Gå til innhold

hvem er dine ressurs personer i livet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvem er dine ressurs personer i livet?

Og har du måtte ofre for å få ressurs personene i livet?

Anonymkode: 4570a...1ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er min egen ressurs person. Jeg har ikke så mange i livet mitt, eneste som kan avlaste og hjelpe meg litt er barnets far. 

Anonymkode: 22cea...900

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hva du mener med ressursperson. 

Jeg har stor slekt, men de fleste bor langt unna. Gode venner i nærheten. Gode fagpersoner rundt mitt ene barn. 

Ikke ofret all verdens, ut over en del tid på å få opplegg rundt barnet med spesielle behov. 

Anonymkode: 7d0cd...63a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil si at både familie og de nærmeste venner, pluss noen av naboene, er ressurser i mitt liv. Og jeg håper at de ser på meg som en ressurs i deres liv. 

Anonymkode: 10122...2b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er en "ressurs person" evt en ressursperson?

Anonymkode: eb1f6...271

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Vet ikke helt hva du mener med ressursperson. 

Jeg har stor slekt, men de fleste bor langt unna. Gode venner i nærheten. Gode fagpersoner rundt mitt ene barn. 

Ikke ofret all verdens, ut over en del tid på å få opplegg rundt barnet med spesielle behov. 

Anonymkode: 7d0cd...63a

Ressurs er den personene som forstår deg, som responderer deg, som er ektefølt og lever ett selvstendig og forbilledlig liv. Men som også styrker ditt indre og gir deg trygghet. 

Anonymkode: 4570a...1ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (2 minutter siden):

Meg selv. 

Det tror jeg ikke noe på, du har ikke blitt til uten at du fikk påvirkninger fra noen. 

Anonymkode: 4570a...1ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det tror jeg ikke noe på, du har ikke blitt til uten at du fikk påvirkninger fra noen. 

Anonymkode: 4570a...1ff

Sant nok, men ut fra definisjonen din så kan jeg ikke huske jeg har hatt noen. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg er min egen ressurs person. Jeg har ikke så mange i livet mitt, eneste som kan avlaste og hjelpe meg litt er barnets far. 

Anonymkode: 22cea...900

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det tror jeg ikke noe på, du har ikke blitt til uten at du fikk påvirkninger fra noen. 

Anonymkode: 4570a...1ff

 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ressurs er den personene som forstår deg, som responderer deg, som er ektefølt og lever ett selvstendig og forbilledlig liv. Men som også styrker ditt indre og gir deg trygghet. 

Anonymkode: 4570a...1ff

Det du definerer som en «ressursperson» har jo ikke noe å gjøre med hvordan man ble den man er. Definisjonen din var forresten også veldig merkelig formulert, litt vanskelig å forstå helt hva du mener. Men mamma og bonuspappa var mine ressurspersoner i oppveksten. Litt uti tenårene ble jeg min egen ressursperson, og var det i over 10 år før jeg fant en partner. Nå er partneren ressurspersonen min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det avhenger av situasjonen.

Mannen er jo alltid der, for alt. Har alltid gode og støttende ord, og får meg til å fortsette fremover om ting er tungt. Samt gjør hva som helst for å avlaste meg om det trengs. 

Om det er utfordrende situasjoner på jobb har jeg en god kollega/venninne som forstår alle aspekter av hva vi jobber med, kjenner alle kollegaene og situasjonene, og som alltid kan komme med gode innspill og støtte. 

Er familie utfordringen er min søster personen, da vi har samme perspektiv på ting og kan støtte hverandre, og alltid være en felles front. 

Jeg vet mine foreldre ville gjort hva som helst for meg. Men med alderdommen kommer bekymringer, så forholdet har endret seg fra at det var der jeg hentet støtte, til at jeg skjermer dem for fartsdumpene i mitt liv. 

Anonymkode: 40527...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ressurs er den personene som forstår deg, som responderer deg, som er ektefølt og lever ett selvstendig og forbilledlig liv. Men som også styrker ditt indre og gir deg trygghet. 

Anonymkode: 4570a...1ff

Jeg har ingen som passer til beskrivelsen.

Anonymkode: 0fda9...9cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Ressurs er den personene som forstår deg, som responderer deg, som er ektefølt og lever ett selvstendig og forbilledlig liv. Men som også styrker ditt indre og gir deg trygghet. 

Anonymkode: 4570a...1ff

Hvor bor de folkene? I den magiske skogen med nisser og enhjørninger?

Anonymkode: 3f8c8...6af

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor bor de folkene? I den magiske skogen med nisser og enhjørninger?

Anonymkode: 3f8c8...6af

Jeg tenker de fleste skjønner hva TS mener også er det nok lov med slingringsmonn til å tolke begrepet ressursperson litt individuelt.

Jeg var gjennom en livskrise for noen år siden, og det ble veldig tydelig (og er det fortsatt) at mann og barn er ressurspersoner for meg.

Det som var mer overraskende var at naboer stilte opp, mer perifer familie slo ring rundt meg og min familie, og veldig mange gjorde seg tilgjengelig for å støtte meg gjennom en tung tid.

Samtidig var det søsken og andre nærmere familiemedlemmer jeg trodde jeg hadde som ressurspersoner, som åpenlyst ikke var det. Disse har jeg tilnærmet null/ingen kontakt med i dag.

så mange av disse ressurspersonene er der rundt oss hele tida, men det er kanskje ikke før vi trenger dem som mest (vi er i en livskrise) - at de plutselig dukker opp i våre liv..

Nesten som om de kommer fra en magisk skog med nisser og enhjørninger ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (35 minutter siden):

Sant nok, men ut fra definisjonen din så kan jeg ikke huske jeg har hatt noen. 

Ja, og i seg selv er det vel en skummel vei å oppfatte det til. 

Fordi det kan være i studietiden så var det ressurssterke personer rundt deg, som du snakket med og som bidro til at du har gått den retning du  er i dag. 

Anonymkode: 4570a...1ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Raven.Writingdesk skrev (2 minutter siden):

så mange av disse ressurspersonene er der rundt oss hele tida, men det er kanskje ikke før vi trenger dem som mest (vi er i en livskrise) - at de plutselig dukker opp i våre liv..

Eller de gjør det ikke. Jeg har hatt min greie andel livskriser (hvem har ikke det i min alder) og jeg har stort sett måttet fighte meg gjennom dem selv. 

  • Mobbet på skolen. Holdt ut inntil jeg gikk ut av skolen og begynte på VGS. 
  • Mistet jobben. Fikset videreutdanning og etterhvert ny jobb. Fikk riktignok litt økonomisk støtte i studietiden av foreldre så det kan kanskje telle selv om jeg ikke oppfatter økonomi som en del av TS definisjon. 
  • Møtte nesten den berømmelige veggen pga. langvarig stort arbeidspress. Ingen der, kom meg på beina selv. 
  • Diagnostisert depresjon - sorry, ingen dukket opp som trøst og støtte bortsett fra en helgetur med venninner (depresjonen varte i tre år). Gikk over med medisinering så jeg ble frisk. 
  • Ved mistanke om kreft - fikset selv. Ingen spesiell støtte å få fra noen. Var heldigvis falsk alarm, men om jeg hadde måttet gå gjennom et behandlingsforløp ville det vært på egen hånd (og helsevesenets) også. 

Ingen mann i livet for å dele sorger og gleder med så nope, ikke noe å hente der. 

Magisk skog mangler. 

Anonymkode: edae9...b6d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grrr, meg ovenfor. Kom til å trykke på anonym....

Anonymkode: edae9...b6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Grrr, meg ovenfor. Kom til å trykke på anonym....

Anonymkode: edae9...b6d

Og igjen. Dårlig dag på tastaturet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst mannen min, men også mamma og et par av vennene mine. Meg selv også, jeg er flink til å ordne opp når jeg bare gidder.

Anonymkode: e04f1...3bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...