Gå til innhold

Å gni inn at jeg ikke er invitert i barnedåpen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men dere ville bare latt være å ta den kaffen foreløpig å heller ha det til gode? Fikk litt avsmak 

Ts

Anonymkode: d7536...51f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men dere ville bare latt være å ta den kaffen foreløpig å heller ha det til gode? Fikk litt avsmak 

Ts

Anonymkode: d7536...51f

Det som er litt kjedelig i en slik sak som denne, uavhengig av om du er den «sensitive», eller hun er den «ufølsomme»: hvis du velger å trekke deg unna nå, er der virkelig du som kan tape på det.. ved å fortsette kaffeavtaler og vennskap som før vil du forhåpentlig bevare et godt vennskap, gjøres dette til en større greie enn det trenger å være kan det bli vanskelig å rette opp igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg er litt usikker hvor nøyaktig mange, men det er en del venninner. Ts 

Anonymkode: d7536...51f

"En del" faktisk. To? Fem? Ti? Det er jo ganske relevant :)

Anonymkode: 39f70...15f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du overreagerer. Det er ikke vanlig å invitere helle venninnegjengen i barnedåp, normalt inviteres bare faddere eller de man er ekstra nært. Å kreve svar og drive med guiltblaming fordi du ikke ble invitert er bare tåpelig. 

Anonymkode: 152aa...280

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært bryllupet til venninna di hadde jeg spurt. Dette er en barnedåp og det er barnet som er i sentrum. Ikke dere som venninnegjeng. Barnet, barmets familie, faddere og det religiøse ritualet. 

Har du dagt at du er i mot dåp? Ikke kristen? At dåp er kjedelig? Har de andre barn, men ikke du? Er noen av de andre kjæreste med barnets slekt eller kompiser av mannen? 

Anonymkode: 6ef34...1f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er litt rart dere syns jeg er oversensitiv, når det er flere venninner som kommer utenom meg. Hadde det ikke vært det, så hadde jeg selvfølgelig ikke reagert. 

Ts

Anonymkode: d7536...51f

Men slik er det i en venninnegjeng, og i mange andre sosiale sammenkomster.

Man kan ikke invitere alle, alltid. Noen ganger er det meg, andre ganger er det deg, avhengig av hvem man er nærmest. 

Har aldri noen sinne blitt fornærmet for at jeg ikke er "utvalgt", da jeg er voksen nok til å forstå at personen som inviterer er nærmere andre enn det hun er meg. 

Anonymkode: 40305...b46

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er litt rart dere syns jeg er oversensitiv, når det er flere venninner som kommer utenom meg. Hadde det ikke vært det, så hadde jeg selvfølgelig ikke reagert. 

Ts

Anonymkode: d7536...51f

Når hun ber andre venninner men ikke deg, sender hun jo ut signal om at du ikke er så viktig, at du ikke er ei hun ser på som nær venn. Skjønner godt du er skuffet hvis du har følt dere var nær. 
Det er i slike situasjoner en ser hva andre tenker. 
jeg hadde ei venninne, og vi hang sammen hele tiden. Den tredje venninnen var sammen med oss av og til, og venninnen min baksnakket henne en del, og var lei av henne. Allikevel ble hun spurt om å være fadder, og ikke meg.. 

i ettertid klager hun til meg om at hun angret på henne som fadder da hun enten ikke kjøper gaver, eller kjøper bare noe billig. Ble skuffet da hun ikke fikk dåpsgave av fadderen. 
javel, tenkte jeg.. du som valgte henne. Er bare glad jeg slipper å bruke penger på gaver til barnet. 

Anonymkode: c189b...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...