanlig at bredde og dugnadsklubber har bilde av a-lagsspillerene til et av lagene i delt garderobe. Jeg forsøkte finne bilder fra garderober til gjenkjennelige norske klubber. Kun Vålerenga av de jeg fant har bilder ala hva Sandviken har. Søket du la ut viser at det er en russisk toppklubb som har det og Bayern München. Jeg mener å huske at også Chelsea har det. Ellers hadde ingen av de andre garderobene i søket ditt det. Verken bildene i søket ditt fra garderobene til Ajax, Manchester Utd, Blackburn, Real Madrid, Vålerenga, Tromsø, Ranheim og noen andre jeg ikke kjenner igjen har bilder av spillerne på veggen. Det tyder på at det er et lite mindretall som har bilder av spillerne bortover langs veggen, og dermed ikke så veldig vanlig.

Med mindre det er en særegen trend blant lagene i Toppserien å henge opp store bilder langs veggene, framstår det for meg som at Mette Hammersland overdriver ganske kraftig når hun påstår «når vi reiser rundt i andre garderober, så er det bilder av spillere der». Det er åpenbart ikke helt vanlig på de to øverste nivåene i norsk herrefotball i hvert fall.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Pippi Lotta
Klossmajor skrev (3 minutter siden):

Du prøver motargumentere en påstand om det ikke er vanlig at bredde og dugnadsklubber har bilde av a-lagsspillerene til et av lagene i delt garderobe. Jeg forsøkte finne bilder fra garderober til gjenkjennelige norske klubber. Kun Vålerenga av de jeg fant har bilder ala hva Sandviken har. Søket du la ut viser at det er en russisk toppklubb som har det og Bayern München. Jeg mener å huske at også Chelsea har det. Ellers hadde ingen av de andre garderobene i søket ditt det. Verken bildene i søket ditt fra garderobene til Ajax, Manchester Utd, Blackburn, Real Madrid, Vålerenga, Tromsø, Ranheim og noen andre jeg ikke kjenner igjen har bilder av spillerne på veggen. Det tyder på at det er et lite mindretall som har bilder av spillerne bortover langs veggen, og dermed ikke så veldig vanlig.

Med mindre det er en særegen trend blant lagene i Toppserien å henge opp store bilder langs veggene, framstår det for meg som at Mette Hammersland overdriver ganske kraftig når hun påstår «når vi reiser rundt i andre garderober, så er det bilder av spillere der». Det er åpenbart ikke helt vanlig på de to øverste nivåene i norsk herrefotball i hvert fall.

Du foreslo at jeg søkte, så jeg søkte. Jeg er ikke interessert nokk i fotball til og fordype meg noe mer en det. For og gjenta meg selv jeg tror ikke noen ville gjort seg selv til løgner foran helle Norge for en så liten detalj. Igjen så sier du "ikke helt vanlig", det betyr ikke at det er uvanlig heller.  Jeg ser ikke at vi er så uenige her, blir litt tullete og skrive frem og til bakke over hvorvidt det er veldig vanlig eller bare litt vanlig. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...