Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 Populært innlegg #1 Skrevet 7. oktober 2021 Greit nok det å få barn er mye jobb, men hvorfor må småbarnsforeldre gjøre seg viktigere enn andre? Anonymkode: 236a7...135 54
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 7. oktober 2021 Mange småbarnsforeldre tror de er de eneste som har det travelt, tøft, slitsomt, sliter med søvn og det som er. Jeg ignorerer dem. De aner ingenting om hva jeg går gjennom på privaten, å den holdningen de har er ikke noe jeg har overskudd til å gidde å bry meg om. Anonymkode: 680fc...c41 71
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 7. oktober 2021 Det er vel det at de har det like travelt som folk uten barn. Men at de har barn i tillegg. Anonymkode: 323e0...e53 183
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #4 Skrevet 7. oktober 2021 Vi er viktigere en andre. Hvorfor ? Fordi vi har ansvar for egen liv og vi har ansvar for barnas liv og. Mye ansvar her så bare vent til du får barn ! Anonymkode: c87fc...78f 45
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #5 Skrevet 7. oktober 2021 Jeg hadde det travelt før jeg fikk barn. Det er mye mer travelt nå, men på en annen måte. Anonymkode: 6b12e...215 28
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 Populært innlegg #6 Skrevet 7. oktober 2021 Og ingen er travlere enn de som stikker tidlig fra jobb for å hente barn, slik at barnløse blir sittende igjen med ekstra jobb. Anonymkode: 491eb...d73 86
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 Populært innlegg #7 Skrevet 7. oktober 2021 Jeg ler høyt av folk som ikke har barn som sier de er travle. Dere ANER IKKE hva dere snakker om. Anonymkode: 93acc...d3a 165
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 Populært innlegg #8 Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg ler høyt av folk som ikke har barn som sier de er travle. Dere ANER IKKE hva dere snakker om. Anonymkode: 93acc...d3a Og jeg ler høyt av slike som deg! Anonymkode: 17470...0c2 107
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #9 Skrevet 7. oktober 2021 Saken er vel at hvis man har det travelt før man får barn, blir det ikke MINDRE travelt etter man får barn. Tror ikke noen mener at man er viktigere enn andre fordi man har barn.. Men det sier seg selv, har du 4 baller (jobb, fritidsinteresser, kjæreste og venner) du skal sjonglere med, blir det ikke lettere å sjonglere med 7 baller (jobb, fritidsinteresser, kjæreste, venner, barn, barn og barn.) Anonymkode: ee025...ea2 40
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #10 Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og jeg ler høyt av slike som deg! Anonymkode: 17470...0c2 Le i vei. Jeg ler like herlig av folk som ikke har barn under 3-4 år som klager på å være trøtte til småbarnsforeldre. "Sov litt dårlig inatt".... Anonymkode: 93acc...d3a 32
Populært innlegg Mooza Skrevet 7. oktober 2021 Populært innlegg #11 Skrevet 7. oktober 2021 Jeg ler høyt av alle sammen, for de har ikke hatt tenåringer enda... 54
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #12 Skrevet 7. oktober 2021 Barn virker som fulltidsjobb så det blir 200% jobb hvis man har barn. Anonymkode: 76b0f...bc4 15
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 Populært innlegg #13 Skrevet 7. oktober 2021 Man har det ikke nødvendigvis mer travelt med barn. For barnløse kan tross alt gjøre seg selv en bjørnetjeneste og finne på mange aktiviteter og dermed ha en travel hverdag de også. Men man har det travelt av andre årsaker når man har barn. Folk uten barn er selvforskyldt når de sier de har en travel dag. Du er bare 8-9 timer på jobb. De resterende 7-8 timene utenom søvn disponerer du selv. Folk med barn er ikke selvforskyldt når de har en travel dag (hvis man ser bort ifra at man velger å få barn). De er også 8-9 timer på jobb. Deretter har de 7-8 resterende timer som skal brukes på de samme obligatoriske aktivitetene som barnløse, i tillegg til at de har forpliktelser ovenfor barna. Og alle forpliktelsene man har som ikke direkte omhandler barn, må gjerne skje i det tidsvinduet de er våkne. Det er ikke før de blir store barn/tenåringer at dette begynner å løsne opp. Det er vel ganske innlysende for ethvert oppegående menneske at det da er mer travelt å ha barn enn å ikke ha barn. Anonymkode: abc89...edd 69
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #14 Skrevet 7. oktober 2021 Tråden minner meg om denne nettsiden (som er hysterisk morsom): https://stfuparents.tumblr.com/tagged/MommyJacking Anonymkode: cb667...ca6 6
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #15 Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Le i vei. Jeg ler like herlig av folk som ikke har barn under 3-4 år som klager på å være trøtte til småbarnsforeldre. "Sov litt dårlig inatt".... Anonymkode: 93acc...d3a Du aner ingenting om søvnlidelser som feks insomni ol.? Barna dine blir jo større, men for noen som er syke så blir de aldri friske. Slutt å være så nedlatende å tro at barn er det verste som kan skje et menneske. Det finnes faktisk de som har det verre. Anonymkode: 533f3...4a3 49
Populært innlegg Anonymbruker*** Skrevet 7. oktober 2021 Populært innlegg #16 Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg ler høyt av folk som ikke har barn som sier de er travle. Dere ANER IKKE hva dere snakker om. Anonymkode: 93acc...d3a Prøv å løft blikket fra din egen tilværelse og se deg litt rundt. Selv vil jeg ikke påstå jeg har det travlere enn den gjennomsnittlige småbarnsforelder, men jaggu er det barnløse der ute med mange baller i lufta. Som dedikrer livet sitt til frivillighet, aktivisme, eller forskning f.eks. Å bli forelder handler vell like mye om å ompriotiere fritiden, mindre tid til ting som var viktig for deg før, enn at det ble så himla travelt... 49 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #17 Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Man har det ikke nødvendigvis mer travelt med barn. For barnløse kan tross alt gjøre seg selv en bjørnetjeneste og finne på mange aktiviteter og dermed ha en travel hverdag de også. Men man har det travelt av andre årsaker når man har barn. Folk uten barn er selvforskyldt når de sier de har en travel dag. Du er bare 8-9 timer på jobb. De resterende 7-8 timene utenom søvn disponerer du selv. Folk med barn er ikke selvforskyldt når de har en travel dag (hvis man ser bort ifra at man velger å få barn). De er også 8-9 timer på jobb. Deretter har de 7-8 resterende timer som skal brukes på de samme obligatoriske aktivitetene som barnløse, i tillegg til at de har forpliktelser ovenfor barna. Og alle forpliktelsene man har som ikke direkte omhandler barn, må gjerne skje i det tidsvinduet de er våkne. Det er ikke før de blir store barn/tenåringer at dette begynner å løsne opp. Det er vel ganske innlysende for ethvert oppegående menneske at det da er mer travelt å ha barn enn å ikke ha barn. Anonymkode: abc89...edd Hva i alle dager skulle være en grunn til å se bort i fra det?! Anonymkode: 533f3...4a3 21
Tuba Skrevet 7. oktober 2021 #18 Skrevet 7. oktober 2021 TS det handler ikke om å gjøre seg viktigere. Men det er faktisk sånn at såbarnforeldre og storbarnsforeldre er mer travle. Jeg synes også jeg var travel før jeg fikk barn. Ler av det nå! 23
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #19 Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Le i vei. Jeg ler like herlig av folk som ikke har barn under 3-4 år som klager på å være trøtte til småbarnsforeldre. "Sov litt dårlig inatt".... Anonymkode: 93acc...d3a Og der bekreftet du akkurat det Ts poengtere. Dere tro dere er så mye viktigere enn andre og bagatellisere deres problemer. Jeg strever med insomnina og kronisk smertesyndrom så jeg vet alt om å ikke få en godt,og i motsetning til det er ikke dette tidsbegrenset,så kanskje du burde få huet ut av egen ræv og innse at du ikke er senter av universet kun fordi du har barn Anonymkode: 17470...0c2 48
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #20 Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du aner ingenting om søvnlidelser som feks insomni ol.? Barna dine blir jo større, men for noen som er syke så blir de aldri friske. Slutt å være så nedlatende å tro at barn er det verste som kan skje et menneske. Det finnes faktisk de som har det verre. Anonymkode: 533f3...4a3 Men dette er jo en sykdom? Skal en begynne å sammenligne diverse disgnoser gir det jo ingen mening. «Insomni? Har du prøvd ALS?» osv. Anonymkode: 8a381...f39 36
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå