Gå til innhold

Bankansatt som finner på løgner ut av det blå


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Da har vedkommende brutt sin taushetsplikt.

Anonymkode: 2fff4...09e

Ja, i tillegg til å anklage ts for å ha gjort noe som hun ikke har gjort ved å spre disse usannhetene.

I en slik situasjon bør man kanskje ta en prat med den bankansattes overordnede?

Anonymkode: f6b35...128

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei hun fortalte en i familien at jeg skal ha trampet inn der i sinne for noe, men jeg har jo ikke vært der.

Anonymkode: c6ad7...d6f

Hvorfor gidder du å bry deg, hvis det ikke er sant? 😅

Kunne likeså godt hende at hun sa feil person, til feil familie så dette er ingenting å bry seg om. Folk har jobbet i lokalebanker fast i 50 år nesten.  Hadde ikke brydd meg om dette, bagatell - hvis ikke så må du ha et svært kjedelig liv :P 

Endret av Rosatoast
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Da har vedkommende brutt sin taushetsplikt.

Anonymkode: 2fff4...09e

Ikke nødvendigvis. Taushetsplikten i banken er ikke det samme som taushetsplikten hos f.eks helsepersonell.

Anonymkode: 8dfb5...ec6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, vet kun hvem hun er ved navn og utseende. Den i familien min snakket hun kun med for et lån vedkommende da søkte. 

Anonymkode: c6ad7...d6f

Og du er sikker på at det er den i din familie som snakker sant til deg.....?

Anonymkode: 44fd5...187

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Og du er sikker på at det er den i din familie som snakker sant til deg.....?

Anonymkode: 44fd5...187

Godt poeng! Hvem andre enn den bankansatte visste at du hadde vært i kontakt med den bankansatte på mail for å få fjernet ditt navn dersom ditt navn var på noen papirer TS?

Hvis TS ikke selv hadde fortalt dette til noen, så kunne vel ikke familiemedlemmet ut av det blå dikte opp en slik historie som er basert på litt sannhet og resten løgn?

Anonymkode: f6b35...128

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Retter innlegget:

Hvem andre enn den bankansatte visste at du hadde vært i kontakt med den bankansatte på mail for å få fjernet ditt navn dersom ditt navn var på noen papirer TS?

Hvis ikke den bankansatte og heller ikke TS selv hadde fortalt dette til noen, så kunne vel ikke familiemedlemmet ut av det blå dikte opp en slik historie som er basert på litt sannhet og resten løgn?

Anonymkode: f6b35...128

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei, ikke noe sånt. Hun har fortalt noen i min familie at jeg skal ha trampet inn der forbannet for noe. Har ikke vært der en gang.. så jeg syns det var veldig rart. 

Anonymkode: c6ad7...d6f

Da kan det være hun har forvekslet deg med noen andre. 

Det er uansett svært uprofesjonelt å diskutere kunder med andre, særlig å nevne navn. Antar dette er brudd på taushetsplikten de sikkert har (selv om det da viste seg å være feil navn). 

Anonymkode: 4903c...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Ikke nødvendigvis. Taushetsplikten i banken er ikke det samme som taushetsplikten hos f.eks helsepersonell.

Anonymkode: 8dfb5...ec6

Det kan være mange geunner til at folk ikke ønsker at deres kundeforhold i en bank skal være kjent. Penger er makt og kjernen til mange konflikter. 

Anonymkode: 4903c...9ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke nødvendigvis. Taushetsplikten i banken er ikke det samme som taushetsplikten hos f.eks helsepersonell.

Anonymkode: 8dfb5...ec6

Jo faktisk, begge de yrkene er underlagt meget sterk taushetsplikt, hvor man signerer på som eget dokument. De kan sidestilles 100%. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Godt poeng! Hvem andre enn den bankansatte visste at du hadde vært i kontakt med den bankansatte på mail for å få fjernet ditt navn dersom ditt navn var på noen papirer TS?

Hvis TS ikke selv hadde fortalt dette til noen, så kunne vel ikke familiemedlemmet ut av det blå dikte opp en slik historie som er basert på litt sannhet og resten løgn?

Anonymkode: f6b35...128

Ingen

Anonymkode: c6ad7...d6f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send klage til banken, du finner antakelig klageskjema på bankens hjemmeside. Enhver bank vil sette pris på å få beskjed om denne type oppførsel (da forutsetter jeg at din versjon er korrekt). 

Hilsen bankansatt

Anonymkode: dfc6c...246

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.10.2021 den 16.04):

Veldig spesielt å oppleve at damen i banken finner på grove løgner om meg. Fikk høre om det flere måneder etter løgner ble fortalt.

Hvilke interesse skulle hun ha av dette? 

Anonymkode: c6ad7...d6f

Da går du og forteller, til henne eller lederen,  hva du hørte og spør om det stemmer. Så enkelt kan det gjøres. 

Anonymkode: adae1...07f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...